Cossun uusi kytkin luistaa?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Cossun uusi kytkin luistaa?

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Pe Toukokuu 19. 20:44:50 2006

Mikäs helvetti on kun ei uusi kytkin pidä. Normaaliajolla kyllä toimii mutta alkaa heti luistamaan kun ahdot nousee. Kytkin on vakio ja autossakaan ei ole kuin stage 1 tavarat! Kytkin on vaihdettu aivan oikeaoppisesti. Olisiko mahdollista että kytkin polkimen yläpuolella oleva automaatti säätö( en tiedä oikeata nimeä) jutska olis sökö :roll:
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Pe Toukokuu 19. 21:48:54 2006

Jos se säätö on rikki niin eikös se ole niinpäin ettei kytkin irrota, mutulla mennään kun ei oo sattunu rikkinäistä säädintä vielä kohalle. Myöskin jos säädön takia luistais niin kytkimen pitäis tarttua vasta polkimen ollessa suht yläällä

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Pe Toukokuu 19. 23:05:47 2006

Ottaa kyllä aika ylhäällä vasta kiinni! Olisko jotain muita vaihtoehtoja? Vaijerikin näytti olevan hyvässä kunnossa.
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

Maissi
Viestit: 611
Liittynyt: Ke Kesäkuu 18. 12:14:19 2003

Viesti Kirjoittaja Maissi » La Toukokuu 20. 9:25:15 2006

Vaihdoitko samalla paineasetelman?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 20. 14:02:53 2006

vanha klassikko; vauhtipyörä pitää ehdottomasti sorvata, varsinkin jos vanha luisti. Teräspyörän pinta palaa "rakkuloille" ja se täytyy sorvata syvälle (useampi kymppi) ennenkuin pinta on taas eheä. Jos näin ei tee, yleensä tuloksena on luistava uusi kytkin :cry:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja rstbeast » La Toukokuu 20. 16:32:18 2006

jjs kirjoitti:vanha klassikko; vauhtipyörä pitää ehdottomasti sorvata, varsinkin jos vanha luisti. Teräspyörän pinta palaa "rakkuloille" ja se täytyy sorvata syvälle (useampi kymppi) ennenkuin pinta on taas eheä. Jos näin ei tee, yleensä tuloksena on luistava uusi kytkin :cry:
voi perkele :( , ei vauhtipyörää sorvattu! täytyypä sorvata.
ja Maissille, joo koko paketti laitettiin. Toivottavasti en ole kerenny pilaamaan uutta kytkintä (varovasti oon ajellu, en kertaakaan luistattanu joten luulis olevan kunnossa :roll: )
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 20. 17:26:02 2006

Ei voi tietysti takeita antaa että tuosta on kyse, mutta usein on, varsinkin jos kyseessä on Fordin oma setti.
Ole tarkkana sorvauksen kanssa; ainetta täytyy poistaa "säälimättömästi". Rakkulakohdat näkyvät ensin sinisenkirjavina kohtina, sorvatessa ne häviävät -mutta aine saattaa olla silti vielä rakkulalla-. Näkyy parhaiten sivulta suunnatulla kirkkaalla valolla aavistuksen kohollaan olevana kohtana. Joskus jouduttu poistamaan yli milli.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

mvla
Viestit: 489
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 19:23:13 2004
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja mvla » La Toukokuu 20. 20:03:04 2006

liippaa läheltä tätä aihetta. Eli mulla rs2k:ssa samanlainen ongelma kun vaihdoin kytkimen(koko setti). Edellisestä versiosta kun irtosi kulutuspinnat radalla spinnauksen takia. Lisäksi siinä remontin aikana kävi vauhtipyörä sorvissa laihtumassa. Mutta silti se piru luistaa kun kiihdytta täysilla 1-2vaihteella. Ennen suti renkaat mutta nyt ei oikein ota selvää kumpi luistaa. Kytkin ainakin haisee... Ei huvittas rupee enää purkaa. Siis voiko olla sama ongelma vai onko koneistamo tehnyt mokan ja koneistanut sen kauluksen johon asetelmatulee kiinni liian korkeaksi ja asetelma ei paina tarpeeks kovasti levyä vauhtipyörää vasten.
#863
Audi 1.8T quatro -95
KAWASAKI ZX-6R

Sotilas on kuin "KYRPÄ" se menee sinne minne työnnetään!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 20. 22:01:08 2006

Tuo rakkulaongelma riivaa teräsvauhtipyöriä. Toki sinertymät tulee poistaa myös valurautakiekoista.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Su Toukokuu 21. 16:44:55 2006

rstbeast kirjoitti:Ottaa kyllä aika ylhäällä vasta kiinni! Olisko jotain muita vaihtoehtoja? Vaijerikin näytti olevan hyvässä kunnossa.
Olethan kokeillut sen säädön nollausta. Jos on vaijerilla. Siellä on polkimen päällä hammassäätö.

Vastaa Viestiin