uuden painekotelon vaivat
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
uuden painekotelon vaivat
kuva
kuva2
kokonaisuus
uutta ongelmaa tuli.
mikäs cooleri mulle nyt sopisi, oisko kellään myydä?
sitten toi imuilman tunnistin uupuu vielä, voinko vaan porata reijän tohon alumiinikoteloon ja ruuvata siihen kylkeen kiinni? siis ilman kierteytystä, luulisi koteloon syntyvän itsestään kierre.
ja kaasupoljintakin joutuu muokkaamaan, liikerata ei riitä vanhassa polkimessa. laitanko lisää pituutta akselin yläpuolelle vai mites se pitää oikeesti tehdä?
kuva2
kokonaisuus
uutta ongelmaa tuli.
mikäs cooleri mulle nyt sopisi, oisko kellään myydä?
sitten toi imuilman tunnistin uupuu vielä, voinko vaan porata reijän tohon alumiinikoteloon ja ruuvata siihen kylkeen kiinni? siis ilman kierteytystä, luulisi koteloon syntyvän itsestään kierre.
ja kaasupoljintakin joutuu muokkaamaan, liikerata ei riitä vanhassa polkimessa. laitanko lisää pituutta akselin yläpuolelle vai mites se pitää oikeesti tehdä?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Re: uuden painekotelon vaivat
Onko sulla cossun kaasupoljin?caltsu kirjoitti:kuva
kuva2
kokonaisuus
uutta ongelmaa tuli.
mikäs cooleri mulle nyt sopisi, oisko kellään myydä?
sitten toi imuilman tunnistin uupuu vielä, voinko vaan porata reijän tohon alumiinikoteloon ja ruuvata siihen kylkeen kiinni? siis ilman kierteytystä, luulisi koteloon syntyvän itsestään kierre.
ja kaasupoljintakin joutuu muokkaamaan, liikerata ei riitä vanhassa polkimessa. laitanko lisää pituutta akselin yläpuolelle vai mites se pitää oikeesti tehdä?
Lisää liikerataa saa hommaamalla DOHC/kaasari-OHC (myös scorpiosta löytyy tollaista poljinta) kaasupolkimen. Siinä on vakiona pitempi liikerata vaijerilla. Siitä pienellä modifikaatiolla tulee hyvä.
Cossun omasta on tosi vaikea tehdä hyvää, pitäisi siirtää nivelpistettä että tulis edes jollain tapaa järkevä liikerata.
nimim. Kokeiltu viime keväänä..

Eikös sama cooleri käy? Lyhennät vaan vähän sitä painekotelon puoleista lähtöä ja taiteilet väliin putken..
Itse hitsaisin kierteillä varustetun natsan tuolle imuilman lämpötila anturille. Tai hätätapauksessa laittaisin sen siihen coolerin ja painekotelon väliseen putkeen kiinni.
EDIT: No eipä tullut katottua noita kuvia ensin... Ei taida tuolle coolerille saada putkea oikein helposti

BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
toi pitäis olla nyt kaasari oharin poljin, täytyy kattoa ruisku ohc ja ruisku dokin polkimet vielä.
tuossa on noi ilmalähdöt takaosassa ruuvattu läpi vaan, en usko että on kierteytetty ensin. toi on aika paksua alumiinia joten luulisi kestävän
tuossa on noi ilmalähdöt takaosassa ruuvattu läpi vaan, en usko että on kierteytetty ensin. toi on aika paksua alumiinia joten luulisi kestävän

Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Ruisku oharin poljin ei käy cossun vaijeriin. Omaankin jouduin vaihtaa kaasarimallin.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Re: uuden painekotelon vaivat
(sitten toi imuilman tunnistin uupuu vielä, voinko vaan porata reijän tohon alumiinikoteloon ja ruuvata siihen kylkeen kiinni? siis ilman kierteytystä, luulisi koteloon syntyvän itsestään kierre.)
Eikös anturissa ole normaali M12X1.5 mm kierre, eikun 10.5mm poralla reikä ja sitten tappia perään voi muuten korkata se sinun reikä jos anturilla kierrettä teet... tai sitten noin et hitsaa sen nännin kylkeen ja tekee siihen sen kierteen kuten edellä mainittiin.
Joskus penkissä autoa käyttäessä oli puhetta anturin paikasta että olis parempi olla putkessa kuin imusarjassa.
edit: Niin kotelossahan se tässä ei sarjassa.
Eikös anturissa ole normaali M12X1.5 mm kierre, eikun 10.5mm poralla reikä ja sitten tappia perään voi muuten korkata se sinun reikä jos anturilla kierrettä teet... tai sitten noin et hitsaa sen nännin kylkeen ja tekee siihen sen kierteen kuten edellä mainittiin.
Joskus penkissä autoa käyttäessä oli puhetta anturin paikasta että olis parempi olla putkessa kuin imusarjassa.
edit: Niin kotelossahan se tässä ei sarjassa.
Viimeksi muokannut Etuveto, La Tammikuu 13. 20:31:48 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Olikohan se sitten ruisku ohc:n poljin, ei pysty muistaa.. mut anyhow.. Kahta erilaista poljinta on käytetty Sierrassa, Cossuissa käytetyssä polkimessa on sillä lyhyemmällä vaijerin liikeradalla ja siinä toisessa polkimessa huomattavasti pitemmällä liikeradalla. Cossun polkimessa nasta vaijerin kiinnitystä varten, siinä toisessa hahlo.caltsu kirjoitti:toi pitäis olla nyt kaasari oharin poljin, täytyy kattoa ruisku ohc ja ruisku dokin polkimet vielä.
tuossa on noi ilmalähdöt takaosassa ruuvattu läpi vaan, en usko että on kierteytetty ensin. toi on aika paksua alumiinia joten luulisi kestävän
Voihan tuota yritää noinkin, mut itse kyl tekisin ainakin kierteet ekaks.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Minkäslaista tappia tarttet? Niitä löytyy jonkun verran...caltsu kirjoitti:kierretapin etsintään sitten.
vai osaako joku sanoa mistä löytää alumiinisen mutterin joka siihen kierreosaksi kävisi? sähköliikkeestä löytyi 6 ja 10mm kokoja.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
täytyy faijalta tai sitten joltain klubilaiselta (vink vinkHesus kirjoitti:Minkäslaista tappia tarttet? Niitä löytyy jonkun verran...caltsu kirjoitti:kierretapin etsintään sitten.
vai osaako joku sanoa mistä löytää alumiinisen mutterin joka siihen kierreosaksi kävisi? sähköliikkeestä löytyi 6 ja 10mm kokoja.

Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Muttereissa on varmaankin pinnoite joka tekee hitsauksesta veemäistä, paras olis joku 20-25mm akselin pätkä johon tekee kierteen, ja aina parempi tulee kun tekee kierteen hitsin jälkeen.caltsu kirjoitti:kierretapin etsintään sitten.
vai osaako joku sanoa mistä löytää alumiinisen mutterin joka siihen kierreosaksi kävisi? sähköliikkeestä löytyi 6 ja 10mm kokoja.
-
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
- Viesti:
Ei käykkään suoraan, mutta kun vaihtaa ~1cm siitä cossun polkimesta ruiskumallin polkimeen saa vaijerille pidemmän liikeradan. Tätä tarvitaan esim. ojennuksen 70mm kaasuläpän kanssa..AkiS kirjoitti:Ruisku oharin poljin ei käy cossun vaijeriin. Omaankin jouduin vaihtaa kaasarimallin.

Siis molemmista polkimista ~1cm pätkät sieltä vaijerin kiinnitys puolelta poikki ja sitten cossun (kaasari ohc) polkimesta otettu pätkä hitsaten ruisku oharin polkimeen.. ja voilá custom poljin on valmis. Käy orggis cossun vaijerikin kiinni.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 
Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--
-
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Ite laitoin dieselin kaasupetaalin, oli parempi vipusuhde kuin orkkis kaasarimallin petaalissa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Laita joku iso (leveä) cooleri syylärin eteen niin varmasti käy suoraan aika lähelle.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Tommonen sinne menis vielä,mut ei leveänpisiipicossu kirjoitti:Laita joku iso (leveä) cooleri syylärin eteen niin varmasti käy suoraan aika lähelle.
-
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Jos ei uutta cooleria ole tulossa, voihan tohon orkkikseenkin tuon lähön muokata. Se lämpöanturi kannattais laittaa sit sinne muokattuun cooleriin. Eikö se polkimen liikerata tuossa tapauksessakin olis helpoin korjata muuttamalla vipusuhdetta suoraan tuosta läpältä, kun näyttäs olevan foordin pallo siihen hitsattuna.
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
vipusuhdetta en tuosta läpältä ala muuttamaan, liian vaikea homma että siitä tulisi varmasti hyvä.
petskun kanssa oli juttua jos sen rx7 coolerin tilais siihen, pitää ensin sovittaa mallia tuohon. voisin myös ns syödä kuormasta jos jollain ei ole kiire coolerinsa kanssa
eli dieselin tai modattu ruiskun poljin linjalle, hyvä tietää.
ja lämpöanturi cooleriin, mitäs etua tästä käytännössä on?
petskun kanssa oli juttua jos sen rx7 coolerin tilais siihen, pitää ensin sovittaa mallia tuohon. voisin myös ns syödä kuormasta jos jollain ei ole kiire coolerinsa kanssa

eli dieselin tai modattu ruiskun poljin linjalle, hyvä tietää.
ja lämpöanturi cooleriin, mitäs etua tästä käytännössä on?
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
anturi väläriin: moottorin lämpö ei "johdu" eli siirry anturiin kotelon välityksellä. mittaa tarkemmin oikeaa imulämpöä..
kaasuläppä: itse tein siihen koteloon välipalan millä kallistin sen kaasuläpän kohti väläriä. eli sivusta katsoen sellaisen V-palan..
vivusto: hitsasin pienen vivusto modin siihen läpälle niin ei tarvinnut kaasuvaijeria sun muuta vaihdella. aika helppo se on muokata sitä vivustoakin..
kaasuläppä: itse tein siihen koteloon välipalan millä kallistin sen kaasuläpän kohti väläriä. eli sivusta katsoen sellaisen V-palan..
vivusto: hitsasin pienen vivusto modin siihen läpälle niin ei tarvinnut kaasuvaijeria sun muuta vaihdella. aika helppo se on muokata sitä vivustoakin..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 2042
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
- Paikkakunta: Riihimäki
Eipä tarvii jos on iS pedaali ja vaijeri.sierra4x4tbo kirjoitti:Tätä tarvitaan esim. ojennuksen 70mm kaasuläpän kanssa..![]()

Mutta tää olikin mulla ohc turbossa iS imusarjalla...
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318
450EXC 6D
TE300i
Slowmotion Motorsport
#69
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
elä hättäile kalevi...soittelen sulle vähän myöhemmin...caltsu kirjoitti:vipusuhdetta en tuosta läpältä ala muuttamaan, liian vaikea homma että siitä tulisi varmasti hyvä.
petskun kanssa oli juttua jos sen rx7 coolerin tilais siihen, pitää ensin sovittaa mallia tuohon. voisin myös ns syödä kuormasta jos jollain ei ole kiire coolerinsa kanssa![]()
eli dieselin tai modattu ruiskun poljin linjalle, hyvä tietää.
ja lämpöanturi cooleriin, mitäs etua tästä käytännössä on?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
joo, suunnitelmissa on nyt isompi cooleri kun ei se tuolla nelikon osalla toimi. kustannukset jäävät kuitenkin aika alhaisiksi.cossuesco kirjoitti:Eikö tuohon kannattaisi laittaa kunnon välijäähdytin kun on jo panostettu painekoteloon
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Minusta tuo kierre taitaa olla M14x1.5caltsu kirjoitti:täytyy faijalta tai sitten joltain klubilaiselta (vink vinkHesus kirjoitti:Minkäslaista tappia tarttet? Niitä löytyy jonkun verran...caltsu kirjoitti:kierretapin etsintään sitten.
vai osaako joku sanoa mistä löytää alumiinisen mutterin joka siihen kierreosaksi kävisi? sähköliikkeestä löytyi 6 ja 10mm kokoja.) käydä tästä läheltä lainaamassa. kokohan oli se 12mm..
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
BOSCH 0 280 130 085 anturi (esim. VPV:ltä) menee muistaakseni 10mm reikään. Mittapään massa mitätön Cossun anturiin verrattuna ja jos sulle kunnon cooleri tulee, ei varmaan maksimi käyttölämpö 140C ylity ellei paineet ole aivan hillittömät.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi