cossu scorpin takalevyt

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

cossu scorpin takalevyt

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ma Toukokuu 22. 13:56:26 2006

Minkä kokoiset mahtaa olla ja onko jossain muussa fordissa samoja levyjä?Kyselin varaosakaupasta levyjä ja sanovatten ett rupee olee aika hiljasta niiden saanti.
XR3I Escort Cabriolet -90

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Ma Toukokuu 22. 17:33:48 2006

Juu, ei noita levyjä hirveästi tarvikeosina saa tuohon 24v scorpioon. Paras taitaa olla tilata suoraan sumujen saarelta... Itselläkin jossain välissä ajankohtaista tuo levyjen vaihto. Jarrupaloja saa kuitenkin ainakin Ferodolta.

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ma Toukokuu 22. 21:02:58 2006

Joo ja etulevyt taitaa viel saada,mut takalevyjä ei tuntenu.Viel ku sais uritetut.Jos oot tilailemassa jostain,niin raaskitko ottaa yhteyttä?
XR3I Escort Cabriolet -90

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Toukokuu 22. 21:07:45 2006

Muistaakseni Zimmermann:lta saa levyjä cossu scorppiin.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Toukokuu 22. 21:16:18 2006

Lienee halvempaa hankkia tavalliset levyt ja satulat niille, kuin ostaa orkkislevyt. Nuo cossusatulat kun on vielä aika helppo myydä eteenpäin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Ma Toukokuu 22. 21:25:09 2006

Pidetään mielessä. Tosin voi mennä tuonne syksyn-talven paikkeille tuo tilaus. Uudempaan 4x108 jaolla olevaa mulkosilmään kyllä saa eteenkin esim. Zimmermanina. Tuohon vanhempaan ei niin helposti 5x112 jaolla löydy tarvikelevyjä. Fordilta kysyin joskus 3kk sitten levyjä eteen ja taakse. Eteen oli listahinta 144e/kpl ja taakse 105e/kpl. Tilaamalla olisi kait noita saanut. Noista kun tiristää alennukset pois,niin eipä nuokaan nyt "järettömän" kalliit ole. Jos ajatellaan ,että saatavuus on huonohko.
WRC taunus kirjoitti:Joo ja etulevyt taitaa viel saada,mut takalevyjä ei tuntenu.Viel ku sais uritetut.Jos oot tilailemassa jostain,niin raaskitko ottaa yhteyttä?

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ma Toukokuu 22. 23:53:24 2006

Oma varaosaliike jota käytän sanoi cossu scorpin etulevyille hintaa muistaakseni 84 egee kappale.Eikä noin ny mitään joka päivästä kulutus kamaa ole,jos ny vaik satasen kappalekkin maksais.
XR3I Escort Cabriolet -90

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ti Toukokuu 23. 10:00:09 2006

Zimmermann tunsi kyllä mulkkariin reiitetyt levyt.Voisko ne olla muuten samat kun vanhemmassa,mut väärällä pulttijaolla?Jaonhan saa aina muutettua levyyn.
XR3I Escort Cabriolet -90

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Toukokuu 23. 10:48:26 2006

Mulkkarin levyt on samat ku mondeossa joten niitä löytyy helpolla myös tuuninkeja.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ti Toukokuu 23. 13:44:31 2006

Just ihmeteltiin levyjä maahantuojan kanssa ja ei ole yhtäläisyyksiä.Ei saa sopimaan helposti keskenään.
XR3I Escort Cabriolet -90

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Ti Toukokuu 23. 14:15:39 2006

Kyllähän noita levyjä löytyy suoraan esim. Tarox ja muilta merkeiltä. Muistaa katsoa vaan kohdasta Granada 24v 91-94 vuosimalliin. Tosin perustarvike halpuuden saa unohtaa. Ainakin 6 eri merkiltä löytyy etu ja takalevyt tähän vanhempaan 24v scorpioon. Jos siis haluaa urituksen+reiät levyihin. Vaikka Rally Racesta tai Autoracingilta tilaukseen. Tai sitten sieltä englannin maalta suoraan.

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 23. 15:23:34 2006

zimmerman koivuselta suoraan taitarvike liikken kautta.
mulla on 4x4 scorpista sieltä tilattuna
kannattaa tilata hyvissä ajoin ennen syksyä kun ei ole varasto tavaraa.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » Ti Toukokuu 23. 16:14:56 2006

Eipä vaan taida zimmermann tuntea 5x112 jakoista cossu scorppia.Mulkkariin olis löytyny.
XR3I Escort Cabriolet -90

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ti Toukokuu 23. 22:25:40 2006

joku löytää joku ei
:D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » Pe Heinäkuu 28. 17:53:20 2006

Sen verran tätä aihetta ylös,jos tästä tuon vanhemman cossuscorpion omistajille on apua. Osaset-ketjun varaosaliikkeen kautta näyttää löytyvän suhteellisen edullisesti Lucas/Trw:n valmistamaa jarrulevyä aika hyvin. Eteen ja taakse,5-pulttisena.

Omani löysin suoraan hyllystä,joka sinänsä on ihmeellistä,kun useasti muusta liikkeestä kysyin,niin ei löydy edes luettelosta miltään eri valmistajilta. Hintaa esim. etujarrulevyille ja paloille yhteensä oli n.160e. Ja pitäisi olla ihan hyvä laatuisia. Tässä linkki tuon koodin mukaan ,jonka netistä löysin valmistajalta.

http://www.roadhouse.es/catalogo/catalo ... 0.10&pos=D

Niin no löytyyhän noita levyjä tietysti sitten uritettuna ym. EBC:ltä jne. Mutta jos peruslevyä hakee. Fordilla hinta eteen paloineen levyt 330e.

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » La Heinäkuu 29. 10:46:50 2006

Marko_T. kirjoitti:Sen verran tätä aihetta ylös,jos tästä tuon vanhemman cossuscorpion omistajille on apua.
Suurkiitokset :D Juuri tälläinen tietous on klubin kautta saatavaa mannaa. Kiittää siis myös omasta puolestaan hän :wink:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » La Heinäkuu 29. 10:53:31 2006

Kiitoksia kovasti tiedoista.
Noita EBD:n levyjäkin tuos kysyin oli 233 egee kappale eteen.
Pitää lähtee kyselemään omasta varaosakaupasta tavallisia.
XR3I Escort Cabriolet -90

Marko_T.
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Marko_T. » La Heinäkuu 29. 12:20:11 2006

Ollas hyvät! :D Ja jarrupalojen merkki oli Jufi. Jotain peruspaloja,tiedä sitten kestävyydestä,aika näyttää. Pelkät palat 30e. Laatikon kyljessä sopivuus Scorpio 2.5TD ja 3.0 2.9 24v Cosworth. Hieman muoto palan kulutusreunan alakohdalta eri,kuin ferodossa. Paksuus ja muuten muoto alk.per. oloinen.Sattuu paikalleen hyvin, kulumisen anturinjohdon liittimen joutuu rakentamaan vanhasta palasta. Toisaalta ferodon palat ei hirveän kalliimmat. n.60-70e sarja.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Ke Elokuu 2. 19:57:38 2006

Tää oli joo tosiaan hyvä tietää. Itellä olkaa ja olemaan aika valmiit levyt.
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » To Elokuu 3. 20:26:03 2006

Asiaan liittyen, ja vähän ulkopuoleltakin :wink: Millaisia ajatuksia on teille heräillyt aiheesta jarrut, jarruttaminen ja automaattivaihteinen auto :?:

Itselläni on nyt vajaan puolen vuoden kokemus tomaatista ja varsinaisesta maantielaivasta - tuntuu siltä että jarrut ovat tosi kovilla verrattuna tuohon kepityksellä kulkevaisempaan ja tietenkin paaaljon kevyempään sierraani.
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Elokuu 4. 4:14:30 2006

xrissane kirjoitti:Asiaan liittyen, ja vähän ulkopuoleltakin :wink: Millaisia ajatuksia on teille heräillyt aiheesta jarrut, jarruttaminen ja automaattivaihteinen auto :?:

Itselläni on nyt vajaan puolen vuoden kokemus tomaatista ja varsinaisesta maantielaivasta - tuntuu siltä että jarrut ovat tosi kovilla verrattuna tuohon kepityksellä kulkevaisempaan ja tietenkin paaaljon kevyempään sierraani.
Sellaisia kokemuksia on, että Opel Vectrasta piti kaupunki pyörityksessä vaihtaa etulevyt 10000km välein, kun ne meni kieroksi. Kyseisessä värkissä ei ollut oikeastaan yhtään mooottorijarrutusta D-asennossa ja jonkinlaisen sport-asennon käyttö toi jarrua kehiin ja levytkin kesti reilusti pitempään.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Elokuu 6. 20:30:39 2006

Viime kesänä ihmettelin jo kovasti, että miksi ihmeessä Scorpion etuvanteet ovat jarrupölyssä aika äkkiä eli noin viikko pesun jälkeen. Vika ei ole jarruissa, mutta jarrupaloja epäilin ja kävin keskustelua jo varaosaliikkeenkin kanssa aiheesta. Epäilin jo omaa ajotapaanikin (joo, välillä tulee jarruteltua aika kovastikin) ja laitoin asian osin sen piikkiin. Jarrut eivät laahaa (tarkistettu on ja monta kertaa), mutta epäilin tarvikepalojen olevan herkästi pölyyntyvää mallia (entiset palat pölisivät ihan samalla tavalla elleivät jopa pahemmin). Hioin hieman hiomapaperilla palan pintaa rikki ennen paikalleen laittoa, kun jossain opuksessa niin käskettiin tekemään. Niiden merkki on Roulunos ja paketin päällä luki Made in Denmark. Vaihtoehdot oli aika vähissä, kun halusin jarrupalavaroittimella olevat ja muita ei siihen hätään löytynyt.

Mitään vikaa tuotteessa ei tietenkään myönnetty olevan, mutta keskustelun lomassa heräsi vaan itselleni ajatus yhdistelmästä painava lotja+automaatti+levyjarrut+isot avoimet vanteet. Ainakaan minulla ei ole mitään moottorijarrutusta D-asennossa alle 70 km/h nopeuksissa. Kaupungissa tuleekin aika monesti pikku nopeuksilla ajeltua 1 tai 2 vaihteilla, niin on moottorijarrutus käytössä.

Jarrut kyllä purevat mielestäni hemmetin hyvin (olen saanut 17" renkailla ja kuivalla asfaltilla ABS:n toimintaan), joten sen suhteen ei ole ollut koskaan ongelmia tai pelkoja. Kyllä pysähtyy.

Vastaa Viestiin