2wd cosan kannen minimipaksuus?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

2wd cosan kannen minimipaksuus?

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ti Elokuu 1. 18:24:02 2006

Paljonko on 2wd cossun sylinterikannen minimipaksuus?

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Re: 2wd cosan kannen minimipaksuus?

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ti Elokuu 1. 18:53:41 2006

neliveto kirjoitti:Paljonko on 2wd cossun sylinterikannen minimipaksuus?
Olikohan 137 mm? Parempimuistiset varmistakoot asian.

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ti Elokuu 1. 23:07:01 2006

Onko kenelläkään fakta tietoa? Haulla ei löytynyt..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Elokuu 2. 0:06:12 2006

On tallilla manuaali jossa se kerrotaan. Katson huomenna.
Mutta: se mitta on "kuvitteellinen". Toki kansi menee aina heikommaksi kun siitä höylätään, mutta Fordin-Cossun pääperuste minimimitalle on palotilan liiallinen pieneneminen-> liikaa ruttuja-> nakutusvaara.
Hyvin tuntuvat kestävän vaikka on plaanattu hyvin lähelle imuventtiilien seetirenkaita. Yhdessä purkamassani oli jo menty höylällä renkaisiin ja pakosarjan pinnapulttien reikiin...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Elokuu 2. 3:27:52 2006

Korjausopuksissa se taisi olla 138,68mm(uusi 139mm??), mutta mittahan ei ole tosielämän minimi vaan mitta jolloin Fordilta halutaan myydä uusi kansi.
Kantta voi höylätä noihin JJS:n mainitsemiin seetirenkaisiin asti(pitemmälle mentäessä kansi menee sitten jo palasiksi), mutta 1,5-2mm ennen tuota jo venttiilit alkaa napsumaan kolottomiin mäntiin. Nokkien ajoitukset muuttuu kanssa höylätessä ja muutenkin kaikki näin vanhat koneet rupee olemaan jo yksilöitä, kaikki pitäisi mitata siitä omasta koneesta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Ti Elokuu 8. 22:05:56 2006

Uusi sylinterikannen paksuus on toi 139mm mikä jo mainittiin aikasemmin.
Maximissaan saa poistaa 1,5mm ainakin mun kirjojen mukaan.

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Elokuu 9. 10:09:08 2006

SLEI kirjoitti:Korjausopuksissa se taisi olla 138,68mm(uusi 139mm??), mutta mittahan ei ole tosielämän minimi vaan mitta jolloin Fordilta halutaan myydä uusi kansi.
Kantta voi höylätä noihin JJS:n mainitsemiin seetirenkaisiin asti(pitemmälle mentäessä kansi menee sitten jo palasiksi), mutta 1,5-2mm ennen tuota jo venttiilit alkaa napsumaan kolottomiin mäntiin. Nokkien ajoitukset muuttuu kanssa höylätessä ja muutenkin kaikki näin vanhat koneet rupee olemaan jo yksilöitä, kaikki pitäisi mitata siitä omasta koneesta.
Juuri näin. Toivottavasti kaikki jotka minkä tahansa koneen kanssa pelaa niin sisäistäs tän jutun, varsinkin nuorempi/vähempi rassannu osasto.
Melko turhaa kysellä netissä voinko mun koneessa missä on nää ja nää osat tehdä näin ja näin ja paljonko jää tilaa tai puristussuhde??

Ja toi on surullista että suurinosa koneistamoista ei tunnu ymmärtävän että ahdetun kansi ei ole sama kuin normikansi että on sama jos lähtee puolmilliä kerralla, yleensä kympistä kahteen riittää. Mitä sitten on tapahtunu jos täytyy plaanaa milli tolkulla, kilistäny jollain hirveillä paineillako vai mitä, varmaan tehty kaikki mahdolliset perusvirheet.

Vastaa Viestiin