Kirjoittelen tässä ihan omaa turinaa ko. pelin tiimoilta.
Aikoinaan näin ensimmäisen Cosworthini joensuussa Auto Extran kuplahallissa nykyisen Lidlin tontilla. Se oli valkoinen siipi ja huokui arvokasta historiaa jo tuolloin vaikka oli vasta pari vuotta vanha auto.
Olin jo tuolloin aika pahasti kiinni näissä voorteissa ja ainoastaan hintalappu esti minua ostamasta tuota yksilöä

Rehellisesti sanottuna, eipä noilla opiskelijan rahoilla paljon Taunusta kummempaa pidetty..
Cosworth Sierra jäi kuitenkin kummittelemaan mielessä ja kun sitten kaverini osti -88 mallisen sedanin niin tuolloisen tyttäystäväni ( nykyisen vaimoni ) kanssa päätimme että joskus tuollainen tulee meillekin.
Kaverini ja hänen vaimonsa ajoi autolla melko paljon ja ensimmäisen talven tullessa hänen vaimonsa sanoi että pitää saada vähemmän levoton talviauto. Tästähän aukesi minulle sauma cossuun. Kaverini päätyi farkku laatikko Volvoon ja siinä sivussa saatiin tehtyä vaihtokauppaa vanhan lapsuuden kaverini kanssa joka hoitaa autokauppaa joensuussa. Hänellä kun sattui olemaan tuollainen farkku Volvo hallissaan. Annoin vaihdossa siistin GTI 16v Golfin ja niin sitä oltiin cossun haltijoita

Autoa pidettiin viitisen vuotta kunnes tuli aika vaihtaa asuntoa. Perhe alkoi vaatimaan omakotimaista asumista ja mikäs siinä auttoi. Cossu oli myytävä että saatiin käsiraha nykyiseen kämppään.
Ostaja löytyi clubin sisältä ja kaupat tehtiin. Siinä sitten oltiin ilman cossua pari vuotta. Paine alkoi olla kuitenkin niin kova että oli pakko alkaa etsimään uutta cossua. Kyselin entistä cossuanikin mutta sain käsityksen ettei nykyinen omistaja ollut kovin halukas myymään autoaan. Viime kesänä se sitten löytyi Tampereelta ( clubin ulkopuolelta ) ja auto käytiin hakemassa samalla reissulla kun cabrio Esco luovutettiin uudelle omistajalleen. Oli muuten ensimmäinen auto jota en käynyt koeajamassa ennen ostoa

Cosworth merkitsee meille niin paljon että ei ollut edes harkinassa muu kuin orkkis aito takavetomallinen Sierra Cosworth. Kun auto on vain kesäajossa niin neliveto on sinällään meille tarpeeton.
Nyt tallissa oleva aito 2wd -89 tulee olemaan meillä niin pitkään (toivottavasti) että poikanikin (nyt 4v) pääsee sillä ajamaan laillisesti.
Eipä sitä tiedä vaikka hulluus iskisi siihen aitoon ensimmäiseen cossuun eli siipeen. Kukapa tietää..