Korppari nykii julmetusti

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Korppari nykii julmetusti

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Toukokuu 27. 20:41:40 2006

On nyt talvi säilytyksestä oton jälkeen ollu ihme nykimistä tasakaasulla scorpiossa ja nyt se on tullut oikeinkin pahaksi.

Eli tasasella kaasulla ajettaessa se alkaa nykimään pirusti ja välillä taas toimii hyvin. Välillä tekee myöskin sitä ,että tasasella kaasulla ajettaessa tuntuu, että on tehot ikäänkun hukassa ja yhtäkkiä auto kiihtyy itsestään ja alkaa kulkea "kevyemmin"

Ilmeisesti tonne lambdalinjalle vika viittaisi???

Kaasu pohjassa kumminkin pelaa ihna ok.
Kattelin tossa alkajaisiksi ajotietokoneen lisävalikosta niin ainakin nopeuden ja kaasuläpän muutokset se tunnistaa.

Pitää varmaan noi lambdat ensimmöisenä mitata kun eikös ne olleet aika suolaset hinnaltaan? Ei viitti ihan kokeiluksi ostaa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » La Toukokuu 27. 22:40:09 2006

Vastoin kaikkia periaatteitani, ostin omaani uudet _tarvike_ lambdat. Olivat Boschin anturat BlueLinen paketissa. 100€ molemmat. Noiden lisäks vielä uudet t-johdot ja peset MAFfin. Olisko siinä mitään? Noilla ja muutamalla muilla lisä jipoilla hävisi omasta koneesta sellainen kylmänä prötääminen.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » La Toukokuu 27. 22:55:49 2006

Joo maffi pitää taas putsata ja samalla tarkistaa/vaihtaa ilmanputsari ja bensasuodatin.

Tulpanjohdot on n. 1000km ajetut magnecorin "racing" johdot eli ei pitäs vielä sohlata. myös tulpissa pitäs olla viellä elinkaarta jäljellä (boschin platinumit joilla ajettu ehkä 5tkm)

Tuntuis olevan bensapuolella toi vika kun ei ole niin terävää nykimistä.

Jaa maksoko noi tarvike lambdat siis 100e kipale :shock: ?
Mitäköhän alkuperäset ollenkaan maksaa... No, mutta jos noi tarvikemallit on sulla ihan pelannu niin eiköhän sinne suuntaa kallistuta jos tarve on.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » Su Toukokuu 28. 14:02:05 2006

paljonkos oot ajanu talvisäilytyksen jälkeen ja ootko tankannu uutta bensaa jo nyt keväällä?itsellä joskus ollut ton vanhan bensan kanssa huolia keväällä,sekin kai jotenkin vanhenee,tiivistyy kosteutta jos vajaalla tankilla ollut seisonnassa ym.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Toukokuu 28. 14:59:39 2006

Juu on sillä jo muutama tankillinen ajettu... Mutta nyt tuli kyllä mieleen, että laitoin just viimeks 95 tankkiin pitkästä aikaa. Josko olis ollu jotain litkua kun sen jälkeen se paheni.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Toukokuu 28. 16:10:52 2006

Perhana :D Saatto syyllinen löytyä MAF:sta.

Ainakin se on aina ennen sammunnut tyhjäkäynnillä kun maffin töpselin irrottaa. Nyt ei tapahtunut kylmänä mitään ja lämpimänä kierrokset vaan nousi vähän ja auto alkoi kulkea paremmin ja nykimättä.

Nyt se sitäpaitsi sekoili jo kaasu pohjassakin eli se vähän sulkee pois noitten lambdojen vikaa.

Eikös noita maffeja sentään ihan saanut fordilta vielä?? Ei tainnu kyllä olla halpa sekään. :twisted:

EDIT: ...ttu. :evil: jopa alko sammumaan tyhjäkäynnillä. Ja nykiminenkin taas ilmaantui. Näkyy myös moottorijarrutuksen yhteydessä tekevän samaa.

Tosin ei tuo kyllä vielä sulje pois sitä, että syy olisi tossa maffissa.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Toukokuu 28. 18:51:46 2006

Jaahas jaahas. Kävin mittailemassa antureita ja lambdoista tulee kyllä ihme arvoja.

Eniten ihmetyttää toi kuskin puolen lambda kun otin liittimen konehuoneesta irti ja ecun päästä mitattuna sieltä tulee mukamas maita vastaan silti n.2VDC jännite :shock: Eikös noissa pitäny yleensäkin olla jotain 0,4VDC luokkaa??? Ja mistä voi johtua, että jännitettä tulee vaikka johto on irti? Päästäiskö läpi jostain???

Myös toinen toimii oudosti kun jännite hyppii 0VDC ja 0,7VDC välillä tyhjäkäynnillä. Siitä sentään jännite häviää kun ottaa johdon irti.

Koitin ajella myös yhdellä lambdalla, mutta ei kai se mitään auta jos vasemmalta tulee eculle silti signaali vaikka se on irti.

Mites muuten auto käyttäytyy kun ottaa molemmat lambdat irti? open loop mode ilmeisesti kytkeytyy päälle eli ei ilmeisesti osaa seoksia säädellä oikein...kö???
Yhdellä lambdallahan sen pitäisi ihan vielä toimiakin.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Su Toukokuu 28. 20:49:27 2006

Tuli mieleen ,että ettei vaan olisi boxissa vika. Jos se päästää sitä kautta jännitteen lambdan signaalijohtoon...

Mitenköhän sen saisi selvitettyä???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MouTine » Su Toukokuu 28. 23:26:19 2006

Olisko mitään jos mittaisit lambdat irti systeemistä. Kyllä varmaan boxi jotain säteilee, se on varma. Ei se mykkä ole niistä reijistä vaikka "informaatio-vuo-virta" kulkeekin toiseen suntaan. Ja juu, oli ne mun tarvike lambdat yhteensä 100€.

Btw... Mulla on hävinnyt täysin se sakkaus-ilmiö vapaalle ajettaessa.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ma Toukokuu 29. 10:49:01 2006

Joo sillä sais ainakn lambdojen kunnon testattua, mutta toi 2 volttia on mun mielestä vähän liikaa vuotojännitteenä jos lamdban signaalinkin pitäs olla vaan 1 voltti maksimissaan.
Sehän vetää perhanan laihalle jos se tota 2 volttia käyttää signaalitietonaan.

Ja kun ei tuolta toiselta lambdalta mitattaessa ainakaan boksista mitään säteile.

Täytyy melkein viedä yhdelle autosähkömiehelle marttilaan ja testailla mittareissa paremmin. Seosmittarillahan ton näkis, että onko vika tuolla.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

Vastaa Viestiin