Cossun momentit suomeksi

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Cossun momentit suomeksi

Viesti Kirjoittaja Laze » Pe Kesäkuu 2. 21:13:51 2006

Elikkä en ihan kaikkia hahmota tosta Workshop Manualista, toi tekniikka Englanti kun on vielä vähän vaiheessa.. :D

Eli alkaa operaatio Cossun koneen kasaus vakio osilla alhaalta ylös.

mitkä kaikki momentit ovat pakolliset ja mitä ne on Englanniks...
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Kesäkuu 2. 22:49:10 2006

Sanakirja käteen tai etit netistä niitä suomennoksia. Siellä on niin paljon niitä momentteja ,että ei nyt ainakaan jaksa ruveta kaikkia suomentaan.

Alakerran sisällä ei ole yhtään käsimomentti osaa ja kaikki vauhtipyörän ,kannen nokka-akselin laakereiden sun muiden annettuja momentteja on syytä noudattaa.

Tai voihan vaikka kaikki kiristää käsimomenttiin ,jos haluaa.

Niitä on kuulemma tosi päteviä oopperalaulajia ja jazz muusikkoja ,mitkä osaa tän homman ja paljon muutakin ihmeellistä auton asennusta ilman mitään manuaaleja sun muita maallikkojen meininkejä.


Pistä vaikka googleen hakusanaksi conrod = (kiertokanki) ja sieltä tulee tietoa kyseisestä osasta.


Öljypohjan ja venttiilikopan kiristyksen voi tehdä ilman momentti-avainta ,jos on kädessä sopivan herkkä momentti. Pultin venymisraja ei ole sopiva momentti :wink:

Kiristysjärjestykset on tietenkin tehtävä ohjeen mukaan.

Tai kirjoittele tänne niitä eniten askarruttavia momentteja. Kyllä varmaan suomennosapuja löytyy porukoilta.

jeddah
CRSC Jäsen 2021
Viestit: 2561
Liittynyt: Ti Helmikuu 22. 21:47:47 2005
Paikkakunta: Kärkölä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jeddah » La Kesäkuu 3. 1:25:19 2006

KtK kirjoitti:Niitä on kuulemma tosi päteviä oopperalaulajia ja jazz muusikkoja ,mitkä osaa tän homman ja paljon muutakin ihmeellistä auton asennusta ilman mitään manuaaleja sun muita maallikkojen meininkejä.
Tällä lailla.... :lol:
Oli pakko
Toi kone muuten toimii (!)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Kesäkuu 3. 3:18:51 2006

Asiasta kolmanteen, jonkun korjausoppaan lopussa oli tuollainen lyhyt autotekniikan englanti-suomi opas, missä näytti olevan kaikki yleensä tarvittavien osien käännökset. Vois olla ihan hyvä laittaa vaikka foorumille johonkin näytille vastaava jos joltain sattuu löytyyn skannattuna kyseinen lista. Voisi olla ihan hyödyllinen huonosti englantia taitaville
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Kesäkuu 3. 3:46:54 2006

jeddah kirjoitti:
KtK kirjoitti:Niitä on kuulemma tosi päteviä oopperalaulajia ja jazz muusikkoja ,mitkä osaa tän homman ja paljon muutakin ihmeellistä auton asennusta ilman mitään manuaaleja sun muita maallikkojen meininkejä.
Tällä lailla.... :lol:
Oli pakko
Toi kone muuten toimii (!)
Mainio kuva ,melkein repesin :lol:

Laze
Viestit: 2507
Liittynyt: Ti Marraskuu 5. 14:39:27 2002
Paikkakunta: Uusimaa #813
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze » La Kesäkuu 3. 11:56:18 2006

niinpä niin kyllähän niitä momentteja noudatetaan koneen sisällä.

muutama alla olevista hieman epävarmaa mitä on:

- Crankshaft pulley to crankshaft
- Clutch housing to engine
- Engine mounting bracket to cylinder block
- Insulator to engine mounting bracket
- Cam pulley to camshaft
- Cam bearing retainer screws
Lasien tummennusta ja osien maalausta -
3M
Skype: Laze666

P.Tupe
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja P.Tupe » La Kesäkuu 3. 12:10:49 2006

Laze kirjoitti:niinpä niin kyllähän niitä momentteja noudatetaan koneen sisällä.

muutama alla olevista hieman epävarmaa mitä on:

- Crankshaft pulley to crankshaft
- Clutch housing to engine
- Engine mounting bracket to cylinder block
- Insulator to engine mounting bracket
- Cam pulley to camshaft
- Cam bearing retainer screws
- Kampiakselin hihnapyörä kampiakseliin.
- Kytkinkotelo moottoriin.
- Moottorin kiinnityskorvake moottorin lohkoon.
- Vaimenninkumi moottorin kiinnityskorvakkeeseen.
- Nokka-akselin hihnapyörä nokka-akseliin?
- Nokan/epäkeskon laakerin pidätin/kiinnike ruuvit?

Näin sanoo Autotekniikan sanasto englanti-suomi-englanti sanakirja. En kuitenkaan ota vastuuta suomennoksista...

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Kesäkuu 3. 12:18:05 2006

Laze kirjoitti:niinpä niin kyllähän niitä momentteja noudatetaan koneen sisällä.

muutama alla olevista hieman epävarmaa mitä on:

- Crankshaft pulley to crankshaft ---> kiilahihnapyörän iso pultti kampiakselin päähän.

- Clutch housing to engine--> kytkinkotelo.

- Engine mounting bracket to cylinder block- koneen alumiininen kiinnitysjalka

- Insulator to engine mounting bracket----->tätä en tiedä. 2wd:ssä ei tule ainakaan mitään mieleen.


- Cam pulley to camshaft---> nokka-akselin hihnapyörän pultti.

- Cam bearing retainer screws --> nokan hihnapyörän välissä oleva ruuvi.

Nää käännökset on kumminkin syytä varmistua jostain.

Vastaa Viestiin