piirustukset tai valmis levy cossun siivapyörään

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

piirustukset tai valmis levy cossun siivapyörään

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Huhtikuu 9. 12:46:12 2006

ms triggerilevy cosuun ei multihihnalle..
kiinnitys niintä 3 pikku pyörästä
piirustukset levylle tai vallmis ois hakusassa...
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Huhtikuu 11. 10:07:39 2006

Mulla tuli sellainen 60-2 triggerisiivayhdistelmä (3 uraa) yhden ruiskun mukana Cossuun, jossa oli sorvattu kampiakselin puolelta siivan päällys sileäksi ja tapit pois. Valmis triggeripyörä jää sitten puristuksiin holkin, joka ottaa kiinni kampiakseliin, ja hihnapyörän väliin. Triggeripyörä lienee 5" ja asentoanturi on kiinni Cosan omassa telineessä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Huhtikuu 11. 11:11:23 2006

Henalla pitäis olla ne cad piirrustukset,laitas privaa sille.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 12:35:23 2006

Suosittelen saman tyyppistä pyöränkiinnitystä kuin itselläni, eli pyörä ei tule kiinni kiinteällä jaolla vaan puristussovitteella. Pystyy sitten käänteleen niinku tykkää tuon pyörän, eikä tarvi niin millilleen laittaa kiinni anturia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Huhtikuu 11. 13:16:06 2006

fsohc kirjoitti:Suosittelen saman tyyppistä pyöränkiinnitystä kuin itselläni, eli pyörä ei tule kiinni kiinteällä jaolla vaan puristussovitteella. Pystyy sitten käänteleen niinku tykkää tuon pyörän, eikä tarvi niin millilleen laittaa kiinni anturia
Kerrohan lisää,millä tavalla toteutettu? Alkoi kiinnostaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Huhtikuu 11. 13:27:52 2006

http://photobucket.com/albums/b224/fsohc/HARRASTUKSET/
Jos kysyy salasanaa niin se on: ohari
Harrastukset ja toiselta sivulta löytyy kaksi kuvaa tuosta tee-se-itse puristussovitteesta. Eli sorvattulaippa johon on sorvattu ihan aavistuksen ohuempi ura kuin tuossa rs2000:n triggeripyörässä. "olaketta" tuossa on muistaakseni noin 10mm puoleensa ja tuohon sorvattiin vielä pieni ura tuota vaimenninkumia varten. Noissa kuvissa tuo sovite on vielä kesken, eli siitä puuttuu nuo neljä reikää joilla tuo sovite kiristetään kampiakselin pyörään. Keskireikä laipassa on tietenkin sovitettu niin että just mahtuu tuohon kampiakselin olakkeen päälle, eli pystyy pyöritteleen triggeripyörää portaattomasti, mutta ei kuitenkaan ole väljä ja keskittää hyvin. Kait noista kahdesta kuvasta ymmärtää ton.

En tiedä sitten miten tossa cossussa on tuo kampiakselinpyörä, siis että onko siinä tasaista pintaa että voi tehdä tuollaisen puristussovitteen?

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... p?t=102475
tuolla mun projektin sivulla taitaakin olla suunnilleen samat tekstit

Tuollaisen peltihärpäkepyörän saa käsittääkseni voortinliikkestä parillakympillä

Vastaa Viestiin