Kuparinen kannentiiviste cossuun?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Kuparinen kannentiiviste cossuun?

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » To Maaliskuu 16. 8:37:52 2006

Ajattelin kysäistä tiivisteteollisuudesta mitä kustantaisi teettää kuparinen kannentiiviste cossuun, sekä venttiilikopan paperitiiviste t25 malliin.
Kaveri oli teettänyt mersuun kannentiivisteen ja se sanoi että jos ottaa yhden tiivisteen niin hinta ei olisi "kuin" n.100eur. Jos ottaisi esim.10 kpl hinta voisi olla ihan edullinen.
Tuleeko mieleen mitään miksi ei kannattaisi käyttää kuparitiivistettä?
Kestääkö? Pitääkö moinen tiiviste? Kannattaako käyttää liimaa tiivisteen kanssa?
Olisiko muilla kiinnostusta tiivisteisiin?
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

voicecoil
Viestit: 231
Liittynyt: Ti Helmikuu 24. 14:34:26 2004
Paikkakunta: naarajärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil » To Maaliskuu 16. 9:35:22 2006

kannattaa varmaan ostaa ennemmin cometic,noitten kuparitiivisteiden kanssa leikkiminen on niin esihistoriaa.löijjääminen on onnistuttava just eikä melkein.. eikä pidä välttämättä sittenkään.
Viimeksi muokannut voicecoil, To Maaliskuu 16. 9:37:32 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
irc galleria voicecoil

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Maaliskuu 16. 9:35:30 2006

Miksi haluat kuparitiivisteen sinne? :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Maaliskuu 16. 9:51:31 2006

Kuparitiivisteet kisavehkeisiin jos niihinkään.
Vakio cossun tiiviste kestää hyvin +400hv. Seokset kohdalleen on se kova sana.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Maaliskuu 16. 13:09:06 2006

En näe mitään ideaa pelleillä noilla kuparitiivisteillä kun kometikin saa kaupasta ja riittää useimmille meistä aivan hienosti.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Maaliskuu 16. 13:21:29 2006

Ja vieläpä vakio riittää suurimmalle osalle. Ja jos ongelmat on muualla ei tiivisteellä kikkailu hirveesti auta, yleisiä ongelmia on kannen vakiokiinnitys, liialliset lämpö ja painerasitukset josta seuraa vain tuhoa ja nakutusta ym. Kaikki ei ole hoksannu että pienestä ahtimesta ei kertakaikkiaan tule luultua tehoa kovalla paineella. Siis suomeksi kaikki pitää olla suhteessa keskenään kohdallaan niin vakiokamat kestää pitkälle.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » To Maaliskuu 16. 16:34:35 2006

Lähinnä ajattelin tuota kuparitiivistettä verrattuna esim. tuohon cometiciin.
Jos tuollainen kuparitiiviste on täysin vastaava kestoltaan ja yli puolet halvempi niin onhan se tyhmää maksaa liikaa.
Mulla oli ns.N-ryhmän tiiviste mikä korkkasi viimeviikolla lopullisesti, uutenakin jo puhalsi öljyä ulospäin. Kokoonpanossa oli uudet arp pinnapultit ja vasta plaanattu kansi, lohko oli suora ja puhdas.
Tuo lopullinen pettäminen oli kyllä oma vika kun liialla paineella pelleilin.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » To Maaliskuu 16. 16:45:20 2006

Voithan sä leikkiä niillä kupruilla jos haluut. Näistä on paskaa jauhettu jo monta vuotta ja vaikka kuinka asiantuntijat, rallimiehet ym kertois kokemuksistaan niin aina jonkun pöllön pitää polttaa arvokas kone kun syy ei ole pahvissa vaan "pahvissa".
Laita se kupru sinne ja kattele mistä strittaa. Omakohtainen kokemus kaiketi on se opettavin.

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Maaliskuu 16. 18:54:01 2006

jarkkoscosworth kirjoitti:Lähinnä ajattelin tuota kuparitiivistettä verrattuna esim. tuohon cometiciin.
Jos tuollainen kuparitiiviste on täysin vastaava kestoltaan ja yli puolet halvempi niin onhan se tyhmää maksaa liikaa.
Mulla oli ns.N-ryhmän tiiviste mikä korkkasi viimeviikolla lopullisesti, uutenakin jo puhalsi öljyä ulospäin. Kokoonpanossa oli uudet arp pinnapultit ja vasta plaanattu kansi, lohko oli suora ja puhdas.
Tuo lopullinen pettäminen oli kyllä oma vika kun liialla paineella pelleilin.
Paljonkos oli pillissä painetta? :wink:

ainut missä hyödyntää kupari tiivistettä niin pakosarjan tiivisteeksi jos sinnekkään... kuuntele vaan yllä olevia ja unohda toi jurina..
cometekkiä vaan tilamaan tai normi.. itelle makso "80€"
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » To Maaliskuu 16. 23:42:40 2006

Minulle kun vaihdettiin kansi ja olin hommannut ns. N-ryhmän pahvin ja arp-pultit niin viritysvelho sanoi että vakiopultit jos auto on suht normi käytössä, tottelin kiltisti ja hyvin on toiminut. Kai niillä venyvillä joku taika on.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Maaliskuu 17. 7:07:22 2006

Reinzzin pahvi kyl kestää rankemassakin käytössä ja RallyRacesta taitaa alennuksilla irrota n.65e hintalapulla.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Maaliskuu 17. 9:33:39 2006

Suosittelen cometiciä.
Noita kuparitiivisteitä olen myös käyttänyt mutta sen asennuksessa on omat kikkailunsa että se toimii.
Aikanaan ennen cometiciä monikerros tiiviste oli niin kallis että oli kustannus syistä oli taikinoitava noiden kupari rieskojen kanssa. Nykyään ei maksa vaivaa alkaa kuparin kanssa pelaamaan.
Itselläni cometikki ei oo vielä vuotanu kertaakaan "kop kop koputtaa puuta (päätään)" niin ettei olisi ollut muuta vikaa, tasojen kieroutta yms. Cometicinkin asennuksissa tasojen suoruus ja huolellisuus ja WHT liiman käyttö edellytys kunnollisen lopputuloksen saamiseen.

Tuosta jutusta voi lukee muutamia kannentiiviste poksahduksia (kuparisen ja N-ryhmäläisen ja vakionkin) http://www.tvracing.net/?Auto:Historiaa

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Pe Maaliskuu 17. 11:45:56 2006

Nyt jos kuparitiiviste kuitenkin tulee kysymykseen niin...
Kuparitiivisteen asennus ohjeet versio1:

Ei tarvitse siis kuin kannen irroituksen.
Kuparitiivisteen sylinterin reiät naputellaan jollain sopivalla tangon pätkällä esim. hylsysarjan pieni jatko, niin että vieriviereen iskuja tiivisteen sylinterinreiän puolelta koko kierros 360astetta että saadaan tiivisteen reuna tyssääntymään muutamia kymppejä paksummaksi (0.3-0.5mm)

Löijätään tiiviste pehmeäksi (kosaanilla)
Teräsharjalla hilseet pois pinnasta ja liimat molemmille puolille tiivistettä Esim. WHT tai kovetumaton tiiviste massa Hermentite gold tai red.

Tilke paikalleen ja kansi kiinni, varovaista käyttelyä kone lämpöiseksi ja jälkikiristys aina kutakin pulttia ensin löysäämällä.


Kuparitiivisteen asennus ohje versio 2: (oikein pro-jätkille) Pitää kovimmissakin moottoreissa.

Vaatii koneen purkamisen ja koneistuksia.

Lohkon kansitasoon koneistetaan urat sylinterin ympärille niin että uran ja sylinterireiän väliin jää kannas. Uran mitat esim. 2.5 korkeus x2.5mm leveys ja uriin sorvataan vaihdettavat teräsrenkaat (2.5+0.3-0.4 harjanne, korkeus x2.45 leveys) joissa keskellä "kynsi" noin millin leveä ja harjaltaan terävä jotka tulevat kansitasosta yli 0.3-0.4mm. Eli muulta osaltaan rengas jää kansitason tasalle.

Tuo käytettävä harjanteen paksuus vaihtelee kuparitiivisteen paksuuden mukaan. Nämä mitat toimii 1.5-2mm kuparitiivisteen kanssa.
Kupari tiivisteelle ei välttämättä tässä tapauksessa tarvitse tehdä hehkutusta, mutta liimaa syytä käyttää nestevuotojen ehkäisemiseksi.

Edit: harjanteen korkeus lisätty renkaaseen

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Pe Maaliskuu 17. 17:48:23 2006

Noi taitaa olla valmiiksi löijätty, ainakin kaverin mersun tiiviste oli.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Pe Maaliskuu 17. 17:59:18 2006

ckolli kirjoitti:Kuparitiivisteet kisavehkeisiin jos niihinkään.
Vakio cossun tiiviste kestää hyvin +400hv. Seokset kohdalleen on se kova sana.
Sun vanha kone kun tossa äskettäin purettiin niin hyvin oli pahvi kestäny. Oli ihan hyvän näkönen. Eli kyllä ne vakiopahvitkin kestää tossa teholuokassa kun on muuten asiat kunnossa.
Toyota Supra TT

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 17. 19:10:34 2006

Jost toi vakio n-ryhmän tiiviste suorilla pinnoilla lykkää öljyä ulos ,niin jotain on pielessä ja mitkä ne liiat ahtopaineet oli.
1.4baaria kesti mulla vakiopahvilla ilman ongelmia pitkään ja revityksessä ei vuotanut.
Huono lohkon pinta aiheutti sitten talvisaikaan tihkuttavan vuodon lopulta. ja silloin ajeltiin keleistä johtuen käytännössä ilman mitään ahtoja.
Cometicilla sama homma ,mutta ahdot oli pahimmillaan (parhaimmillaan) 1.7-1.8 bar ilman vuotoja. Seokset oli niin kohillaan. Dynossa ja ajossa ei laihalle menoa ollut havaittavissa. Vihreet +vaadittavat lisukkeet vakio ahtimella kyseessä.

Öljyä ei ole koskaan cossusta valunut kansipahvista johtuen ulkopuolelta.

jarkkoscosworth
CRSC jäsen 2015
Viestit: 347
Liittynyt: Ke Toukokuu 14. 9:25:32 2003
Paikkakunta: ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja jarkkoscosworth » Pe Maaliskuu 17. 20:25:22 2006

siinä n-ryhmän pahvissa ei ollut niitä silikonirinkuloita mitkä vakiopahvissa on. Öljyvuoto oli kosmeettista myttä kyrsii.
Tuohon ahtopaineen säätöön tuli vissiin joku häiriö mikä johtui erilaisten säätökokeilujen tekemisestä (tais jäädä ahtopaineohjaus pois päältä :( ) , Tiedonkeruu ei ollut päällä mutta eskortin mittari oli pohjassa kuten aina muulloinkin,joten tarkkaa painetta en tiedä. Sehän näyttää max n.1,3bar eli pohjassa on noin 1,4bar ja siitä ylöspäin. Yleensä olen käyttänyt n.1,3-1,4bar mutta nyt sielä taisi olla se mitä t34 ahdin nyt tuottaa... Ei se vieläkään kunnolla pahvi palanu kun vasta yli 1bar vedossa rupee puhaltaan paisuntasäiliön korkista, toki pientä vuotoa esiintyy varmaan jo tyhjäkäynnillä.
jäsen-numero 419
escort cosworth -95
ei haittaa vaikka cossu leviää,voinhan aina soittaa escortserviceen.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Maaliskuu 18. 21:33:09 2006

ckolli kirjoitti:Voithan sä leikkiä niillä kupruilla jos haluut. Näistä on paskaa jauhettu jo monta vuotta ja vaikka kuinka asiantuntijat, rallimiehet ym kertois kokemuksistaan niin aina jonkun pöllön pitää polttaa arvokas kone kun syy ei ole pahvissa vaan "pahvissa".
Laita se kupru sinne ja kattele mistä strittaa. Omakohtainen kokemus kaiketi on se opettavin.
Joopa joo.. osa noista asiantuntijoista on ihan saanut toimimaan kuparirenkaat,no missä vika silloin on niillä pöllöillä..? asennuksissa,eiks joo.
Juu ja on nähty V8 rimpuloiden kiihdytysmotteja missä renkaat pitää,niin ja on myös on myös itelläkin rinkulat lohkossa,tosin vaikeuksien kautta alkopi pitäämään.
Se on vaan ckolli niin, että toiset haluu kokeilla juttuja, eikä kulkea gurujen tietä tai helpointa reittiä.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Maaliskuu 18. 21:39:04 2006

Tvr.n antama asennusohje 2 toimi ilman kannasta.Piti kyllä hehkuttaa uudestaan ja jälkikiristää muutaman kerran.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Maaliskuu 18. 21:49:12 2006

Walderama kirjoitti:
ckolli kirjoitti:Voithan sä leikkiä niillä kupruilla jos haluut. Näistä on paskaa jauhettu jo monta vuotta ja vaikka kuinka asiantuntijat, rallimiehet ym kertois kokemuksistaan niin aina jonkun pöllön pitää polttaa arvokas kone kun syy ei ole pahvissa vaan "pahvissa".
Laita se kupru sinne ja kattele mistä strittaa. Omakohtainen kokemus kaiketi on se opettavin.
Joopa joo.. osa noista asiantuntijoista on ihan saanut toimimaan kuparirenkaat,no missä vika silloin on niillä pöllöillä..? asennuksissa,eiks joo.
Juu ja on nähty V8 rimpuloiden kiihdytysmotteja missä renkaat pitää,niin ja on myös on myös itelläkin rinkulat lohkossa,tosin vaikeuksien kautta alkopi pitäämään.
Se on vaan ckolli niin, että toiset haluu kokeilla juttuja, eikä kulkea gurujen tietä tai helpointa reittiä.
Ymmärrän hyvin. Kokemus opettaa ja jos joku ei koskaan kokeile niin ei ole myöskään vertailukohtaa. Noi asiat on vaan jo koettu.
Kiihdytys- ja rallipatit on asia erikseen kun puhutaan katupeleistä.
Älkää nyt liekkirenkaita ja koko kuprupaffeja sekotelko keskenään.

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Maaliskuu 18. 22:02:44 2006

TVR kirjoitti:Nyt jos kuparitiiviste kuitenkin tulee kysymykseen niin...
Kuparitiivisteen asennus ohjeet versio1:

Ei tarvitse siis kuin kannen irroituksen.
Kuparitiivisteen sylinterin reiät naputellaan jollain sopivalla tangon pätkällä esim. hylsysarjan pieni jatko, niin että vieriviereen iskuja tiivisteen sylinterinreiän puolelta koko kierros 360astetta että saadaan tiivisteen reuna tyssääntymään muutamia kymppejä paksummaksi (0.3-0.5mm)

Löijätään tiiviste pehmeäksi (kosaanilla)
Teräsharjalla hilseet pois pinnasta ja liimat molemmille puolille tiivistettä Esim. WHT tai kovetumaton tiiviste massa Hermentite gold tai red.

Tilke paikalleen ja kansi kiinni, varovaista käyttelyä kone lämpöiseksi ja jälkikiristys aina kutakin pulttia ensin löysäämällä.


Kuparitiivisteen asennus ohje versio 2: (oikein pro-jätkille) Pitää kovimmissakin moottoreissa.

Vaatii koneen purkamisen ja koneistuksia.

Lohkon kansitasoon koneistetaan urat sylinterin ympärille niin että uran ja sylinterireiän väliin jää kannas. Uran mitat esim. 2.5 korkeus x2.5mm leveys ja uriin sorvataan vaihdettavat teräsrenkaat (2.5+0.3-0.4 harjanne, korkeus x2.45 leveys) joissa keskellä "kynsi" noin millin leveä ja harjaltaan terävä jotka tulevat kansitasosta yli 0.3-0.4mm. Eli muulta osaltaan rengas jää kansitason tasalle.

Tuo käytettävä harjanteen paksuus vaihtelee kuparitiivisteen paksuuden mukaan. Nämä mitat toimii 1.5-2mm kuparitiivisteen kanssa.
Kupari tiivisteelle ei välttämättä tässä tapauksessa tarvitse tehdä hehkutusta, mutta liimaa syytä käyttää nestevuotojen ehkäisemiseksi.

Edit: harjanteen korkeus lisätty renkaaseen
Tässä 2 versiossa.
Nuo teräsrenkaan harjanteet uppoaa siihen kuparitiivisteeseen.

Tässä ei ole kyseessä kuparirenkaat jotka laitetaan lohkoon koneistettuihin uriin ja käytetään muuten vakiotiivistettä josta liekkirenkaat poistettu.

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » La Maaliskuu 18. 22:19:18 2006

Yeah ja allright.. Luki häiriö ja puhuin nimenomaan kupari rinkeleistä,en koko kupari tiivisteestä..

Ckolli: Nimen omaan näin,että kokemus opettaa ja jos joku ei koskaan kokeile niin ei ole myöskään vertailukohtaa.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » La Maaliskuu 18. 22:22:49 2006

TVR
Mielenkiintoista uutta tietoa.
"plöijaamista ei tarvita" hieman oudoksuttaa?

Oisko kellään taulukkoja kuparin, alumiinin ja valuraudan lämpölaajenemiskertoimista lähistöllä? OK laskemisella saadaan vaan suuntaa antavaa viitettä, mutta itse testikilsat kertoo loput. Se mitä lasketaan ei välttämättä ole käytännössä sama. Kiinnostaa kyllä aihe kun on noiden kanssa tullu väännettyä joskus tosissaan.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Maaliskuu 18. 22:41:45 2006

Tuo lämpölaajeneminen ei ole käytännössä tuossa kohtaa niin iso juttu mitä ehkä taulukoista voisi päätellä, kyseessä on kuitenkin aika pienet osat kun puhutaan lämpölaajenemisien tutkimisesta.

Möykkyvolvoissa käytettiin aikoinaan kuparisia kannentiivisteitä alkuperäisinä, tosin ne olivat kerrostiivisteitä joissa oli asbesti välissä. Niihin siveltiin vain öljy molemmin puolin ja paikoilleen.

Sitten esim. Man dieseleissä on käytetty ihan kuparipeltejä, löijäämättöminä, erona tietysti että kannet ovat erillisiä, jolloin yhtenäistä pintaa oli vähemmän, jos sillä nyt jotain merkitystä on.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Maaliskuu 18. 23:10:47 2006

Tuota "teräsrengas lohkossa" systeemiä on käytetty muunmuassa nitro drägstereissä.
Muissakin kisa v8 moottoreissa sitä usein näkee.
Usein harjanne on v8 lohkossa valmiina kiinteästi eikä vaihdettavissa :(

Tuossa neloskoneeseen tehdyt urat teräsrenkaille lohkossa http://www.tvracing.net/images/Urat.JPG

Koetan kaivella renkaista kuvia, jos se kiinnostaa :roll:

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Maaliskuu 18. 23:23:40 2006

Eikös jotkut tyypit (mm Erhis) ole käyttänyt myös
mig-lankaa "kyntenä" lohkoon koneistetussa urassa?

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » La Maaliskuu 18. 23:56:00 2006

Käsittääkseni erhis ei ole käyttänyt mig lankaa, mutta kuparilankaa päät yhteen liitettynä kyllä joskus aikanaan.

Ongelma on katkoskohdassa.

Minä olen kokeillut tuota mig lankaa koneistetussa urassa, mutta massatiivisteen kanssa.
Tarkoitus oli ehkäistä massatiivisteen liekkirenkaan pakeneminen vesireikiin.
Samalla oli koneistettu lohkoon kaasunpoisto-urat jotka tulivat vesikanavien välistä ulos, lohkon ulkopintaan asti jokaisesta sylinteristä.

Erhiksellä juuri nuo urat ja vaihdettavat teräsrenkaat on ollut asconassa käytössä jo pari kautta.

ckolli
Viestit: 441
Liittynyt: To Joulukuu 23. 8:51:11 2004
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ckolli » Su Maaliskuu 19. 6:57:19 2006

Kuparilankaa me käytettiin -80 luvulla ja hyvin kesti kun ilman lankaa ei kestänyt.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Maaliskuu 19. 10:48:41 2006

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Vastaa Viestiin