Neuvokaa alkajaa...

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Neuvokaa alkajaa...

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » To Elokuu 3. 18:03:29 2006

tossa turbo tais mennä sököks ku työnti öljyä ja nyt vähän joka puolel öljyä...
pitäskö hommata uus isompi virityst varten vai huoltaa vanha ja ostaa uus ku ajankohta tulee?
vai mitä kannattas tehä?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » To Elokuu 3. 18:59:22 2006

No tottakai virittää lisää ja lisää... :lol: Jos aikeita jotain pientä viritystä tehdä niin ei muuta kuin ahdin vaihtoon. Voi myös olla niin,ettei vanhaa kannata korjata, kustannukset samoissa kuin paremmassa ahtimessa(pakopesä jo halki ym.)...

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » To Elokuu 3. 19:37:48 2006

tuli mieleen et pitääkö ostaa lastu jos ostaa ja laittaa isomman ahtimen...?
eli toimiiko isommalla?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Elokuu 3. 22:21:36 2006

Kaizu_k kirjoitti:tuli mieleen et pitääkö ostaa lastu jos ostaa ja laittaa isomman ahtimen...?
eli toimiiko isommalla?
Toimii toki mutta riippuu paljon ahtoja laittaa kun lastuissa on se ahto paine raja..

Mistä se öljy tuli pihalle? ahtimesta?


Tuossa sopeva kokonaisuus pieneen piristykseen jolla huomaa mukavasti tehon kasvun.. :twisted:


Stage2 lastu, 3bar map, vihreet 803 suuttimet, Gt sarjan ahdin, cooleri ja putkisto
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » To Elokuu 3. 23:08:16 2006

No siullahan on se saha jo niin perkeleesti ajettu että mie suosittelen sen alkuperäisen huoltamista/vastaavan ostoa.
Isomman kun laitat niin siitä alkaa loputon oravanpyörä virityksen suhteen ja rahanmeno kasvaa potenssiin X. Ja lisäksi siitä hajoo viritettäessä kaikki muukin.
Kysy Jani K:lta miltä nyt tuntuu ja mitä maksoi kuivasumppu kokeilu.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Elokuu 4. 8:02:59 2006

Anden kanssa samoilla linjoilla, kaikki orkkis eka kuntoon ja rauhassa tutustuu auton tavoille, varmasti on laitettavaa ja rahan menoa muutenkin. Kun harrastus edenny niin että tuntuu että se on oikeesti tikissä, silloin parempi hetki kutittaa hieman tehoakin.
Näitä surullisia oravanpyöriä on jo liikaa lueskeltu...

JTE
Viestit: 313
Liittynyt: La Joulukuu 3. 20:08:52 2005
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja JTE » Pe Elokuu 4. 21:42:09 2006

Oranvan pyörän juuri aloittanut ; neuvoo: Jos haluat autollasi ajella ,niin ainut valinta on juuri samanlainen kuin rikki mennyt. Tai muuten päädyt kieputukseen !

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Elokuu 4. 22:06:51 2006

Laitat turbon 3/4 hukkaportilliseksi ja vaihdat sen tuohon omaani vakioon juuri rempattuun. Toki maksan hieman välirahaakin :lol:

Rehellisesti. Vakio riittää +300 kaakiin joten laita orkkis iskuunsa ja pääset sillä vielä pitkät kilsat
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » La Elokuu 5. 9:55:41 2006

onhan se tosi et kyllä vakiollakin pärjää..
Mutta melkein halvempi ostaa toinen kuin rempata vanha voi tulla kalliimmaksi korjuuttaa..

Esim tuosta
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... p?t=111082

Suht halpa.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Elokuu 5. 10:28:53 2006

"Ajokilometreistä ei tietoa"
noniinno.. :roll:

kone ensin täysin kuntoon, niin huomaa paljo siihenkin jo uppoaa rahaa.. :x ja sitten se kestääkin jo vähän varmemmin..
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » La Elokuu 5. 14:04:54 2006

eli vanha kuntoon ja kovaa ajoo...
koneremontin jälkeen virityksii... sit kun raha budjetti antaa periks...
ei jani.k kovin tyytyväinen ollu mut harrastus kullakin...
en tiiä viel mihi työnti öljyt mut ei paljoo lähe käyntiin ja turbo on öljys ja päästi kunnon pilven vähän aikaan sit...
missä kannattas käyttää turbo huolossa?
pro turbol? lappees oli joku paikka mikä?
muita?
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » La Elokuu 5. 14:53:51 2006

Kysyn vaan että etkö oo huomannu et turbo on menossa paskaks? :shock:
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Kaizu_k
Viestit: 165
Liittynyt: Pe Marraskuu 25. 17:56:16 2005
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Kaizu_k » La Elokuu 5. 21:00:44 2006

gjonne kirjoitti:Kysyn vaan että etkö oo huomannu et turbo on menossa paskaks? :shock:
kyl se yks päivä päästi savut ja sit loppu savuaminen ja toimi muutaman päivän tosi hyvi ja sit yks aamu ei lähteny käyntiin....
ei savuttanu ja nosti painneet nopeest...
???
#1557
EX Sierra xr4x4 2,8l V6 -86
EX Sierra RS Cosworth 4x4 -90
EX Sierra Cosworth 4x4 -90
Sierra Cosworth 2wd -88

Vastaa Viestiin