Cossu ei käynnisty enää, ratkaistu.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Cossu ei käynnisty enää, ratkaistu.

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Heinäkuu 9. 9:16:42 2006

joo ja koitan selittää kohtalaisesti asian. takapotkuni siis kyseessä.

oli tuossa perus koneremontti, vain kone irroitettu keulalta ja imusarjan ym. kaikki hilppeet jätin paikoilleen konehuoneeseen.

nyt sitten kone on kasattu ja pari piuhaa mitkä oli irti, laitettu paikoilleen.. sahattu ja sahattu on startti lämpimänä.. pumppu pyörii, bensa virtaa, ainakin suuttimille asti. kipinää tulee, tarkistettu. ei ole edes luvannut kertaakaan ja kokeiltiin hinatakkin, ei mitään eloa. vaihdettu kokeeksi kampiakselin asentotunnistin, uudenkarhea kaverilta, joka myös oli toimivasta pelistä.. ei auttanut.

kaikkea muuta pientä kokeiltu.. itsellä ei tällä hetkellä enää aivokapasiteetti riitä. mistä voisin vikaa lähteä etsimään? kun kaikki on samoilla paikoillaan, kuin ennen koneen irroitustakin.. tässä vaiheessa ei normaali äly enää riitä... epäilen että on kuitenki joku perusjuttu mitä en älyy kokeilla. oli mielessä että jotain muita antureita mitkä estää käynnistyksen?

vinkkejä kaivattaisiin. :?
Viimeksi muokannut Laze, Ti Heinäkuu 11. 3:19:01 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Heinäkuu 9. 10:42:11 2006

virranjakajan asento pielessä?
tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä?
varmasti kaikki piuhat kiinni, map ym?

eipä oikein muuta tule mieleen, tee vielä "tupla-check" kaikille piuhoille.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Su Heinäkuu 9. 13:53:50 2006

niin siis suuttimille asti vai sylinteriin asti ?jos tulpat ei kastu tolla sahaamisella ni suuttimet ei aukea,puuttuu joko jatkuva plussa tai ohjaava miinus,kipinästä päätellen asento tunnistus ym. on ok.
Timppa 24V

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Heinäkuu 9. 13:59:23 2006

tai sit suuttimet jumiintuneet rempan aikana niinku tossa projektiosiossa jollain oli käyny.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 9. 14:03:31 2006

Se jakajan anturi kannattaa myös testata.
Edellisessä autossa tuli vastaan että antoi kipinää (heikkoa) ja hieman yritti hetken käydä,eikä sen jälkeen sanonut mitään. Mitatessa muistaakseen oli ehjä mutta uuden vaihtamalla alkoi toimia.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Heinäkuu 9. 14:45:38 2006

Ja muista kiinnittää imusarjan takana sijaitseva ECUn lämpötilatunnistin. Jos et, ei välttämättä lähde käyntiin kun työntää koneen täyteen bensaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Su Heinäkuu 9. 15:11:06 2006

jjs kirjoitti:Ja muista kiinnittää imusarjan takana sijaitseva ECUn lämpötilatunnistin. Jos et, ei välttämättä lähde käyntiin kun työntää koneen täyteen bensaa.
Kulmakarvat melkein polttaneena tiedän bensan saanti määrän :oops:
"Tuleekos niille tulpille asti kipinää tulppien pakosarjan päälle ollessa,WOFF,juu"
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Heinäkuu 9. 15:17:39 2006

Aksu kirjoitti:
jjs kirjoitti:Ja muista kiinnittää imusarjan takana sijaitseva ECUn lämpötilatunnistin. Jos et, ei välttämättä lähde käyntiin kun työntää koneen täyteen bensaa.
Kulmakarvat melkein polttaneena tiedän bensan saanti määrän :oops:
"Tuleekos niille tulpille asti kipinää tulppien pakosarjan päälle ollessa,WOFF,juu"
joo se on kiinni.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Heinäkuu 9. 15:21:39 2006

Timo kirjoitti:virranjakajan asento pielessä?
tulpanjohdot oikeassa järjestyksessä?
varmasti kaikki piuhat kiinni, map ym?

eipä oikein muuta tule mieleen, tee vielä "tupla-check" kaikille piuhoille.
pitäisi olla ihan kohdillaan. uusittu pyörijä, kansi ja tulpanjohdot. ja tarkistin vanhasta kannesta piuhojen paikat. map ja kaikki piuhat oli paikoillaan imusarjaa myöten kun koneen otin pois.. periaatteessa en irrottanu ku joku 3piuhaa kampuran asentotunnistin, virranjakajan piuha ja ECUn piuha se lämpötila tunnistin.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Heinäkuu 9. 15:30:21 2006

miten noi suuttimet irtoo vai miten se sit kokeillaan onko ne jumissa? vai tietääkö jotain jos ottaa tulpan pois ja kattoo onko gasoo männän päällä..

entäs sit jos suuttimet toimiikin, missä vika? kaveri tos kokeili niille akulta eilen suoraa virtaa antaa, tie sit oliko apua vai haittaa.. pumppua ainaki alko takaalta pyörittää heti ku anto virtaa.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Esa84
Viestit: 79
Liittynyt: Su Marraskuu 6. 19:09:13 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Esa84 » Su Heinäkuu 9. 23:12:58 2006

Ota tulppa irti ja kato onko kastellut. Veikkaan että bensaa sinne ei tule, kun kerta kipinä tulee eikä auto edes lupaa käynnistyä. Itsellä oli vähän aikaa sit samanlainen ongelma, ja vika oli yhdessä isossa sähköjohto liittimessä mikä oli sen verran irti että sähkö ei kulkenut, mutta päällepäin ei huomannut että liitin on irti. Luulisin että jostain syystä nyt ei suuttimet aukea, osaisko viisaammat keksiä vielä syyn.
Hyvä se on!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Heinäkuu 9. 23:18:27 2006

Laze kirjoitti:miten noi suuttimet irtoo vai miten se sit kokeillaan onko ne jumissa? vai tietääkö jotain jos ottaa tulpan pois ja kattoo onko gasoo männän päällä..

entäs sit jos suuttimet toimiikin, missä vika? kaveri tos kokeili niille akulta eilen suoraa virtaa antaa, tie sit oliko apua vai haittaa.. pumppua ainaki alko takaalta pyörittää heti ku anto virtaa.
Yksinkertainen bensan saannin testaus on ottaa tulpat pois , kaataa tippa bensaa sylintereihin , tulpat kiinni ja starttaus . jos käy hetken on vika silloin tietysti bensansaannissa .
ex Jäsen #10

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Su Heinäkuu 9. 23:32:31 2006

sama kävi mielessä, et bensaa mäntien päälle.. täytyypä palata asiaan jahka kerkee kokeilemaan vaikka huomenna.
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ti Heinäkuu 11. 3:24:54 2006

no tulihan siinä testailtua kaiken näköstä, suuttimetkin kaivoin irti ja kokeilin virralla jne.

vikadiagnoosi oli, että tulpanjohdot olivat väärillä paikoilla.. eli kannen numerointiin ei ollut luottamista. vaihdettiin 1 ja 4,,, 2 ja 3 paikkoja, ni avot hörähti laakista käyntiin. kaverilla oli samaa vikaa että ei lähtenyt käyntiin ja alettiin miettiä sitä kun pyörijä osotti 4:een, 1 pytyn ollessa kohdillaan.

huh huh.. kyl on aivot ollu taas pari päivää narikassa.. :D 8)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Heinäkuu 12. 0:08:19 2006

erittäin tuttu tunne.. joskus miettiny samaa mut tosin leikkas sillä kertaa melko nopeesti :-)

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » Ke Heinäkuu 12. 0:20:40 2006

samiharju kirjoitti:erittäin tuttu tunne.. joskus miettiny samaa mut tosin leikkas sillä kertaa melko nopeesti :-)
:D nii-i... ja nyt ilmeni toi suutin homma... saankohan tota koskaan ajokuntoon.. ei kohta taidot ja aivot riitä. :)
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

Vastaa Viestiin