scorpion sähköt sekaisin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

scorpion sähköt sekaisin

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 24. 15:16:00 2006

Alkaa keittämään hermo ton auton kanssa.
Sähköissä on aika ajoin iha nihme vikoja.

-Välillä nykii ajossa ja kierrokset jää korkealle tyhjäkäynnillä.
-Välillä tulee ajossa tasakaasulla semmonen sekunnin mittanen episodi kun tehot häviää.
-Välillä ei starttaa ollenkaan. Joskus kyllä naksahtaa rele kun starttaa joskus ei tee edes sitä. Kun antaa jonkun vartin levätä niin lähtee taas käyntiin.
- Välillä ei bensapumppu lähe pyörimään ennen kun käy potkasemassa tankin kylkeen.
-Nyt on pari kertaa tehnyt myös sen, että vaikka saan pumpun pyörimään ja starttaamaan niin ei saa kipunaa. Tämäkin vika kuittaantuu kun antaa hetken seistä.

-Muita vikoja on esim. pyyhkijät elää välillä omiaan märällä ilmalla. Esim. tihkulla saattaa pyyhkiä jatkuvasti tai sitte pysähtyä kokonaan. Joskus pysähtyy keskelle lasia.
-Takaluukun sähkölukko avaa luukun kesken ajon. irrotin töpselin niin vika tuli kuntoon :) :wink:
- varashälytin (jälkiasennettu) ei tiedä enää mitään. kojelaudan ledi vilkkuu kokoajan kun auto on sammuksissa.
-keskuslukotkin tuntuu joskus aukeavan yön aikana itsekseen.
-Siubbareista tulee ihme humputus läpi kun vaihtaa kappaletta tai koskee volume namikkaan.

Mikä hemmetti voi aiheuttaa noin paljon sähkö häiriöitä???
Voiko huono akku sekottaa vehkeen noin pahasti? Tai huono maa?
Entä moottorinohjaus boksi? Se on saanut vettä niskaansa ja on aika hapettunut. Se voisi noi moottorin häiriöt selittää?

Jotenkin tuntuisi, että kaikkien tai lähes kaikkien vikojen taustalla on sama syy. Ne on kuitenkin melko yhtäaikaa ilmaantunutkin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » To Elokuu 24. 15:38:02 2006

Minä lähtisin etsimään vikaa maadoitus puolelta.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

RS200
Viestit: 68
Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RS200 » To Elokuu 24. 16:25:23 2006

Mulla teki aika saman kaltaisia oireita kun oli sulakeboxit pahasti hapettunu, meni päivä rattosasti kun purkasi boxin palasiksi ja putsaili hapettumat pois.
Nykimistäkin ilmeni sen jälkeen mutta poistui kun putsasi jokaisen liittimen konehuoneesta.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 24. 16:47:44 2006

Milläs sait noi sulakeboksit irti? Kerran koitin tota kuskin puoleista irrottaa niin olisi pari ylimäärästä niveltä tarvinnut käteen, että onnistuu.
Joku kylläkin puhu, että näissä facelifteissa on tota sulakeboksia paranneltu, ettei pitäis hapettua???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

RS200
Viestit: 68
Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RS200 » To Elokuu 24. 20:12:42 2006

Mulla on kyl aika pienet kädet, ja muutenki kroppa suunniteltu ahtaisiin paikkoihin :lol: facelifti se mullaki on, et en sit tiedä kuinka huonoja ne on ennen ollu.. ihan pikkuräikällä ne 3 aukes, tarpeeks jatkoja ni mahtu kääntämään. Yhden joutu sit ihan kiitoavaimella nitkuttaa, ei sinne kyllä isot kourat mahu millään. ne liittimet oli melkee vittumaisimmat laittaa takasin.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 24. 21:09:23 2006

Jepjep. Joo kyllä se melkeen sitte täytyy taistella irti. Maadotuksenkin laitan kyllä varoiksi uusiksi.
Toivotaan, että tulee kuntoon.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » To Elokuu 24. 22:55:06 2006

Pyyhkijät tulee apukuskin puoleisesta sulakerasiasta ja 99% varmuudella vika on siellä. Itselle ostin uuden rasian kannen rikkinäisen tilalle kun vielä sai. Vesi oli hapettanut kuparikiskoihin paksun kerroksen että tuli oikosulkuja. Valot jäi palamaan ja pyyhkijät pyyhkimään vaikka oli avaimet taskussa. Ainakin osa noista sun vioista tulee sieltä.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Elokuu 25. 0:14:10 2006

OK. Jopa olis hyvä jos sais edes osan noista häiriöistä pois :lol: Alkaa hermot menemään kun ei pysy perässä korjaamisen kanssa...
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 30. 21:38:44 2006

Joo hanttarin puoleisen sulakerasian otin tänään irti ja oli tavallisen hapettunut.
...ttu mikä palapeli semmonen on. Kuudessa kerroksessa on semmosia metalliliuskoja jotka on kiva hakea takasin paikalleen kun ne irrottaa. Sain sentään takasin kasaan sen. Pitää vaan yks liuska juottaa kuntoon vielä kun oli hapettunu poikki.

Tota FDS2000 testikeskusta ja testailin. On se sitte hemmetin hieno laitos.
Vikakoodit eka luin ihan perus testillä ja sitte vielä testailin piruuttaan eri toimintoja tosta. Siinä saa muunmuassa ecun ja moottorin johtosarjan väliin liitettyä koko laitteen jolloin pystytään suorittamaan eri testejä ja kattomaan miten ecu käyttäytyy.
Sitten siellä on myös oskilloskooppi mm. lambdojen mittausta varten ja myös semmonen toiminto jossa rullaa ainakin 4 käyrää (MAF, TPS, akun jännite ja kierrosluku) samalla lailla kuin ekg laitteessa sairaalassa

Vikakoodeja tuli noi automaattilaatikkoon liittyvät koodit (on vaihdettu manuaali) ja EGR venttiili ei kuulema aukea... ei varmaan kun koko härdelli istuu hyllyssä.
Vasempi lambda on myös laihalla, mutta taitaa johtua ihan siitä, että peltisatsi vuotaa vähän etuosasta.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

RS200
Viestit: 68
Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RS200 » Ke Elokuu 30. 23:10:49 2006

Kuskin puoleisessa oli vissiin 13 vai 15 kerrosta niitä liuskoja :roll: mistähän sinne hantinpuolelle vettä pääsee? kaikki 2 mitä avannu piti sisällään sen desin puoltoista vettä ja kovat hapettumat :? kannet vaikutti ehjiltä ja tiivisteetkin. Ei jaksais kovin usein purkaa ja kasata.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 30. 23:52:12 2006

Joo tota mä ja pähkäilin, että mistä sinne vesi menee. Ei viitteisi ihan äkkiä uusiksi purkaa.

Jaa että toi olikin sitte vasta harjottelua sitä kuskinpuolen rasiaa varten :shock: On siinä taas joku insinööri miettiny päänsä puhki, että on noin vaikeen osannu tehdö siitä :evil:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Elokuu 31. 7:11:54 2006

TeRoK kirjoitti:Joo hanttarin puoleisen sulakerasian otin tänään irti ja oli tavallisen hapettunut.
...ttu mikä palapeli semmonen on. Kuudessa kerroksessa on semmosia metalliliuskoja jotka on kiva hakea takasin paikalleen kun ne irrottaa. Sain sentään takasin kasaan sen. Pitää vaan yks liuska juottaa kuntoon vielä kun oli hapettunu poikki.

Tota FDS2000 testikeskusta ja testailin. On se sitte hemmetin hieno laitos.
Vikakoodit eka luin ihan perus testillä ja sitte vielä testailin piruuttaan eri toimintoja tosta. Siinä saa muunmuassa ecun ja moottorin johtosarjan väliin liitettyä koko laitteen jolloin pystytään suorittamaan eri testejä ja kattomaan miten ecu käyttäytyy.
Sitten siellä on myös oskilloskooppi mm. lambdojen mittausta varten ja myös semmonen toiminto jossa rullaa ainakin 4 käyrää (MAF, TPS, akun jännite ja kierrosluku) samalla lailla kuin ekg laitteessa sairaalassa

Vikakoodeja tuli noi automaattilaatikkoon liittyvät koodit (on vaihdettu manuaali) ja EGR venttiili ei kuulema aukea... ei varmaan kun koko härdelli istuu hyllyssä.
Vasempi lambda on myös laihalla, mutta taitaa johtua ihan siitä, että peltisatsi vuotaa vähän etuosasta.
Kuulostaa niin hyvältä että voisin ajella Loimaalle joka vknloppu eri autolla. Paljonko haluisit vaivanpalkkaa?
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Elokuu 31. 12:00:38 2006

Toi testeri on kyllä koskella kotipaikassa kun siellä on verstaalla kaikki tarvittava. Eipä tosta paljon mitään tarvii saada. Mielenkiintonen härveli räpeltää. Sillä saa muuten sitten luettua myös marellin koodit cossuista, mecs:n koodit probeista, egr dieseleistä ja ilmeisesti myös eec-v ainakin boksin saa testattua jos on jollain muullakin tarvetta.

Tossa kuva laitoksesta--->FDS2000
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Syyskuu 1. 15:57:50 2006

Mahtaako tuolla hanttarin puoleisessa sulakerasiassa olla jotain jakoa herätevirralle ja suoralle virralle??? Kun ton putsauksen jälkeen alko esim. lämppäri pyörimään vaikka ei oo virrat päällä. Myös vilkut näkyy pelaavan ilman virtaa. :shock:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Pappacosworth
Viestit: 414
Liittynyt: To Tammikuu 8. 21:01:37 2004
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth » Pe Syyskuu 1. 17:00:43 2006

joo, jotkut kiskot ottaa toisiinsa.
Focus ST 2014, Honda Africa Twin DCT 2016 (Fiesta ST 2019)
https://texelectric.webnode.fi/

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Syyskuu 1. 19:13:02 2006

...TTU!!! Ja uusiks auki :evil: :evil: :evil:
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » To Syyskuu 14. 17:43:16 2006

Mites porukka on tosta pää sulake rasiasta ottanut ne liittimet irti silleen, että menee oikeisiin paikkoihin vielä takasin??? Kun ei sitä taida saada mistään oikeen kuvattua eikä muutenkaan merkkailtua paikkoja... Eikös ne ala kautta kuitenkin tarvii irrottaa? Ei taida konehuoneen puolelta nousta niin paljoa, että sais sieltä johdot irti???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

RS200
Viestit: 68
Liittynyt: To Helmikuu 19. 9:06:40 2004
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja RS200 » To Syyskuu 14. 22:32:39 2006

Pienellä tasapäällä voi auttaa niitä liittimien lukituksia jos ei kynsiä löydy.
Pistät muistiin ne liittimien värit missä järjestyksessä ovat, helpottaa takaisin laitossa, eihän ne vääriin paikkoihin menekkään, mutta säästää sitä aikaa ku ei tarvii jokaista sovitella.
Takaisin laitossa huomasin että parhaiten saa liittimet paikoilleen kun laittaa penkin puoleisen rivin kokonaan ja sitten kuskin puolelta pelkääjän puolelle väri kerrallaan :wink:

Toivottavasti sieltä löytyy kunnon hapettumia ettei ihan turhaan pura :roll:

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Syyskuu 15. 10:10:21 2006

Ok. Joo no toi on hyvä ettei mene vääriin paikkoihin. Tossa auxiliary sulakerasiassa ne taas olis saanu väärinkin. :twisted:

Enpä mä sitä pääsulake rasiaa ehjänä irti saanukaan... viimenen pultti oli aivan mahdottomassa paikassa kytkinpolkimen yläpuolella ja jokapuolella tilaa n. sentti. Neljän tunnin räpeltämisen jälkeen meni hermo ja nykäsin rasian kulmasta sen irti. yks kappale jäi sen viimesen pultin kanssa paikkaan :lol: Meinasin, että ihan sama kun se kumminkin täytyy jollain liimalla tiivistää.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

vituhullu
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja vituhullu » Ke Kesäkuu 20. 23:06:02 2007

joo ostin tänään tommosen 86 2.8 scorpin joka oli maannut pari viime vuotta ulkona, ekan kerran ku sain auton käyntiin kaikki valot ja toiminnot toimi normaalisti, mut sitten pikku hiljaa alkoi valot hiipumaan..
ensimmäisena ajotietokone meni pimeeks sen jälkeen takalasin aukaisimet (sähköl siis nekin), sitte kiekka mittari, sitte kaikki mittariston valot, enää ei toimi ku penkin lämittäjän valot, välillä katos oleva kello toimii välil ei... kaikki sulakkeet irrotettu "putsattu" ja laitettu takaisin, releita irroiteltu ja heiluteltu, osa vaihdettu, mittaristo purettu ja liittimiä availtu putsailtu ja heiluteltu... maajohtoihin ei koskettu...
mitä seuraavaks ideat loppu???

Pappa
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Elokuu 2. 13:28:42 2005
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pappa » To Kesäkuu 21. 10:13:56 2007

vituhullu kirjoitti:... ja liittimiä availtu putsailtu ja heiluteltu... maajohtoihin ei koskettu... mitä seuraavaks ideat loppu???
No moroo...

Tyhmä kysymys, mutta onko AKUSSA virtaskaa - ex. oma -86 2.8
hiipui joskus ihan samaan tyyliin ja laturi mokoma siinä *PIIP*
Siihen kun vaihtoi hiilisillan jne. niin jekkasi jonkin aikaa.

Tietty toi parivuotta pihalla tekee ihan namia sulakerasiallekin, joten
voipihan tuo olla vetänyt sen verran vettä keuhkoon ettei enää
hapettumien läpi poweri kulje.

Siinä pari ajatusta.
F.O.R.D = Full Off Rusty Details :)
http://dieselvoimaa.com (varoitus - kaupallinen linkki!)
http://peruutustutka.com (varoitus - kaupallinen linkki!)

Vastaa Viestiin