Kolmos sylinteri ei käy täydellisesti.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Kolmos sylinteri ei käy täydellisesti.

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Tammikuu 14. 10:38:05 2007

No nyt sitte on tullu tollanen vika tuohon 2WD cosaan että ei kolmos sylinteri ole täysin mukana.. Taas kun lähtee ajamaan niin ei ole mitään vikaa kaikki toimii normaalisti. Mutta sitten kun pysähtyy ja jättää tyhjäkäynille niin alkaa oireilee..
Joskus taas on pienempi tämä oireilu ja joskus taas isokin..


Mistä voisi lähteä etsimään vikaa?
Tulpat,jakaja ja pyöriä on katottu.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Tammikuu 14. 10:44:33 2007

mites tulpanjohto, paljos on vastusta?

niin ja eikös se mennyt rikkaalla, mites oli?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Tammikuu 14. 10:49:34 2007

caltsu kirjoitti:mites tulpanjohto, paljos on vastusta?

niin ja eikös se mennyt rikkaalla, mites oli?
Minkäs verran piti taas olla vastusta tulpan johdossa??
Kyllä me eilen säädeltiin vähän sitä niin ei pitäis käydä enään niin rikkaalla...
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Su Tammikuu 14. 11:01:09 2007

Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Tammikuu 14. 13:10:51 2007

oikein harmittaa kun mä aina pelottelen mutta kolmospytty on juurikin se mikä useimmiten halkeaa, syystä tai toisesta. jos on kannentiiviste vuotoa, tai kannessa hiushalkeamaa niin tyhjäkäynti on se milloin oireilee, ja tietysti iso ahtopaine. mut perusajossa voi toimia ihan normaalisti. sama pätee lohkon halkeiluun, riippuu toki mistä kohdalta halkeaa. itse tappelin aikoinaan monta vuotta juurikin tuon "yhden pytyn jätättämisen" kanssa, edellä mainituista syistä.

toki aluksi kannattaa nuo anturit, suuttimet, tulpat sun muut tarkastaa.. ja seuraa vedenkulutusta/painetta. kokeile myös laittaa kampiakselin anturi lähemmäs nastoja..

jos se käy rikkaalla ja nokkia on yhtään ajoitettu saattaa alkaa kipuna katoamaan ja tehdä myös tuon. ja se ylirikas seos pelkästään saattaa aiheuttaa joutokäynnillä tulppien tippumista pois, erityisesti qc59c mallisilla.. kokeile laittaa vähän kärkiväliä isommaks, tyhjäkäynti paranee mutta saattaa alkaa pätkiä isolla ahdolla/isoilla kierroksilla.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Su Tammikuu 14. 14:10:20 2007

Timo kirjoitti:oikein harmittaa kun mä aina pelottelen mutta kolmospytty on juurikin se mikä useimmiten halkeaa, syystä tai toisesta. jos on kannentiiviste vuotoa, tai kannessa hiushalkeamaa niin tyhjäkäynti on se milloin oireilee, ja tietysti iso ahtopaine. mut perusajossa voi toimia ihan normaalisti. sama pätee lohkon halkeiluun, riippuu toki mistä kohdalta halkeaa. itse tappelin aikoinaan monta vuotta juurikin tuon "yhden pytyn jätättämisen" kanssa, edellä mainituista syistä.

toki aluksi kannattaa nuo anturit, suuttimet, tulpat sun muut tarkastaa.. ja seuraa vedenkulutusta/painetta. kokeile myös laittaa kampiakselin anturi lähemmäs nastoja..

jos se käy rikkaalla ja nokkia on yhtään ajoitettu saattaa alkaa kipuna katoamaan ja tehdä myös tuon. ja se ylirikas seos pelkästään saattaa aiheuttaa joutokäynnillä tulppien tippumista pois, erityisesti qc59c mallisilla.. kokeile laittaa vähän kärkiväliä isommaks, tyhjäkäynti paranee mutta saattaa alkaa pätkiä isolla ahdolla/isoilla kierroksilla.
Vesitilaan ei tule ylimääräisiä paineita eikä oljyissä ole vettä seassa.
Tulpina on juuri nuo qc59c mutta nekin on vaihdettu vastaaviin. Minkälaista kärkiväliä kannattaisi kokeilla?? nokkia ei ole ajotettu vakio säädöissä on. Tosissaan tämä ongelma tuli vähän kovemman vedon jälkeen.

Mitkä anturit voivat merkata tuollaiseen vikaa?
Minkä verran tuota kampiakselin anturia pitäisi laittaa lähemmäksi?

Voiko laturin jännitteen säädin vaikuttaa asiaan kun taas se oli mennyt ja jos on jonkin moisen virta piikin aiheuttanut tai palanut joku paikka boksista?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Su Tammikuu 14. 16:30:56 2007

kammenkulma anturin väli 0,6-1,0mm
cossun motorcraft super tulpat kärkiväli 0,75mm agpr 901c
ja motorcraft platinium agpr 902p 1,00mm itellä ahtojen kanssa 0,50-0,70mm platiniumit eikä oo tulppien kanssa ongelmia.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Tammikuu 15. 15:24:52 2007

oma teki samoin ja vika löytyi imusarjan tiivisteestä. oli pala pois alta ja 2 pytty kävi persilleen.. Jarru kliineriä ponne pullolla sumutteleen imusarjan ja kannen väliin jos kiekat nousee vika on siellä. :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

htk199
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005

Viesti Kirjoittaja htk199 » Ti Tammikuu 16. 15:35:26 2007

Juu mulla samanlaisia ongelmia, sitten kun moottori kunnolla lämpesi ja kierrätteli meneen niin alko näkyä sitä nestettä öljyssä, oli halki se kolmonen just, vaihdoin jopa uuden kannentiivisteenkin, enkä silloinkaan huomannut halkeamaa, meni noin vuosi ennenku löysin vian ja normaalissa ajossa sitä ei silleen edes huomannu.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 16. 18:46:59 2007

Onkoos mulla taunuksessa samaa oiretta, yks pytty vähän puputtaa tyhjäkäynnillä. Pitää venttiilivälykset kattoo siitä samalla kun alkaa projektoimaan sitä kevääks taas iskuun... Porattu 92mm ja painetta 1.5bar.
Jäsen #606

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Tammikuu 16. 18:54:05 2007

olafu kirjoitti:Onkoos mulla taunuksessa samaa oiretta, yks pytty vähän puputtaa tyhjäkäynnillä. Pitää venttiilivälykset kattoo siitä samalla kun alkaa projektoimaan sitä kevääks taas iskuun... Porattu 92mm ja painetta 1.5bar.
sul on venavälykset liian tiukalla..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Tammikuu 16. 19:28:16 2007

Timo kirjoitti:
olafu kirjoitti:Onkoos mulla taunuksessa samaa oiretta, yks pytty vähän puputtaa tyhjäkäynnillä. Pitää venttiilivälykset kattoo siitä samalla kun alkaa projektoimaan sitä kevääks taas iskuun... Porattu 92mm ja painetta 1.5bar.
sul on venavälykset liian tiukalla..
Toivottavasti olis niissä. Paljon on muutakin tekemistä kyllä.
Jäsen #606

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » Ti Tammikuu 16. 22:32:29 2007

Tota kansi hommaa en haluisi uskoa koska sekin on jo käyty läpi kertaaleen kun vanha 2WD kansi halkes.. ja nyt on taas uus 4WD kansi..

Ei oo ihmeiden aika ohi!!

Cossu toimii jälleen normaalisti :D
Enkä oikeestaa ole tehnyt mitään ihmeempiä.. Oon vaan ajanu ja on alkanut toimia :lol:

En mä tiie on nää Forttit aika henkimailman vehkeitä :lol:
No ei vais :wink:
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

Vastaa Viestiin