2wd cosan kannen minimipaksuus?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 83
- Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
- Paikkakunta: Eteläsawo
2wd cosan kannen minimipaksuus?
Paljonko on 2wd cossun sylinterikannen minimipaksuus?
-
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Re: 2wd cosan kannen minimipaksuus?
Olikohan 137 mm? Parempimuistiset varmistakoot asian.neliveto kirjoitti:Paljonko on 2wd cossun sylinterikannen minimipaksuus?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
On tallilla manuaali jossa se kerrotaan. Katson huomenna.
Mutta: se mitta on "kuvitteellinen". Toki kansi menee aina heikommaksi kun siitä höylätään, mutta Fordin-Cossun pääperuste minimimitalle on palotilan liiallinen pieneneminen-> liikaa ruttuja-> nakutusvaara.
Hyvin tuntuvat kestävän vaikka on plaanattu hyvin lähelle imuventtiilien seetirenkaita. Yhdessä purkamassani oli jo menty höylällä renkaisiin ja pakosarjan pinnapulttien reikiin...
Mutta: se mitta on "kuvitteellinen". Toki kansi menee aina heikommaksi kun siitä höylätään, mutta Fordin-Cossun pääperuste minimimitalle on palotilan liiallinen pieneneminen-> liikaa ruttuja-> nakutusvaara.
Hyvin tuntuvat kestävän vaikka on plaanattu hyvin lähelle imuventtiilien seetirenkaita. Yhdessä purkamassani oli jo menty höylällä renkaisiin ja pakosarjan pinnapulttien reikiin...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Korjausopuksissa se taisi olla 138,68mm(uusi 139mm??), mutta mittahan ei ole tosielämän minimi vaan mitta jolloin Fordilta halutaan myydä uusi kansi.
Kantta voi höylätä noihin JJS:n mainitsemiin seetirenkaisiin asti(pitemmälle mentäessä kansi menee sitten jo palasiksi), mutta 1,5-2mm ennen tuota jo venttiilit alkaa napsumaan kolottomiin mäntiin. Nokkien ajoitukset muuttuu kanssa höylätessä ja muutenkin kaikki näin vanhat koneet rupee olemaan jo yksilöitä, kaikki pitäisi mitata siitä omasta koneesta.
Kantta voi höylätä noihin JJS:n mainitsemiin seetirenkaisiin asti(pitemmälle mentäessä kansi menee sitten jo palasiksi), mutta 1,5-2mm ennen tuota jo venttiilit alkaa napsumaan kolottomiin mäntiin. Nokkien ajoitukset muuttuu kanssa höylätessä ja muutenkin kaikki näin vanhat koneet rupee olemaan jo yksilöitä, kaikki pitäisi mitata siitä omasta koneesta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Juuri näin. Toivottavasti kaikki jotka minkä tahansa koneen kanssa pelaa niin sisäistäs tän jutun, varsinkin nuorempi/vähempi rassannu osasto.SLEI kirjoitti:Korjausopuksissa se taisi olla 138,68mm(uusi 139mm??), mutta mittahan ei ole tosielämän minimi vaan mitta jolloin Fordilta halutaan myydä uusi kansi.
Kantta voi höylätä noihin JJS:n mainitsemiin seetirenkaisiin asti(pitemmälle mentäessä kansi menee sitten jo palasiksi), mutta 1,5-2mm ennen tuota jo venttiilit alkaa napsumaan kolottomiin mäntiin. Nokkien ajoitukset muuttuu kanssa höylätessä ja muutenkin kaikki näin vanhat koneet rupee olemaan jo yksilöitä, kaikki pitäisi mitata siitä omasta koneesta.
Melko turhaa kysellä netissä voinko mun koneessa missä on nää ja nää osat tehdä näin ja näin ja paljonko jää tilaa tai puristussuhde??
Ja toi on surullista että suurinosa koneistamoista ei tunnu ymmärtävän että ahdetun kansi ei ole sama kuin normikansi että on sama jos lähtee puolmilliä kerralla, yleensä kympistä kahteen riittää. Mitä sitten on tapahtunu jos täytyy plaanaa milli tolkulla, kilistäny jollain hirveillä paineillako vai mitä, varmaan tehty kaikki mahdolliset perusvirheet.