Escos ABS?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Escos ABS?

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ma Tammikuu 1. 19:21:40 2007

Tämmöisen vian olen havainnut eskoni ABS:ssä, että kun tekee lukkojarrutuksen niin oikea etujarru jää laahaamaan hetkeksi. Kerran sain sen laahaamaan uudelleen painallukseen asti, mutta normaalisti laahaa keskimäärin 0,5-1sek. ABS muuten toimii hyvin ja jarrut itsessään ovat huollettu, joten vika jäänee konehuoneessa turbon vieressä olevaan jakoyksikköön?
Onko tämä yksikkö korjattavissa?
Missä kaikissa malleissa on sama mokkula?
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

LICE
CRSC jäsen 2016
Viestit: 155
Liittynyt: Ke Joulukuu 19. 17:28:46 2001
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja LICE » Ti Tammikuu 2. 16:29:56 2007

pallo-abs on escossakin, eikö vaan? sikäli kun jarrujen keskinäinen balanssi on ok (tai jotain siihen suuntaan) ei tuo kuullosta mitenkään epänormaalille. mulla sierrassa on sama reaktio jarrutuksen jälkeen jossa abs on toiminut. mulla ei niinkään selvästi yhteen pyörään vaikuttavana, vaan satunnaisesti mihin pyörään milloinkin, mutta viive on havaittavissa. jarrupaineen palautuminen abs:n toiminnan jälkeen vie sen pienen hetken sähkömoottorilta, joka jarrupaineen säädön hoitaa. sama on havaittavissa myös evo 9 lancerissa, vaikka sen järjestelmä on melkolailla normaalimpi. (alipaine tehostin, varmaan sama joka ollu 70-luvun coltissa...) :)
mut jos jarrutesteri antaa hyväksyttävät arvot, niin sit taitaa olla näitä ominaisuuksia, ei vika!

-LICE-

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Tammikuu 2. 17:06:54 2007

Jarrutesteriinhän tuota ei laitettu nelivedon takia. Testilenkillä lukkojarrutuksessa inssi huomasi saman vian, onneksi laittoi jäätyneen jarrun piikkiin kun auto oli juuri pesty :D
En tiedä meneekö fortissakaan tämä vika ominaisuus listalle, koska nykäisee rattia aika kivasti oikealle lukkojarrutuksen jälkeen.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin