Cossuun männät.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viesti:
Cossuun männät.
Eli hakusessa olisi tietoa niiltä kavereilta jotka on käyttänyt turbokäytössä +2.0 bar ahtoja. Mitkä männät ja mikä ruttusuhde? siinä se, lyhyesti.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.
-
Ei se mäntä nyt suoranaisesti siitä paineesta hajoa, mutta noilla paineilla alkaa olla voimaakin jo mikäli muut asiat on kunnossa. Olen ajanut vakiomännilläkin joihin on tehty venttiilinkolot 2bar paineilla ja en saanut niitä rikki. Visekot taas antautui jo paljon aikaisemmin, tosin siinä oli muuta pientä ongelmaa.
Perjaatteessa en usko että sillä on mitään väliä mitkä takomännät siellä on 2barilla, jos _kaikki_ on kunnossa kun ajetaan lutu lattiassa. Tietysti jos ei hintalappua katsele niin ehkä ne visekot kannattaa jättää kauppaan, toki sekin on ihan kelpo mäntä kun niitä vähän itse viimeistelee. Accralite ja cp näyttää kovasti olevan maailmallakin suosiossa voimakoneissa.
Tärkeintä tossa on että saa porausvälykset ja katkosvälykset semmoiseksi että se mäntä oikeasti toimii siellä. Visekoillakin yleensä porattu 8 satkua tuntuu olevan aivan liina pieni voimamoottorin. Leikkaamis jäljet on männissä jo ekan vedon jälkeen.
Perjaatteessa en usko että sillä on mitään väliä mitkä takomännät siellä on 2barilla, jos _kaikki_ on kunnossa kun ajetaan lutu lattiassa. Tietysti jos ei hintalappua katsele niin ehkä ne visekot kannattaa jättää kauppaan, toki sekin on ihan kelpo mäntä kun niitä vähän itse viimeistelee. Accralite ja cp näyttää kovasti olevan maailmallakin suosiossa voimakoneissa.
Tärkeintä tossa on että saa porausvälykset ja katkosvälykset semmoiseksi että se mäntä oikeasti toimii siellä. Visekoillakin yleensä porattu 8 satkua tuntuu olevan aivan liina pieni voimamoottorin. Leikkaamis jäljet on männissä jo ekan vedon jälkeen.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viesti:
-
-
Jos puhutaan voimakoneista luulisi 0.1mm välys olevan hyvä ja katkosvälykset laittaisin 0.3-0.4mm.
Mäntinä tunnetut wiseco, orkkis kossu, cps, je, accralite, jne ei mitään kupla skeidaa vaikka ne 600hv kestääkin kuinka kauan tahansa
Ja jos se wisecoon teetetyn venataskun reunan pyöristys snurraaminen on ylivoimainen juttu ei todennäköisesti suoriudu muustakaan koneen tekoon liittyvästä hieromisesta
Mäntinä tunnetut wiseco, orkkis kossu, cps, je, accralite, jne ei mitään kupla skeidaa vaikka ne 600hv kestääkin kuinka kauan tahansa

Ja jos se wisecoon teetetyn venataskun reunan pyöristys snurraaminen on ylivoimainen juttu ei todennäköisesti suoriudu muustakaan koneen tekoon liittyvästä hieromisesta

-
- Viesti:
no lähinnä todellakin kiinnostaa se että mitkä on ne männät ollut, jotka on takuulla laadukkaat. tuossa olen kyllä Cosworth racingin mäntiä alustavasti katsellut. toisaalta viseko ja accralite ei ole sen huonomman tuntuisia vaihtoehtoja. en kumminkaan ajatellut paskoa koko konetta muutaman satasen säästön takia mäntien valinnassa, joten olennainen asia ei ole se hinta vaan laatu.
muut speksit on kyllä hoidossa, lähinnä mäntävalinta on auki, silmällä pitäen sitä että kone on tarkoitus tehdä kestämään oikeasti niitä +2.0bar ahtoja.
ja vakio 8 puristuksia olen itsekin ajatellut.
muut speksit on kyllä hoidossa, lähinnä mäntävalinta on auki, silmällä pitäen sitä että kone on tarkoitus tehdä kestämään oikeasti niitä +2.0bar ahtoja.
ja vakio 8 puristuksia olen itsekin ajatellut.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.