siirretty: painekoteloista..

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

diins..

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » La Maaliskuu 25. 16:08:26 2006

Huomenna oli raaka korin haku reissu, maanantaina olis tarkoitus hitsata ja viikolla hakea se leima.. 8)

tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd :?:

valaiskaa tietämätöntä.. :!:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Re: diins..

Viesti Kirjoittaja Mankka » La Maaliskuu 25. 17:41:21 2006

jarkkoma kirjoitti:tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd :?:

valaiskaa tietämätöntä.. :!:
4 wd:n kotelo on jonkin verran tilavampi ja parempi kuin 2 wd:n. 4 wd:n koteloa hieman muokkaamalla sitä saa aavistuksen toimivammaksi. Mittautin oman 4 wd koteloni syksyllä virtauspenkissä ja se virtasi ihan päin peetä. Onhan sekä 2 wd että 4 wd koteloillakin otettu suuria tehoja, mutta kyllä ne ns. pullonkauloja ovat. Viskasin omalla 4 wd kotelollani virtauspenkityksen jälkeen vesilintua ja ostin kunnollisen wrc-tyylisen kotelon.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Maaliskuu 26. 1:04:44 2006

sitä aattelinkin, ala vääntöhän kasvaa kun tilavuutta himpun enemmän?

aattelin tuota hieman modata "pirraa" :twisted:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: diins..

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Maaliskuu 26. 6:00:47 2006

jarkkoma kirjoitti:

tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd :?:

valaiskaa tietämätöntä.. :!:
Noin ehkä sentin on nelarin paksumpi.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Maaliskuu 26. 11:03:07 2006

laittelen kuvan kun saanut työstettyä sitä.. :P

Taas hieman viisaampi..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Maaliskuu 26. 22:43:08 2006

4wd kotelossa on ne mutkapaikat tosi karkeat ja valureunoja pahoissa paikoissa. (2wd kotelo on suoraan sanoen ihan kauhea,ei uskois tehtaassa tehdyksi)
Osan saa vingulla sopivilla paperilaikoilla sun muilla hyväksi ja sormipelillä loput. Tein pellistä sopivan käyrän liuskan ,johon laitin santapaperia päälle. Sillä pääsi kulman taakse. Patapatalla saa aika hyvän viimeistelyjäljen karkeampien hiontojen jäljiltä.
Imusuppilot on helppo nakki viimeistellä.

2wd kaasuläpän joutuu myös sovittamaan 4wd koteloon sopivaksi. Mulla ainakin oli pykälää liitoskohdissa.

Lopputulos oli ainakin silmää miellyttävä ja varmasti on jotain eroa virtauksissa ,on se sen verran karkea ja rosoinen reitti se mutkakohta orginaalina. Ylimääräistä tavaraa irtoaa aika paljon sieltä.
Mielestäni hauskaa nysväystä ,ainakin jos ei ole hirvee kiirus homman kanssa.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Maaliskuu 26. 23:08:23 2006

KtK kirjoitti:4wd kotelossa on ne mutkapaikat tosi karkeat ja valureunoja pahoissa paikoissa. (2wd kotelo on suoraan sanoen ihan kauhea,ei uskois tehtaassa tehdyksi)
Osan saa vingulla sopivilla paperilaikoilla sun muilla hyväksi ja sormipelillä loput. Tein pellistä sopivan käyrän liuskan ,johon laitin santapaperia päälle. Sillä pääsi kulman taakse. Patapatalla saa aika hyvän viimeistelyjäljen karkeampien hiontojen jäljiltä.
Imusuppilot on helppo nakki viimeistellä.

2wd kaasuläpän joutuu myös sovittamaan 4wd koteloon sopivaksi. Mulla ainakin oli pykälää liitoskohdissa.

Lopputulos oli ainakin silmää miellyttävä ja varmasti on jotain eroa virtauksissa ,on se sen verran karkea ja rosoinen reitti se mutkakohta orginaalina. Ylimääräistä tavaraa irtoaa aika paljon sieltä.
Mielestäni hauskaa nysväystä ,ainakin jos ei ole hirvee kiirus homman kanssa.
mihinkä sitä kiirus valmissa maailmassa.. :P "löytyy 4wd läppäkin"
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Maaliskuu 27. 13:08:57 2006

KtK kirjoitti:2wd kaasuläpän joutuu myös sovittamaan 4wd koteloon sopivaksi. Mulla ainakin oli pykälää liitoskohdissa.
Kyllä mulla passasi ihan samoin kuin 2wd koteloon.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Ruostetta Kirjaimellisesta..

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Maaliskuu 27. 16:08:00 2006

Joo nyt sitten kun ajattelin hitsata sen paikan pohjaan minkä katsastuksessa määräsivät, penkit pois muovi lärpäkkeet, lattiamatto niin :shock: :shock: :shock: tais olla pohjassa hyvät massat ku ei näitä nähnyt, lievästi sanottuna saa "vähä" hitsailla odotettua enemmän.

No purkasin sitten koko sisusta atomeiksi et säästytään ikäviltä rälläkän/hitsin kipinöiltä verhoiluissa..
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ma Maaliskuu 27. 19:31:50 2006

siipicossu kirjoitti:
KtK kirjoitti:2wd kaasuläpän joutuu myös sovittamaan 4wd koteloon sopivaksi. Mulla ainakin oli pykälää liitoskohdissa.
Kyllä mulla passasi ihan samoin kuin 2wd koteloon.
4wd koteloon ei sopinut mun 2wd läppä täysin pykälittä,vaikka kuinka sovitti. Kahdesta laidasta hiukan joutui kotelon reikää hiomaan. Ei tosin paljon ollut pykälää 1mm-1.5mm. Orkkiksen kotelon sovitusta ei tullut edes katottua.

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: diins..

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Maaliskuu 27. 19:57:21 2006

siipicossu kirjoitti:
jarkkoma kirjoitti:

tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd :?:

valaiskaa tietämätöntä.. :!:
Noin ehkä sentin on nelarin paksumpi.
Nelarin kotelo tarkalleen 5,6mm korkeampi, kun mitataan keskeltä koteloa toi mitta.

Siitä 4wd:n kotelosta kannattaa ottaa toi väliseinä pois ja muutenkin vähän avarrella niin kyllä pitäs ihan hyvin vielä virtaukset riittää.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Re: diins..

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ma Maaliskuu 27. 23:20:45 2006

MikkoT kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:
jarkkoma kirjoitti:

tuossa selaillut painekotelo juttuja onko mitään oleellista eroa 2wd & 4wd painekoteloilla, tehollisesti ajateltuna ? isompi? 4wd :?:

valaiskaa tietämätöntä.. :!:
Noin ehkä sentin on nelarin paksumpi.
Nelarin kotelo tarkalleen 5,6mm korkeampi, kun mitataan keskeltä koteloa toi mitta.

Siitä 4wd:n kotelosta kannattaa ottaa toi väliseinä pois ja muutenkin vähän avarrella niin kyllä pitäs ihan hyvin vielä virtaukset riittää.
siis siitä mutkasta se ilma virtauksen "halkaisija" seinä veks?
onko kokemuksia, kuinka vaikutta auton käyttäytymiseen?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Re: diins..

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Maaliskuu 28. 8:29:15 2006

jarkkoma kirjoitti:
MikkoT kirjoitti:
Siitä 4wd:n kotelosta kannattaa ottaa toi väliseinä pois ja muutenkin vähän avarrella niin kyllä pitäs ihan hyvin vielä virtaukset riittää.
siis siitä mutkasta se ilma virtauksen "halkaisija" seinä veks?
onko kokemuksia, kuinka vaikutta auton käyttäytymiseen?
Mulla se on poistettu.
Eli tämän näköinen
tai tämän näköinen
En tiedä onko siitä hyötyä tai haittaa, poistin kun oli pahasti siinä edessä.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Maaliskuu 28. 11:31:17 2006

Kiitos siipicossulle kuvista :!:
No ei muutako pirraa sillekkin :twisted:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Ti Maaliskuu 28. 18:51:20 2006

KtK kirjoitti: 4wd koteloon ei sopinut mun 2wd läppä täysin pykälittä,vaikka kuinka sovitti. Kahdesta laidasta hiukan joutui kotelon reikää hiomaan. Ei tosin paljon ollut pykälää 1mm-1.5mm. Orkkiksen kotelon sovitusta ei tullut edes katottua.

Eipä se istu alunperinkään ihan "viimeisen päälle".
Näin mulla 2wd kotelossa omalla läpällä jota tuli muokattua...

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Maaliskuu 28. 20:51:47 2006

Onkos kukaan penkissä testannut kuinka paljon vaikutusta olisi esim. tuommoisen n.300hv 2wd coskisen painekotelon muutoksella paremmin virtaavaan alkuperäisestä ahtaasta versiosta.
Eikös jonkun klubilaisen RST escoon tullut molemmat sarjat ja tehonlisäys taisi olla jotain liki 10%luokkaa entisiin verrattuna,vai muistanko väärin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

Vastaa Viestiin