k-linerit kossussa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

k-linerit kossussa

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Tammikuu 11. 19:32:20 2007

Eli onko noi k-linerit tuhoon tuomittu ratkasu turboautossa esim kossussa? Kansi on nyt pajalla ja ohjurit on väljät, mulle ehdotettiin että laitettaan k-linerit. Miten on, toimiiko ne?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 11. 19:47:05 2007

k-linerit sopivat 8mm varrelle, 7mm:ssä rikkoutuu yläpää ja kumia ei saa enää paikoilleen. näin ainakin ennen...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: k-linerit kossussa

Viesti Kirjoittaja THR » To Tammikuu 11. 19:47:43 2007

Yrkesman kirjoitti:Eli onko noi k-linerit tuhoon tuomittu ratkasu turboautossa esim kossussa? Kansi on nyt pajalla ja ohjurit on väljät, mulle ehdotettiin että laitettaan k-linerit. Miten on, toimiiko ne?
Itellä oli cossussa nuo ja ei valittamista

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Tammikuu 11. 19:49:26 2007

Kuulin vaan sellaista huhua ettei k-linerit välttämättä toimis turboautossa jossa on kovat lämmöt. Eli että ne kuluis äkkiä väljäksi :roll:

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Tammikuu 11. 19:52:16 2007

Yrkesman kirjoitti:Kuulin vaan sellaista huhua ettei k-linerit välttämättä toimis turboautossa jossa on kovat lämmöt. Eli että ne kuluis äkkiä väljäksi :roll:
Samaa joku kans väitti joskus,mut tiedä sit varmaksi...Mut eikö ne koneet rempata joka vuosi :D ei vaineskaan...Mitä maksaa k-linerin laitto?Oli joskus paljon halvenpi mitä ohjuri remppa :roll:
Varmaan paras tulis jos laittas orkinaali ohjurit

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Tammikuu 11. 19:54:09 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:Kuulin vaan sellaista huhua ettei k-linerit välttämättä toimis turboautossa jossa on kovat lämmöt. Eli että ne kuluis äkkiä väljäksi :roll:
Samaa joku kans väitti joskus,mut tiedä sit varmaksi...Mut eikö ne koneet rempata joka vuosi :D ei vaineskaan...Mitä maksaa k-linerin laitto?Oli joskus paljon halvenpi mitä ohjuri remppa :roll:
Varmaan paras tulis jos laittas orkinaali ohjurit
Oon rahamies ja en kyselly hintaa :D No ei, pitää huomenna jutella kansimiehen kanssa uudestaan asiasta ja kysellä sit samalla hintoja.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Tammikuu 11. 19:55:05 2007

Oon rahamies ja en kyselly hintaa :D No ei, pitää huomenna jutella kansimiehen kanssa uudestaan asiasta ja kysellä sit samalla hintoja

HUOMATTU ON :green:

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Tammikuu 11. 21:06:23 2007

paalua ettei sonnalle taitu :lol: :lol:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Tammikuu 11. 22:12:18 2007

Yhessä cossun kannessa oli k-linerit pakovenoissa ja hyvin kestivät sen 3-4 vuotta ,kun toi kansi oli paikoillaan.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 11. 22:16:07 2007

Tietämätön kyselee. Millainen on k-liner?

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Tammikuu 11. 22:23:45 2007

Vakio ohjuri porataan isommaksi ja periaatteessa putkitetaan tuolla ohuella seosholkilla (messinkiä tms.) ja hoonataan sitten venttiilinvarteen sopivaksi.
Mulla ollut kahdessa autossa ja hyvin on kestäneet.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » To Tammikuu 11. 22:33:12 2007

Tuollaista hieman epäilinkin, nimitys oli vain outo :)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Tammikuu 11. 22:37:05 2007

Liekö sitten ollut paikallinen koneistaja eksyksissä aiheen kanssa kun 2v sitten onnistui ryssimään cossun toisen rivin ohjureiden yläosat; repesivät ja tosiaan ohjurikumit eivät pysyneet enää matkassa. Korvattiin tekemällä (nöyrin anteeksipyyntö) pösön ohjureista, vain C-sokan ura pitää sorvata niihin.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Tammikuu 11. 23:07:16 2007

jjs kirjoitti:Liekö sitten ollut paikallinen koneistaja eksyksissä aiheen kanssa kun 2v sitten onnistui ryssimään cossun toisen rivin ohjureiden yläosat; repesivät ja tosiaan ohjurikumit eivät pysyneet enää matkassa. Korvattiin tekemällä (nöyrin anteeksipyyntö) pösön ohjureista, vain C-sokan ura pitää sorvata niihin.
Minulta löytyy Cossun kannesta BMW:n ja Volkkarin ohjurit.. :roll:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Tammikuu 12. 9:36:37 2007

Kaikkia on kokeiltu ja hyvin on toimineet. K-liner on toiminu ihan hyvin, tärkeetä on että välykset oikein. Kannattaa hieman sisäänajaa niitäkin. Välykset luokkaa 3-6 satkua. Ohjurikumeissa oli jokin hankaluus niinkuin jjs muisteli.
Orkkis teräsohjuri on hankala koneistaa paikalleen, ovat melko plankot ja kovat koneistaa, ei todellakaan vähän hoonaa ja kiinni. Tai sitten puuttui paikalliskoneistamolta oikeet välineet.
Pronssiohjurit on yksi ihan hyvä vaihtoehto. Halvemmat kuin teräs ja kestänee ihan hyvin.
Yksi vaihtoehto on laittaa siihen ohuempaan varteen pronssi ja muuten k-liner...
Rahaa menee muutama satanen mutta tehkää jokin ratkaisu jos naulat väljät reikiinsä. Sitten kun hajoo, tuntuu ohjuriremppa halvalta :wink:

Tämä siis normi 204--400hv mopoihin. Viritetyistä en tiedä pitääkö välyksiä kasvattaa tai jotain/muutenkin usein huolletaan. Siis ketä paineella ajaa eikä vaan alipaineella ja ihaile komeeta kerta suhaus lappua.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Tammikuu 12. 10:20:05 2007

Soittelin muutamaan kansipajaan ja sain sellasen käsityksen että toi k-liner homma on ihan toimiva ratkaisu, tosin siinä on omat ongelmansa ja vaikeutensa saada se toimimaan kunnolla. Mutta ilmeisesti ei ole mitään syytä miksei homma pelaisi kunnolla oikein tehtynä.

wex4
CRSC jäsen 2015
Viestit: 293
Liittynyt: La Kesäkuu 3. 14:24:52 2006
Paikkakunta: 09-area border guard

Viesti Kirjoittaja wex4 » La Tammikuu 13. 8:07:55 2007

Itsellä ollut hyviä kokemuksia k-line;reistä,
Mutta kannattaa koneistamo valita hyvin,cosan ohjuri on vissiin sen verran v... työstää,on itellä koneistamo nostanut pari kertaa kädet pystyyn,

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » La Tammikuu 13. 10:41:00 2007

2 vuotta ollut jo käytössä k-linerit eikä ollut ohjurikumien kanssa ongelmia.

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » Ma Tammikuu 15. 13:08:14 2007

Oikeastaan kaikkiin (siis lähes kaikkiin) kansiin on tullut k-linerit joita on mennyt turboautoihin, sekä vapareihin. Joistakin kansista k-linereilla on vaikeampaa saada istukka keskelle, jos istukan materiaali on kovin sitkeää, mutta kärsivällisellä työllä onnistuu. On mielestäni osoittautunut erittäin kestäväksi ratkaisuksi, joissakin lähes pakolliseksi.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Tammikuu 15. 14:23:23 2007

virikansi kirjoitti:Oikeastaan kaikkiin (siis lähes kaikkiin) kansiin on tullut k-linerit joita on mennyt turboautoihin, sekä vapareihin. Joistakin kansista k-linereilla on vaikeampaa saada istukka keskelle, jos istukan materiaali on kovin sitkeää, mutta kärsivällisellä työllä onnistuu. On mielestäni osoittautunut erittäin kestäväksi ratkaisuksi, joissakin lähes pakolliseksi.
Ja kyseinen herra varmastikkin tietää, mistä puhuu.... :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Vastaa Viestiin