Mitä kivaa Cossun koneeseen.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Mitä kivaa Cossun koneeseen.

Viesti Kirjoittaja janneke » Su Huhtikuu 23. 22:39:21 2006

Nyt kun kesä viimein on alkanut saapumaan, ja cossu on nyt tässä kunnossa yhden päivän jälkeen -> http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/Cossunalotus.JPG

Huomenna jos tekis koneen nosta varten telineen ja sitte kone pois ja osiin. Mutta mutta..

Kysymys kuuluu, mitä kaikkea on fiksua muuttaa kun koneen uusiksi kasaa, siinä on nyt stg 1 lastu ja ahdot kilon verran. Saako jollain pikku muutoksilla hieman lisää iloa? Coolerin vaihto olis tietenkin yks hyvä homma mitä vois harkita. Broidi onneks maksaa kaiken, mä vaan teen :D Mut ei sekään sitte mitään 400hp oo siitä haluumassa. Ahdin vissiin riittää johonki 300hp? siis tuo cossun vakio. Mutta mikä loppuu sitä ennen? suutimet? bensapumppu? Lastu varmaan pitäis sitte teetättää penkissä uusiks, kuka tekee sen ja missä?

Ihan tällästä vaan olis mielen päällä. Huohotus varmaan kannattaa laittaa uusiks, kannattaako öljyn paluulle tehdä mitään? Vai onko se vaan isojen poikien hommia joilla lohkokin on betonia :D

Sellasta tällästä.. Mitäs kannattaa koneeseen uusii? Tietty kaikki tiivisteet mutta muuta?

Tyhmiä kysymyksiä... Tyhmältä pojalta :roll:

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Su Huhtikuu 23. 22:45:30 2006

Koneeseen uudet männänrenkaat ja laakerit. Jos kone on ihan väljä, niin poraus ja uudet männät. Öljypumpun kunnon tarkistus, tarvittaessa vaihto. Kiertokankien ja kampuran kunnon tarkistus, tarvittaessa kampuran hionta. Kansityöt. Lohkon tasohionta. Uudet rojut jakopäähän ja tietysti uudet tiivisteet. Kytkimen, asetelman ja vauhtipyörän kunnon tarkistus, tarvittaessa uutta osaa ja koneistusta. Painelaakerin ja silmälaakerin vaihto. Huohotin kulkemaan koneen takaata.

Viripuolelle vihreät suuttimet, 3 bar mappi ja niille sopiva valmis lastu. Isompi putkisto ja 4 wd cossun tai sitten rs500 tyylinen cooleri. Noilla pääsee sinne 300 heppaan. Ahtimen voisi myös päivittää T34 hybridiksi.

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ma Huhtikuu 24. 22:05:28 2006

Mites tota kanteen? Onko kannattavaa laittaa ventiileitä/nostajia uusiks?

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Huhtikuu 24. 22:07:48 2006

TuunaavaAmis kirjoitti:Mites tota kanteen? Onko kannattavaa laittaa ventiileitä/nostajia uusiks?
Ei tarvii uusia jos ei niissä ole mitään vikaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Huhtikuu 24. 22:44:52 2006

TuunaavaAmis kirjoitti:Mites tota kanteen? Onko kannattavaa laittaa ventiileitä/nostajia uusiks?
Tarkistus riittää.

omani tarkistutin ja kiero vena sieltä löytyikin, muut hiottiin ja pinta plaanattiin.

Jälkeenpäin jäi harmittamaan noi nostajat kun en uusinyt nyt sit saa kuunnella tuota nap nap nap nap...


Et ihan miten lompakko kestää
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

janneke
Viestit: 1109
Liittynyt: Ma Maaliskuu 24. 16:21:15 2003
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja janneke » Ke Huhtikuu 26. 21:32:59 2006

jaaaahas.. mitäs mieltä kytkimen kunnosta? en oo ennen käytettyä sintteriä nähny.. ni kertokaas nyt onko tuo entinen?

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kyka.JPG
http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/kyka2.JPG

Aika pitkällä ehti jo tänään.. harmi ku ei oo ku illat aikaa ja seki sellasta säätöä tossa pihalla tehdä mitään. Mut tossa pari kuvaa :)

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/nosto.JPG

http://www.kolumbus.fi/janne.niemimaa/loppu.JPG

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Huhtikuu 26. 21:43:13 2006

Kytkin kyllä näyttää vähän käyneen kuumana.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Ke Huhtikuu 26. 21:58:05 2006

Tosiaankin on käynyt kytkin poppana. On varmaankin yritetty luistattaa
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ke Huhtikuu 26. 22:36:24 2006

Pinnat ei oo kovin suorat kun on noin epätasasesti menny..?
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

gjonne
Viestit: 641
Liittynyt: Ma Lokakuu 6. 20:02:34 2003
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja gjonne » To Huhtikuu 27. 0:20:48 2006

Joo mä en kyllä laittais tota enää (?)
2wd cosworth -89

Jäsen nro #648

Mikke
Viestit: 297
Liittynyt: Ke Elokuu 3. 23:37:04 2005
Paikkakunta: sipoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikke » To Huhtikuu 27. 22:35:01 2006

En kyllä mäkään laittais totta kytkintä sinne.. mielummin kävisin hakee uudet pinnat kytkimeen ja prässää ne sinne kiinni. niin tai sitten jos levy on päässy vähän kuperaksi niin onkin vähän huonompi homma :?
Sierra Cosworth 2wd -89
Sierra Volworth 2wd -84 "powered by b254"

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Huhtikuu 27. 22:53:59 2006

Vanhat palat kytkimestä irti, linjarilla tarkastaa rungon suoruuden. Jos kupera (niiku näyttäs olevan), eiku luiskaan. Ei kannata uusia paloja tuhlata.

Vastaa Viestiin