Sierra 4x4 Cossun(kat)-92 viritysvinkkejä,kiitos!

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Toncos
Ylläpitäjä

Sierra 4x4 Cossun(kat)-92 viritysvinkkejä,kiitos!

Viesti Kirjoittaja Toncos » Ma Elokuu 21. 12:58:50 2006

Elikkäs tollanen peli löytyis ja kaipaisin viritysvinkkejä nimenomaan vähäpäästöiseen (kat) versioon...

Eli miten pääsee päästöistä läpi, kun vaihdetaan moottorinohjausta, suuttimia, isompaa ahdinta, välijäähdytintä ja putkistoa? Miten olette laittaneet katalysaattorin takaisin katsastukseen, jollain laipallako?Vai miten?

Suositelkaa jotain virityspajaa, joka tekisi kyseisen toimenpiteen avaimet käteen periaatteella ja laadukkaasti?

Kiitos tiedoista jo etukäteen!

-Toncos

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Ma Elokuu 21. 14:31:07 2006

Tuolta edullisesti kattimallin lastu, 803 suuttimet ja 3bar MAP:

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=111493

:wink:

Noillakin pärjäisi ensi alkuun.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Elokuu 21. 18:06:13 2006

jouni kirjoitti:Tuolta edullisesti kattimallin lastu, 803 suuttimet ja 3bar MAP:

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=111493

:wink:

Noillakin pärjäisi ensi alkuun.

Tu on sellainen sopiva satsi suositellaan 8) ja eronkin huomaa varmasti :twisted:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Toncos
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Toncos » Ti Elokuu 22. 11:47:00 2006

Kiitti tarjouksista, mut tarkoitus olis laittaa auto kulkemaan, n. 400hv/500nm, joten autoon tullaan tekemään vähän isompia muutoksia moottoripuolelle.

Moottoripyöräänkin kun laittaa tehoputken, ni siitä ei oo muuta hyötyä kuin ääni ja rahat menee hukkaan...

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Elokuu 22. 12:33:43 2006

Toncos kirjoitti:Kiitti tarjouksista, mut tarkoitus olis laittaa auto kulkemaan, n. 400hv/500nm, joten autoon tullaan tekemään vähän isompia muutoksia moottoripuolelle.

Moottoripyöräänkin kun laittaa tehoputken, ni siitä ei oo muuta hyötyä kuin ääni ja rahat menee hukkaan...
Periaatteessa tommonen 400hv/500Nm irtoo melko helpolla vielä mutta jos sen meinaa vähänkään järkevästi tehdä niin siihen saa varata jo jonkun euron rahaa, varsinkin jos sen tekee joku muu kuin itse. Ootko miettiny yhtään budjettia? Mä en osaa noissa pajoissa oikein auttaa kun olen itse hieronu tota omaa koslaa, mutta joku muu klubilainen varmaan tietää paremmin.

Toncos
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Toncos » Ti Elokuu 22. 12:41:27 2006

Joo, tarkoitus olis tehdä kestävä konsepti ja ei millään ihan minimi budjetilla...

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Elokuu 22. 15:47:31 2006

Varmaan kannattaa silloin sijoittaa myös laatikkoon tai saa kaverit olla stripillä kalahaavien kanssa koppaamassa rattaita....
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Elokuu 22. 15:49:14 2006

ootkos miettinyt voiman siirtoa :wink: jonkun verran ajetulla autolla voi kestämisen suhteen tulla ongelmaa :?

kyllähän senkin kestämään saa :)

no jos budjekti on kunnossa niin ei tuo teho tavoite vaikea pitäisi olla :twisted:


Laittelehan projekti osioon niin vois seurata kun omakin greenhättiä pitäis kutitella tulevaisuudessa 8)
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Elokuu 22. 17:19:08 2006

Jos tommosia tehoja haetaan kannattaa myös laittaa rahaa sinne voimansiirtoon niin ku moni on jo todennut. Laatikko on se heikoin lenkki mutta onneks siitä selvii rahalla,järkevin vaihtoehto on varmaan Fix-it tai sitten suorakykä virosta. Tosin noi maksaa jo monta tonnia.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Elokuu 22. 17:27:01 2006

Fix-it ruotsista on hyvä vaihtoehto katupeliin koska on synkronoitu, hinta valmiina n. 4000 eur.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Elokuu 22. 17:58:49 2006

Cosesc kirjoitti:Fix-it ruotsista on hyvä vaihtoehto katupeliin koska on synkronoitu, hinta valmiina n. 4000 eur.
Kuka näitä Ruotsissa tekee, oisko jotain linkkiä valmistajan tai kauppiaan sivuille, erilaisilla hauilla olen löytänyt vain Englantilaisen kauppiaan?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » Ti Elokuu 22. 18:10:27 2006

Kannattaa kysyä vaikka Valtonen Motorsportilta,on paljon cossujen kanssa pelaillut.Kyllä orkkis voimansiirto kestää tollasen tehon ja väännön jos nyt ei sitten ihan rikkomalla aleta rikkomaan.
+XXXhv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Elokuu 22. 18:20:26 2006

SLEI kirjoitti:
Cosesc kirjoitti:Fix-it ruotsista on hyvä vaihtoehto katupeliin koska on synkronoitu, hinta valmiina n. 4000 eur.
Kuka näitä Ruotsissa tekee, oisko jotain linkkiä valmistajan tai kauppiaan sivuille, erilaisilla hauilla olen löytänyt vain Englantilaisen kauppiaan?
http://www.fixitsweden.com/

näköjään toinenkin sivu http://www.fixittransmission.com/

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Elokuu 22. 22:22:14 2006

kaveri jutteli ton fix-it ukon kanssa ja lupas 3000€ sarjan... ja voin kyllä vakuuttaa että jos 4wd haluu kestävän ja n 500hv niin äkkiseltään menee rahaa esim. perät ja laatikko 5000€ sitte kone riippuu miten tekee mutta noin.4000€-8000€ riippuu kuinka hipoa ostaa ja mistä :wink:

noi perä/laatikot on sitte halvimpia hiukan kestävempiä ku omat.. esim etuperä 7"1/2 tai 8"1/2 maksaa4000€

jos meinaat teettää jossain niin voin suositella suntechmotorsia ...

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ke Elokuu 23. 8:14:28 2006

Ite kans kyselin ratassarjaa valmistajalta ja lupasivat sen karvaa vaille 3000 egeen. Välitysvaihtoehtoja oli useampiakin valittavissa. Heiltä saa pian myös kunnon rattaita periinkin. Ja sivu on : www . fixitsweden . com

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Elokuu 23. 19:41:53 2006

Miten olette laittaneet katalysaattorin takaisin katsastukseen, jollain laipallako?Vai miten?
jos ei esim 3" läpivirtaus katti riitä niin ihmettelen.. se vois olla ihan aina kiinni (siis muulloinkin kun leimalla)? budjetti kun tuntuu olevan reilu niin tuskin katin hinnasta jää kiinni :-)

eikös hyvin säädetty ja viritetty turbomoottori mene hienosti päästöihin; ei tarvii niin julmetut nokat olla että saa hyvn tehoa vrt. vaparin viritys.

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » To Elokuu 24. 16:35:40 2006

Ajattelin Jounilta ostaa noi osat pois. Miten on teillä pelannut/kestänyt auto noilla stage2 osilla? Ja millasia ahtopaineita olette käyttäneet? Ite arvelen että kytkin antautuu eka, sillä se on melko kulunut ja vaihdon tarpeessa.. :roll:
Hyvä se on!

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Elokuu 24. 16:46:23 2006

Esa84 kirjoitti:Ajattelin Jounilta ostaa noi osat pois. Miten on teillä pelannut/kestänyt auto noilla stage2 osilla? Ja millasia ahtopaineita olette käyttäneet? Ite arvelen että kytkin antautuu eka, sillä se on melko kulunut ja vaihdon tarpeessa.. :roll:
400hv ja vähän yli 500Nm on vakiokykä jotenkin kestäny. Tosin dynossa se ainakin luisti, mutta se sallittakoon 14 vuotta vanhalta kykältä :roll: Saapahan laatikko vähän armon aikaa kun ei oo niin jämäkkä kykä. Varmaan toikin olis antautunu jo kunnolla, jos piiskais autoa enemmän, mutta mä en tota omaani hirveesti paikaltaa revi. Täytyy varmaan vaihtaa sinteri ja ehkä jäykkä asetelma seuraavaksi.

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » Pe Elokuu 25. 18:41:09 2006

Dodih! Nyt on stage2 lastu, 3 bar mappi ja vihreet suuttimet kiinni. Aika kivasti parani auton kulkevuus, sekä väännöt että tehot. Ahtoja tällä hetkellä 1,2 bar ja ajattelin pitää siinä. Lambdamittarin signaali on vanhan omistajan jäljiltä otettu samasta johdosta mikä menee boksille. Ainakin olen melko varma siitä, kun se tulee toisen johdon kanssa samasta liittimestä.. Näin ei vissiin saisi/olisi hyvä olla? Tajuaako toi lastu mitään lambdan olemassa olosta?
Hyvä se on!

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Pe Elokuu 25. 20:23:42 2006

Jos on vakioputki niin ota ainakin downpipestä catti pois, muuten ei lähde tehoja.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Elokuu 25. 21:27:00 2006

Esa84 kirjoitti: Tajuaako toi lastu mitään lambdan olemassa olosta?
Juu, kyllä tuon lastun pitäisi ymmärtää lambdaa.
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

Vastaa Viestiin