2WD Cosworth perä (CAD)

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

2WD Cosworth perä (CAD)

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ke Kesäkuu 28. 18:23:53 2006

2WD Cosworth perän vahvikelevyn (5mm teräs) CAD piirustuksia kaivataan!!!

juho.parssinen@kolumbus.fi
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » Ma Heinäkuu 3. 15:16:34 2006

ei kai toi perä mitään vahvikelevyä tarvi?
Vai mimmoset hilut sulla sielä perän sisällä on?

ParDe
Viestit: 889
Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 21:30:16 2002
Paikkakunta: Turku

hmm

Viesti Kirjoittaja ParDe » Ti Heinäkuu 4. 2:24:14 2006

no ainakin JJS oli sitä mieltä et ei haittaakaa jos tekee ja on niitä myös kuulemma tehttykkin. Ja kun murikka o pöydällä nii..
#15
RS20004x4 Verta, hikeä ja kyyneliä, nyt entinen
BMW 325 TDS Touring

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Heinäkuu 7. 0:27:17 2006

Cosander kirjoitti:ei kai toi perä mitään vahvikelevyä tarvi?
Vai mimmoset hilut sulla sielä perän sisällä on?
ne hilut on varmaan tiedossa,eiköhän se vahvikelevyn tarve riipu niinku wooiiman määrästä :wink: ,aina kannattaa parantaa jos muutenkin on roinat pöydällä nenän eessä.
Timppa 24V

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Heinäkuu 7. 3:33:43 2006

ParDe kirjoitti:no ainakin JJS oli sitä mieltä et ei haittaakaa jos tekee ja on niitä myös kuulemma tehttykkin. Ja kun murikka o pöydällä nii..
Cossun perän yksi hajoamisen syy on kuorien "auki" venyminen-> sen komplikaatiot.
ParDe & Co:n tekemä levy oli ok, ehkä hieman umpinaisempi saisi olla jos pilkkuja viilataan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Heinäkuu 7. 7:04:26 2006

Mun käsityksen mukaan paljon yleisempi syy on pikkurattaiden hajoaminen, niitä olen itsekin ollut operoimassa niin omaan autoon kun kaverinkin kyydissä, lienee aika marginaali tapauksia kuorien venymisestä johtuneet rikkoontumiset vai ?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: hmm

Viesti Kirjoittaja jjs » La Heinäkuu 8. 16:52:38 2006

jjs kirjoitti:perän -yksi- hajoamisen syy
Tuossa oli painotus :)

Harvinaista mutta totta, olen nähnyt-mitannut 2 perää jotka hajonneet kipsikäsitoiminnassa (=1/4 maili). Toinen oli (kai) katuslikseillä. Kuoret auenneet 1-1,5mm (+-,5mm) ja hammaskosketus ketuilleen-> perä ulvoo.
Mutta tosiaan, se yleisin syy on minustakin pikkurattaiden pinnan irtoaminen-> metallia kiertoon-> sohloksi (jollei räpsähdä kokonaan).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Heinäkuu 8. 21:46:38 2006

kaverilla petti välitys, yhestä kohtaa kaikki sileenä... tosin sliksit oli alla..

se kesti n4vuotta kiihdytyskisaa slikseillä...

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Su Heinäkuu 9. 3:11:11 2006

Jos perästä jätetään "sulakkeet" eli pikku rattaat pois ja asennetaan Quaifen ATB tai spooli niin eiköhän sitten ala välityksestä hävitä hampaita tai kuoret repeämään, jos tehoa on riittävästi.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Re: 2WD Cosworth perä (CAD)

Viesti Kirjoittaja vordson » Ti Syyskuu 19. 17:29:07 2006

ParDe kirjoitti:2WD Cosworth perän vahvikelevyn (5mm teräs) CAD piirustuksia kaivataan!!!

juho.parssinen@kolumbus.fi
hmm..mikähän vahvikelevy on kyseessä?
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ti Syyskuu 19. 21:26:34 2006

perän kotelon ja peräkannen välinen vahvikelevy jossa vain mahd. pieni reikä liikkuville osille ja alareunassa öljylle paluureiät. Tapitetaan kiinni.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

vordson
Viestit: 1756
Liittynyt: Pe Helmikuu 10. 11:34:05 2006
Paikkakunta: Hesa - stadika

Viesti Kirjoittaja vordson » Ke Syyskuu 20. 9:21:09 2006

jees, kiitos jjs :wink: tuo välilevy oli uutta mulle :oops:

en ole ajatellut minkäänlaisia vahvistuksia taka-akseliin, sillä se on kestänyt sliksiajoa moitteetta neljä kesää, enkä edes tiedä kuinka paljon perää on rökitetty ennen mua.
Ei Tbo, Ei Nos, vapari sierra 2wd -11,1/210, 0-100 3,2s kadulla. Alastaro 0-100km/h 2,9sek ja huiput 210mph jos pää kestää

Vastaa Viestiin