2 wd cossun paisaria

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

2 wd cossun paisaria

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ti Huhtikuu 11. 13:41:12 2006

Sattuiko kukaan törmäämään netissä seikkaillessaan ja näit siellä uuden 2 wd cossun paisarin.

Nimittäin tämmöinen olisi hakusessa ja ei tahdo löytyä enään mistään.
Ei edes bsdg:ltä Ylöjärveltä.

Täällä ainakin viesti luetaan, mutta saattaa kyllä hieman sivuta palstan aihetta.

Hyvä vinkki olisi nyt tarpeen sillä nyt olisi kaksi paisarin tarvitsiaa jo.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Huhtikuu 11. 14:30:04 2006

Kromattuja kyllä löytyy , mutta ilmeisesti haet alkuperäistä muovista?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 11. 16:01:59 2006

Ko. paisari on korvautunut nelikon paisarilla jo kauan aikaa sitten. Noita nelikon paisareita pitäisi vielä saada ja sen saa toimimaan takapotkun paisarin tilalla melko helposti.

Eronahan noissa on turbolta tulevan letkun paksuus paisarin puolella ja sen sijoitus nestepinnan alapuolella.
Nelikon paisari maksanee edelleen about 40 euroa voortilla.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Huhtikuu 11. 16:53:52 2006

kato www.ebay.co.uk siellä niitä ainakin on ollu.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Huhtikuu 11. 17:10:57 2006

Pienellä letkunlaajennuksella (turbonlta tuleva vesiletku) homma toimii ja on parempi kuin 2wd:n paisari. Itse tein tuon aikanaan.
2wd:n paisaria ei orkkiksena enää saa.

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » Ti Huhtikuu 11. 19:50:39 2006

Jep paisari oli noin 40e ja letkun muutos sarja 60e (tietysti jos ei itse tee)

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ti Huhtikuu 11. 20:09:26 2006

joopa joo kirjoitti:Jep paisari oli noin 40e ja letkun muutos sarja 60e (tietysti jos ei itse tee)
Letkun muutossarja noin 1,50e. Saa siitä toki maksaa enemmänkin jos välttämättä haluaa :)

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 11. 22:32:04 2006

joopa joo kirjoitti:Jep paisari oli noin 40e ja letkun muutos sarja 60e (tietysti jos ei itse tee)
Tosiaan ckollin kanssa samoilla linjoilla.

TÄSSÄ n.600 kiloisessa kuvassa näkyy tuo muutos minkä itse aikoinaan tein.

Vaatii putkenpätkän, letkunpätkän ja parit letkukiristimet. Kustannus tosiaan luokkaa muutama euro. Voorti tarjoaa tuota 60 euron "muutossarjaa" joka sisältää uuden letkun turbolta paisarille :lol:
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

T.O.M
Viestit: 108
Liittynyt: Ti Huhtikuu 22. 13:38:07 2003

Viesti Kirjoittaja T.O.M » Ti Huhtikuu 11. 22:58:58 2006

joopa joo kirjoitti:...letkun muutos sarja 60e (tietysti jos ei itse tee)
:shock: ...joo miettikää tosiaan mistä maksatte ja mitä !
  • Ford Sierra Cosworth 2WD -88
    Ford 17M 2000S V6 -70

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Huhtikuu 11. 23:01:57 2006

ukormi kirjoitti:
joopa joo kirjoitti:Jep paisari oli noin 40e ja letkun muutos sarja 60e (tietysti jos ei itse tee)
Tosiaan ckollin kanssa samoilla linjoilla.

TÄSSÄ n.600 kiloisessa kuvassa näkyy tuo muutos minkä itse aikoinaan tein.

Vaatii putkenpätkän, letkunpätkän ja parit letkukiristimet. Kustannus tosiaan luokkaa muutama euro. Voorti tarjoaa tuota 60 euron "muutossarjaa" joka sisältää uuden letkun turbolta paisarille :lol:
Oliko sulla turbolta tulevan letkun sisällä se putken pätkä ja isompi paisarista tuleva letkunpätkä siihen turboletkun ja sen sisällä olevan putkenpätkän päälle kiristettynä. Hiukan sekavaa,mutta tiiät kai mitä meinaan :)

Mulla ei ainakaan sillä tyylillä pitäneet noi liitokset ,aina tihkutti kuumana.

Hitsasin sitten töissä semmoset Supistusputkenpätkät siihen väliin ja niillä on pitänyt.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 11. 23:13:26 2006

KtK kirjoitti: Oliko sulla turbolta tulevan letkun sisällä se putken pätkä ja isompi paisarista tuleva letkunpätkä siihen turboletkun ja sen sisällä olevan putkenpätkän päälle kiristettynä. Hiukan sekavaa,mutta tiiät kai mitä meinaan :)

Mulla ei ainakaan sillä tyylillä pitäneet noi liitokset ,aina tihkutti kuumana.

Hitsasin sitten töissä semmoset Supistusputkenpätkät siihen väliin ja niillä on pitänyt.
Tuon teosta on aikaa seitsemisen vuotta joten hieman täytyy miettiä. Muistaakseni survoin putkenpätkän turbolta tulevaan letkuun sisään ja sen päälle tosiaan kiristin paksumman letkun ( tuota varmaan tarkoititkin ). Ei vuotanut pätkääkään sinä aikana kun auto minulla oli ( kolmisen vuotta tuon säiliön vaihdon jälkeen ). Tuon saa kiristettyä turbolta tulevaan letkuun kyllä niin kireälle kun tarvitsee, miten ihmeessä se voisi vuotaa? Eihän siellä ole edes kova paine.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ti Huhtikuu 11. 23:28:23 2006

Voi olla ,että mulla ei ollu vaan sopivat osat siinä. Luultavasti se turbolta tullut letku oli mulla ohuempaa tavaraa ja en saanu sinne sisälle ängettyä sopivaa putkenpätkää. Klemmarit oli ainakin tosi kireellä ja aina rupes lämpimänä tihkuttamaan.
Vanha Paisari oli peräisin jostain audista ja sen mukana tullut letku varmaan.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ke Huhtikuu 12. 6:42:27 2006

Samalla lailla tein Ukormin kanssa ja piti.
Supistus/laajennustusholkkeja saa rautakaupoista ja tosiaan pari euroa hintaa.

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » Ke Huhtikuu 12. 6:53:31 2006

joopa joo kirjoitti:Jep paisari oli noin 40e ja letkun muutos sarja 60e (tietysti jos ei itse tee)
Niin noi hinnat on vemix hintoja.Voihan paljon tehdä itse ja säästää selvää rahaa

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ke Huhtikuu 12. 13:12:41 2006

Hakusessa olisi tosiaan se alkuperäinen muovinen paisuntasäiliö. Nelikon paisari kävisi muuten, mutta siitä puuttuu se jäähdytin nesteen pinnan korkeudesta kertovan anturin paikka.

Takavetoisessa sedanissa ei ollut enään sitä anturia, mutta sille oli paikka paisarissa, niin kuin siivessäkin, missä on se anturi.

Se tekee paisarin hankinnan mielenkiintoisemmaksi ja vaikeammaksi.

Nelikon paisariin on siinä tapauksessa pakko turvautuva, kun vanhasta alkaa neste valua ulos, ellei takavetosen paisaria ole siihen mennessä löytynyt.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Huhtikuu 12. 13:20:53 2006

Ebay:stä saattais hyvällä tuurilla löytyä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ke Huhtikuu 12. 13:25:58 2006

Lehto kirjoitti:Hakusessa olisi tosiaan se alkuperäinen muovinen paisuntasäiliö. Nelikon paisari kävisi muuten, mutta siitä puuttuu se jäähdytin nesteen pinnan korkeudesta kertovan anturin paikka.

Takavetoisessa sedanissa ei ollut enään sitä anturia, mutta sille oli paikka paisarissa, niin kuin siivessäkin, missä on se anturi.

Se tekee paisarin hankinnan mielenkiintoisemmaksi ja vaikeammaksi.

Nelikon paisariin on siinä tapauksessa pakko turvautuva, kun vanhasta alkaa neste valua ulos, ellei takavetosen paisaria ole siihen mennessä löytynyt.
Hieman arvelinkin että taitaa hakusessa olla siiven paisari eikä 2wd:n paisari :lol:
Niissä tosiaan on eroa. Tuskin siiven uutta paisaria enää mistään saa kun ei saa 2wd paisariakaan . Jos saa niin sitten ulkomailta.


Siipi= -86 to -87
2wd=-88 to -90
4wd= -90 to -92
:D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Lehto
CRSC jäsen 2017
Viestit: 1263
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 10:55:12 2002
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Lehto » Ke Huhtikuu 12. 13:43:01 2006

jesus48 kirjoitti:Ebay:stä saattais hyvällä tuurilla löytyä.
ajan kanssa saattaa ebay:stä löytyä. Pikaisella selailulla ei löytynyt. Ainakaan en huomannut ilmoituksissa muuta kuin alumiinisiä ja rosterisia paisareita.
Jäsen #203
Ford Sierra RS Cosworth -86
Ford Sierra 2.0 Laser -85 (museoajoneuvo)
Ford S-Max 1.6i EcoBoost Titanium Business -14

Vastaa Viestiin