Sierra 4x4 Cossun(kat)-92 viritysvinkkejä,kiitos!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
Sierra 4x4 Cossun(kat)-92 viritysvinkkejä,kiitos!
Elikkäs tollanen peli löytyis ja kaipaisin viritysvinkkejä nimenomaan vähäpäästöiseen (kat) versioon...
Eli miten pääsee päästöistä läpi, kun vaihdetaan moottorinohjausta, suuttimia, isompaa ahdinta, välijäähdytintä ja putkistoa? Miten olette laittaneet katalysaattorin takaisin katsastukseen, jollain laipallako?Vai miten?
Suositelkaa jotain virityspajaa, joka tekisi kyseisen toimenpiteen avaimet käteen periaatteella ja laadukkaasti?
Kiitos tiedoista jo etukäteen!
-Toncos
Eli miten pääsee päästöistä läpi, kun vaihdetaan moottorinohjausta, suuttimia, isompaa ahdinta, välijäähdytintä ja putkistoa? Miten olette laittaneet katalysaattorin takaisin katsastukseen, jollain laipallako?Vai miten?
Suositelkaa jotain virityspajaa, joka tekisi kyseisen toimenpiteen avaimet käteen periaatteella ja laadukkaasti?
Kiitos tiedoista jo etukäteen!
-Toncos
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
Tuolta edullisesti kattimallin lastu, 803 suuttimet ja 3bar MAP:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=111493

Noillakin pärjäisi ensi alkuun.
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=111493

Noillakin pärjäisi ensi alkuun.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
jouni kirjoitti:Tuolta edullisesti kattimallin lastu, 803 suuttimet ja 3bar MAP:
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=111493
Noillakin pärjäisi ensi alkuun.
Tu on sellainen sopiva satsi suositellaan


Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Periaatteessa tommonen 400hv/500Nm irtoo melko helpolla vielä mutta jos sen meinaa vähänkään järkevästi tehdä niin siihen saa varata jo jonkun euron rahaa, varsinkin jos sen tekee joku muu kuin itse. Ootko miettiny yhtään budjettia? Mä en osaa noissa pajoissa oikein auttaa kun olen itse hieronu tota omaa koslaa, mutta joku muu klubilainen varmaan tietää paremmin.Toncos kirjoitti:Kiitti tarjouksista, mut tarkoitus olis laittaa auto kulkemaan, n. 400hv/500nm, joten autoon tullaan tekemään vähän isompia muutoksia moottoripuolelle.
Moottoripyöräänkin kun laittaa tehoputken, ni siitä ei oo muuta hyötyä kuin ääni ja rahat menee hukkaan...
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
ootkos miettinyt voiman siirtoa
jonkun verran ajetulla autolla voi kestämisen suhteen tulla ongelmaa
kyllähän senkin kestämään saa
no jos budjekti on kunnossa niin ei tuo teho tavoite vaikea pitäisi olla
Laittelehan projekti osioon niin vois seurata kun omakin greenhättiä pitäis kutitella tulevaisuudessa


kyllähän senkin kestämään saa

no jos budjekti on kunnossa niin ei tuo teho tavoite vaikea pitäisi olla

Laittelehan projekti osioon niin vois seurata kun omakin greenhättiä pitäis kutitella tulevaisuudessa

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Jos tommosia tehoja haetaan kannattaa myös laittaa rahaa sinne voimansiirtoon niin ku moni on jo todennut. Laatikko on se heikoin lenkki mutta onneks siitä selvii rahalla,järkevin vaihtoehto on varmaan Fix-it tai sitten suorakykä virosta. Tosin noi maksaa jo monta tonnia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1602
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
- Paikkakunta: Raswajokilaakso
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Kuka näitä Ruotsissa tekee, oisko jotain linkkiä valmistajan tai kauppiaan sivuille, erilaisilla hauilla olen löytänyt vain Englantilaisen kauppiaan?Cosesc kirjoitti:Fix-it ruotsista on hyvä vaihtoehto katupeliin koska on synkronoitu, hinta valmiina n. 4000 eur.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
http://www.fixitsweden.com/SLEI kirjoitti:Kuka näitä Ruotsissa tekee, oisko jotain linkkiä valmistajan tai kauppiaan sivuille, erilaisilla hauilla olen löytänyt vain Englantilaisen kauppiaan?Cosesc kirjoitti:Fix-it ruotsista on hyvä vaihtoehto katupeliin koska on synkronoitu, hinta valmiina n. 4000 eur.
näköjään toinenkin sivu http://www.fixittransmission.com/
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
kaveri jutteli ton fix-it ukon kanssa ja lupas 3000€ sarjan... ja voin kyllä vakuuttaa että jos 4wd haluu kestävän ja n 500hv niin äkkiseltään menee rahaa esim. perät ja laatikko 5000€ sitte kone riippuu miten tekee mutta noin.4000€-8000€ riippuu kuinka hipoa ostaa ja mistä
noi perä/laatikot on sitte halvimpia hiukan kestävempiä ku omat.. esim etuperä 7"1/2 tai 8"1/2 maksaa4000€
jos meinaat teettää jossain niin voin suositella suntechmotorsia ...

noi perä/laatikot on sitte halvimpia hiukan kestävempiä ku omat.. esim etuperä 7"1/2 tai 8"1/2 maksaa4000€
jos meinaat teettää jossain niin voin suositella suntechmotorsia ...
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
jos ei esim 3" läpivirtaus katti riitä niin ihmettelen.. se vois olla ihan aina kiinni (siis muulloinkin kun leimalla)? budjetti kun tuntuu olevan reilu niin tuskin katin hinnasta jää kiinniMiten olette laittaneet katalysaattorin takaisin katsastukseen, jollain laipallako?Vai miten?

eikös hyvin säädetty ja viritetty turbomoottori mene hienosti päästöihin; ei tarvii niin julmetut nokat olla että saa hyvn tehoa vrt. vaparin viritys.
-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
400hv ja vähän yli 500Nm on vakiokykä jotenkin kestäny. Tosin dynossa se ainakin luisti, mutta se sallittakoon 14 vuotta vanhalta kykältäEsa84 kirjoitti:Ajattelin Jounilta ostaa noi osat pois. Miten on teillä pelannut/kestänyt auto noilla stage2 osilla? Ja millasia ahtopaineita olette käyttäneet? Ite arvelen että kytkin antautuu eka, sillä se on melko kulunut ja vaihdon tarpeessa..

-
- Viestit: 79
- Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Dodih! Nyt on stage2 lastu, 3 bar mappi ja vihreet suuttimet kiinni. Aika kivasti parani auton kulkevuus, sekä väännöt että tehot. Ahtoja tällä hetkellä 1,2 bar ja ajattelin pitää siinä. Lambdamittarin signaali on vanhan omistajan jäljiltä otettu samasta johdosta mikä menee boksille. Ainakin olen melko varma siitä, kun se tulee toisen johdon kanssa samasta liittimestä.. Näin ei vissiin saisi/olisi hyvä olla? Tajuaako toi lastu mitään lambdan olemassa olosta?
Hyvä se on!