cossu scorpin takalevyt
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
cossu scorpin takalevyt
Minkä kokoiset mahtaa olla ja onko jossain muussa fordissa samoja levyjä?Kyselin varaosakaupasta levyjä ja sanovatten ett rupee olee aika hiljasta niiden saanti.
XR3I Escort Cabriolet -90
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- Ylläpitäjä
Pidetään mielessä. Tosin voi mennä tuonne syksyn-talven paikkeille tuo tilaus. Uudempaan 4x108 jaolla olevaa mulkosilmään kyllä saa eteenkin esim. Zimmermanina. Tuohon vanhempaan ei niin helposti 5x112 jaolla löydy tarvikelevyjä. Fordilta kysyin joskus 3kk sitten levyjä eteen ja taakse. Eteen oli listahinta 144e/kpl ja taakse 105e/kpl. Tilaamalla olisi kait noita saanut. Noista kun tiristää alennukset pois,niin eipä nuokaan nyt "järettömän" kalliit ole. Jos ajatellaan ,että saatavuus on huonohko.
WRC taunus kirjoitti:Joo ja etulevyt taitaa viel saada,mut takalevyjä ei tuntenu.Viel ku sais uritetut.Jos oot tilailemassa jostain,niin raaskitko ottaa yhteyttä?
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- Ylläpitäjä
Kyllähän noita levyjä löytyy suoraan esim. Tarox ja muilta merkeiltä. Muistaa katsoa vaan kohdasta Granada 24v 91-94 vuosimalliin. Tosin perustarvike halpuuden saa unohtaa. Ainakin 6 eri merkiltä löytyy etu ja takalevyt tähän vanhempaan 24v scorpioon. Jos siis haluaa urituksen+reiät levyihin. Vaikka Rally Racesta tai Autoracingilta tilaukseen. Tai sitten sieltä englannin maalta suoraan.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Ylläpitäjä
Sen verran tätä aihetta ylös,jos tästä tuon vanhemman cossuscorpion omistajille on apua. Osaset-ketjun varaosaliikkeen kautta näyttää löytyvän suhteellisen edullisesti Lucas/Trw:n valmistamaa jarrulevyä aika hyvin. Eteen ja taakse,5-pulttisena.
Omani löysin suoraan hyllystä,joka sinänsä on ihmeellistä,kun useasti muusta liikkeestä kysyin,niin ei löydy edes luettelosta miltään eri valmistajilta. Hintaa esim. etujarrulevyille ja paloille yhteensä oli n.160e. Ja pitäisi olla ihan hyvä laatuisia. Tässä linkki tuon koodin mukaan ,jonka netistä löysin valmistajalta.
http://www.roadhouse.es/catalogo/catalo ... 0.10&pos=D
Niin no löytyyhän noita levyjä tietysti sitten uritettuna ym. EBC:ltä jne. Mutta jos peruslevyä hakee. Fordilla hinta eteen paloineen levyt 330e.
Omani löysin suoraan hyllystä,joka sinänsä on ihmeellistä,kun useasti muusta liikkeestä kysyin,niin ei löydy edes luettelosta miltään eri valmistajilta. Hintaa esim. etujarrulevyille ja paloille yhteensä oli n.160e. Ja pitäisi olla ihan hyvä laatuisia. Tässä linkki tuon koodin mukaan ,jonka netistä löysin valmistajalta.
http://www.roadhouse.es/catalogo/catalo ... 0.10&pos=D
Niin no löytyyhän noita levyjä tietysti sitten uritettuna ym. EBC:ltä jne. Mutta jos peruslevyä hakee. Fordilla hinta eteen paloineen levyt 330e.
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
SuurkiitoksetMarko_T. kirjoitti:Sen verran tätä aihetta ylös,jos tästä tuon vanhemman cossuscorpion omistajille on apua.


* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
-
- Ylläpitäjä
Ollas hyvät!
Ja jarrupalojen merkki oli Jufi. Jotain peruspaloja,tiedä sitten kestävyydestä,aika näyttää. Pelkät palat 30e. Laatikon kyljessä sopivuus Scorpio 2.5TD ja 3.0 2.9 24v Cosworth. Hieman muoto palan kulutusreunan alakohdalta eri,kuin ferodossa. Paksuus ja muuten muoto alk.per. oloinen.Sattuu paikalleen hyvin, kulumisen anturinjohdon liittimen joutuu rakentamaan vanhasta palasta. Toisaalta ferodon palat ei hirveän kalliimmat. n.60-70e sarja.

-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Asiaan liittyen, ja vähän ulkopuoleltakin
Millaisia ajatuksia on teille heräillyt aiheesta jarrut, jarruttaminen ja automaattivaihteinen auto 
Itselläni on nyt vajaan puolen vuoden kokemus tomaatista ja varsinaisesta maantielaivasta - tuntuu siltä että jarrut ovat tosi kovilla verrattuna tuohon kepityksellä kulkevaisempaan ja tietenkin paaaljon kevyempään sierraani.


Itselläni on nyt vajaan puolen vuoden kokemus tomaatista ja varsinaisesta maantielaivasta - tuntuu siltä että jarrut ovat tosi kovilla verrattuna tuohon kepityksellä kulkevaisempaan ja tietenkin paaaljon kevyempään sierraani.
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Sellaisia kokemuksia on, että Opel Vectrasta piti kaupunki pyörityksessä vaihtaa etulevyt 10000km välein, kun ne meni kieroksi. Kyseisessä värkissä ei ollut oikeastaan yhtään mooottorijarrutusta D-asennossa ja jonkinlaisen sport-asennon käyttö toi jarrua kehiin ja levytkin kesti reilusti pitempään.xrissane kirjoitti:Asiaan liittyen, ja vähän ulkopuoleltakinMillaisia ajatuksia on teille heräillyt aiheesta jarrut, jarruttaminen ja automaattivaihteinen auto
Itselläni on nyt vajaan puolen vuoden kokemus tomaatista ja varsinaisesta maantielaivasta - tuntuu siltä että jarrut ovat tosi kovilla verrattuna tuohon kepityksellä kulkevaisempaan ja tietenkin paaaljon kevyempään sierraani.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Viime kesänä ihmettelin jo kovasti, että miksi ihmeessä Scorpion etuvanteet ovat jarrupölyssä aika äkkiä eli noin viikko pesun jälkeen. Vika ei ole jarruissa, mutta jarrupaloja epäilin ja kävin keskustelua jo varaosaliikkeenkin kanssa aiheesta. Epäilin jo omaa ajotapaanikin (joo, välillä tulee jarruteltua aika kovastikin) ja laitoin asian osin sen piikkiin. Jarrut eivät laahaa (tarkistettu on ja monta kertaa), mutta epäilin tarvikepalojen olevan herkästi pölyyntyvää mallia (entiset palat pölisivät ihan samalla tavalla elleivät jopa pahemmin). Hioin hieman hiomapaperilla palan pintaa rikki ennen paikalleen laittoa, kun jossain opuksessa niin käskettiin tekemään. Niiden merkki on Roulunos ja paketin päällä luki Made in Denmark. Vaihtoehdot oli aika vähissä, kun halusin jarrupalavaroittimella olevat ja muita ei siihen hätään löytynyt.
Mitään vikaa tuotteessa ei tietenkään myönnetty olevan, mutta keskustelun lomassa heräsi vaan itselleni ajatus yhdistelmästä painava lotja+automaatti+levyjarrut+isot avoimet vanteet. Ainakaan minulla ei ole mitään moottorijarrutusta D-asennossa alle 70 km/h nopeuksissa. Kaupungissa tuleekin aika monesti pikku nopeuksilla ajeltua 1 tai 2 vaihteilla, niin on moottorijarrutus käytössä.
Jarrut kyllä purevat mielestäni hemmetin hyvin (olen saanut 17" renkailla ja kuivalla asfaltilla ABS:n toimintaan), joten sen suhteen ei ole ollut koskaan ongelmia tai pelkoja. Kyllä pysähtyy.
Mitään vikaa tuotteessa ei tietenkään myönnetty olevan, mutta keskustelun lomassa heräsi vaan itselleni ajatus yhdistelmästä painava lotja+automaatti+levyjarrut+isot avoimet vanteet. Ainakaan minulla ei ole mitään moottorijarrutusta D-asennossa alle 70 km/h nopeuksissa. Kaupungissa tuleekin aika monesti pikku nopeuksilla ajeltua 1 tai 2 vaihteilla, niin on moottorijarrutus käytössä.
Jarrut kyllä purevat mielestäni hemmetin hyvin (olen saanut 17" renkailla ja kuivalla asfaltilla ABS:n toimintaan), joten sen suhteen ei ole ollut koskaan ongelmia tai pelkoja. Kyllä pysähtyy.