cossy amalventtiili

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

cossy amalventtiili

Viesti Kirjoittaja t5 » To Huhtikuu 27. 18:08:24 2006

Minkähän takia amalventtiilistä pitäisi poistaa jousi ja ilmeisesti jousen tukiputki.Samalla kun vaihetaan nylonjetit pienempään.Mountune lastun ohjeessa oli näin.Onko kellään hajua miten toi oikeesti toimii.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Huhtikuu 27. 18:12:01 2006

Ne nylonjetit saa pois sieltä avaamatta sitä koteloa. Jollain pienellä ruuvilla vaikka kiertää siihen nylonjetin reikään ja sitten repii vanhan pois. Ei tahdo oikeen enää muistaa kun on muutamia vuosia kun tuon operaation tein..

EDIT: Siis ei tarvii mitään poistella sieltä. Tarvii vaan vaihtaa ne nylonjetit.
Toyota Supra TT

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » To Huhtikuu 27. 18:20:34 2006

joo ne nylon jetit lähtee ihan vetämällä on 2mm reijällä molemmat.
Ohjeen mukaan mukaan pitäisi vaihtaa 1.0mm putkeen mikä on merkattu c: 1.4mm putkeen merkattu R kirjaimella.
En löytänyt noita kirjaimia tai sitte oon sokea mistä nuo kirjaimet on lyhenteitä.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Huhtikuu 27. 18:37:12 2006

Ne kirjaimet lukee muistaakseni niissä "putkissa" mitkä lähtee amalilta.
Toyota Supra TT

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Huhtikuu 27. 21:50:55 2006

Hena kirjoitti:EDIT: Siis ei tarvii mitään poistella sieltä. Tarvii vaan vaihtaa ne nylonjetit.
Kyllä ainakin jonkin ohjeen mukaan pitää poistaa osia sisältä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Huhtikuu 27. 21:57:35 2006

siipicossu kirjoitti:
Hena kirjoitti:EDIT: Siis ei tarvii mitään poistella sieltä. Tarvii vaan vaihtaa ne nylonjetit.
Kyllä ainakin jonkin ohjeen mukaan pitää poistaa osia sisältä.
Jaa. Voihan se olla. Ite en ainakaan mitään sellasta tehnyt kun joskus ton operaation suoritin..

Henkilökohtaisesti ottaisin sen amal-venttiilin sieltä kokonaan pois ja kävisin hakemassa rajapaineventtiilin ja laittaisin sen sinne tilalle. Rajapaineventtiilistä löytyy haulla aika paljon tietoa jos sellanen kiinnostaa..
Toyota Supra TT

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Huhtikuu 27. 22:49:43 2006

rajapainevenaa suosittelen minäkin. Ennen sitä sääsin paineet kellosta sopiviksi ja jos ei säätövara riitä ,niin prikkoja kellon alle.

En tiedä oliko mulla se amal venttiili jotenkin paskana tai jotain ,mutta sain laitettua pelkällä kellon räpläyksellä sopivat paineet (1.2bar esim) ja amaliin en koskenut,kun ei mitään tarvetta ollu. Nämä paineet myös pysyi vedossa maantiellä ,ei vain piikki. Dyno olikin sitten toinen juttu?

Wolf racingin ja yhden toisen KHR lastun kanssa ainakin näin. Vakiosta en mene sanomaan mitään.

pm_cos
Viestit: 7
Liittynyt: To Toukokuu 6. 16:35:45 2004

Viesti Kirjoittaja pm_cos » Pe Huhtikuu 28. 10:22:52 2006

Amalin liitännät
W = wastegate
R = relief (ilmanputsarille)
C = compressor

Jos amalin haluaa jättää paikalleen niin kannattaa noudattaa lastun valmistajan ohjeita. Amalhan on "sähköinen bleedi" jolla ECU kontrolloi
ahtoja. Kun siihen on virta kytkettynä, niin se vuotaa osan ahtopaineesta ilmanputsarille. Sulkemalla amalin ECU voi pudottaa ahtoja esim. imuilman lämpötilan tai ahtorajoituksen mukaan.

t5
Viestit: 292
Liittynyt: La Marraskuu 6. 10:35:53 2004
Paikkakunta: stadi

Viesti Kirjoittaja t5 » Pe Huhtikuu 28. 10:48:33 2006

Kiitoksia kaikille vastanneille tämä selkeytti asiaa.
Tosiaan nuo kirjaimet löytyivätkin putkien juurista.

Vastaa Viestiin