Kuparinen kannentiiviste cossuun?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Kuparinen kannentiiviste cossuun?
Ajattelin kysäistä tiivisteteollisuudesta mitä kustantaisi teettää kuparinen kannentiiviste cossuun, sekä venttiilikopan paperitiiviste t25 malliin.
Kaveri oli teettänyt mersuun kannentiivisteen ja se sanoi että jos ottaa yhden tiivisteen niin hinta ei olisi "kuin" n.100eur. Jos ottaisi esim.10 kpl hinta voisi olla ihan edullinen.
Tuleeko mieleen mitään miksi ei kannattaisi käyttää kuparitiivistettä?
Kestääkö? Pitääkö moinen tiiviste? Kannattaako käyttää liimaa tiivisteen kanssa?
Olisiko muilla kiinnostusta tiivisteisiin?
Kaveri oli teettänyt mersuun kannentiivisteen ja se sanoi että jos ottaa yhden tiivisteen niin hinta ei olisi "kuin" n.100eur. Jos ottaisi esim.10 kpl hinta voisi olla ihan edullinen.
Tuleeko mieleen mitään miksi ei kannattaisi käyttää kuparitiivistettä?
Kestääkö? Pitääkö moinen tiiviste? Kannattaako käyttää liimaa tiivisteen kanssa?
Olisiko muilla kiinnostusta tiivisteisiin?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
- Paikkakunta: naarajärvi
- Viesti:
kannattaa varmaan ostaa ennemmin cometic,noitten kuparitiivisteiden kanssa leikkiminen on niin esihistoriaa.löijjääminen on onnistuttava just eikä melkein.. eikä pidä välttämättä sittenkään.
Viimeksi muokannut voicecoil, To Maaliskuu 16. 9:37:32 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
irc galleria voicecoil
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Ja vieläpä vakio riittää suurimmalle osalle. Ja jos ongelmat on muualla ei tiivisteellä kikkailu hirveesti auta, yleisiä ongelmia on kannen vakiokiinnitys, liialliset lämpö ja painerasitukset josta seuraa vain tuhoa ja nakutusta ym. Kaikki ei ole hoksannu että pienestä ahtimesta ei kertakaikkiaan tule luultua tehoa kovalla paineella. Siis suomeksi kaikki pitää olla suhteessa keskenään kohdallaan niin vakiokamat kestää pitkälle.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
Lähinnä ajattelin tuota kuparitiivistettä verrattuna esim. tuohon cometiciin.
Jos tuollainen kuparitiiviste on täysin vastaava kestoltaan ja yli puolet halvempi niin onhan se tyhmää maksaa liikaa.
Mulla oli ns.N-ryhmän tiiviste mikä korkkasi viimeviikolla lopullisesti, uutenakin jo puhalsi öljyä ulospäin. Kokoonpanossa oli uudet arp pinnapultit ja vasta plaanattu kansi, lohko oli suora ja puhdas.
Tuo lopullinen pettäminen oli kyllä oma vika kun liialla paineella pelleilin.
Jos tuollainen kuparitiiviste on täysin vastaava kestoltaan ja yli puolet halvempi niin onhan se tyhmää maksaa liikaa.
Mulla oli ns.N-ryhmän tiiviste mikä korkkasi viimeviikolla lopullisesti, uutenakin jo puhalsi öljyä ulospäin. Kokoonpanossa oli uudet arp pinnapultit ja vasta plaanattu kansi, lohko oli suora ja puhdas.
Tuo lopullinen pettäminen oli kyllä oma vika kun liialla paineella pelleilin.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Voithan sä leikkiä niillä kupruilla jos haluut. Näistä on paskaa jauhettu jo monta vuotta ja vaikka kuinka asiantuntijat, rallimiehet ym kertois kokemuksistaan niin aina jonkun pöllön pitää polttaa arvokas kone kun syy ei ole pahvissa vaan "pahvissa".
Laita se kupru sinne ja kattele mistä strittaa. Omakohtainen kokemus kaiketi on se opettavin.
Laita se kupru sinne ja kattele mistä strittaa. Omakohtainen kokemus kaiketi on se opettavin.
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
Paljonkos oli pillissä painetta?jarkkoscosworth kirjoitti:Lähinnä ajattelin tuota kuparitiivistettä verrattuna esim. tuohon cometiciin.
Jos tuollainen kuparitiiviste on täysin vastaava kestoltaan ja yli puolet halvempi niin onhan se tyhmää maksaa liikaa.
Mulla oli ns.N-ryhmän tiiviste mikä korkkasi viimeviikolla lopullisesti, uutenakin jo puhalsi öljyä ulospäin. Kokoonpanossa oli uudet arp pinnapultit ja vasta plaanattu kansi, lohko oli suora ja puhdas.
Tuo lopullinen pettäminen oli kyllä oma vika kun liialla paineella pelleilin.

ainut missä hyödyntää kupari tiivistettä niin pakosarjan tiivisteeksi jos sinnekkään... kuuntele vaan yllä olevia ja unohda toi jurina..
cometekkiä vaan tilamaan tai normi.. itelle makso "80€"
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Suosittelen cometiciä.
Noita kuparitiivisteitä olen myös käyttänyt mutta sen asennuksessa on omat kikkailunsa että se toimii.
Aikanaan ennen cometiciä monikerros tiiviste oli niin kallis että oli kustannus syistä oli taikinoitava noiden kupari rieskojen kanssa. Nykyään ei maksa vaivaa alkaa kuparin kanssa pelaamaan.
Itselläni cometikki ei oo vielä vuotanu kertaakaan "kop kop koputtaa puuta (päätään)" niin ettei olisi ollut muuta vikaa, tasojen kieroutta yms. Cometicinkin asennuksissa tasojen suoruus ja huolellisuus ja WHT liiman käyttö edellytys kunnollisen lopputuloksen saamiseen.
Tuosta jutusta voi lukee muutamia kannentiiviste poksahduksia (kuparisen ja N-ryhmäläisen ja vakionkin) http://www.tvracing.net/?Auto:Historiaa
Noita kuparitiivisteitä olen myös käyttänyt mutta sen asennuksessa on omat kikkailunsa että se toimii.
Aikanaan ennen cometiciä monikerros tiiviste oli niin kallis että oli kustannus syistä oli taikinoitava noiden kupari rieskojen kanssa. Nykyään ei maksa vaivaa alkaa kuparin kanssa pelaamaan.
Itselläni cometikki ei oo vielä vuotanu kertaakaan "kop kop koputtaa puuta (päätään)" niin ettei olisi ollut muuta vikaa, tasojen kieroutta yms. Cometicinkin asennuksissa tasojen suoruus ja huolellisuus ja WHT liiman käyttö edellytys kunnollisen lopputuloksen saamiseen.
Tuosta jutusta voi lukee muutamia kannentiiviste poksahduksia (kuparisen ja N-ryhmäläisen ja vakionkin) http://www.tvracing.net/?Auto:Historiaa
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Nyt jos kuparitiiviste kuitenkin tulee kysymykseen niin...
Kuparitiivisteen asennus ohjeet versio1:
Ei tarvitse siis kuin kannen irroituksen.
Kuparitiivisteen sylinterin reiät naputellaan jollain sopivalla tangon pätkällä esim. hylsysarjan pieni jatko, niin että vieriviereen iskuja tiivisteen sylinterinreiän puolelta koko kierros 360astetta että saadaan tiivisteen reuna tyssääntymään muutamia kymppejä paksummaksi (0.3-0.5mm)
Löijätään tiiviste pehmeäksi (kosaanilla)
Teräsharjalla hilseet pois pinnasta ja liimat molemmille puolille tiivistettä Esim. WHT tai kovetumaton tiiviste massa Hermentite gold tai red.
Tilke paikalleen ja kansi kiinni, varovaista käyttelyä kone lämpöiseksi ja jälkikiristys aina kutakin pulttia ensin löysäämällä.
Kuparitiivisteen asennus ohje versio 2: (oikein pro-jätkille) Pitää kovimmissakin moottoreissa.
Vaatii koneen purkamisen ja koneistuksia.
Lohkon kansitasoon koneistetaan urat sylinterin ympärille niin että uran ja sylinterireiän väliin jää kannas. Uran mitat esim. 2.5 korkeus x2.5mm leveys ja uriin sorvataan vaihdettavat teräsrenkaat (2.5+0.3-0.4 harjanne, korkeus x2.45 leveys) joissa keskellä "kynsi" noin millin leveä ja harjaltaan terävä jotka tulevat kansitasosta yli 0.3-0.4mm. Eli muulta osaltaan rengas jää kansitason tasalle.
Tuo käytettävä harjanteen paksuus vaihtelee kuparitiivisteen paksuuden mukaan. Nämä mitat toimii 1.5-2mm kuparitiivisteen kanssa.
Kupari tiivisteelle ei välttämättä tässä tapauksessa tarvitse tehdä hehkutusta, mutta liimaa syytä käyttää nestevuotojen ehkäisemiseksi.
Edit: harjanteen korkeus lisätty renkaaseen
Kuparitiivisteen asennus ohjeet versio1:
Ei tarvitse siis kuin kannen irroituksen.
Kuparitiivisteen sylinterin reiät naputellaan jollain sopivalla tangon pätkällä esim. hylsysarjan pieni jatko, niin että vieriviereen iskuja tiivisteen sylinterinreiän puolelta koko kierros 360astetta että saadaan tiivisteen reuna tyssääntymään muutamia kymppejä paksummaksi (0.3-0.5mm)
Löijätään tiiviste pehmeäksi (kosaanilla)
Teräsharjalla hilseet pois pinnasta ja liimat molemmille puolille tiivistettä Esim. WHT tai kovetumaton tiiviste massa Hermentite gold tai red.
Tilke paikalleen ja kansi kiinni, varovaista käyttelyä kone lämpöiseksi ja jälkikiristys aina kutakin pulttia ensin löysäämällä.
Kuparitiivisteen asennus ohje versio 2: (oikein pro-jätkille) Pitää kovimmissakin moottoreissa.
Vaatii koneen purkamisen ja koneistuksia.
Lohkon kansitasoon koneistetaan urat sylinterin ympärille niin että uran ja sylinterireiän väliin jää kannas. Uran mitat esim. 2.5 korkeus x2.5mm leveys ja uriin sorvataan vaihdettavat teräsrenkaat (2.5+0.3-0.4 harjanne, korkeus x2.45 leveys) joissa keskellä "kynsi" noin millin leveä ja harjaltaan terävä jotka tulevat kansitasosta yli 0.3-0.4mm. Eli muulta osaltaan rengas jää kansitason tasalle.
Tuo käytettävä harjanteen paksuus vaihtelee kuparitiivisteen paksuuden mukaan. Nämä mitat toimii 1.5-2mm kuparitiivisteen kanssa.
Kupari tiivisteelle ei välttämättä tässä tapauksessa tarvitse tehdä hehkutusta, mutta liimaa syytä käyttää nestevuotojen ehkäisemiseksi.
Edit: harjanteen korkeus lisätty renkaaseen
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
Sun vanha kone kun tossa äskettäin purettiin niin hyvin oli pahvi kestäny. Oli ihan hyvän näkönen. Eli kyllä ne vakiopahvitkin kestää tossa teholuokassa kun on muuten asiat kunnossa.ckolli kirjoitti:Kuparitiivisteet kisavehkeisiin jos niihinkään.
Vakio cossun tiiviste kestää hyvin +400hv. Seokset kohdalleen on se kova sana.
Toyota Supra TT
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Jost toi vakio n-ryhmän tiiviste suorilla pinnoilla lykkää öljyä ulos ,niin jotain on pielessä ja mitkä ne liiat ahtopaineet oli.
1.4baaria kesti mulla vakiopahvilla ilman ongelmia pitkään ja revityksessä ei vuotanut.
Huono lohkon pinta aiheutti sitten talvisaikaan tihkuttavan vuodon lopulta. ja silloin ajeltiin keleistä johtuen käytännössä ilman mitään ahtoja.
Cometicilla sama homma ,mutta ahdot oli pahimmillaan (parhaimmillaan) 1.7-1.8 bar ilman vuotoja. Seokset oli niin kohillaan. Dynossa ja ajossa ei laihalle menoa ollut havaittavissa. Vihreet +vaadittavat lisukkeet vakio ahtimella kyseessä.
Öljyä ei ole koskaan cossusta valunut kansipahvista johtuen ulkopuolelta.
1.4baaria kesti mulla vakiopahvilla ilman ongelmia pitkään ja revityksessä ei vuotanut.
Huono lohkon pinta aiheutti sitten talvisaikaan tihkuttavan vuodon lopulta. ja silloin ajeltiin keleistä johtuen käytännössä ilman mitään ahtoja.
Cometicilla sama homma ,mutta ahdot oli pahimmillaan (parhaimmillaan) 1.7-1.8 bar ilman vuotoja. Seokset oli niin kohillaan. Dynossa ja ajossa ei laihalle menoa ollut havaittavissa. Vihreet +vaadittavat lisukkeet vakio ahtimella kyseessä.
Öljyä ei ole koskaan cossusta valunut kansipahvista johtuen ulkopuolelta.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 347
- Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
- Paikkakunta: ylöjärvi
siinä n-ryhmän pahvissa ei ollut niitä silikonirinkuloita mitkä vakiopahvissa on. Öljyvuoto oli kosmeettista myttä kyrsii.
Tuohon ahtopaineen säätöön tuli vissiin joku häiriö mikä johtui erilaisten säätökokeilujen tekemisestä (tais jäädä ahtopaineohjaus pois päältä
) , Tiedonkeruu ei ollut päällä mutta eskortin mittari oli pohjassa kuten aina muulloinkin,joten tarkkaa painetta en tiedä. Sehän näyttää max n.1,3bar eli pohjassa on noin 1,4bar ja siitä ylöspäin. Yleensä olen käyttänyt n.1,3-1,4bar mutta nyt sielä taisi olla se mitä t34 ahdin nyt tuottaa... Ei se vieläkään kunnolla pahvi palanu kun vasta yli 1bar vedossa rupee puhaltaan paisuntasäiliön korkista, toki pientä vuotoa esiintyy varmaan jo tyhjäkäynnillä.
Tuohon ahtopaineen säätöön tuli vissiin joku häiriö mikä johtui erilaisten säätökokeilujen tekemisestä (tais jäädä ahtopaineohjaus pois päältä

jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Joopa joo.. osa noista asiantuntijoista on ihan saanut toimimaan kuparirenkaat,no missä vika silloin on niillä pöllöillä..? asennuksissa,eiks joo.ckolli kirjoitti:Voithan sä leikkiä niillä kupruilla jos haluut. Näistä on paskaa jauhettu jo monta vuotta ja vaikka kuinka asiantuntijat, rallimiehet ym kertois kokemuksistaan niin aina jonkun pöllön pitää polttaa arvokas kone kun syy ei ole pahvissa vaan "pahvissa".
Laita se kupru sinne ja kattele mistä strittaa. Omakohtainen kokemus kaiketi on se opettavin.
Juu ja on nähty V8 rimpuloiden kiihdytysmotteja missä renkaat pitää,niin ja on myös on myös itelläkin rinkulat lohkossa,tosin vaikeuksien kautta alkopi pitäämään.
Se on vaan ckolli niin, että toiset haluu kokeilla juttuja, eikä kulkea gurujen tietä tai helpointa reittiä.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
Ymmärrän hyvin. Kokemus opettaa ja jos joku ei koskaan kokeile niin ei ole myöskään vertailukohtaa. Noi asiat on vaan jo koettu.Walderama kirjoitti:Joopa joo.. osa noista asiantuntijoista on ihan saanut toimimaan kuparirenkaat,no missä vika silloin on niillä pöllöillä..? asennuksissa,eiks joo.ckolli kirjoitti:Voithan sä leikkiä niillä kupruilla jos haluut. Näistä on paskaa jauhettu jo monta vuotta ja vaikka kuinka asiantuntijat, rallimiehet ym kertois kokemuksistaan niin aina jonkun pöllön pitää polttaa arvokas kone kun syy ei ole pahvissa vaan "pahvissa".
Laita se kupru sinne ja kattele mistä strittaa. Omakohtainen kokemus kaiketi on se opettavin.
Juu ja on nähty V8 rimpuloiden kiihdytysmotteja missä renkaat pitää,niin ja on myös on myös itelläkin rinkulat lohkossa,tosin vaikeuksien kautta alkopi pitäämään.
Se on vaan ckolli niin, että toiset haluu kokeilla juttuja, eikä kulkea gurujen tietä tai helpointa reittiä.
Kiihdytys- ja rallipatit on asia erikseen kun puhutaan katupeleistä.
Älkää nyt liekkirenkaita ja koko kuprupaffeja sekotelko keskenään.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Tässä 2 versiossa.TVR kirjoitti:Nyt jos kuparitiiviste kuitenkin tulee kysymykseen niin...
Kuparitiivisteen asennus ohjeet versio1:
Ei tarvitse siis kuin kannen irroituksen.
Kuparitiivisteen sylinterin reiät naputellaan jollain sopivalla tangon pätkällä esim. hylsysarjan pieni jatko, niin että vieriviereen iskuja tiivisteen sylinterinreiän puolelta koko kierros 360astetta että saadaan tiivisteen reuna tyssääntymään muutamia kymppejä paksummaksi (0.3-0.5mm)
Löijätään tiiviste pehmeäksi (kosaanilla)
Teräsharjalla hilseet pois pinnasta ja liimat molemmille puolille tiivistettä Esim. WHT tai kovetumaton tiiviste massa Hermentite gold tai red.
Tilke paikalleen ja kansi kiinni, varovaista käyttelyä kone lämpöiseksi ja jälkikiristys aina kutakin pulttia ensin löysäämällä.
Kuparitiivisteen asennus ohje versio 2: (oikein pro-jätkille) Pitää kovimmissakin moottoreissa.
Vaatii koneen purkamisen ja koneistuksia.
Lohkon kansitasoon koneistetaan urat sylinterin ympärille niin että uran ja sylinterireiän väliin jää kannas. Uran mitat esim. 2.5 korkeus x2.5mm leveys ja uriin sorvataan vaihdettavat teräsrenkaat (2.5+0.3-0.4 harjanne, korkeus x2.45 leveys) joissa keskellä "kynsi" noin millin leveä ja harjaltaan terävä jotka tulevat kansitasosta yli 0.3-0.4mm. Eli muulta osaltaan rengas jää kansitason tasalle.
Tuo käytettävä harjanteen paksuus vaihtelee kuparitiivisteen paksuuden mukaan. Nämä mitat toimii 1.5-2mm kuparitiivisteen kanssa.
Kupari tiivisteelle ei välttämättä tässä tapauksessa tarvitse tehdä hehkutusta, mutta liimaa syytä käyttää nestevuotojen ehkäisemiseksi.
Edit: harjanteen korkeus lisätty renkaaseen
Nuo teräsrenkaan harjanteet uppoaa siihen kuparitiivisteeseen.
Tässä ei ole kyseessä kuparirenkaat jotka laitetaan lohkoon koneistettuihin uriin ja käytetään muuten vakiotiivistettä josta liekkirenkaat poistettu.
-
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
-
- Viestit: 441
- Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
- Paikkakunta: Riihimäki
TVR
Mielenkiintoista uutta tietoa.
"plöijaamista ei tarvita" hieman oudoksuttaa?
Oisko kellään taulukkoja kuparin, alumiinin ja valuraudan lämpölaajenemiskertoimista lähistöllä? OK laskemisella saadaan vaan suuntaa antavaa viitettä, mutta itse testikilsat kertoo loput. Se mitä lasketaan ei välttämättä ole käytännössä sama. Kiinnostaa kyllä aihe kun on noiden kanssa tullu väännettyä joskus tosissaan.
Mielenkiintoista uutta tietoa.
"plöijaamista ei tarvita" hieman oudoksuttaa?
Oisko kellään taulukkoja kuparin, alumiinin ja valuraudan lämpölaajenemiskertoimista lähistöllä? OK laskemisella saadaan vaan suuntaa antavaa viitettä, mutta itse testikilsat kertoo loput. Se mitä lasketaan ei välttämättä ole käytännössä sama. Kiinnostaa kyllä aihe kun on noiden kanssa tullu väännettyä joskus tosissaan.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Tuo lämpölaajeneminen ei ole käytännössä tuossa kohtaa niin iso juttu mitä ehkä taulukoista voisi päätellä, kyseessä on kuitenkin aika pienet osat kun puhutaan lämpölaajenemisien tutkimisesta.
Möykkyvolvoissa käytettiin aikoinaan kuparisia kannentiivisteitä alkuperäisinä, tosin ne olivat kerrostiivisteitä joissa oli asbesti välissä. Niihin siveltiin vain öljy molemmin puolin ja paikoilleen.
Sitten esim. Man dieseleissä on käytetty ihan kuparipeltejä, löijäämättöminä, erona tietysti että kannet ovat erillisiä, jolloin yhtenäistä pintaa oli vähemmän, jos sillä nyt jotain merkitystä on.
Möykkyvolvoissa käytettiin aikoinaan kuparisia kannentiivisteitä alkuperäisinä, tosin ne olivat kerrostiivisteitä joissa oli asbesti välissä. Niihin siveltiin vain öljy molemmin puolin ja paikoilleen.
Sitten esim. Man dieseleissä on käytetty ihan kuparipeltejä, löijäämättöminä, erona tietysti että kannet ovat erillisiä, jolloin yhtenäistä pintaa oli vähemmän, jos sillä nyt jotain merkitystä on.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Tuota "teräsrengas lohkossa" systeemiä on käytetty muunmuassa nitro drägstereissä.
Muissakin kisa v8 moottoreissa sitä usein näkee.
Usein harjanne on v8 lohkossa valmiina kiinteästi eikä vaihdettavissa
Tuossa neloskoneeseen tehdyt urat teräsrenkaille lohkossa http://www.tvracing.net/images/Urat.JPG
Koetan kaivella renkaista kuvia, jos se kiinnostaa
Muissakin kisa v8 moottoreissa sitä usein näkee.
Usein harjanne on v8 lohkossa valmiina kiinteästi eikä vaihdettavissa

Tuossa neloskoneeseen tehdyt urat teräsrenkaille lohkossa http://www.tvracing.net/images/Urat.JPG
Koetan kaivella renkaista kuvia, jos se kiinnostaa

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Käsittääkseni erhis ei ole käyttänyt mig lankaa, mutta kuparilankaa päät yhteen liitettynä kyllä joskus aikanaan.
Ongelma on katkoskohdassa.
Minä olen kokeillut tuota mig lankaa koneistetussa urassa, mutta massatiivisteen kanssa.
Tarkoitus oli ehkäistä massatiivisteen liekkirenkaan pakeneminen vesireikiin.
Samalla oli koneistettu lohkoon kaasunpoisto-urat jotka tulivat vesikanavien välistä ulos, lohkon ulkopintaan asti jokaisesta sylinteristä.
Erhiksellä juuri nuo urat ja vaihdettavat teräsrenkaat on ollut asconassa käytössä jo pari kautta.
Ongelma on katkoskohdassa.
Minä olen kokeillut tuota mig lankaa koneistetussa urassa, mutta massatiivisteen kanssa.
Tarkoitus oli ehkäistä massatiivisteen liekkirenkaan pakeneminen vesireikiin.
Samalla oli koneistettu lohkoon kaasunpoisto-urat jotka tulivat vesikanavien välistä ulos, lohkon ulkopintaan asti jokaisesta sylinteristä.
Erhiksellä juuri nuo urat ja vaihdettavat teräsrenkaat on ollut asconassa käytössä jo pari kautta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti: