Pakosarjan "punastelu"
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Pakosarjan "punastelu"
Olen seuraillut cossuni (Sierra 4x4 kat.) pakosarjaa. Mielestäni se punastuu liian herkästi. Laitan vertaukseksi yhden matkan. Ajoin 50 kilometrin matkan, leppoisasti ilman kiihdyttelyjä nopeuden ollessa 80-100km/h. Perille päästyäni katsoin pellin alle, pakosarja punotti. Lienekkö normaalia?
Auto on vakio.
Auto on vakio.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Ei yleensä normaaliajossa kauheesti lämpene. Ettei olisi putki lintassa jostain kohti? Ei muuta tule mieleen jos auto on säädöissä. Vai kuinka lämpöisen näköinen se oikeen on?
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Putkisto ok. Alla olevat katit paikoillaan, ensimmäinen poistettu. Säädöistä en osaa muuta sanoa, päästöt oli kunnossa katsatuksessa. Tosin katsastus oli helmikuussa, samalleen auto on toiminut kuin silloinkin. Sytytystä olen miettinyt, mikä sitä olis muuttanut. Punoituksen näki selvästi päivän valossa.fsohc kirjoitti:Ei yleensä normaaliajossa kauheesti lämpene. Ettei olisi putki lintassa jostain kohti? Ei muuta tule mieleen jos auto on säädöissä. Vai kuinka lämpöisen näköinen se oikeen on?
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
väärinSkorppi kirjoitti:Tasakaasulla sitä tuskin saa nykimättä menemään niin laihalla että sen takia paikat punottaa. Lähtisin tarkastamaan kattia ja katsoisin että sytkän perusennakko on paikoillaan
tasakaasulla nimen omaan auto kulkee hyvinkin liian laihalla.
eli on mahdollista että liian laihalla käy
paras mittaus keino on laittaa laajakaista lamda kiinni ja ajaa tasakaasulla pitkään silloin näkee miten seokset toimii.
kerran 30 pakkasessa ajoin issällä pitkän matkan tasakaasulla ja määränmittarin luisti jääti kiinni ja kun avasin konepellin pakosarja hehkui punaisena.
mitään muuta vikaa ei ollut kun se että ylämäessä auto vain puutui.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
En tie mikä on "issä" mutta sen tiedän että mun kossu ei ainakaan mene nykimättä niin laihalla et sais pintakaasulla pakosarjan punottamaan.sierra friikki kirjoitti:väärinSkorppi kirjoitti:Tasakaasulla sitä tuskin saa nykimättä menemään niin laihalla että sen takia paikat punottaa. Lähtisin tarkastamaan kattia ja katsoisin että sytkän perusennakko on paikoillaan
tasakaasulla nimen omaan auto kulkee hyvinkin liian laihalla.
eli on mahdollista että liian laihalla käy
paras mittaus keino on laittaa laajakaista lamda kiinni ja ajaa tasakaasulla pitkään silloin näkee miten seokset toimii.
kerran 30 pakkasessa ajoin issällä pitkän matkan tasakaasulla ja määränmittarin luisti jääti kiinni ja kun avasin konepellin pakosarja hehkui punaisena.
mitään muuta vikaa ei ollut kun se että ylämäessä auto vain puutui.
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
"issällä" luultavasti IS:lläSkorppi kirjoitti:En tie mikä on "issä" mutta sen tiedän että mun kossu ei ainakaan mene nykimättä niin laihalla et sais pintakaasulla pakosarjan punottamaan.sierra friikki kirjoitti:väärinSkorppi kirjoitti:Tasakaasulla sitä tuskin saa nykimättä menemään niin laihalla että sen takia paikat punottaa. Lähtisin tarkastamaan kattia ja katsoisin että sytkän perusennakko on paikoillaan
tasakaasulla nimen omaan auto kulkee hyvinkin liian laihalla.
eli on mahdollista että liian laihalla käy
paras mittaus keino on laittaa laajakaista lamda kiinni ja ajaa tasakaasulla pitkään silloin näkee miten seokset toimii.
kerran 30 pakkasessa ajoin issällä pitkän matkan tasakaasulla ja määränmittarin luisti jääti kiinni ja kun avasin konepellin pakosarja hehkui punaisena.
mitään muuta vikaa ei ollut kun se että ylämäessä auto vain puutui.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Nykimistä en ole havainnut. Miten sen perusennakon kanssa, eihän näissä pitäis olla säätöä.Skorppi kirjoitti:En tie mikä on "issä" mutta sen tiedän että mun kossu ei ainakaan mene nykimättä niin laihalla et sais pintakaasulla pakosarjan punottamaan.sierra friikki kirjoitti:väärinSkorppi kirjoitti:Tasakaasulla sitä tuskin saa nykimättä menemään niin laihalla että sen takia paikat punottaa. Lähtisin tarkastamaan kattia ja katsoisin että sytkän perusennakko on paikoillaan
tasakaasulla nimen omaan auto kulkee hyvinkin liian laihalla.
eli on mahdollista että liian laihalla käy
paras mittaus keino on laittaa laajakaista lamda kiinni ja ajaa tasakaasulla pitkään silloin näkee miten seokset toimii.
kerran 30 pakkasessa ajoin issällä pitkän matkan tasakaasulla ja määränmittarin luisti jääti kiinni ja kun avasin konepellin pakosarja hehkui punaisena.
mitään muuta vikaa ei ollut kun se että ylämäessä auto vain puutui.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ennakkoa ei säätää, tulee lastun ohjaamana.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nyt taisi mennä SierraFriikillä Skorppin ajatus ohi ja virhettäkin mukaan. Niinkuin sanottiin, niin matka-ajossa pintakaasulla ei sellaista seossuhdetta ole olemassakaan joka yksinään aiheuttaisi pakosarjan punoituksen. Osakaasulla pakokaasun virtaus on niin pieni (~15%) ja pakokaasu on kaiken lisäksi yleensä kuumimmillaan juuri 14.7:1 seossusteella eli stokiometrisen tuntumassa. Katilliset autot menevät suurimman osan juuri tällä seossuhteella eikä niissä pakosarjat punoita. Tästä mentäessä kumpaan suuntaan vaan poistokaasut jäähtyvät. Ja matka-ajossa ollaan jo yleensä jonkin matkaa 14.7 laihemmalla puolella. Koneesta riippuen sitten jossakin 16-17 hujakoilla alkaa nykimään. Se taas että ilmamäärämittari jämähtää voi hyvinkin todennäköisesti aiheuttaa aivan väärän sytytysennakon joka taas helpostikin pistää pakosarjan punaiselle.sierra friikki kirjoitti:väärinSkorppi kirjoitti:Tasakaasulla sitä tuskin saa nykimättä menemään niin laihalla että sen takia paikat punottaa. Lähtisin tarkastamaan kattia ja katsoisin että sytkän perusennakko on paikoillaan
tasakaasulla nimen omaan auto kulkee hyvinkin liian laihalla.
eli on mahdollista että liian laihalla käy
paras mittaus keino on laittaa laajakaista lamda kiinni ja ajaa tasakaasulla pitkään silloin näkee miten seokset toimii.
kerran 30 pakkasessa ajoin issällä pitkän matkan tasakaasulla ja määränmittarin luisti jääti kiinni ja kun avasin konepellin pakosarja hehkui punaisena.
mitään muuta vikaa ei ollut kun se että ylämäessä auto vain puutui.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Cossussa ilmamäärämittaria ei ole.JesseT kirjoitti:Se taas että ilmamäärämittari jämähtää voi hyvinkin todennäköisesti aiheuttaa aivan väärän sytytysennakon joka taas helpostikin pistää pakosarjan punaiselle.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Cossussa bensanpaineet 2.5 ja konttorille matka. Piti pysäyttää kilsan ajomatkan jälkeen kun alkoi tulemaan käryä kabiiniin. Konepelti auki ja kyllä se pakosarja jo punotti ja kaamea käry nousi. Tyhjäkäynnillä oli ok seokset mutta heti kun painoi hieman kaasua niin meni totaalisen laihalle. Nostin paineet sitten 3.5 kiloon ja ajoin konttorille. Eiväthän nuo epäilleet lappuani joka hetki sitten oli saatu aikaan 2.5 kilon bensanpaineilla 

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Taitaa ahistaa se vakio pakokaasujarru siel putkessa niin paljo et o sarjat punasena hetiukormi kirjoitti:Cossussa bensanpaineet 2.5 ja konttorille matka. Piti pysäyttää kilsan ajomatkan jälkeen kun alkoi tulemaan käryä kabiiniin. Konepelti auki ja kyllä se pakosarja jo punotti ja kaamea käry nousi. Tyhjäkäynnillä oli ok seokset mutta heti kun painoi hieman kaasua niin meni totaalisen laihalle. Nostin paineet sitten 3.5 kiloon ja ajoin konttorille. Eiväthän nuo epäilleet lappuani joka hetki sitten oli saatu aikaan 2.5 kilon bensanpaineilla

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ajelin niin varovasti kuin vain voi ja vielä viidenkympin aluetta koko ajettu kilsan matka.Skorppi kirjoitti: Taitaa ahistaa se vakio pakokaasujarru siel putkessa niin paljo et o sarjat punasena heti
Eipä paljoa yli 3000 kierrokset menneet missään vaiheessa. Heti kun painoi kaasua niin seosmittarista hävisi kaikki lukemat. Cossu kun ei vaan ole laihaseosmoottori

Toki kun polkee kunnolla niin helottaa mutta se kuulu asiaan

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kylläpä piti pieneksi tiputtaa bensanpaineet että sait läpi.ukormi kirjoitti:Cossussa bensanpaineet 2.5 ja konttorille matka. Piti pysäyttää kilsan ajomatkan jälkeen kun alkoi tulemaan käryä kabiiniin. Konepelti auki ja kyllä se pakosarja jo punotti ja kaamea käry nousi. Tyhjäkäynnillä oli ok seokset mutta heti kun painoi hieman kaasua niin meni totaalisen laihalle. Nostin paineet sitten 3.5 kiloon ja ajoin konttorille. Eiväthän nuo epäilleet lappuani joka hetki sitten oli saatu aikaan 2.5 kilon bensanpaineilla
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Myöhemmin selvisi että orkkis dumpin ohjauspuoli laski ilmaa kokoajan läpi. Tuo aiheutti hillittömän harmaan savun kiihdytysten jälkeen ja korkean CO arvon tyhjäkäynnillä. Nyt menee normipaineilla läpisiipicossu kirjoitti: Kylläpä piti pieneksi tiputtaa bensanpaineet että sait läpi.

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ajattelinkin että jotain hämärää oli.ukormi kirjoitti:Myöhemmin selvisi että orkkis dumpin ohjauspuoli laski ilmaa kokoajan läpi. Tuo aiheutti hillittömän harmaan savun kiihdytysten jälkeen ja korkean CO arvon tyhjäkäynnillä. Nyt menee normipaineilla läpisiipicossu kirjoitti: Kylläpä piti pieneksi tiputtaa bensanpaineet että sait läpi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 228
- Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004
Kävin hallilla. Mittasin anturit ja tarkistin ajoitusmerkit, kaikki ok. Nyppäsin sinetin paineensäätimestä ja pyöräytin lisää painetta, pumppu ei kuulostanut tykkäävän. Alkoi ääntämään välillä pahaenteisesti, tulossa tiensä päähän. Kävin kuitenkin testilenkin, kolme varttia säätö tiukemmalla. Ajoin 15 kilometrin matkan, "normaalia" reippaammin välillä kiihdytellen. Kääntöpaikalla pelti auki, pakosarja ja pakopesä helotti punaisena. Paluu matkan tulin sitten tasaseen sataa, jäähtyi sen verran että pakosarja enään punotti. Palautin säädön alkuperäiseen ja ajoin kotiin. Täytyy tilata uusi pumppu, kurahteli sen kuuloisesti muutaman kerran.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Bensanpainemittari konehuoneeseen niin tietää ainakin mitä paineita on tyhjäkäynnillä ja saa säädettyä peruspaineet oikeiksi.Jari S kirjoitti:Siltä alkaa vaikuttamaan, hankin uuden.Jake kirjoitti:Olisko sitten bensapumppu niin huonossa hapessa ettei saa kunnolla bensaa
Tuollainen mittari ja sihen T-haara + letkut ei kovin paljoa kustanna.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015