Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » La Maaliskuu 25. 16:08:26 2006
Huomenna oli raaka korin haku reissu, maanantaina olis tarkoitus hitsata ja viikolla hakea se leima..
tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd
valaiskaa tietämätöntä..

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
Mankka
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Viesti
Kirjoittaja Mankka » La Maaliskuu 25. 17:41:21 2006
jarkkoma kirjoitti:tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd
valaiskaa tietämätöntä..

4 wd:n kotelo on jonkin verran tilavampi ja parempi kuin 2 wd:n. 4 wd:n koteloa hieman muokkaamalla sitä saa aavistuksen toimivammaksi. Mittautin oman 4 wd koteloni syksyllä virtauspenkissä ja se virtasi ihan päin peetä. Onhan sekä 2 wd että 4 wd koteloillakin otettu suuria tehoja, mutta kyllä ne ns. pullonkauloja ovat. Viskasin omalla 4 wd kotelollani virtauspenkityksen jälkeen vesilintua ja ostin kunnollisen wrc-tyylisen kotelon.
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Su Maaliskuu 26. 1:04:44 2006
sitä aattelinkin, ala vääntöhän kasvaa kun tilavuutta himpun enemmän?
aattelin tuota hieman modata "pirraa"

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Su Maaliskuu 26. 6:00:47 2006
jarkkoma kirjoitti:
tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd
valaiskaa tietämätöntä..

Noin ehkä sentin on nelarin paksumpi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Su Maaliskuu 26. 11:03:07 2006
laittelen kuvan kun saanut työstettyä sitä..
Taas hieman viisaampi..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Su Maaliskuu 26. 22:43:08 2006
4wd kotelossa on ne mutkapaikat tosi karkeat ja valureunoja pahoissa paikoissa. (2wd kotelo on suoraan sanoen ihan kauhea,ei uskois tehtaassa tehdyksi)
Osan saa vingulla sopivilla paperilaikoilla sun muilla hyväksi ja sormipelillä loput. Tein pellistä sopivan käyrän liuskan ,johon laitin santapaperia päälle. Sillä pääsi kulman taakse. Patapatalla saa aika hyvän viimeistelyjäljen karkeampien hiontojen jäljiltä.
Imusuppilot on helppo nakki viimeistellä.
2wd kaasuläpän joutuu myös sovittamaan 4wd koteloon sopivaksi. Mulla ainakin oli pykälää liitoskohdissa.
Lopputulos oli ainakin silmää miellyttävä ja varmasti on jotain eroa virtauksissa ,on se sen verran karkea ja rosoinen reitti se mutkakohta orginaalina. Ylimääräistä tavaraa irtoaa aika paljon sieltä.
Mielestäni hauskaa nysväystä ,ainakin jos ei ole hirvee kiirus homman kanssa.
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Su Maaliskuu 26. 23:08:23 2006
KtK kirjoitti:4wd kotelossa on ne mutkapaikat tosi karkeat ja valureunoja pahoissa paikoissa. (2wd kotelo on suoraan sanoen ihan kauhea,ei uskois tehtaassa tehdyksi)
Osan saa vingulla sopivilla paperilaikoilla sun muilla hyväksi ja sormipelillä loput. Tein pellistä sopivan käyrän liuskan ,johon laitin santapaperia päälle. Sillä pääsi kulman taakse. Patapatalla saa aika hyvän viimeistelyjäljen karkeampien hiontojen jäljiltä.
Imusuppilot on helppo nakki viimeistellä.
2wd kaasuläpän joutuu myös sovittamaan 4wd koteloon sopivaksi. Mulla ainakin oli pykälää liitoskohdissa.
Lopputulos oli ainakin silmää miellyttävä ja varmasti on jotain eroa virtauksissa ,on se sen verran karkea ja rosoinen reitti se mutkakohta orginaalina. Ylimääräistä tavaraa irtoaa aika paljon sieltä.
Mielestäni hauskaa nysväystä ,ainakin jos ei ole hirvee kiirus homman kanssa.
mihinkä sitä kiirus valmissa maailmassa..

"löytyy 4wd läppäkin"
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Maaliskuu 27. 13:08:57 2006
KtK kirjoitti:2wd kaasuläpän joutuu myös sovittamaan 4wd koteloon sopivaksi. Mulla ainakin oli pykälää liitoskohdissa.
Kyllä mulla passasi ihan samoin kuin 2wd koteloon.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ma Maaliskuu 27. 16:08:00 2006
Joo nyt sitten kun ajattelin hitsata sen paikan pohjaan minkä katsastuksessa määräsivät, penkit pois muovi lärpäkkeet, lattiamatto niin

tais olla pohjassa hyvät massat ku ei näitä nähnyt, lievästi sanottuna saa "vähä" hitsailla odotettua enemmän.
No purkasin sitten koko sisusta atomeiksi et säästytään ikäviltä rälläkän/hitsin kipinöiltä verhoiluissa..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
KtK
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Viesti
Kirjoittaja KtK » Ma Maaliskuu 27. 19:31:50 2006
siipicossu kirjoitti:KtK kirjoitti:2wd kaasuläpän joutuu myös sovittamaan 4wd koteloon sopivaksi. Mulla ainakin oli pykälää liitoskohdissa.
Kyllä mulla passasi ihan samoin kuin 2wd koteloon.
4wd koteloon ei sopinut mun 2wd läppä täysin pykälittä,vaikka kuinka sovitti. Kahdesta laidasta hiukan joutui kotelon reikää hiomaan. Ei tosin paljon ollut pykälää 1mm-1.5mm. Orkkiksen kotelon sovitusta ei tullut edes katottua.
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ma Maaliskuu 27. 19:57:21 2006
siipicossu kirjoitti:jarkkoma kirjoitti:
tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd
valaiskaa tietämätöntä..

Noin ehkä sentin on nelarin paksumpi.
Nelarin kotelo tarkalleen 5,6mm korkeampi, kun mitataan keskeltä koteloa toi mitta.
Siitä 4wd:n kotelosta kannattaa ottaa toi väliseinä pois ja muutenkin vähän avarrella niin kyllä pitäs ihan hyvin vielä virtaukset riittää.
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ma Maaliskuu 27. 23:20:45 2006
MikkoT kirjoitti:siipicossu kirjoitti:jarkkoma kirjoitti:
tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd
valaiskaa tietämätöntä..

Noin ehkä sentin on nelarin paksumpi.
Nelarin kotelo tarkalleen 5,6mm korkeampi, kun mitataan keskeltä koteloa toi mitta.
Siitä 4wd:n kotelosta kannattaa ottaa toi väliseinä pois ja muutenkin vähän avarrella niin kyllä pitäs ihan hyvin vielä virtaukset riittää.
siis siitä mutkasta se ilma virtauksen "halkaisija" seinä veks?
onko kokemuksia, kuinka vaikutta auton käyttäytymiseen?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 28. 8:29:15 2006
jarkkoma kirjoitti:MikkoT kirjoitti:
Siitä 4wd:n kotelosta kannattaa ottaa toi väliseinä pois ja muutenkin vähän avarrella niin kyllä pitäs ihan hyvin vielä virtaukset riittää.
siis siitä mutkasta se ilma virtauksen "halkaisija" seinä veks?
onko kokemuksia, kuinka vaikutta auton käyttäytymiseen?
Mulla se on poistettu.
Eli tämän näköinen
tai tämän näköinen
En tiedä onko siitä hyötyä tai haittaa, poistin kun oli pahasti siinä edessä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
jarkkoma
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Viesti
Kirjoittaja jarkkoma » Ti Maaliskuu 28. 11:31:17 2006
Kiitos
siipicossulle kuvista
No ei muutako pirraa sillekkin

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR
Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
L@RE
- Ylläpitäjä
Viesti
Kirjoittaja L@RE » Ti Maaliskuu 28. 18:51:20 2006
KtK kirjoitti:
4wd koteloon ei sopinut mun 2wd läppä täysin pykälittä,vaikka kuinka sovitti. Kahdesta laidasta hiukan joutui kotelon reikää hiomaan. Ei tosin paljon ollut pykälää 1mm-1.5mm. Orkkiksen kotelon sovitusta ei tullut edes katottua.
Eipä se istu alunperinkään ihan "viimeisen päälle".
Näin mulla 2wd kotelossa omalla läpällä jota tuli muokattua...
-
Aksu
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Aksu » Ti Maaliskuu 28. 20:51:47 2006
Onkos kukaan penkissä testannut kuinka paljon vaikutusta olisi esim. tuommoisen n.300hv 2wd coskisen painekotelon muutoksella paremmin virtaavaan alkuperäisestä ahtaasta versiosta.
Eikös jonkun klubilaisen RST escoon tullut molemmat sarjat ja tehonlisäys taisi olla jotain liki 10%luokkaa entisiin verrattuna,vai muistanko väärin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer