24vee BOA - sytytystulpista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

24vee BOA - sytytystulpista

Viesti Kirjoittaja xrissane » Su Joulukuu 17. 20:32:00 2006

Hau

Mitä tuntumaa teillä on kyseisen moottorin sytytystulpista :?: Katselin tuossa Motonet:in sivuja - näyttääpi olevan 8/93 lähtien selkeästi halvemmat Boschin tulpat (7/93 saakka ilmeisesti pitää olla puolta kalliimmat platinatulpat, kuten luettelo kertoo). Mutta lieneekö tähän jokin erikoinen syykin, joka liittyisi jotenkin tuon moottorin "vuosimalliversion" vaihtumiseen?

Itse ostin viimeksi Championin platinaiset tulpat, muistaakseni puhuivat (Varaosamaailma) myös tuosta samasta aikamääreestä ja tarjoilivat kylläkin myös niitä halvempia (joita siis näyttää löytyvän myös tämän valmistajan tulpissa). Aiempaa kokemusta on myös ns. alkuperäisistä eli Motorcraftin tulpista.

Heräsi tuossa epäilys, että voisiko syy tuohon outoon, omituiseen ja epäsäännölliseen nykimiseen johtua nimenomaan siitä, että Scorpin vuosimalli on 10/93 ja siinä on nyt nuo platinakynttilät?? Sen sijaan Sierrassa oleva kone on alkuvuoden 92/93 mallia, jossa olen kyllä näitä platinaisia käyttänyt... ja moisia ongelmia ei ole esiintynyt.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Joulukuu 17. 21:37:21 2006

Microcat tunteet seuraavat sysytystulpat V6 24V moottoriin

Mistä mihin tyyppi
02/91-01/93 AGPR 22P
01/93-10/94 AGPR 22C1
10/94-02/92(?) AGPR 22PPJ



http://www.teroanttilaoy.fi/tieto/katalogs/tulpat.htm

Tero Anttilan listassa taas ei sitten erotella eri vuosimallin V6 24v sytytystulppia olleenkaan.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Joulukuu 17. 22:31:18 2006

Tuskin on moottoreissa, elektroniikassa taikka ohjelmassa tapahtunut mitään muutoksia. Outo juttu kylläkin tuo... Itseasiassa, satun ihan ilman tätä topickkia menemään huomenna ostamaan Capriin tulpat Fordilta. Saas nähä mitä tulee. Tietoinen oon että tuplaplatinat kuuluis olla, mutta hinta on kyllä melkoinen. Tosin en ole edes varma mitä oon ennen saanut, mutta hinta on ollut Fordilla murto-osa verraten esim. Boschin tupla-platinoihin. Olisko vaan että pelkkä elektrodi on ollut noissa Fordilta aijemmin ostamissani tulpissa platinaa.

Mitenkäs kun mulla on sellainen käsitys että kupari-kärkiset ei olis niin pitkäikäisiä, mutta kipinä olis parempi?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 18. 7:16:22 2006

Niin eihän tuossa platinan käytössä muuta ole takana kuin pidempi kestoikä. Scorppioon koitin tavallisia dokkisierran kuparitulppia kun ovat ilmaisia (2.5e kpl) mutta niillä esiintyi mun mielestä pientä nykimistä, joten hain orkkis platinat ja nyt toimii. Kossussa käytän pääasiassa noita halppis kupareita.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Ma Joulukuu 18. 8:53:11 2006

Kyllä nuo motonetin halvemmat tulpat toimií ainakin vm.92 24v scorpiossa ihan hyvin. Vaikka ei olekaan platinaa. Vaihtaa vaan sitten vähän useammin.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Joulukuu 18. 15:57:53 2006

Mulla on ja boschin platinumit tossa. Siihenkin oli kyllä kahta eri tyyppiä tarjolla sen firman koneen mukaan josta noi hain.

Fordilta anto ainakin mulle motorcraftin platina tulpat joita omistajan käsikirjakin tarjoaa eikä ne pelannut niin hyvin. Olisko alkanut nykimistä ja ilmetä melko pian.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Joulukuu 19. 20:29:39 2006

Sine kirjoitti: Mistä mihin tyyppi
02/91-01/93 AGPR 22P PLATINAA?
01/93-10/94 AGPR 22C1 KUPARIA?
Olisiko näin luettavissa? :wink:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Vastaa Viestiin