Vesi ongelma

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Vesi ongelma

Viesti Kirjoittaja glue » La Huhtikuu 8. 19:39:01 2006

Eli. Talven aikana on tullu parsittua cosan pata kasaan uusilla vermeillä. Nyt on pannu kasassa ja leima otteessa. HX50 huutaa komeasti koneen vieressä ja meno on hyvää.

Pitkässä vedossa on pari kertaa kuitenkin pelästyttänyt höyryllä konepellin ilmaritilästä. Paisarin korkki purskauttaa vettä pihalle. Kokeiltu kahta korkkia. Lämmöt pysyvät hyvinä, pientä nousua on havaittavissa, muttei lähelläkään punaisen alarajaa.

Öljyissä ei ole vettä, vedessä ei ole öljyä. Voiko vesijärjestelmässä olla ilmaa? Vai onko kansi halki palotilasta vesitilaan tai kansipahvi vuotaa sylinteristä vesireikään? Kylmänä vesi on paisarin minimi viivalla. Ajon jälkeen paisari on melkein täysi, onko normaalia laajenemista?

Hyviä vinkkejä kaivataan :)

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » La Huhtikuu 8. 19:44:02 2006

Tuskin ainakaan ilmaa on järjestelmässä jos lämppäristä puskee kuumaa tupaan. En tiedä minkälainen paisari cossussa on, mutta veikkaan (huom.) että normaalia lämpölaajenemista

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » La Huhtikuu 8. 21:02:05 2006

Olin vähän vastaavassa tilanteessa viimekesänä. Mietin sillon kannessa tapahtuvaa paikallista höyrystymistä tai kansitiivistevikaa. Purin kuitenki koneen löytämättä mitään selvää vikaa mistään mikä tuon olis aiheuttanu. Jos sama ilmiö toistuu nykysellä kokoonpanolla, epäilen, että kannessa ei nestevirtaus riitä ja vesi kiehuu jossain kohdassa. Pitkä veto tarkoittanee yli varttimailin vetoa kaasu pohjassa reiluhkoilla paineilla.
Mutta en vielä tolla kokoonpanolla ole samaa kokeillu, eli vielä ei osaa sanoa varmasti.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Huhtikuu 8. 21:49:25 2006

Vastaavanlainen vika oli mulla ,kun ostin cossun aikoinani. Kansipahvivuoto oli kyseessä. Vuotaa helpoiten pakosarjan puolelta vesikanavasta tai nelospytyn yläpuolella olevista vesireijistä.

Kupliiko turbolta tuleva vesi tai paisari tyhjäkäynnillä. Vai onko HX50 ahtimessa ollenkaan vesikiertoa. Veikkaisin kansipahvia todennäköiseksi viaksi. Sen verran klassiset merkit on havaittavissa. Kunnon vedoissa ja hanaa antaessa vettä pihalle= 99% varmuudella kansipahvi falskaa.

Sen mitä mulla ja tutuilla on cossuja ollut ,ei yhdessäkään ole kumminkaan kansi haljennut mistään,vaan pahvin välistä vuotaa.

Cossu tuntuu olevan tosi herkä noihin kansipahvivuotoihin. Saa nähdä pysyykö yli vuotta tiiviinä nyt mulla .kunhan saan koneen kasaan taas. Kansi sekä lohko plaanattu tasaseks ja ei ole ainakaan niistä sitten kiinni.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » La Huhtikuu 8. 22:47:31 2006

Kansipahvi on kyllä aivan uusi cometic. Kansi on suoristettu, mutta lohko ei. Vakio pahvi pullahti heti paskaksi kun ekat vedot HX50:llä vedin. Tuota kannessa tapahtuvaa kiehumista pitää miettiä. Pitää hieman rikastaa karttaa ettei missään nimessä mene laihalle ja sitten vähän rääkätä. Nyt oli AFR jotain 12-13 välillä, pitää ottaa logi tiedosto jotta näkee tarkasti joka alueella.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Su Huhtikuu 9. 9:14:02 2006

Mulla oli ihan samanmoiset ongelmat. Vika pahentui pikkuhiljaa ja tuli esiin pienemmissä ja pienemmissä kiihdytyksissä. Epäilen kans pahvia.
En ole jaksanut avata vielä kantta, mutta mikäli sieltä vikaa löytyy voin ilmoittaa.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Su Huhtikuu 9. 10:16:17 2006

Glue
Katso onko pakosarjan liitoksissa "valkoista" tai putken päässä.
Ehkäpä hiushalkeama pakokanavassa vesitilaan? Suhauttelee sillointällöin.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Su Huhtikuu 9. 10:55:19 2006

Toivottavasti ei kannessa ole mitään. Ei ainakaan pitäisi olla, kun kävi juuri porttauksessa ja huollossa, 1000€. Eikä sillä ole todellakaan ajettu kun 200-300km eikä ole annettu sikaa. Ei ole pahasti mennyt laihallekaan. Nakuttanut on hieman saattanut, mutta se nyt ei taas pakokanavaan pitäisi vaikuttaa. Kohta taas testailemaan..

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Su Huhtikuu 9. 23:15:14 2006

Jos mahollista, kokeilee rikastamalla jäähdyttää palotapahtumaa ja varmistaa ettei nakuta. Kuplanerottajaa kannattaa myös miettiä ylävesiletkussa. Tosta erottajasta ei ole omia kokemuksia vielä, mut jos vielä kuplii aion kokeilla.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Ma Huhtikuu 10. 8:37:39 2006

Hiushalkeama pakokanavassa ei välttämättä esiinny muulloin kuin kansi on lämmin / kovassa vedossa. Timollahan tuo ongelma aikoinaan oli, eikä vuotanut ennenkuin kantta lämmitti ja paineisti.

andeRS
Viestit: 1413
Liittynyt: Ti Maaliskuu 5. 9:23:38 2002

Viesti Kirjoittaja andeRS » Ma Huhtikuu 10. 9:51:54 2006

Noh, eikö tähän pädekkään se vanha kymiläinen viisaus? Anna Pekka lämää sille :wink:

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Huhtikuu 10. 10:21:41 2006

en pelottele mutta oireet kyllä täsmää siihen mitä mulla aikoinaan oli. hiushalkeama kannessa kolmospytyssä, nelospytyn puoleisten imu-pakovenojen välissä. ja olen toisenkin samanlaisen koneen kanssa taistellut..

eli ei oireillut normiajossa lainkaan, mutta kun ahtopaineen nosti tuonne 1.2-1.3bar niin pullautti vedet ulos. edes ensimmäisessä koeponnistuksessa ei halkeama esiintynyt, vasta myöhemmin parin "moottori pura-kasaa" suorituksen jälkeen löytyi kun kantta samalla lämmitettiin.

mutta todennäköisempää on silti et ei ole halki.. vuotoa pahvissa, cometic on aika tarkka tasojen suoruudesta.. ja "kovilla" pulteilla on ollut monella sitä vuoto-ongelmaa, itse laitoin aikanaan wolkkarin pultit, eli siis cossun orggista vastaavat, venyvät.. neljä kesää ollut 1.5-1.8 bar paineilla, ei hikoile, ei vuoda.. kop kop.. :wink:

p.s kuinkas se hx50 heräilee? ei lopu ainakaan tuotto kesken.. :shock:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Ma Huhtikuu 10. 15:28:17 2006

Kiitokset neuvoista.

Ande: No kuhan taas hukkunut kipinä löytyy, niin lämää saa :)

Noh. toivottavasti ei ole kansi halki. Jos vielä lämän jälkeen temppuilee niin kone auki, kannen tarkastus ja tasojen suoristus.

HX50 herää jyrkillä nokilla ja jonkinmoisella overläpillä paremmin kun s2b 54/65 ahdin vakio koneessa. Eli 3000 alkaa ahtaa ja olisko 1bar jossain 4500rpm.. Eli kun kierrättää 8000 niin alkaa olla aluetta.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Huhtikuu 3. 22:13:59 2008

Nyt ois hyvät neuvot tarpeen

Oireet: lambda mittari sekoaa aamuisin käynnistyksessä ,eli saa anturi kondenssivettä tai jäähdytinnestettä niskaansa. Rupee toimimaan vähän ajan päästä normaalisti. Turbon downpipen liitokseen tulee kosteutta.

Ajossa ei kumminkaan mitään ihmeempiä paineita kerrytä paisariin ja on saanu lämää oikeen huolella ja ahtoja 1.6bar. Auto myöskin lähtee käymään aamuisin hyvin,eli pyttyihin ei ainakaan paljoa vettä mene. Lähti laakista käymään talviseisonnan aikana pitkien taukojen välillä.

Semmosta vaan haluaisin tietää ,että tuleeko ehjässä 2wd cossussa missään tilanteessa kuplia paisariin turbon paluuletkusta. Mulla ei tule tyhjäkäynnillä ,mutta kun kierrättää konetta ,niin tulee pieniä(kuin kaljan kuohua)kuplia. kiehuuko vesi turbolta tullessaan kun pakopuoli on kuumana ja sen takia kuplis? Ja voiko turbosta ruveta vesikanava vuotamaan pakopuolelle.

Jos tossa on kanspahvi taas sökö ,niin saa perkele cossu riittää mulle :evil: Kaikki pinnat on suoristettu ja Täysremontista ei ole kilometrejä 5000Km enempää.
Viimeksi muokannut KtK, To Huhtikuu 3. 22:19:55 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Huhtikuu 3. 22:18:09 2008

kuplia tulee aina, se ei ole vielä huolestumisen aihe.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Huhtikuu 3. 22:50:21 2008

Toi lambdamittari oireilee siten ,että näyttää liian laihaa jonkun aikaa ja ei mene rikkaalle ,vaikka säätäis boxista kuinka.

Sitten jonkun ajan päästä koneeen lämmettyä rupeaa itsellään näyttämään oikeampia lukuja. En tohon muutakaan selitystä keksi kuin anturin kastumisen.

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » To Huhtikuu 3. 22:55:55 2008

KtK kirjoitti:Toi lambdamittari oireilee siten ,että näyttää liian laihaa jonkun aikaa ja ei mene rikkaalle ,vaikka säätäis boxista kuinka.

Sitten jonkun ajan päästä koneeen lämmettyä rupeaa itsellään näyttämään oikeampia lukuja. En tohon muutakaan selitystä keksi kuin anturin kastumisen.
Noinhan sen kuuluu toimiakkin,tarvii lämmetä ennenkuin näyttää oikein.
Focus ST -06
#289

VooDoo
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1156
Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja VooDoo » To Huhtikuu 3. 22:57:19 2008

olisko siinä mitään että ku havaittamissa nestettä jossain, niin pakosarja irti ja kattoa onko jossain yksittäisessä pakokanavassa kosteeta.. ?
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Huhtikuu 4. 0:01:58 2008

ff kirjoitti:
KtK kirjoitti:Toi lambdamittari oireilee siten ,että näyttää liian laihaa jonkun aikaa ja ei mene rikkaalle ,vaikka säätäis boxista kuinka.

Sitten jonkun ajan päästä koneeen lämmettyä rupeaa itsellään näyttämään oikeampia lukuja. En tohon muutakaan selitystä keksi kuin anturin kastumisen.
Noinhan sen kuuluu toimiakkin,tarvii lämmetä ennenkuin näyttää oikein.
Joo ,mutta ei siihen 15-30min kuulu mennä lämmitettävällä lambdalla.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Huhtikuu 4. 6:40:03 2008

KtK kirjoitti:
ff kirjoitti:
KtK kirjoitti:Toi lambdamittari oireilee siten ,että näyttää liian laihaa jonkun aikaa ja ei mene rikkaalle ,vaikka säätäis boxista kuinka.

Sitten jonkun ajan päästä koneeen lämmettyä rupeaa itsellään näyttämään oikeampia lukuja. En tohon muutakaan selitystä keksi kuin anturin kastumisen.
Noinhan sen kuuluu toimiakkin,tarvii lämmetä ennenkuin näyttää oikein.
Joo ,mutta ei siihen 15-30min kuulu mennä lämmitettävällä lambdalla.
Toimiiko sulla se lämmitys siinä?

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Huhtikuu 4. 11:45:26 2008

Kyllä se lämmitys toimii aina esim töistä lähtiessä tai jos auto on muutaman tunnin seissyt ,näyttää hetimiten oikein (eli mitä sattuu,kapeakaista kun on).

Mutta yön yli tai päivän pari kun on seissyt ,niin mittari sekoaa ja ei näytä kuin laihaa pitkään aikaan. Saattaa mulla olla kondenssivettäkin tankissa talven jäljiltä ,mutta kun cossusta on kyse ,tuntuu kansipahvivuoto todennäköisemmältä. Oireet on melkein samat kuin aiemminkin ,ainoastaan kolmella pytyllä käyminen puuttuu.

cosworth123
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Joulukuu 13. 19:17:57 2005

Viesti Kirjoittaja cosworth123 » La Huhtikuu 5. 10:09:42 2008

glue kirjoitti:Kansipahvi on kyllä aivan uusi cometic. Kansi on suoristettu, mutta lohko ei. Vakio pahvi pullahti heti paskaksi kun ekat vedot HX50:llä vedin. Tuota kannessa tapahtuvaa kiehumista pitää miettiä. Pitää hieman rikastaa karttaa ettei missään nimessä mene laihalle ja sitten vähän rääkätä. Nyt oli AFR jotain 12-13 välillä, pitää ottaa logi tiedosto jotta näkee tarkasti joka alueella.
Juu jä älkää missään nimessä menkö lohkoa tasohiomaan ei hyvä ei!!!

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » La Huhtikuu 5. 12:37:08 2008

Ei se kansipahvi sittenkään onneks vuoda,huh. Se on kerryttäny vettä tankkiin talven aikana,vaikka oli melkein täynnä. Eilen aamulla ja tänä aamuna kaikki oireet oli poissa.

Täytyypi laittaa jotain jäänestoo tai muuta hommaan sopivaa viinaa sitomaan vettä tankista,niin ei sais toi tuleva laajakaistan anturikaan liikaa höyryjä.

Toi kansipahvin pettäminen vaan vieläkin heti käy mielessä ,kun jotain sinnepäin liittyvää ilmenee.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » La Huhtikuu 5. 17:20:25 2008

Omassa oli selvät oireet : Paisuntasäiliössä ajon jälkeen reilusti painetta ja haisi bensiini , kylmänä kävi kolmella ja vettä hävisi vedätyksessä .
Öljyn sekaan vettä ei onneks menny .
ex Jäsen #10

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » La Huhtikuu 5. 18:13:53 2008

cosworth123 kirjoitti:
glue kirjoitti:Kansipahvi on kyllä aivan uusi cometic. Kansi on suoristettu, mutta lohko ei. Vakio pahvi pullahti heti paskaksi kun ekat vedot HX50:llä vedin. Tuota kannessa tapahtuvaa kiehumista pitää miettiä. Pitää hieman rikastaa karttaa ettei missään nimessä mene laihalle ja sitten vähän rääkätä. Nyt oli AFR jotain 12-13 välillä, pitää ottaa logi tiedosto jotta näkee tarkasti joka alueella.
Juu jä älkää missään nimessä menkö lohkoa tasohiomaan ei hyvä ei!!!
Ja miksiköhän ei?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi » La Huhtikuu 5. 18:21:39 2008

Vai olikohan kyseessä jotain sarkasmia? :roll:

cossuvortti
Viestit: 58
Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007

Viesti Kirjoittaja cossuvortti » Su Toukokuu 25. 14:44:41 2008

Asiasta hieman poiketen. Itse huomasin ettei tule lämmintä puhaltimesta ollenkaan mutta toisinaan taas tulee. Vedet oli alamerkillä kylmänä lämpöisenä ylämerkillä ja turbolta tuli kuplia (pieniä). Kylmänä käy hetken kolmella mutta länpöisenä toimii ihan hyvin. Lämmöt pysyy koneessa niikun pitääki. Eli onko kansi pahvi tai jopa kansi halki..? Ihmetyttää toi lämppärin veden vaihtelu...
jäsen: 1785.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Su Toukokuu 25. 15:20:03 2008

cossuvortti kirjoitti:Asiasta hieman poiketen. Itse huomasin ettei tule lämmintä puhaltimesta ollenkaan mutta toisinaan taas tulee. Vedet oli alamerkillä kylmänä lämpöisenä ylämerkillä ja turbolta tuli kuplia (pieniä). Kylmänä käy hetken kolmella mutta länpöisenä toimii ihan hyvin. Lämmöt pysyy koneessa niikun pitääki. Eli onko kansi pahvi tai jopa kansi halki..? Ihmetyttää toi lämppärin veden vaihtelu...
Pahvi on mennyt . Melko varmasti sylinteri 3 , tulppa pois ja lampulla näkee jos on vettä .
ex Jäsen #10

cossuvortti
Viestit: 58
Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007

Viesti Kirjoittaja cossuvortti » Ti Toukokuu 27. 17:29:27 2008

hauskinta on se ettei omasta mielestä vettä ole hävinnyt kun täytin se merkille... olisiko kenties joku hius halkeama kannessa?
jäsen: 1785.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ti Toukokuu 27. 22:40:02 2008

Se on niin pieni vesimäärä mikä sylinteriin menee ettei näy välttämättä paisuntasäiliössä , isommilla paineilla tuleekin sitte korkin välistä pönttö tyhjäksi . Tarkista onko sylinterissä vettä , sillähän se selviää . Jäähdytinneste saattaa myös haiskahtaa bensalle .
ex Jäsen #10

cossuvortti
Viestit: 58
Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007

Viesti Kirjoittaja cossuvortti » Ke Toukokuu 28. 21:22:21 2008

ei vissii selviä puristus paine mittauksella?
jäsen: 1785.

cossuvortti
Viestit: 58
Liittynyt: La Marraskuu 10. 23:41:05 2007

Viesti Kirjoittaja cossuvortti » Su Kesäkuu 1. 17:51:31 2008

Otin aamulla tulpat pois ja tarkistin sylinterit ei näkynyt vettä missään ja säiliöstä ei ole vieläkään hävinnyt vettä... Huomasin myös kun laittoi koneen kylmänä käyntii lämmöt olivat normaalit niin ei vieläkään puhaltanu lämmintä mutta kun otti ja polki vähä enemmän nii rupes tulemaa niiku pitää lämmintä...
jäsen: 1785.

Sierra899
Viestit: 36
Liittynyt: Su Lokakuu 12. 17:04:28 2008

Re: Vesi ongelma

Viesti Kirjoittaja Sierra899 » Ke Elokuu 27. 19:48:45 2014

Kaipa tämä tähän samaan kategoriaan kuuluu. Elikkäs kyseessä 2wd cossun kansi. 3 ja 4 palotilasta halkeamat vesitilaan. Ketään koittanut hitsaamalla korjata ? kestääkö ?
Ford sierra 2.0 TIC

Saari
Viestit: 37
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 1:30:50 2014

Re: Vesi ongelma

Viesti Kirjoittaja Saari » Ma Lokakuu 6. 17:38:06 2014

Mulla meni toistamiseen kannenpaffi 6tkm aikana.. Ja oireet ollu samoja mitä tässä mainittu..
Käy kolmella tyhjäkäynnillä, ahdoilla nesteet pellolle ja nesteen pinta heittelee. Turbon vesikierto lähtee ainakin iteltä helvettiin, vähän väliä tukossa vaikka vesitila pesty kahteen kolmeen kertaan..
Ekalla kerralla oli vakiopultit a-pahvilla nyt oli 1.7mm cometic ja arpit.
Kansi mulla höylätty loppuun joten uskon sen vittuilevan.
Kannesta tosiaan puuttuu pari milliä ja venat kaivettu kanteen.
Se lohkon tasopinta kannattaa tarkistaa lasilevyllä ja hienolla hiekkapaperilla..
Talvella tulee uudet kamat itelle lohkoon ja kaikki pinnat sipastaan suoraks jos välttyis pikkuvioilta..
Sierra Cosworth '89
Sierra Cosworth '90

Vastaa Viestiin