Lyöntijäljet männässä..hmmm

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Lyöntijäljet männässä..hmmm

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » La Lokakuu 7. 10:57:10 2006

Sain vihdoin hieman inspiraatioo ja aloitin purkamaan kantta tuosta cossusta pois.
Maaliskuussahan paisuntasäiliön korkista puhalsi ahdoilla vettä.
Epäilinkin että pahvi on ehkä vaurioitunut.
Kansi on nyt irti, pahvi näyttää oikeestaan ihan ehjältä.
1 sylinterin männässä on kaksi venttiilinlyönti jälkeä.
Tuulilasin puoleiset imu ja pakoventtiilit ovat iskeneet jossainvälissä mäntään. Mites toi ny on mahdollista? Itselle ei tule mieleen että kyseiset venttiilit olisivat jumittaneet puolenvuoden seinonnanaikana tai olisinko mokaillut jotain joskus edellisen asennuksen aikana. Ihme homma, onko ideoita mitä on tapahtunut???
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » La Lokakuu 7. 18:13:16 2006

Oli mullakin männissä venttiilin jälkiä kun otin ekan kerran kannen pois.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Lokakuu 7. 18:39:20 2006

magelius kirjoitti:Oli mullakin männissä venttiilin jälkiä kun otin ekan kerran kannen pois.
Tuo on ihan normaalia mutta mun mielestä tuo että männän "taka" reunassa vain on nuo lyönti jäljet niin hieman erikoista.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » La Lokakuu 7. 18:46:23 2006

Niin viimeksi kun koneen purin kannesta höylättiin 0.15mm ja männistä otettiin 0.3mm.Pahvina oli nyt n-ryhmän pahvi 1,4mm paksu. Vanha pahvi saattoi kyllä olla paksumpi...
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Lokakuu 7. 19:19:53 2006

Vakio jouset on löysät, ei ole mitenkään erikoista että joku jousi olisi toista löysempi ja kierrätettäessä jää joku vena leijumaan ja osuu mäntään.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Lokakuu 9. 17:48:06 2006

vakiojousille venttiilit "leijuu" aika helposti. lähes aina on cossun männissä hipaisujäljet, siis jos ei ole koloja.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin