Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 18. 20:10:54 2006
Voihan samperi. Pääsi hukkaportinohjausletku irti. Paineet kävi tapissaan muutamassa kiihdytyksessä. Letku oli vissiin löystynyt pikkuhiljaa ja nyt sitten irtosi kokonaan. Huomasin paineennousun siitä että ahtopainemittarin viisari kolahti tappiinsa eli 1,5 kiloon. Vissiin painetta meni koneeseen huomattavasti enemmänkin
On ollut oireena jo kauemmin mutta on yleensä nostanut paineen 1,4 kiloon ja pitänyt sen siinä. Nyt laitoin letkun kunnolla klemmarilla kiinni. Aiemmin ei ollut klemmaria..
Nyt vetää paineet 1,2 kiloon ja hieman siitä tiputtaa. Saapipas nähdä onko tehnyt hallaa kansipahville. Laihalle ei ole päässyt vetämään, kiitos seosmittarin..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 18. 20:22:19 2006
Voi olla että mitään ei ole hajonnut
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 18. 23:39:56 2006
siipicossu kirjoitti:Voi olla että mitään ei ole hajonnut
Tuo olisi toivottavaa ja toivottavasti N -ryhmän pahvi on pitänyt paineet.. Lisäsin kuitenkin muutaman desin jäähdytysnestettä paisariin. Se tosin hieman vuotaa uudesta korkista uloskin.. Toivottavasti ei mitään kummaa ole tapahtunut..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Yrkesman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Yrkesman » La Elokuu 19. 8:48:13 2006
Mulla on kans tolla HX35:lla käyny kerran samalla tavalla. Tosin huomasin kyl heti vedossa mitä tapahtu ja nostin kaasusta. Ei mitään pahempaa vahinkoa ainakaan sattunut, tai ainakin se pelaa vielä ihan ok...kop kop

-
gjonne
- Viestit: 641
- Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja gjonne » La Elokuu 19. 11:46:26 2006
Mun cossun entinen omistaja ajellut viime talvesta myyntihetkeen saakka 1,5 ahdoilla

Mut kyllä ainakin tuntuu pelittävän vielä

2wd cosworth -89
Jäsen nro #648
-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » La Elokuu 19. 15:57:49 2006
On muutaman kerran mennyt yli 2baria, nou broplemo ja vakio pahvi

meni mittari escossa melkein ympäri

-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » La Elokuu 19. 21:44:15 2006
Vaimo tuumi ettei cossu enää mene niin kuin aiemmin
Pitänee laittaa se 1,4 kiloa kun se sillä tuntui hienosti pelaavan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
ytte
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
- Paikkakunta: Pyhäjärvi
Viesti
Kirjoittaja ytte » La Elokuu 19. 22:05:38 2006
ukormi kirjoitti:Vaimo tuumi ettei cossu enää mene niin kuin aiemmin
Pitänee laittaa se 1,4 kiloa kun se sillä tuntui hienosti pelaavan.
Ja kohta vähä isompaa pilleriä kiinni ja ja...

-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » La Elokuu 19. 23:31:54 2006
mun rst räpellyksen vakio snurra hajos lopullisesti ku kävi penkityksessä 2,2barissa equussin pilipalimittari. tiedä sit mitä oikeesti oli..
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » Ke Elokuu 23. 18:06:31 2006
Onkos kukaan rakennellut sellaista zydeemiä millä kytkimestä saa lisättyä painetta. Siis joku kaksiosainen magneettiventtiili jossa normiasennossa kellolle menee suora putki ja vetoasennossa menee ilmaventtiilin kautta. Kun tuon ilmaventtiilin ulospuhaltavaa reikää suurentaa, ahtaa enemmän. Tuon nyky amalin haluaisin jostakin kummasta syystä säilyttää tai sitten en

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
pehkos69
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Viesti
Kirjoittaja pehkos69 » Ke Elokuu 23. 19:09:11 2006
Mulla on italiaanon tekemä kyhäelmä nyt. Normaalisti vetää max 1.2 bar ja kun namiska käännettynä niin sillon paljo herkemmin ja escon oma ahtomittari asteikon loppuun asti. Ihan jees toimii, mutta ei jaksais aina ton namiskan kans tuusata..

-
cossuesco
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Viesti
Kirjoittaja cossuesco » Ke Elokuu 23. 22:45:19 2006
ukormi kirjoitti:Onkos kukaan rakennellut sellaista zydeemiä millä kytkimestä saa lisättyä painetta. Siis joku kaksiosainen magneettiventtiili jossa normiasennossa kellolle menee suora putki ja vetoasennossa menee ilmaventtiilin kautta. Kun tuon ilmaventtiilin ulospuhaltavaa reikää suurentaa, ahtaa enemmän. Tuon nyky amalin haluaisin jostakin kummasta syystä säilyttää tai sitten en

No melkein 20 vuotta sitten tuli kokeiltua

eli kellon ja amalin väliin T-haara mihin kiinnität magneettiventtiilin, pieni kumiletku jatkoksi ja sopivan kokoinen suutin sisään, sillä sitten "extra"paineet kohdalleen.
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » Ke Elokuu 23. 22:57:38 2006
no höh, sullahan on jo sellainen venttiili, se amal.
kytke siihen virta katkaisijan kautta ja jätä alkuperäinen virtapiuha oman onnensa nojaan. katso mistä putkista menee ilma mitenkipäin läpi, sitten vaan sopivat nylonit ja sulla on kaksiasentoinen ahtopaineensäätö.
eli kun kytket virran amaliin, se päästää ilmaa ohi hukkaportin kellon, tällöin kellolle menee pienempi paine ja vastaavasti moottorin ahtopaine nousee kun kello ei aukaise porttia. se kuinka ison eron halut säädölle riippuu ohivuodon määrästä. itse käytin ko systeemiä varmaan viis vuotta, peruspaine 1bar ja katkaisijalla 1.5. aika simppeli systeemi ja taaskaan ei mene rahaa turhaan..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » To Elokuu 24. 1:28:20 2006
Tai ihan vaan pneumatiikkaosilla mekaaninen katkaisin/vena väliin ja sen perään pleederi, jolla säädetään ohivuoto eli ahdon nousu.
Tolla systeemillä sais vielä "turboruuvin" kapiiniin, joten lisäpaine ois säädettävä.
Mulla pitäs olla osat tollaiseen systeemiin ihan hyllyssä, jos vaikka joku päivä haluat kokeilla

-
paperman
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Viesti
Kirjoittaja paperman » To Elokuu 24. 14:10:23 2006
Tai miksi ei vaan laita sinne pysyvästi sitä 1.5 baria! Minen jummarra miksi pitäisi napista saada lisää, kun sitä voisi olla jo jatkuvana tuon verran?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » To Elokuu 24. 17:02:15 2006
paperman kirjoitti:Tai miksi ei vaan laita sinne pysyvästi sitä 1.5 baria! Minen jummarra miksi pitäisi napista saada lisää, kun sitä voisi olla jo jatkuvana tuon verran?
No samoilla linjoilla, varsinkin kun ei muuten vakio auto nyt mitenkään kaksisesti mene vaikka ois mitä painetta niin tuo 1,5 kuulostaa ihan sopivalta pitää padassa aina. Kaasupolkimella sitä menoa kuuluu säädellä

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja ukormi » To Elokuu 24. 20:37:42 2006
Skorppi kirjoitti:paperman kirjoitti:Tai miksi ei vaan laita sinne pysyvästi sitä 1.5 baria! Minen jummarra miksi pitäisi napista saada lisää, kun sitä voisi olla jo jatkuvana tuon verran?
No samoilla linjoilla, varsinkin kun ei muuten vakio auto nyt mitenkään kaksisesti mene vaikka ois mitä painetta niin tuo 1,5 kuulostaa ihan sopivalta pitää padassa aina. Kaasupolkimella sitä menoa kuuluu säädellä

No ei tuo ihan vakio ole. Voisi vaan märällä kelillä pitää pienemmät paineet kuin kuivalla. Ostin vastusventtiilin ja T-haaran ja laitoin sen kellon väliin. Säädin paineet nyt 1.4 kiloon joskin pudottaa vedossa paineen 1.2 kiloon. Ilman tuota venttiiliä paine oli 1.2 josta tippui kiloon.
Kun vielä saisi paineen pysymään vedossakin vaikka 1.3 kilossa mutta miten lie tuon vakiohyrrän tuotto riittää, tuskin..
On se vedoissa aika suuri ero moisella paineen lisäyksellä.
Tuo Timpan zydeemi olisi hyvä mutta hieman noiden nyloneiden kanssa pelailu arvelluttaa. Tuossa on nyt jotkun alkuperäisestä poikkeavat nylokit paikoillaan. Lienee tullut noiden suuttimien ja lastun mukana.
Pitää vaikka sopivassa rakosessa rakennella kaksitoiminen systeemi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Laze
- Viestit: 2507
- Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
- Paikkakunta: Uusimaa #813
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Laze » To Elokuu 24. 22:00:09 2006
pitäsköhän munki kokeilla laittaa venttiiliä ja t-haaraa..
vai paljon toi Cossun ahdin tuottaa painetta ja mulla selvisi että on 4x4 ahdin kun vein huoltoon, eihän se juurikaan paljoa isompi ole. olen tangosta säätänyt kelloa, onko huono tapa vai kannattaako käyttää yllä olevaa ja kello on -31. ja on se lastu kiinni 275hv jne.
ahdot tasan yks ja välil ei nouse ku 0.8 tai 0.9bariin. takotuksena oisi käyttää 1.2-1.4bar ahtoja.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666
-
Timo
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Viesti
Kirjoittaja Timo » To Elokuu 24. 22:02:40 2006
se ei ole kovin tarkka juttu se reiän koko. itse porailin vakio-nyloa poralla isommaksi niin kauan että paine-ero oli sopiva.
1.15bar antoi mulla aikoinaan lähes vakioahdin parhaan tehon, se oli cossuescon kompuralla ja 7 astetta viilatulla pakosiivellä. koneessa oli aikapaljon muutakin modattu, mutta lopputulos oli 349hv, 1.5bar paineella oli muistaakseni vain 310hv luokkaa. vääntö tosin nousi isommalla ahdolla. mutta pakopaine kasvaa, ei tee hyvää koneelle...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
kynsi
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja kynsi » Pe Elokuu 25. 11:28:45 2006
Vaarallisia nuo vdo mittarit. Ajelin sierrallani ja ihmettelin kun aika muikeesti kulki ja paukahtelikin väärässä paikassa. Aikani asiaa tutkin, niin huomasin että mittarin viisarissa on stoppari 1.5 barin kohdalla...

-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Pe Elokuu 25. 12:14:45 2006
kynsi kirjoitti:Vaarallisia nuo vdo mittarit. Ajelin sierrallani ja ihmettelin kun aika muikeesti kulki ja paukahtelikin väärässä paikassa. Aikani asiaa tutkin, niin huomasin että mittarin viisarissa on stoppari 1.5 barin kohdalla...

Sehän on tyhmästi tehty
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
Skorppi
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja Skorppi » Pe Elokuu 25. 12:32:20 2006
Pitää vaan olla riittävästi asteikkoa. Mulla on 3,4bar asti ei heti lopu

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -