Termostaatti

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Termostaatti

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Marraskuu 8. 12:49:49 2006

Käkö nelikko cossuun 2wd cossun termari?
Kävin kysyy auto tarvikkeest ni ei tunne ku 2wd ei nelaria...
2wd cossuun sais 88c ja 92c termostaatin, meneekö liian kuumaks?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Re: Termostaatti

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 8. 13:35:02 2006

Kaizu_k kirjoitti:Käkö nelikko cossuun 2wd cossun termari?
Kävin kysyy auto tarvikkeest ni ei tunne ku 2wd ei nelaria...
2wd cossuun sais 88c ja 92c termostaatin, meneekö liian kuumaks?
Eipä taida käydä.

Jostain 900 (vai oliks se 9000) Saabista käy fyysisesti, mutta moottori ei lämpene kunnolla. Motarilla kun vetää 120-140km/h moottori jäähtyy alle normi lämmön ja tämä kesällä. Kokeiltu!

Ei muuta kuin fordin varaosatiskille mars. Termari tais maksaa ~40€.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » Ke Marraskuu 8. 13:44:58 2006

Autoracingista ainakin sai vielä jokin aika sitten. Hinta oli tosin aika suolainen - muistaakseni jotain 70 eur.
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 8. 14:37:48 2006

Jos ottaa vanhan malliksi mukaan niin luulisi tarvikeliikkestäkin löytyvän sopivan termostaatin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 8. 14:41:48 2006

siipicossu kirjoitti:Jos ottaa vanhan malliksi mukaan niin luulisi tarvikeliikkestäkin löytyvän sopivan termostaatin.
Niin kuin tuossa hiukan ylempänä totesinkin, että löytyy. Mutta ei toimi Cossun padassa, samat aseluvut Cosan ja Saabaksen termarissa. Saa toki testata itsekkin jos haluaa..
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Marraskuu 8. 15:28:40 2006

Paljonko on 4x4 normi termari asteita? Oma käy vähän kylmänä, mittari jää reilusti alle puolenvälin ( no sehän onkin vain suuntaa antava) mutta kun kajuutta ei lämpee enää nollakeleissä. Vesi kyllä kiertää.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Marraskuu 8. 17:13:02 2006

sierra4x4tbo kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Jos ottaa vanhan malliksi mukaan niin luulisi tarvikeliikkestäkin löytyvän sopivan termostaatin.
Niin kuin tuossa hiukan ylempänä totesinkin, että löytyy. Mutta ei toimi Cossun padassa, samat aseluvut Cosan ja Saabaksen termarissa. Saa toki testata itsekkin jos haluaa..

Toimis varmaan radalla hyvin sitten toi saapin termari..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 8. 17:17:37 2006

AkiS kirjoitti:
sierra4x4tbo kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Jos ottaa vanhan malliksi mukaan niin luulisi tarvikeliikkestäkin löytyvän sopivan termostaatin.
Niin kuin tuossa hiukan ylempänä totesinkin, että löytyy. Mutta ei toimi Cossun padassa, samat aseluvut Cosan ja Saabaksen termarissa. Saa toki testata itsekkin jos haluaa..

Toimis varmaan radalla hyvin sitten toi saapin termari..?
..jaa-a, paha sanoa.

Itse luotan orggikseen :wink:
Jekki kirjoitti: Paljonko on 4x4 normi termari asteita?
Tais olla 82 asteinen.
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ke Marraskuu 8. 19:12:53 2006

Mistä helvetistä se termari tietää onko se saabin vai voortin moottorissa?
Kyllä siinä termarissa on vikaa jos se on samanlainen, mutta ei toimi.

Ota Kaitsu vanha malliks ja käy jututtaa yksisormista.

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Marraskuu 8. 19:16:15 2006

tilaa rallyracesta 8)

Cossu_anssi
Viestit: 106
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Cossu_anssi » Ke Marraskuu 8. 20:43:52 2006

timoheikkinen792 kirjoitti:tilaa rallyracesta 8)
Ei saa rallyracesta. Kyselin nimittäin juuri kuukausi sitten ja sano ettei oo eikä tuu.
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Marraskuu 8. 22:06:07 2006

joo tossa ylempänä tuli jo et käy pakkasilla ja muutamilla lämpöasteilla aika kylmänä... norm lukee ja pysyy tossa m kohal ja puhaltaa aika haaleeta...
mites muilla noi lämmöt?
antti tossa tuli ylempänä seloste et ei toimi cossun motorissa muut termarit...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Bliz
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 6:33:18 2001
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Bliz » Ke Marraskuu 8. 23:07:45 2006

Ostin muistaakseni 4x4 cosan termarin viime syksynä tero anttilalta.
Sisu R500 10x4
Volvo S80 D5

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » To Marraskuu 9. 7:11:38 2006

Kaizu_k kirjoitti:joo tossa ylempänä tuli jo et käy pakkasilla ja muutamilla lämpöasteilla aika kylmänä... norm lukee ja pysyy tossa m kohal ja puhaltaa aika haaleeta...
mites muilla noi lämmöt?
Likimain just samoin. Noin kolmasosan alaalta päin nousoo.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Pusa
Viestit: 380
Liittynyt: Ma Huhtikuu 4. 19:07:54 2005
Paikkakunta: Nousiainen

Viesti Kirjoittaja Pusa » To Marraskuu 9. 7:42:49 2006

Mulla nousee siihen O:n ja R:n välimaastoon ja siinä se pysyy paikoillaan kesät talvet.

Jotain outoa tuossa nelikon termostaatissa on, koska takatuupparin maksaa muistaakseni alle 15 eur ja nelikon vastaavasta joutuu pulittamaan muistaakseni melkein 70 eur. Vai onko kyseessä puhtaasti jokin hintapoliittinen tekijä, jolla ei ole mitään tekemistä mekaniikan kanssa?
Ford Sierra 2.0 RS Cosworth 4x4 -90
Ford Escort -79

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Marraskuu 9. 8:56:08 2006

Mulla on sellainen kuistikuva, että 4x4 Cosan termaria on käytetty RST:ssä kun haluaa vähän viileämmän koneen. Toisaalta 82 asteinen MR2:sen termari Motonetistä menee RST:hen ja on edullinen. Voisi siis mennä cosaankin?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Marraskuu 9. 11:55:41 2006

Nelikon termarin erottaa gilsan päästä tavallisesta 2wd:n vastaavasta. Siinä kun on periaatteessa kaksi termaria sisäkkäin, eli termarikotelon pohjan reiän aukaisee se sisempi termari ja ulkokierron se päätermari.

Mullakin oli "pojat" vaihtaneet termarin, ja ihmettelin kun ei kone lämpeä millään, no vika oli siinä 2wd:n termarissa. Oli suoranainen ihme että olivat sen saaneet edes pysymään paikallaan tiivisteliimalla, kun on myös halkaisjaltaan pienempi.

Transitista löytyy termari joka käy 4wd cosaan, itsellä on sellainen paikallaan ja viisari pysyy keskellä nätisti. Yritän etsiä josko löytäisin sen mistä mallista vielä oli kyse, mutta jos omaa alkuperäisen ( siis joka on oikeasti 4wd:n ) niin tiskillä oli suht helppo valita niistä se oikea.

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » To Marraskuu 9. 12:02:57 2006

kävin tossa osasilla kysyy termaria... anto termarin mikä pitäs käydä 4x4 mallisiin autoihin ja 92c termostaatti... ja vielä hyllyst... rohkenen epaillä ettei toimi tai ei käy...
muistaako kukaan kokoja termarist? oli 52cm halkaisija... muistaakseen...
ku tavallises oli 54cm? kävis muka sama termari 2,0i/xr4i/4x4? :?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » To Marraskuu 9. 13:04:25 2006

No ei ihme jos on termarit kiven alla, reilu puolmetrisiä, huhhuh :lol:

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » To Marraskuu 9. 14:13:17 2006

dexta kirjoitti:No ei ihme jos on termarit kiven alla, reilu puolmetrisiä, huhhuh :lol:
oho... millejä ne oli... :oops: :lol:
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » To Marraskuu 9. 14:54:24 2006

Kaizu_k kirjoitti:kävin tossa osasilla kysyy termaria... anto termarin mikä pitäs käydä 4x4 mallisiin autoihin ja 92c termostaatti... ja vielä hyllyst... rohkenen epaillä ettei toimi tai ei käy...
muistaako kukaan kokoja termarist? oli 52cm halkaisija... muistaakseen...
ku tavallises oli 54cm? kävis muka sama termari 2,0i/xr4i/4x4? :?
Ei ainakaan kallis ole. Motonetissä 2.0 89-93 88astetta 9,90 ja tiiviste 2euroa.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

sierra4x4tbo
Viestit: 5172
Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sierra4x4tbo » To Marraskuu 9. 16:12:38 2006

andeRS kirjoitti:Mistä helvetistä se termari tietää onko se saabin vai voortin moottorissa?
Kyllä siinä termarissa on vikaa jos se on samanlainen, mutta ei toimi.

Ota Kaitsu vanha malliks ja käy jututtaa yksisormista.
Mulla ainakin tiesi.. :wink:

...vai johtuukohan se noista seatin etujarruista.?!? :roll: :lol:
BMW - Elämää ohituskaistalla. 8)

Mushroom Motorsport - making Cosworths run faster since 2003
--=MaxTuned.com=--

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Pe Marraskuu 10. 9:51:02 2006

Koivuselta löytyy myös 88 ja 92 asteiset 4x4:seen. Hintaa noin kymppi. Flektn anturinhan joutuu myös sitten vaihtamaan lämpösempään ja se oli kolmisen kymppiä.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Pe Marraskuu 10. 13:16:12 2006

flekti lähtee pyörimään vast o:n kohal... :?
mut kone ei lämpene ikinä ajos sinne ainoastaan paikaltaan...
termostaatti makso osasil 6,5€ ja tiiviste tuli kaupan päälle mikä ei käy...
2 pulttinen kiinnitys ja cossus on 3 pulttinen...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Pe Marraskuu 10. 13:50:52 2006

Kaizu_k kirjoitti:flekti lähtee pyörimään vast o:n kohal... :?
mut kone ei lämpene ikinä ajos sinne ainoastaan paikaltaan...
Jaa... täytyypäs tarkemmin tutkia. Minusta se lähti jo reilusti alle puolenvälin. Kun eikös noita flektin antureitakin ole eri lämmöille?

Ja kyllä kesällä lämpes ajossakin niin että flekti lähti päälle.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Marraskuu 11. 11:15:47 2006

andeRS kirjoitti:Mistä helvetistä se termari tietää onko se saabin vai voortin moottorissa?
Kyllä siinä termarissa on vikaa jos se on samanlainen, mutta ei toimi.

Ota Kaitsu vanha malliks ja käy jututtaa yksisormista.
Täämä ON Selvästi FAKTAA!!
Termostaatti on termostaatti riipumatta missä koneessa se on ,se reagoi lämpöön eikä pataan
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » La Marraskuu 11. 13:15:20 2006

Jekki kirjoitti:
Kaizu_k kirjoitti:flekti lähtee pyörimään vast o:n kohal... :?
mut kone ei lämpene ikinä ajos sinne ainoastaan paikaltaan...
Jaa... täytyypäs tarkemmin tutkia. Minusta se lähti jo reilusti alle puolenvälin. Kun eikös noita flektin antureitakin ole eri lämmöille?

Ja kyllä kesällä lämpes ajossakin niin että flekti lähti päälle.
No joo tuossa äskettäin mittailin miten toimii. Termostaatti näyttäis olevan 84asteinen. Mittasin Fluken mittarilla paisuntasäiliöstä. Flekti lähti päälle noin 94-95 asteessa ja sammu 82-85 asteessa. Mittari kajuutassa oli M-kirjaimen kohdalla kun termari oli auki ja kun flekti lähti käyntiin niin nousi R:n alareunaan. Eipä nuo auton omat mittarit tietysti oo kovin tarkoja.

Mietin vaan, että kun tuolla termarilla on tosi kylmä jo näillä keleillä että onko 92 asteinen sitten kesällä vaarallisen lämmin koneelle? Ja vaikuttaako 4 asteen nousu kuinka paljon, että jos sen vakio 88asteisen laittas.

Toivottavasti joku tajus mun kummallisesta sepostuksesta jotain....
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

ls454
Viestit: 291
Liittynyt: Ti Lokakuu 10. 8:59:02 2006

Viesti Kirjoittaja ls454 » La Marraskuu 11. 14:19:35 2006

Jekki kirjoitti:
Jekki kirjoitti:
Kaizu_k kirjoitti:flekti lähtee pyörimään vast o:n kohal... :?
mut kone ei lämpene ikinä ajos sinne ainoastaan paikaltaan...
Jaa... täytyypäs tarkemmin tutkia. Minusta se lähti jo reilusti alle puolenvälin. Kun eikös noita flektin antureitakin ole eri lämmöille?

Ja kyllä kesällä lämpes ajossakin niin että flekti lähti päälle.
No joo tuossa äskettäin mittailin miten toimii. Termostaatti näyttäis olevan 84asteinen. Mittasin Fluken mittarilla paisuntasäiliöstä. Flekti lähti päälle noin 94-95 asteessa ja sammu 82-85 asteessa. Mittari kajuutassa oli M-kirjaimen kohdalla kun termari oli auki ja kun flekti lähti käyntiin niin nousi R:n alareunaan. Eipä nuo auton omat mittarit tietysti oo kovin tarkoja.



Yleinsä talvi termarit on 4-6 astetta korkeampia.

Mietin vaan, että kun tuolla termarilla on tosi kylmä jo näillä keleillä että onko 92 asteinen sitten kesällä vaarallisen lämmin koneelle? Ja vaikuttaako 4 asteen nousu kuinka paljon, että jos sen vakio 88asteisen laittas.

Toivottavasti joku tajus mun kummallisesta sepostuksesta jotain....
Escort -69 turbo projekti kaudelle 08

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Marraskuu 11. 16:12:48 2006

Kaizu_k kirjoitti:kävin tossa osasilla kysyy termaria... anto termarin mikä pitäs käydä 4x4 mallisiin autoihin ja 92c termostaatti... ja vielä hyllyst... rohkenen epaillä ettei toimi tai ei käy...
muistaako kukaan kokoja termarist? oli 52cm halkaisija... muistaakseen...
ku tavallises oli 54cm? kävis muka sama termari 2,0i/xr4i/4x4? :?
Cologne V6 2.8:n (EFi) termostaatin (Ford/Motocraft) halkaisijan mittaustulokseksi sain 54 mm. Fordin varaosanumero Sierralle/Scorpiolle näyttää olevan 77TF8575A2A (käytössä 02/85-12/88 ) ja asteet tässä termostaatissa on 92.

Microcat kertoo 4WD:n termostaatin varaosanumeroksi PP133301 (käytössä 02/90-12/95). Kuvassa siinä on samaa näköä kuin V6:n termostaatissa. Microcatissä ei ole erikseen kuvaa 2WD ja 4WD termostaatille, joten tuosta ei tiedä kumpi se on (tai sitten en vaan osaa käyttää ohjelmaa oikein). 2WD:n termostaatin varaosanumero on 85HF8575AA (käytössä 04/86-02/90).

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ma Marraskuu 13. 12:11:50 2006

Mitenkäs toi termarin vaihto. Onko niin että jos oletetaan että pultit aukee helposti yms, niin sopii vaihtamaan vaikka välijäähdytin on paikallaan?
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Marraskuu 14. 15:59:37 2006

Jekki kirjoitti:Mitenkäs toi termarin vaihto. Onko niin että jos oletetaan että pultit aukee helposti yms, niin sopii vaihtamaan vaikka välijäähdytin on paikallaan?
Kyllä.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » Ke Marraskuu 15. 10:32:24 2006

Jekki kirjoitti:Mitenkäs toi termarin vaihto. Onko niin että jos oletetaan että pultit aukee helposti yms, niin sopii vaihtamaan vaikka välijäähdytin on paikallaan?
ainakin itselläni on tilaa...
joo eipä sopinu se termari...
ja kävin alkuperäisen termarin kanssa juttelemassa. ei käy ykskään termari sovi cossuun... cossus on joku hemmetin kumi termari. yks termari oli mitoiltaan samanlainen mut ei ois ollu kumilla, ei sitten uskaltanu ottaa sellasta... hmm... fordilla kävin kysyy uutta ja saa tilaamalla mut hinta oli termarist aika suolane vaivaset 68,90€.... :wink:
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » Ke Marraskuu 15. 12:52:49 2006

Kaizu_k kirjoitti: joo eipä sopinu se termari...
Paljonko oli se halkaisija? Voitko mitata vielä?

Ostin paikallisesta varaosaliikkeestä jo mutta en oo vielä asentanu. Ulkohalkaisija oli muistaakseni 48mm. Paketissa näky olevan tiivisteitä monenlaisia. Oli kolmelle pultille ja kahdelle pultille. Ilmeisesti käy sitten useampaan sama eri tiivisteillä vaan..... Tietojen mukaan olis sopiva juuri tohon kossuun. Lisätiedoissa luki että myös 4x4, ja tarkoitti ilmeisesti normi nelikkoa.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » To Marraskuu 16. 1:14:09 2006

Jekki kirjoitti:
Kaizu_k kirjoitti: joo eipä sopinu se termari...
Paljonko oli se halkaisija? Voitko mitata vielä?

Ostin paikallisesta varaosaliikkeestä jo mutta en oo vielä asentanu. Ulkohalkaisija oli muistaakseni 48mm. Paketissa näky olevan tiivisteitä monenlaisia. Oli kolmelle pultille ja kahdelle pultille. Ilmeisesti käy sitten useampaan sama eri tiivisteillä vaan..... Tietojen mukaan olis sopiva juuri tohon kossuun. Lisätiedoissa luki että myös 4x4, ja tarkoitti ilmeisesti normi nelikkoa.
53,5mm on oman sierran termarin koko... kumia on termarin keskel ja ulko reunas...
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Jekki
Viestit: 834
Liittynyt: Ma Maaliskuu 27. 10:16:17 2006
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Jekki » To Marraskuu 16. 7:30:44 2006

Kaizu_k kirjoitti:53,5mm on oman sierran termarin koko... kumia on termarin keskel ja ulko reunas...
Ai pastilli! Taitaa olla sitten väärä, jonka ostin. Täytyypä tutkia vielä kun en illalla muistanu. Kiitos tiedoista.
# 1424 # Vauhti maksaa rahaa, kovaako haluat mennä?

Kuga

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Marraskuu 16. 12:37:39 2006

ls454 kirjoitti:
andeRS kirjoitti:Mistä helvetistä se termari tietää onko se saabin vai voortin moottorissa?
Kyllä siinä termarissa on vikaa jos se on samanlainen, mutta ei toimi.

Ota Kaitsu vanha malliks ja käy jututtaa yksisormista.
Täämä ON Selvästi FAKTAA!!
Termostaatti on termostaatti riipumatta missä koneessa se on ,se reagoi lämpöön eikä pataan
Kyllä muuten tietää. Kuten nimimerkki pau totesi, cossu4x4 termiitti on :!: "2-osainen". Jos on pienikin ero toiminnallisessa mitassa (syvyys), ei toimi ja ongelmat alkaa. Jollain volkkarin 2-osaisella tuli tuokin aikoinaan todettua.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Marraskuu 16. 12:41:21 2006

kaveri kans joskus taisteli termari asian kans kun cossun 4wd:ssä on kakstoiminen termari niin yriti erimerkkisen auton termarilla kokeilla,mut ei saanut toimiin ja joutu tilaan burttonilta uuden.

Vastaa Viestiin