Kysymys, Cossun nostin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Kysymys, Cossun nostin

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Joulukuu 2. 13:27:24 2006

Voiko ja millaista mekaanista vikaa tuollaiseen nostimeen voi tulla? Osa varmaan on kuullut millaista kolinaa tuo Caprin kone on toisinaan pitänyt. Ääni häviää kyllä aikansa ajaessa. Ei sellaista säksätystä tai raplatusta mitä yleensä. Nyt on nostimet menossa ultraäänipesuun, mutta mietityttää voiko niissä olla jotain muuta vikaa kuin paskaa. Mitään silmin nähden päälipinnoissa ei ollut. Kaikki tuli hienosti ja helposti magneetilla nostamalla ylös kansista.

Kolme kappaletta olisi uusia, mutta mihin ne laittasin? Mitkä kolme on huonointa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Joulukuu 2. 13:46:08 2006

Aika vaikea noista nostajista on ottaa selvää. Jos on yhtään samanlaiset kuin cossu sierrassa. Voi sitä tappia koittaa pyöritellä ,josko joku painin takertelee jotenkin.

Ite laittaisin uudet painimet kuluneimpaan kannen poteroon ,jos eroja on havaittavissa jotenkin.

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Joulukuu 2. 14:32:39 2006

Ennen pesua olis kannattanu koittaa forte käsittely, monessa ihmeellisesti sen jälkeen vaimentunu nostajien rapinat
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Joulukuu 2. 14:50:25 2006

KtK kirjoitti:Aika vaikea noista nostajista on ottaa selvää. Jos on yhtään samanlaiset kuin cossu sierrassa. Voi sitä tappia koittaa pyöritellä ,josko joku painin takertelee jotenkin.

Ite laittaisin uudet painimet kuluneimpaan kannen poteroon ,jos eroja on havaittavissa jotenkin.
On ihan samat nostimet, lukee otsikossa. Täytyy tutkia nuo poterot kannesta. Kuitenkin jäljet nostajien rungossa on ihan normaalit.
VooDoo kirjoitti:Ennen pesua olis kannattanu koittaa forte käsittely, monessa ihmeellisesti sen jälkeen vaimentunu nostajien rapinat
Oon ajanut Fortet läpi reilu vuosi sitten, ei vaikutusta.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Joulukuu 2. 15:03:02 2006

Vedä niistä nostimista se keskitappi irti niin pääset putsaamaan ne sisäpuolelta kunnolla. Kun oot putsannu niin painat sen keskitapin takasin kiinni. Saattaa sitten rallattaa aika kauan kun seuraavan kerran laittaa käyntiin mutta on ainakin puhtaat sitten. Ei niihin oikeen mitään muuta vikaa voi tulla kun se että ovat paskasia ja öljyreikä nostimeen tukossa ja sen takia ei jaksa pitää sitä kovana. Ja melkein kannattaa ottaa joku kaveriks ottamaan niitä keskitappeja irti, on meinaan aika tiukassa. Mutta ihan vetämällä ne sieltä lähtee kun on kunnon pihdit ja hyvä ote.
Toyota Supra TT

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » La Joulukuu 2. 15:07:52 2006

Hena kirjoitti:Vedä niistä nostimista se keskitappi irti niin pääset putsaamaan ne sisäpuolelta kunnolla. Kun oot putsannu niin painat sen keskitapin takasin kiinni. Saattaa sitten rallattaa aika kauan kun seuraavan kerran laittaa käyntiin mutta on ainakin puhtaat sitten. Ei niihin oikeen mitään muuta vikaa voi tulla kun se että ovat paskasia ja öljyreikä nostimeen tukossa ja sen takia ei jaksa pitää sitä kovana. Ja melkein kannattaa ottaa joku kaveriks ottamaan niitä keskitappeja irti, on meinaan aika tiukassa. Mutta ihan vetämällä ne sieltä lähtee kun on kunnon pihdit ja hyvä ote.
Tai kun napautat nostinta pöytään

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Joulukuu 2. 15:40:15 2006

Jokeri kirjoitti:
Hena kirjoitti:Vedä niistä nostimista se keskitappi irti niin pääset putsaamaan ne sisäpuolelta kunnolla. Kun oot putsannu niin painat sen keskitapin takasin kiinni. Saattaa sitten rallattaa aika kauan kun seuraavan kerran laittaa käyntiin mutta on ainakin puhtaat sitten. Ei niihin oikeen mitään muuta vikaa voi tulla kun se että ovat paskasia ja öljyreikä nostimeen tukossa ja sen takia ei jaksa pitää sitä kovana. Ja melkein kannattaa ottaa joku kaveriks ottamaan niitä keskitappeja irti, on meinaan aika tiukassa. Mutta ihan vetämällä ne sieltä lähtee kun on kunnon pihdit ja hyvä ote.
Tai kun napautat nostinta pöytään
Aika kovaa saat napauttaa. :D Noi mitä oon ite purkanu niin kyllä siihen kaks tyyppiä on tarvittu että ne saa jotenkin inhimillisesti sieltä pois.
Toyota Supra TT

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Joulukuu 2. 15:40:21 2006

hui.. mä luin otsikon "kysymys, cossun ostin".. aattelin että mitä se Mikko nyt...

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » La Joulukuu 2. 16:30:08 2006

nii ja tietysti kannattaa koittaa vähän erilaisia öljyjäkin, jos ei rallattelut ala väheneen, suuria eroja niissäkin tullut.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Joulukuu 2. 16:51:01 2006

Kolinat ei kyllä nostimiin liity, paskaisen nostimen naputuksen kyllä erottaa. Jos ei kolina ole hävinnyt alakerran laakeroinnin jälkeen mihinkään, kannattaa ottaa nokat pois ja tutkia niiden laakeripesät. Mites männätapit mäntiin, onko tutkittu välykset sieltä? Nostimien ulrtaäänipesua en itse ainakaan alkaisi tekemään, ellei sitten pura niitä ihan osiin että pääsee kuivaamaan kunnolla. Mikä on sitten riski että nostin jotenkin hajoaa kun sitä purkaa ja kasaa, tiedä häntä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Joulukuu 2. 17:12:07 2006

Hyviä vinkkejä ja ohjeita. Näillä jatketaan. Kiitos! Sinne kuitenkin äsken kaverin pesuriin jätin surisemaan...

Voisko kannessa olla öljykanavissa jotain vikaa? Onko mitään näin pinta puolisesti tehtävissä? Paineilmaa?

Sami. Ei ei... Huh. Muut puhuu Cossuista samanlailla kuin minä Cobrasta taikka vaikka LT1:stä.

Arska. Enpä tajunnut niitä katsoa silloin kun kone oli osittain auki viime talvena. Nokkien laakeripukeissa kyllä on hivenen hiertymää, muttei mitään epätavallista. Ihan normaalia, ei mitään pykälää tai tms.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Vastaa Viestiin