24V koneen virtauksista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

24V koneen virtauksista

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Lokakuu 24. 13:00:07 2006

Mahtaiskohan olla vaivannäkemisen arvoista koittaa modata tota imusarjaa.

http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... st&id=1148

Nuo räjähdys luukut kun repii irti ja tekis niiden tilalle suuremman kotelon.
Toi näyttää aika piru ahtaalta.
Samalla vois vähän noita imukanavien reunoja hioa.

Kaikkein paras tietty olis jos rakentais tohon molemmille puolille ilmanotto kanavan suoraan, ettei se kiertäis imusarjan kautta.
Tai sitte jos rakentaisi koko imusarjan uusiksi.
Esim. ton tyylisen...
http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... ost&id=312

Mutta tota ekaa hommaa vois ensin kokeilla...
Mielipiteitä???

edit: oho jäi toi toinen linkki pois.
Viimeksi muokannut TeRoK, Ti Lokakuu 24. 16:14:04 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ti Lokakuu 24. 15:47:47 2006

Lyhyitä "imusarjoja" ei tueta!
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Lokakuu 25. 1:33:01 2006

Mitä meinaat??? Eipä se tosta mitenkään kriittisesti muutu.
Toi on vaan perhanan ahdas kohta tossa imusarjassa kun ilma joutuu vielä tekemään tavallaan 180asteen käännöksen.
Meinaa kun tota kuvaa kattoo niin eihän tossa räjähdysluukun ja imukaulan välissä oo paljoo paskaakaan tilaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Lokakuu 25. 9:45:36 2006

Varmaan paras viritys tolle orkkis sarjalle olis jos jostainpäin Suomea löytyis mesta mikä tekee Extrude Hone- hommia.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Lokakuu 25. 12:36:58 2006

TeRoK kirjoitti:Mitä meinaat??? Eipä se tosta mitenkään kriittisesti muutu.
Toi on vaan perhanan ahdas kohta tossa imusarjassa kun ilma joutuu vielä tekemään tavallaan 180asteen käännöksen.
Meinaa kun tota kuvaa kattoo niin eihän tossa räjähdysluukun ja imukaulan välissä oo paljoo paskaakaan tilaa.
Kunhan heitin, ettet ala suunnittelemaan mitään läppärunkoja lyhyillä tötteröillä suoraan kansiin.

Ahdistaahan se sarja jotain, koska ovat Briteissä modifioineet BOB:n imusarjaa kiinni ja ahdinkäytössä tehneet koko sarjan ihan uudestaan.

Mielenkiintoista...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Lokakuu 25. 12:59:38 2006

Joo no just tuolta ford-powerin keskusteluita noi kuvat ja ideat bongasin.
Ei oo juu ajatuksena mitää sixpackia alkaa rakentelee...

Tossa alemmassa kuvassahan virtausperiaate on ihan sama kuin BOB imusarjassa. On vaan ilman muuttuvaa kaulaa.

Melkeen täytyy lähteä tota suunnittelemaan. Tossa on kyllä iso homma kun tekee koko sarjan uusiksi, mutta jos ny eka koittas noita päätyjä muokata. Toinen ahdistava kohtahan on kai toi kaasuläppä ja sen aukko imusarjassa.

Jännä homma, että tuolla ford-powerilla olivat sitä mieltä, että toi orkkis maf ei mitään ahdistele :shock:

JariH: Mitäs toi extrude hone on sitte? Jotain kanavien kiillotustako???
Sekään ei tossa orkkis BOA imusarjassa ihmeitä tee kun siinä tosiaa ilma kiertää niin hullusti rakenteiden välistä...
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Lokakuu 25. 14:56:13 2006

Tolla Extrude Hone menetelmällä työnnetään hiomatahna kiisseliä kanavista läpi virtaussuuntaan. Jostain Mussen 302:sta jenkit väittävät tulevan kymmenkunta kopukaa pelkällä imusarjan käsittelyllä. Ja siinäkin sarjassa se plenumin ja kaasuläpän kanavan yhtymäkohta muistuttaa jossain määrin venäläisen ilolinnun työvälinettä.

Joskus 90-luvun puolella kun tuo oli uutta ja ihmeellistä komppanian hevosmiehet kertoi että Suomeenkin joku semmoset vehkeet olis hommaamassa, mutta eipä oo sittemmin mitään kuulunut.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: 24V koneen virtauksista

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Lokakuu 28. 12:06:00 2006

TeRoK kirjoitti:Mahtaiskohan olla vaivannäkemisen arvoista koittaa modata tota imusarjaa.

http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... st&id=1148

Nuo räjähdys luukut kun repii irti ja tekis niiden tilalle suuremman kotelon.
Toi näyttää aika piru ahtaalta.
Samalla vois vähän noita imukanavien reunoja hioa.

Kaikkein paras tietty olis jos rakentais tohon molemmille puolille ilmanotto kanavan suoraan, ettei se kiertäis imusarjan kautta.
Tai sitte jos rakentaisi koko imusarjan uusiksi.
Esim. ton tyylisen...
http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... ost&id=312

Mutta tota ekaa hommaa vois ensin kokeilla...
Mielipiteitä???

edit: oho jäi toi toinen linkki pois.
onko noi engelsmannit kertonu mitään teho/vääntö lukemia noist muutoksista ?

http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... ost&id=312
tossa on varmaan MS :wink:
Timppa 24V

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Re: 24V koneen virtauksista

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Lokakuu 28. 14:30:43 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:
TeRoK kirjoitti:Mahtaiskohan olla vaivannäkemisen arvoista koittaa modata tota imusarjaa.

http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... st&id=1148

Nuo räjähdys luukut kun repii irti ja tekis niiden tilalle suuremman kotelon.
Toi näyttää aika piru ahtaalta.
Samalla vois vähän noita imukanavien reunoja hioa.

Kaikkein paras tietty olis jos rakentais tohon molemmille puolille ilmanotto kanavan suoraan, ettei se kiertäis imusarjan kautta.
Tai sitte jos rakentaisi koko imusarjan uusiksi.
Esim. ton tyylisen...
http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... ost&id=312

Mutta tota ekaa hommaa vois ensin kokeilla...
Mielipiteitä???

edit: oho jäi toi toinen linkki pois.
onko noi engelsmannit kertonu mitään teho/vääntö lukemia noist muutoksista ?

http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... ost&id=312
tossa on varmaan MS :wink:
huh mikä viritys :D :twisted:

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Re: 24V koneen virtauksista

Viesti Kirjoittaja koskar » La Lokakuu 28. 14:42:32 2006

STOCKMANN kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti: http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... ost&id=312
tossa on varmaan MS :wink:
huh mikä viritys :D :twisted:
"Hyvä siitä tulee kun sen maalaa" :D

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Lokakuu 29. 1:20:44 2006

Kyllä siellä kaiken näköstä juttua noista on ollu. En muista oliko mitään suoranaisia teholukemia laitettu.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Lokakuu 30. 19:33:46 2006

BHP luvuista voi sit heti vähentää sen 50suomenhevosta. :)

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Lokakuu 31. 21:06:52 2006

Niihän noista voi.
Mutta tosiaan niin en theoista tiedä, mutta niin ne puhuvat, että hemmetin ahdistava on tuo BOA imusarja. Joku oli semmosen halkassutkin ja melkein lentöny persiillen kun oli nähnyt minkälainen viritys se on.
Eli siinä ilmeisesti ilma kiertää tuolta kuvassa näkyvien imutorvien ja ulkokuoren välistä tohon päätyyn ja tekee siitä sitten 180ast. käännöksen imutorven sisään :shock:
Mitäköhä siellä cosworthilla on ajateltu kun toi on tehty. :roll:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Lokakuu 31. 21:13:42 2006

TeRoK kirjoitti:Niihän noista voi.
Mutta tosiaan niin en theoista tiedä, mutta niin ne puhuvat, että hemmetin ahdistava on tuo BOA imusarja. Joku oli semmosen halkassutkin ja melkein lentöny persiillen kun oli nähnyt minkälainen viritys se on.
Eli siinä ilmeisesti ilma kiertää tuolta kuvassa näkyvien imutorvien ja ulkokuoren välistä tohon päätyyn ja tekee siitä sitten 180ast. käännöksen imutorven sisään :shock:
Mitäköhä siellä cosworthilla on ajateltu kun toi on tehty. :roll:
Eihän ne sielä mitään osaa, potkttiin formuloistakin ulos :twisted: miksiköhän ne tuollaisia mutkia on laittanut kun suoraakin olis voinnut mennä.

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Ke Marraskuu 1. 10:19:54 2006

Jollainhan niitä vakiomoottorin tehoja on pitänyt kuristaa.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Marraskuu 2. 0:07:04 2006

Jari H kirjoitti:Jollainhan niitä vakiomoottorin tehoja on pitänyt kuristaa.
Tuo saattaa kyllä olla totta jos se pitää paikkansa mitä topbossin sivuilla kerrotaan, että kone suunniteltiin alunperin n.300hv touring car koneeksi.

BTW: Kaikenlaisia muunnoksia ne viittii tohon tehdä :shock:

http://img.photobucket.com/albums/0803/ ... 006526.jpg
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » To Marraskuu 2. 16:42:12 2006

TeRoK kirjoitti:
Jari H kirjoitti:Jollainhan niitä vakiomoottorin tehoja on pitänyt kuristaa.
Tuo saattaa kyllä olla totta jos se pitää paikkansa mitä topbossin sivuilla kerrotaan, että kone suunniteltiin alunperin n.300hv touring car koneeksi.

BTW: Kaikenlaisia muunnoksia ne viittii tohon tehdä :shock:

http://img.photobucket.com/albums/0803/ ... 006526.jpg
hyvännäkönen paketti, helppo ja halpa tehdä,jos vielä peltisarjat on,niin pesee vakio BOA:n mennen tullen,nostan pipoa tolle,kaveri on tosiaan tienny mitä tekee,sen vaan näkee tosta paketista. :wink: enkä tarkota pelkästään maalausta ja vahausta :!:
Viimeksi muokannut Timppa, To Marraskuu 2. 20:13:36 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Timppa 24V


MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Marraskuu 2. 19:33:16 2006

Tosi siisti ja kliini konehuone. Itse tosin vierastan noita wanhanajan kikottimia.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Marraskuu 2. 20:36:05 2006

On se joo asiallisen näkösesti rakennettu. Täytyy kattoa löytyykö lisää kuvia.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ti Marraskuu 7. 20:25:12 2006

hokkus pokkus pleenum kuinka lie paremmuus ?
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Marraskuu 7. 20:49:02 2006

Hyvinkin saattaa toimia.
Sama ukko ainakin asialla kuin mitä tuolla mun kuvien osotteen foorumilla noitten kanssa touhuu.
Tossa vaan toi moutinen perään kuuluttama imutorvien pituus on kyllä melko lyhyt.
Ainakin hengittää "vähän" vparemmin kuin orkkis.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ti Marraskuu 7. 22:27:11 2006

jep,toi vakio plennumi on roskis kamaa,kyllä lontoossa pojat tietää mitä tekee,nehän tollai hitsailemalla pääsee kohta 250hv tehoon vaparissa,vielä kun mainostaisivat että vääntökään ei oo paljo tippunu,ja ahdettuna noilla vakio osilla ei tee sitte yhtään mitään..... :lol: pullonkaula mukamas ? ? ?

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... 470#276470
Timppa 24V

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ti Marraskuu 7. 22:48:16 2006

Ai niin kun tommonenkin keskustelu oli.
Joo ja mun muuten pitikin tota toisioläppää modifioida ja MAF:ia

Saakeli kun ei tiä mitä tekis kun toisaalla sanotaan toista ja toisaalla toista.
Kovin hyviä perusteluja/faktoja noi tuolla ford power foorumilla esittävät.

Tuotahan ovat ja puhuneet, että BOB imusarjalla ja olisko ollut niin, että pako puolen nokka akselit ja BOB:sta (vai olisko ollu toisinpäin ellei peräti kaikki BOB:sta) niin pitäs aika hyvää tulosta jo tulla. Pitäneekö paikaansa??? Olivat sitäkin kovasti perustelleet.

Niinhän ne tuolla sano, että toi vakio imusarja on suunniteltu ton automaatin perään ja noille n.200hv tehoille.
Kyllä se mun silmään aika perhanan ahtaalta näyttääkin... mutta ilmeisesti sen 250hv sitte irtoaa silläkin kerran timppa on niin tehnyt.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Marraskuu 16. 21:30:24 2006

Taas löyty pari mielenkiintosta kuvaa.

Eka on BOA:n edeltäjästä, Brian Hartin valmistamasta koneesta. Siinä imusarja on aikalailla 12V mallin näkönen.
http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... ost&id=904

Toinen on sitten BOA:n kilpaversiosta...
Niin ja ton kuvan yhteydessä olevassa tarinassa puhutaan, että boaa ei siis olisi mitenkän kuristettu.
Ilmeisesti noi legendat 300hv koneesta on peräsin tosta kilpamallista jonka cosworth on rakentanut.
http://www.fordpower-uk.co.uk/index.php ... ost&id=906

Jotain tommosta mä kyllä meinaan talven aikana kokeilla... sanokaa mitä sanotte :wink: :lol:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » To Marraskuu 16. 22:34:51 2006

HIENOA LUETTAVAA KUN SELKEESTI ON TIETOA MISTÄ PUHUU..... :lol:
Timppa 24V

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Marraskuu 16. 22:53:10 2006

täähän on ihan skeidaa koko eka sivu.
timppa ,mun oli pakko sanoa se ääneen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » To Marraskuu 16. 23:13:30 2006

sierra friikki kirjoitti:täähän on ihan skeidaa koko eka sivu.
timppa ,mun oli pakko sanoa se ääneen.
Hyvä :wink: ,mä oon varovasti kans yrittäny mutkumutkumutku....noh,asioilla on tapana löytää ruotunsa :lol:
Timppa 24V

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Marraskuu 16. 23:41:06 2006

Mitä te siellä hirnutte? Täähän on tutkivaa journalismia. Asioita pallotellaan ja mietitään, arvostellaan ja kommentoidaan.

Joku OHC:n kansi ja sen virtaukset voi olla sellainen aihe joka tuudittaa hyvät unet.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Marraskuu 17. 11:56:22 2006

paskat te mitään tutki,kunhan uhootte ilman parempaa tietoa ja uskotte höpöihin,jos enkku poika sanoo että tulee 50kw lisää kun ajaa päin seinää niin varmaan koittasitte,se olis ainaskin riittävän helppoa.... :lol: :lol: :lol:
Timppa 24V

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Marraskuu 17. 12:55:07 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:paskat te mitään tutki,kunhan uhootte ilman parempaa tietoa ja uskotte höpöihin,jos enkku poika sanoo että tulee 50kw lisää kun ajaa päin seinää niin varmaan koittasitte,se olis ainaskin riittävän helppoa.... :lol: :lol: :lol:
Ihme asenne Timppa sulla. Kerro ihmeessä, jos sulla on enempi tai toisenmoista tietoa. Täähän on tätä just että mietitään asioita ja kokeillaan. Katotaan nyt mitä esim. minä keksin talven aikana. Tod.näk. kokeilen juurikin noita BOB:n nokkia ja kerron tuloksista heti ensi kevään dyno-päivilllä. Huonoimmassa tapauksessa vaihdan koko auton ensi sunnuntaina...
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Pe Marraskuu 17. 15:06:56 2006

MouTine kirjoitti: Täähän on tätä just että mietitään asioita ja kokeillaan.
= Suomeksi: Vaahdotaan vitusti joka asiasta, muttei saada mitään aikaiseksi.. :)
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Marraskuu 17. 15:50:57 2006

Jari H kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Täähän on tätä just että mietitään asioita ja kokeillaan.
= Suomeksi: Vaahdotaan vitusti joka asiasta, muttei saada mitään aikaiseksi.. :)
:lol:
Timppa 24V

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Marraskuu 17. 16:35:00 2006

MouTine kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti:paskat te mitään tutki,kunhan uhootte ilman parempaa tietoa ja uskotte höpöihin,jos enkku poika sanoo että tulee 50kw lisää kun ajaa päin seinää niin varmaan koittasitte,se olis ainaskin riittävän helppoa.... :lol: :lol: :lol:
Ihme asenne Timppa sulla. Kerro ihmeessä, jos sulla on enempi tai toisenmoista tietoa. Täähän on tätä just että mietitään asioita ja kokeillaan. Katotaan nyt mitä esim. minä keksin talven aikana. Tod.näk. kokeilen juurikin noita BOB:n nokkia ja kerron tuloksista heti ensi kevään dyno-päivilllä. Huonoimmassa tapauksessa vaihdan koko auton ensi sunnuntaina...
vai ihme asenne....olen testannut vaparina ja ahdettuna ko.moottoria niinku vissiin tiedät,ja kertonu imu moottorin numerot ainaski 3kertaa ja mitä muutoksia tehty,mä voin suoraan sanoa että teiän nokka ja plennumi hommat on ihan pelleilyä jos jättää ruiskut ja pakosarjat päivittämättä,koska sieltä se homma lähtee,eli 55hv ja 70nm tuli lisää VAKIO NOKILLA JA PLENNUMILLA !

ahdettuna tuli sitte vähä lisää :wink: älkääkä ny vaan väittäkö että se plennumi on ihan paska mut kyllähän se väkisin paineella menee...hyvä vapari on hyvä ahdettunakin, toi 403hv on 0,8 paineella ihan kohallaan,ehkä toisenlaisella plenulla vois olla vähä enemmän hepoja,vastaavasti toi vääntö(525nm) on hyvä/erinomainen 0,5paineella,toisenlainen plennumi antas huonommin vääntöä ja sitä pitää olla vaikka tehon kustannuksella,eli kyllä se kohtuu hyvin virtaa,mutta kun te ette vittu USKO MITÄÄN

vääntö on se mikä autoa liikuttaa !

ja sitte jätkät supattaa jossain ahvenistolla että pooaa ei voi ahtaa ku männät ei kestä,no tosiaan hajoaahan ne varmasti joskus,mutta kyllä ne aika hyvin kestääkin,VAI TAASKO OLLAAN ERI MIELTÄ ?ja en oo paljo säästelly oikeeta nilkkaa ! ja sama kinaaminen jatkuu kun siirrytäänT9 laatikkoon ja atlas perään.....ei jaksa enempää vittuilla,katotaan illalla ku ottaa pari bissee :lol:

niijoo hyvää viikonloppua.....
Timppa 24V

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Pe Marraskuu 17. 17:00:35 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:
MouTine kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti:paskat te mitään tutki,kunhan uhootte ilman parempaa tietoa ja uskotte höpöihin,jos enkku poika sanoo että tulee 50kw lisää kun ajaa päin seinää niin varmaan koittasitte,se olis ainaskin riittävän helppoa.... :lol: :lol: :lol:
Ihme asenne Timppa sulla. Kerro ihmeessä, jos sulla on enempi tai toisenmoista tietoa. Täähän on tätä just että mietitään asioita ja kokeillaan. Katotaan nyt mitä esim. minä keksin talven aikana. Tod.näk. kokeilen juurikin noita BOB:n nokkia ja kerron tuloksista heti ensi kevään dyno-päivilllä. Huonoimmassa tapauksessa vaihdan koko auton ensi sunnuntaina...
vai ihme asenne....olen testannut vaparina ja ahdettuna ko.moottoria niinku vissiin tiedät,ja kertonu imu moottorin numerot ainaski 3kertaa ja mitä muutoksia tehty,mä voin suoraan sanoa että teiän nokka ja plennumi hommat on ihan pelleilyä jos jättää ruiskut ja pakosarjat päivittämättä,koska sieltä se homma lähtee,eli 55hv ja 70nm tuli lisää VAKIO NOKILLA JA PLENNUMILLA !

ahdettuna tuli sitte vähä lisää :wink: älkääkä ny vaan väittäkö että se plennumi on ihan paska mut kyllähän se väkisin paineella menee...hyvä vapari on hyvä ahdettunakin, toi 403hv on 0,8 paineella ihan kohallaan,ehkä toisenlaisella plenulla vois olla vähä enemmän hepoja,vastaavasti toi vääntö(525nm) on hyvä/erinomainen 0,5paineella,toisenlainen plennumi antas huonommin vääntöä ja sitä pitää olla vaikka tehon kustannuksella,eli kyllä se kohtuu hyvin virtaa,mutta kun te ette vittu USKO MITÄÄN

vääntö on se mikä autoa liikuttaa !

ja sitte jätkät supattaa jossain ahvenistolla että pooaa ei voi ahtaa ku männät ei kestä,no tosiaan hajoaahan ne varmasti joskus,mutta kyllä ne aika hyvin kestääkin,VAI TAASKO OLLAAN ERI MIELTÄ ?ja en oo paljo säästelly oikeeta nilkkaa ! ja sama kinaaminen jatkuu kun siirrytäänT9 laatikkoon ja atlas perään.....ei jaksa enempää vittuilla,katotaan illalla ku ottaa pari bissee :lol:

niijoo hyvää viikonloppua.....
Otahan nyt Timppa ihan rauhallisesti. En ole sun ajatuksia kyseenalaistanut ja muutenkin suhtautunut ihan asiallisesti, vaikka joistain asioista olen jyrkästi (Type-9 vs. MT75) ja toisista kevyesti (Pakosrjt) erimieltä.

Oot tehnyt pioneerityötä. Siitä propsit ja kunnioitus, mutta on meitä muitakin BOA harrastajia olemassa jotka kokeilee jotain muuta tapaa.

Mitäs jos paiskattaisiin kättä ennemin kuin väännettäisiin?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Marraskuu 17. 20:00:04 2006

MouTine kirjoitti:
TIMPPA24V6 kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Ihme asenne Timppa sulla. Kerro ihmeessä, jos sulla on enempi tai toisenmoista tietoa. Täähän on tätä just että mietitään asioita ja kokeillaan. Katotaan nyt mitä esim. minä keksin talven aikana. Tod.näk. kokeilen juurikin noita BOB:n nokkia ja kerron tuloksista heti ensi kevään dyno-päivilllä. Huonoimmassa tapauksessa vaihdan koko auton ensi sunnuntaina...
vai ihme asenne....olen testannut vaparina ja ahdettuna ko.moottoria niinku vissiin tiedät,ja kertonu imu moottorin numerot ainaski 3kertaa ja mitä muutoksia tehty,mä voin suoraan sanoa että teiän nokka ja plennumi hommat on ihan pelleilyä jos jättää ruiskut ja pakosarjat päivittämättä,koska sieltä se homma lähtee,eli 55hv ja 70nm tuli lisää VAKIO NOKILLA JA PLENNUMILLA !

ahdettuna tuli sitte vähä lisää :wink: älkääkä ny vaan väittäkö että se plennumi on ihan paska mut kyllähän se väkisin paineella menee...hyvä vapari on hyvä ahdettunakin, toi 403hv on 0,8 paineella ihan kohallaan,ehkä toisenlaisella plenulla vois olla vähä enemmän hepoja,vastaavasti toi vääntö(525nm) on hyvä/erinomainen 0,5paineella,toisenlainen plennumi antas huonommin vääntöä ja sitä pitää olla vaikka tehon kustannuksella,eli kyllä se kohtuu hyvin virtaa,mutta kun te ette vittu USKO MITÄÄN

vääntö on se mikä autoa liikuttaa !

ja sitte jätkät supattaa jossain ahvenistolla että pooaa ei voi ahtaa ku männät ei kestä,no tosiaan hajoaahan ne varmasti joskus,mutta kyllä ne aika hyvin kestääkin,VAI TAASKO OLLAAN ERI MIELTÄ ?ja en oo paljo säästelly oikeeta nilkkaa ! ja sama kinaaminen jatkuu kun siirrytäänT9 laatikkoon ja atlas perään.....ei jaksa enempää vittuilla,katotaan illalla ku ottaa pari bissee :lol:

niijoo hyvää viikonloppua.....
Otahan nyt Timppa ihan rauhallisesti. En ole sun ajatuksia kyseenalaistanut ja muutenkin suhtautunut ihan asiallisesti, vaikka joistain asioista olen jyrkästi (Type-9 vs. MT75) ja toisista kevyesti (Pakosrjt) erimieltä.

Oot tehnyt pioneerityötä. Siitä propsit ja kunnioitus, mutta on meitä muitakin BOA harrastajia olemassa jotka kokeilee jotain muuta tapaa.

Mitäs jos paiskattaisiin kättä ennemin kuin väännettäisiin?
eipä mun tarvi mitään kättä vääntääkkään... :lol:

ton vielä kerran näytän kuitenkin,eikä se ole mikään ajatus vaan tehty ja mitattu ja testattu jne.
sitte yritän olla puuttumatta teidän kokeiluihin



KESÄ 04:
ohjelmoitava moottorin ohjaus,peltisarjat,hyvä pakoputkisto,toisiokaasuläppä suurennettu
250hv 5250rpm / 350nm 4300rpm / WOT spark advance 18deg / AFR 13,2


väitän että ton kehtais kertoa jopa lontoossa,kyseessä Normal Aspirated moottori(siis vapari)


btv mo , TIMPPA kirjotetaan ISOLLA

:lol: no niin se oli jo vitsi,ruvetaanhan hommiin että saadaan tuloksia
Timppa 24V

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Pe Marraskuu 17. 20:12:31 2006

mie ainaki lähen liikkeelle tosta megasquirt&peltisarjat akselilta liikkelle,sittenkun tietotaitoa näistä vehkeistä alkaa olla riittävästi ja aikaa projektille..onhan tuon paketin nähty toimivan :wink: monee kertaa lukenut noista oharin turbottamisistakin vaikka mitä paskaa,niitten mukaan mun oman ei varmaan ois pitänyt lainkaan ees toimia kun on "museo aikaset kaasarit ja vakio männät jne" :lol: ..kannattaa kokeilla,eikä vaan jättää siihen "jos ja jos tekis sitä ja tätä" asteelle juttuja.sit näkee tulokset. :) itellä toi laiskuus on pahin este kehittymiselle näissä jutuissa :D mut enpä mä näistä paljoo jaksa jauhaa :) tän koneen edessä istuessa menneen ajanki ois voinu hyödyntää sierran laittoon :wink:

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Pe Marraskuu 17. 20:32:31 2006

*KESÄ 04:
ohjelmoitava moottorin ohjaus,peltisarjat,hyvä pakoputkisto,toisiokaasuläppä suurennettu
250hv 5250rpm / 350nm 4300rpm / WOT spark advance 18deg / AFR 13,2
*

Kyseessä nyt BOB vai BOA kone? Jos BOB niin olen kovasti kiinostunut muutoksista :D Jos taas BOA niin ... joudun unohtamaan mutta tuo 250HV vaparina on jo sen verran että sen huomaan ajossa vs vanha "luuska" teho :D

Edit: juu taitaa olla BOA kone kun löysin sen toisen keskustelun...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » La Marraskuu 18. 15:32:19 2006

Jari H kirjoitti:
MouTine kirjoitti: Täähän on tätä just että mietitään asioita ja kokeillaan.
= Suomeksi: Vaahdotaan vitusti joka asiasta, muttei saada mitään aikaiseksi.. :)

isäukko sano että menee munien kourimiseen koko aika..senkin aikaa ois voinu jotain kehittävämpääkin tehdä :lol:

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Marraskuu 18. 22:46:01 2006

No jo on ihme kuinka voi noin helvetisti ottaa päähän toi, että koittaa jotain suunnitella.
Ite en ainakaan lähe tommosia tekemään ilman, että selvitän asian kannattavuutta ensin. Sen takia täällä asiaa kysyinkin.

Enkä TIMPPA ollu mistään sun jutuista aiemmin huomannut, että olisit sanonut, että vakio plenumia ei saisi muuttaa... tai, että siitä tulisi huonompi.
Ja kuka sitäpaitsi on väittänyt, että tässä koitetaan ihan vakio koneesta ottaa lisää tehoja plenumia muokkaamalla???

Mulla on ainakin paikassa peltisarjat ja ohjelmoitava moottorinohjauksen lisäyksikkö ja niinkuin sanoin niin talven aikana olisi ajatus tota toisioläppää avartaa. Ja plenumia piti muokata, mutta ei sitten jos olet varma, että väännöt häviää.

Oikeasti niin en kertakaikkiaan ymmärrä miten tää aihe saatto olla näin tulenarka jollekin.

Sierra friikki:
Mun mielestä ihan asiallista asioiden pohtimista tuolla etusivulla oli. Eikö oma kommenttisi sitte ole paskanjauhantaa??? Täysin offtopic.

Ja en ymmärrä tota, että aletaan aukomaan päätä, että vittuako tommosta meinaat koittaa. Ei siitä oo mihinkään... ja sitten ei perustella asiaa mitenkään.
Sen tähden mä nämä puheeksi otinkin kun tuolla enkku foorumilla perustelevat aina väittämänsä ja tuo aukaistu plenumi näytti omasta amatöörin näkökulmasta katottuna ahtaalta.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Marraskuu 18. 22:52:50 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:paskat te mitään tutki,kunhan uhootte ilman parempaa tietoa ja uskotte höpöihin,jos enkku poika sanoo että tulee 50kw lisää kun ajaa päin seinää niin varmaan koittasitte,se olis ainaskin riittävän helppoa.... :lol: :lol: :lol:
Tämäkin kommentti on kyllä niin lapsellinen, että huhhuh. :shock:
Koitko ihan oikeasti TIMPPA, että tohon oli nyt todellinen tarve tässä topicissa?
En mitenkään vittuilu mielessä tätä topicia avannut vaan ihan asia pohjalla tiedustelin eri vaihtoehtoja.
Sitten ihmetellään, ettei uskota mitä sanotaan :roll: ... Mikä ei muuten myöskään pidä paikaansa!
Kyllä mä tiedän, että sulla on pirusti tosta koneesta tietotaitoa ja oikeastaan nimenomaan sulta odotinkin kommenttia... mutta en tällasta.


Ja muutenkin kun valitetaan, että jauhetaan paskaa eikä tehdä mitään.
Mistäs helvetistä sen tiedätte???
Auto on talven seisonnassa ja sinä aikana on tarkotus jotain toteuttaa. Mutta EI näitten kommenttien perusteella. :evil:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Jari H
Viestit: 935
Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H » Su Marraskuu 19. 14:56:01 2006

Vois kuvitella, että tossa on ollu taustalla huoli siitä että Scorpion painoisessa automaatti(?) autossa tulee ne vakio imusarjan vääntöominaisuudet ihan tarpeeseen. Siitä alaväännöstä on niin helppo päästä eroon, ihan vahingossa.
Mutta ilman muuta se imusarja sun pitää tehdä semmoseksi kun haluat, ja sitten dyno laput ennen ja jälkeen muutoksen.

Mitä tohon em. britti foorumiin tulee.... Aika vähän siellä on esillä selkeitä numeroita mikä vaikuttaa ja kuinka paljon.
Mielenkiinnolla odotan poikiiko Timpan linkitys siellä keskustelua.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'

Good enough is not good enough, it has to be done right.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Marraskuu 19. 15:07:00 2006

Joo mulla on manuaali tohon vaihdettu, mutta kuitenkin niin en mä sitä imusarjaa lähe mulkkaamaan jos meinaatte ,että sillä alaväännöt hävii. Tulee vitumainen ajettava autosta.
Tossa FBE koneen kuvassahan cosworth on muuttanut tota imusarjan rakennetta, mutta sehän onkin ihan kisa käyttöön rakennettu.

Juu mä kattelin ja, että timppa oli käynyt "istuttamassa siemenen" tonne britti foorumille.
Eihän siellä juu paljoa lukemia oo mainostettu, mutta muuten kyllä ovat koittaneet perustella tekojaan jotenkin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Su Marraskuu 19. 17:07:19 2006

tähän on hyvä jatkaa
irroittelin pakosarjoja kannesta ja iski himo tehdä vähän paremmat sarjat ku alkuperäiset.
kertokaas nyt sitten minkälaiset olis parhaat mallit.
koneeseen ei tule turboja eli pakokaasuahtimia.
laipat löytyi jo ja varmaan ne saan viikolla.
Mistäs putkesta kannattaa ne tehdä? mustaa paksua putkea?
millaiset voi olla kannattavimmat.
3-2-1 vai 3-1 malli.
Onkos jollain piirroksia millaiset on ite tehteen.
Oikealla puolella homma rajoittaa hieman jakolaatikko ja etu kardaani mut luulen että sopivuus siellä ei ole liian suuri ongelma.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Marraskuu 19. 18:46:05 2006

Mä en ainakaan tehnyt ite vaan ne teki eräs laitilalainen jannu joka niitä on enempikin väsäillyt. Malli on 3-1. Korpparissa on ainakin ABS boksi pahasti tiellä ja ukko sanoikin, että oli perhanan paha sovittaa.
Hanttarin puoleinen oli pakko laittaa alakautta ja pinnapultit irrotettuna koneesta.
Tietty sierrassa voi olla ihan erilailla tilaa. Vai mihin oot niitä laittamassa???

Siitä en tiedä sanoa kumpi on parempi 3-2-1 vai 3-1 mutta tolla saatiin ainakin mukavasti lisää potkua.
Ennen peltisatsia saatiin irti 205hv moottorinohjausta säätämällä ja peltisatsit paikassa kun säädettiin uudestaan niin saatiin 224.5hv parhaalla vedolla. Kierroksia en muista.
Käyrää ei otettu kun viimesestä vedosta jossa huipputeho oli pikkasen pienempi, mutta saatiin muuten tasasempi käyrä.
dynokäyrä
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ke Marraskuu 22. 20:55:25 2006

TeRoK kirjoitti: Oikeasti niin en kertakaikkiaan ymmärrä miten tää aihe saatto olla näin tulenarka jollekin.

.
Sanopa muuta. Itsekin sopassa mukana olevana luotan siihen, ettei tuollaisia aiempia avautumisia enää esitetä... ei hymiöiden kanssa eikä varsinkaan ilman :!:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ke Marraskuu 22. 21:09:35 2006

älkää vaan luulko että mää otin iteeeni ja tuskin timppakaan .ilmaisin vain oman mielipiteeni.
noi enkku virityset oon aina jättänyt ihan omaan arvoon.
tulkoon se kerrotuksi
ai niin hymiöt :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ke Marraskuu 22. 23:31:34 2006

:wink: tuota minä hieman ajattelinkin - mutta eihän sitä koskaan tiedä... :lol:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Ke Joulukuu 6. 19:29:15 2006

avasin varamoottorin plenumin ja hyvältä näyttää,pari pikku muutosta ja hyvä tulee,siis 600hv/700nm moottoria ajatellen,kuka sen sitte tekeekin ekana ?

ilmoitin asian myös FORDPOWER uk sivuille(uk=uskomattomat kaverit :oops: ) saas nähdä miten noi kunnioitetut welhot rupee naureskelee..... :oops:
kun yllätys yllätys ollaan asioista oltu vähä erimieltä.... :wink:
Timppa 24V

STOCKMANN
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja STOCKMANN » Ke Joulukuu 13. 12:01:36 2006

TIMPPA24V6 kirjoitti:avasin varamoottorin plenumin ja hyvältä näyttää,pari pikku muutosta ja hyvä tulee,siis 600hv/700nm moottoria ajatellen,kuka sen sitte tekeekin ekana ?

Eihän tuo taunukseen ritä......... :) skyline nizmotki menee viel rinnalla :roll: ... :wink:

Vastaa Viestiin