Hukkaportista ja ruuvista, yhtä sun toista

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Perkele
Viestit: 694
Liittynyt: Pe Heinäkuu 19. 7:07:30 2002
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Hukkaportista ja ruuvista, yhtä sun toista

Viesti Kirjoittaja Perkele » Ti Huhtikuu 4. 15:35:37 2006

Tässä suht tuoreena turboauton omistajana pari asiaa ei ole vielä täysin auennut.
No ensiksi tuo hukkis, ovatko normaalisti kuinka hitaita reakoimaan jos paine tieto menee painepuolelta suoraan hukkaportille? Itsellä kun oli semmoinen erikoisuus tuon ostamastani cossu eskon kanssa josta oli amal valven kotelo rikki niin silloinhan ahtoja alkaa rajoittamaan vasta liian kovilla ahdoilla ite boxi, mutta vaikka tukin tämän ulos vuotaneen letkun kokonaan niin silti ykkösellä kiihdyttäessä kerkesi turbo ottamaan niin paljon ahtoja että boxi löi laulun poikki. Vasta kakkosella hukkis kerkesi mukaan rajoittamaan ahtoja noin 0.7bar pintaan, normaalia?
Ainoa muutos vakioon verrattuna on 3"-putki.

Toinen asia. Tuon amalin tulen varmaan korvaamaan bleed valvella, tämän toiminta on myös sen verran auki kun kuulin että se nopeuttaa ahtojen kasvua siten ettei laske alkuun painetta hukkikselle ja nopeuttaa sitten halutussa pisteessä hukkiksen toimintaa estäen nopeasti paineen kasvun, mihin tämä perustuu vai olenko saanut väärää infoa?

Sekä kolmas asia kun aikeissa on korvata tuo vakio T03/4 ahdin GT2860RS perunalla niin tuleeko näissä mukana riittävän jäykkä -31 vastaava hukkaportin kello, joka kuuluu viritettäessä normaalisti ensimmäisten osien vaihtolistalle vakiohyrrässä?

Jos jollakin olisi noihin kärsivällisyyttä vastata niin saatasiin taas yksi hiukan viisastumaan turbojen osalta.
Escort Cosworth -94 MS2 Extra 3.3.5/gslender 2.8a, ahtopaineen säädöllä, sequential ruiskutuksella, COP , yms.
Audi A4 quattro TFSI 2.0 -09, Eibach, Simmons.
#432
"Mestarisäätäjä"