Kolmos sylinteri ei käy täydellisesti.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Kolmos sylinteri ei käy täydellisesti.
No nyt sitte on tullu tollanen vika tuohon 2WD cosaan että ei kolmos sylinteri ole täysin mukana.. Taas kun lähtee ajamaan niin ei ole mitään vikaa kaikki toimii normaalisti. Mutta sitten kun pysähtyy ja jättää tyhjäkäynille niin alkaa oireilee..
Joskus taas on pienempi tämä oireilu ja joskus taas isokin..
Mistä voisi lähteä etsimään vikaa?
Tulpat,jakaja ja pyöriä on katottu.
Joskus taas on pienempi tämä oireilu ja joskus taas isokin..
Mistä voisi lähteä etsimään vikaa?
Tulpat,jakaja ja pyöriä on katottu.
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Minkäs verran piti taas olla vastusta tulpan johdossa??caltsu kirjoitti:mites tulpanjohto, paljos on vastusta?
niin ja eikös se mennyt rikkaalla, mites oli?
Kyllä me eilen säädeltiin vähän sitä niin ei pitäis käydä enään niin rikkaalla...
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
oikein harmittaa kun mä aina pelottelen mutta kolmospytty on juurikin se mikä useimmiten halkeaa, syystä tai toisesta. jos on kannentiiviste vuotoa, tai kannessa hiushalkeamaa niin tyhjäkäynti on se milloin oireilee, ja tietysti iso ahtopaine. mut perusajossa voi toimia ihan normaalisti. sama pätee lohkon halkeiluun, riippuu toki mistä kohdalta halkeaa. itse tappelin aikoinaan monta vuotta juurikin tuon "yhden pytyn jätättämisen" kanssa, edellä mainituista syistä.
toki aluksi kannattaa nuo anturit, suuttimet, tulpat sun muut tarkastaa.. ja seuraa vedenkulutusta/painetta. kokeile myös laittaa kampiakselin anturi lähemmäs nastoja..
jos se käy rikkaalla ja nokkia on yhtään ajoitettu saattaa alkaa kipuna katoamaan ja tehdä myös tuon. ja se ylirikas seos pelkästään saattaa aiheuttaa joutokäynnillä tulppien tippumista pois, erityisesti qc59c mallisilla.. kokeile laittaa vähän kärkiväliä isommaks, tyhjäkäynti paranee mutta saattaa alkaa pätkiä isolla ahdolla/isoilla kierroksilla.
toki aluksi kannattaa nuo anturit, suuttimet, tulpat sun muut tarkastaa.. ja seuraa vedenkulutusta/painetta. kokeile myös laittaa kampiakselin anturi lähemmäs nastoja..
jos se käy rikkaalla ja nokkia on yhtään ajoitettu saattaa alkaa kipuna katoamaan ja tehdä myös tuon. ja se ylirikas seos pelkästään saattaa aiheuttaa joutokäynnillä tulppien tippumista pois, erityisesti qc59c mallisilla.. kokeile laittaa vähän kärkiväliä isommaks, tyhjäkäynti paranee mutta saattaa alkaa pätkiä isolla ahdolla/isoilla kierroksilla.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Vesitilaan ei tule ylimääräisiä paineita eikä oljyissä ole vettä seassa.Timo kirjoitti:oikein harmittaa kun mä aina pelottelen mutta kolmospytty on juurikin se mikä useimmiten halkeaa, syystä tai toisesta. jos on kannentiiviste vuotoa, tai kannessa hiushalkeamaa niin tyhjäkäynti on se milloin oireilee, ja tietysti iso ahtopaine. mut perusajossa voi toimia ihan normaalisti. sama pätee lohkon halkeiluun, riippuu toki mistä kohdalta halkeaa. itse tappelin aikoinaan monta vuotta juurikin tuon "yhden pytyn jätättämisen" kanssa, edellä mainituista syistä.
toki aluksi kannattaa nuo anturit, suuttimet, tulpat sun muut tarkastaa.. ja seuraa vedenkulutusta/painetta. kokeile myös laittaa kampiakselin anturi lähemmäs nastoja..
jos se käy rikkaalla ja nokkia on yhtään ajoitettu saattaa alkaa kipuna katoamaan ja tehdä myös tuon. ja se ylirikas seos pelkästään saattaa aiheuttaa joutokäynnillä tulppien tippumista pois, erityisesti qc59c mallisilla.. kokeile laittaa vähän kärkiväliä isommaks, tyhjäkäynti paranee mutta saattaa alkaa pätkiä isolla ahdolla/isoilla kierroksilla.
Tulpina on juuri nuo qc59c mutta nekin on vaihdettu vastaaviin. Minkälaista kärkiväliä kannattaisi kokeilla?? nokkia ei ole ajotettu vakio säädöissä on. Tosissaan tämä ongelma tuli vähän kovemman vedon jälkeen.
Mitkä anturit voivat merkata tuollaiseen vikaa?
Minkä verran tuota kampiakselin anturia pitäisi laittaa lähemmäksi?
Voiko laturin jännitteen säädin vaikuttaa asiaan kun taas se oli mennyt ja jos on jonkin moisen virta piikin aiheuttanut tai palanut joku paikka boksista?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
oma teki samoin ja vika löytyi imusarjan tiivisteestä. oli pala pois alta ja 2 pytty kävi persilleen.. Jarru kliineriä ponne pullolla sumutteleen imusarjan ja kannen väliin jos kiekat nousee vika on siellä. 

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ke Tammikuu 19. 16:22:28 2005
Juu mulla samanlaisia ongelmia, sitten kun moottori kunnolla lämpesi ja kierrätteli meneen niin alko näkyä sitä nestettä öljyssä, oli halki se kolmonen just, vaihdoin jopa uuden kannentiivisteenkin, enkä silloinkaan huomannut halkeamaa, meni noin vuosi ennenku löysin vian ja normaalissa ajossa sitä ei silleen edes huomannu.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
sul on venavälykset liian tiukalla..olafu kirjoitti:Onkoos mulla taunuksessa samaa oiretta, yks pytty vähän puputtaa tyhjäkäynnillä. Pitää venttiilivälykset kattoo siitä samalla kun alkaa projektoimaan sitä kevääks taas iskuun... Porattu 92mm ja painetta 1.5bar.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Toivottavasti olis niissä. Paljon on muutakin tekemistä kyllä.Timo kirjoitti:sul on venavälykset liian tiukalla..olafu kirjoitti:Onkoos mulla taunuksessa samaa oiretta, yks pytty vähän puputtaa tyhjäkäynnillä. Pitää venttiilivälykset kattoo siitä samalla kun alkaa projektoimaan sitä kevääks taas iskuun... Porattu 92mm ja painetta 1.5bar.
Jäsen #606
-
- Viestit: 297
- Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
- Paikkakunta: sipoo
- Viesti:
Tota kansi hommaa en haluisi uskoa koska sekin on jo käyty läpi kertaaleen kun vanha 2WD kansi halkes.. ja nyt on taas uus 4WD kansi..
Ei oo ihmeiden aika ohi!!
Cossu toimii jälleen normaalisti
Enkä oikeestaa ole tehnyt mitään ihmeempiä.. Oon vaan ajanu ja on alkanut toimia
En mä tiie on nää Forttit aika henkimailman vehkeitä
No ei vais
Ei oo ihmeiden aika ohi!!
Cossu toimii jälleen normaalisti

Enkä oikeestaa ole tehnyt mitään ihmeempiä.. Oon vaan ajanu ja on alkanut toimia

En mä tiie on nää Forttit aika henkimailman vehkeitä

No ei vais

Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"