2wd cosworth pätkii..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

cosariesa
Viestit: 19
Liittynyt: La Tammikuu 7. 1:31:30 2006

2wd cosworth pätkii..

Viesti Kirjoittaja cosariesa » Ma Huhtikuu 10. 12:53:49 2006

mikä mahtaa olla kun esim.100-120km/h kiihdyttää vitosella niin nyppii??onko map-anturi viallinen vai sytytys sälät huonot?ja vielä mitkä tulpat kannattaa ostaa cossuun?

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Viesti Kirjoittaja Mankka » Ma Huhtikuu 10. 13:37:56 2006

Moni asia voi aiheuttaa nykimisen. Tulpiksi Motocraftit.

Orsts2
Viestit: 463
Liittynyt: Ti Lokakuu 1. 23:58:53 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Orsts2 » Ma Huhtikuu 10. 13:45:13 2006

tulpat ja tulpanjohdot... noi kun vaihdoin ni lakkas moni nykiminen ja pätkiminen
Sierra Cosworth 4X4 -90 liikkuu...
Ford Scorpio 2.0 16v -95 Käyttöpeli

Jäsen #139
iRC: cossu_

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 10. 14:12:52 2006

Mikä ahdin? Paljon ahtoa?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Huhtikuu 10. 14:29:57 2006

Tulppien kärkiväliä vaan pienemmäks niin alkaa pelittää.. 0,55mm on vielä ihan hyvä.
Toyota Supra TT

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd cosworth pätkii..

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Huhtikuu 10. 21:13:23 2006

cosariesa kirjoitti:mikä mahtaa olla kun esim.100-120km/h kiihdyttää vitosella niin nyppii??onko map-anturi viallinen vai sytytys sälät huonot?ja vielä mitkä tulpat kannattaa ostaa cossuun?
Tyypillisin vika on tulpat-niiden kärkiväli. :!: Motorcraft 092P ja -pienennä kärkiväli- paketin valmiista n. ~1mm välistä (4wd:n kattiväli) 2wd:n omaan 0,7mm:n. Pienempään ei kannattane mennä, saattaa tulla tyhjäkäyntihäiriöitä.
Seuraavaksi sitten jakajan kansi, pyörijä, johdot jne klassista kaavaa...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Huhtikuu 10. 23:10:53 2006

omassa teki samoin jos rupeas kiihdyttämään NS. lusikka lattiaan 5 vaihteella 100kmh->.

vika korjaantu kun laskin ahtoja, tietenkin ne tulpat hyvä tarkistaa, itelle tilasin platina tulpat.
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

cosariesa
Viestit: 19
Liittynyt: La Tammikuu 7. 1:31:30 2006

Viesti Kirjoittaja cosariesa » Ti Huhtikuu 11. 12:32:14 2006

garret to3 vakioahdin ahdot n.1.2b,tarvii koittaa niil uusil tulpil ja johdoil..on varmaan alkuperäiset vielä..kiitoksia vastauksista :!:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Huhtikuu 11. 13:01:56 2006

cosariesa kirjoitti:garret to3 vakioahdin ahdot n.1.2b,tarvii koittaa niil uusil tulpil ja johdoil..on varmaan alkuperäiset vielä..kiitoksia vastauksista :!:
Lienee lastutettu?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Huhtikuu 11. 13:10:52 2006

cosariesa kirjoitti:garret to3 vakioahdin ahdot n.1.2b,tarvii koittaa niil uusil tulpil ja johdoil..on varmaan alkuperäiset vielä..kiitoksia vastauksista :!:
Sen takia kysyin ahdinta, kun itsellä oli hybridi ahdin paikoillaan välillä, joka sakkasi tietyillä paineilla ja kierroksilla. Alkoi nykimään oudosti isolla vaihteella vedettäessä alhaalta. Oireet alkoi vasta kilosta ja esiintyi 3000-3500rpm välillä. Kompurapuolen siipi sakkasi.
Mutta Sinun ongelma tosiaan kuulostaisi tulpilta, niin kuin aikaisemmin jo sanottu.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

cosariesa
Viestit: 19
Liittynyt: La Tammikuu 7. 1:31:30 2006

Viesti Kirjoittaja cosariesa » Ke Huhtikuu 12. 9:33:09 2006

stg1 lastu.nyppiminen häipyi tulppien vaihdon jälkeen. :) nyt ilmeni uusi vika, kun kierrokset on yli viiden tonnin niin ei jaksa enää kunnolla kiihtyä?mikäköhän mättää :?:

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Huhtikuu 12. 9:37:46 2006

cosariesa kirjoitti:stg1 lastu.nyppiminen häipyi tulppien vaihdon jälkeen. :) nyt ilmeni uusi vika, kun kierrokset on yli viiden tonnin niin ei jaksa enää kunnolla kiihtyä?mikäköhän mättää :?:
Liian pieni turbo. Rupee pakopuoli ahdistaa.. :wink:
Toyota Supra TT

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ke Huhtikuu 12. 10:01:20 2006

Siitä se lähtee... :lol: :lol: :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Huhtikuu 12. 10:07:06 2006

cosariesa kirjoitti:stg1 lastu.nyppiminen häipyi tulppien vaihdon jälkeen. :) nyt ilmeni uusi vika, kun kierrokset on yli viiden tonnin niin ei jaksa enää kunnolla kiihtyä?mikäköhän mättää :?:
ole tarkkana ettei mene laihalle siellä yläkierroksilla...

en tiedä kuinka tuolla viritysasteella mutta vähän pidemmälle vietynä to4 kompuralla ja to3 pakopuoli viistetyillä siivillä: tuli aikoinaan maksimi teho 1.15bar, sen jälkeen alkoi pakopuoli mennä "tukkoon"..
ja se tukkoonmeno on liikaa pakopainetta ja lämpöä -> poks.... :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Vastaa Viestiin