Eskon boxi v*****lee

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Eskon boxi v*****lee

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ke Lokakuu 11. 21:37:22 2006

Voortti ei oo voortti jos se toimisi niinkuin käyttäjä sen haluaisi toimivan. Tänään piti ottaa ajot tuolla rojekti eskolla, mutta ei. Semmoinen oire on päällä, että auto käy lämpöisenä 40 sek jonka jälkeen sammuu kuin seinään huolimatta oliko auto tuon ajan tyhjäkäynnillä tai 2000rpm.
Auto kävi alkuun 5min putkeen kun ajoin sen kylmänä tallista ulos

Jo tarkistettu että pumppu pysyy päällä sen 2 sek vaikka auto sammuu joten sammuminen ei johdu pumpun pysähtymisestä. Koitettu nollata boxi uudestaan johdoista, koska ensi startin ohjetta ei voitu ekalla kerralla suorittaa loppuun oikein kun auto oli tallissa jossa sitä ei voinut pitkään käyttää. Mutta tilanne ei muuttunut, 40 sek käynnissä ja dead.

No nyt on akku irti ja boxin pitäisi nollautua aamuun mennessä kunnolla, jolloin tarvitsee koittaa uudestaan nyt noudattaen ensikäyttö ohjetta.

Mikähän mahtaa coswöörttiä närästää ja mistä löytyy ne boxin vikakoodien lukuohjeen ledin avulla?

:edit:
Vikakoodiohjeet löydetty http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... /ohje8.pdf Eikös esko cossussa tuo mainittu diaknostiikka liitin löydy iskari tolpan takaa, ei johtosarjasta boxin läheltä niinkuin ohjeessa lukee?
:edit:
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Eskon boxi v*****lee

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ke Lokakuu 11. 22:26:08 2006

Perkele kirjoitti::edit:
Vikakoodiohjeet löydetty http://www.cosworthrsclub.com/fordarkis ... /ohje8.pdf Eikös esko cossussa tuo mainittu diaknostiikka liitin löydy iskari tolpan takaa, ei johtosarjasta boxin läheltä niinkuin ohjeessa lukee?
:edit:
Juu, sieltä pitäis löytyä, siis iskarin luota.

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Lokakuu 12. 9:08:49 2006

Tekisi mieli päästellä kovaan ääneen useampi kirosana. :evil: Ammulla kokeilin uudestaan kun akku oli ollut koko yön irti ja sama homma 40sek ja mooaa. Kokeilin vielä sulkea bensapumpun ohjauksen pois pelistä laittamalla hyppylangan releen tilalle, mutta sama jatkui edelleen. Eli todennäköisesti boxi lyö pelin vain poikki 40 sekunnin kohdalla, mikähän anturi ongelma voi olla niin paha, että se lyö koko homman seis? Ja lisä vinkkeinä vielä, että auto ei käynnisty heti sammumisen jälkeen vaan on odotettava 20-30sek jolloin auto vasta käynnistyy.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Lokakuu 12. 10:59:07 2006

Ootko tarkistanu tuleeko bensaa ja kipinä sen sammumisen jälkeen? Eiks toi ollu P8 ekulla vai? Muistelen että jollain oli sellanen ongelma että siivapyörän anturi ei toiminu enää kun kone lämpes. Tosin voihan sun ongelmat johtua jostain muustakin. Ootko mitannu niitä sun lämpöantureita et mitä ne näyttää et onks ne ihan ok?

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » To Lokakuu 12. 11:11:50 2006

mitäs jos kokeilis ottaa lambdan johdon irti.

Tuossa ajassa kun ecu olettaa lambdalta tulevan signaalin olevan korrektia, ja jos se onkin päin seiniä menee sopat sekaisin. Ilman lambdaa mennään pelkän vikatilan kartan varassa.

p.

Tharkad
Viestit: 1816
Liittynyt: Ma Maaliskuu 25. 15:21:30 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tharkad » To Lokakuu 12. 11:16:32 2006

Eihän tossa oo mitään varkaudenesto härpäkkeitä?
http://www.monkijavarikko.fi | Cortina mk1 ja Mondeo mk4.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Lokakuu 12. 11:23:10 2006

pau kirjoitti:mitäs jos kokeilis ottaa lambdan johdon irti.

Tuossa ajassa kun ecu olettaa lambdalta tulevan signaalin olevan korrektia, ja jos se onkin päin seiniä menee sopat sekaisin. Ilman lambdaa mennään pelkän vikatilan kartan varassa.

p.
Luulis sen käyvän jotenkin sillä vikatilankartalla

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » To Lokakuu 12. 13:18:44 2006

Sen verran kerkesin tossa ruokiksella tekee lisä diagnoosia eli syy tuntuisi olevan sytty puolella. Kokeilin välillä toista puolaa ja nyt ollaan siinä tilanteessa ettei lähe käyntiin kummallakaan, mutta bensa haisee startatessa joten sitä se saa. Kummallas anturilla se ohjaa kipinää ja kummalla kahtoo kierrokset joiden mukaan annostelee bensan, kammenkulva vai virranjakajan vaihetunnistin?
Ja autossa on kyllä asentamani hälytin, mutta sen syyllisyys on jo pois suljettu. Kaikki anturit on viimeksi mitattu ennen auton purkua ja silloin kaikki oli kunnossa.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Lokakuu 12. 13:41:06 2006

Perkele kirjoitti:Sen verran kerkesin tossa ruokiksella tekee lisä diagnoosia eli syy tuntuisi olevan sytty puolella. Kokeilin välillä toista puolaa ja nyt ollaan siinä tilanteessa ettei lähe käyntiin kummallakaan, mutta bensa haisee startatessa joten sitä se saa. Kummallas anturilla se ohjaa kipinää ja kummalla kahtoo kierrokset joiden mukaan annostelee bensan, kammenkulva vai virranjakajan vaihetunnistin?
Ja autossa on kyllä asentamani hälytin, mutta sen syyllisyys on jo pois suljettu. Kaikki anturit on viimeksi mitattu ennen auton purkua ja silloin kaikki oli kunnossa.
Molempia antureita se tarttee kun se laskee sytkää ja bensaa.

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Lokakuu 12. 17:45:22 2006

Sulla on jostain ilmestynyt autoon turbotimer :wink:
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Lokakuu 12. 20:25:46 2006

vaihappa kipinän vahvistin...

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perkele » Pe Lokakuu 13. 10:44:31 2006

Nyt on vika selvinnyt ja korjattu, eikä se ollut siellä päinkään mistä sitä etsittiin. Kun olin eka tutkinut kaikki sähköt anturit yms. että ne oli ok niin ajattelin, että perhana kurkataan vielä sinne tankkiin "onneksi motorsport versiossa sinne pääsee talakontin kautta" niin sieltähän se syyllinen löytyi. Tankin huohotus tukossa ja alipaine oli imenyt tankin kasaan niin pahasti, että bensan paluuputki oli vääntynyt solmuun jossa pumppu on kiinni joten pumppu ei saanut imettyä bensaa eikä painettua eteenkään päin kun pumpusta lähtevä kumiletkun pätkä oli ässä-mutkalla. :D No nyt toimii ja tuli heti heitettyä 170 km lenkki illansuussa, kyllä nyt vetää hymyä naamalle :lol:
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"

Vastaa Viestiin