Cossu kysymyksiä Johtojen väriä,mistä tietää mikä mappi jne.

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

joopa joo
Ylläpitäjä

Cossu kysymyksiä Johtojen väriä,mistä tietää mikä mappi jne.

Viesti Kirjoittaja joopa joo » La Maaliskuu 11. 17:25:37 2006

Moi osa varmaan nämä löytyis hakemallakin mutta auttaa kiitos.

1.Mistä tietää mikä mappi on (esim magneti marelli spa05/01 0664)

2.Imuilman lämpötila anturin johtojen väri imusarjassa oleva siis.

3. Tyhjäkäynti moottorin johtojen väri.

4.Miten säädetään oikein kaasu läppä potikka.

5.Mitä muuta pitäisi olla vaihdettu jos on esim. 3 bar map,stage 4 lastu,ja 500ccm suuttimet.Tai miten noi palikat toimii vakio nokilla tai ajoitettuna.

.PS.auto on takaveto cossu vm 89 ilman cattia Tässä pari kysymystä lisää ois tulossa mutt aloitetaan näillä kiitos.
Viimeksi muokannut joopa joo, Ma Maaliskuu 13. 10:47:32 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » La Maaliskuu 11. 17:34:30 2006

4. copypastattua kun käytin hakua:

ukormi kirjoitti:

Ja kun olet saanut varsinaisen vian korjattua voit säätää perustyhjäkäynnin kohdilleen. Mittaa että kaasuläppä jää 0.1mm avoimeksi. Se voidaan tosiaan säätää siitä pikkuruuvista kaasuläppäakselin vieressä. Sitten kone käyntilämpöön ja tyhjäkäyntiventtiililtä piuha pois. Sitten säädät peruskäynnin 50rpm alemmas kuin ohjearvon ja laitat tyhjäkäyntiventtiilin piuhan paikoilleen. Kierrosten pitäisi nousta hitusen ja asettua ohjearvoon.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Maaliskuu 11. 17:39:14 2006

Se tyhjäkäynti säädetään sitten siitä läpän alla olevasta ruuvista ei siitä millä läppä säädetään auki 0.1mm.


2.Imuilman lämpötila anturin johtojen väri imusarjassa oleva siis. = keltainen ja ruskea/vihreä

3. Tyhjäkäynti moottorin johtojen väri. = Musta/punainen ja ruskea/keltainen
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » La Maaliskuu 11. 17:52:36 2006

siipicossu kirjoitti:Se tyhjäkäynti säädetään sitten siitä läpän alla olevasta ruuvista ei siitä millä läppä säädetään auki 0.1mm.
Minulla on ruuvattu joku muistaakse 17MM kannalla oleva pultti siihen läpän alla olevaa reikään, joudunko ottamaan koko tyhjäkäynti moottorin piuhan pois ja säätämään mekaanisesti niin kuin on joskus jouduttu tekemään.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Maaliskuu 11. 18:02:42 2006

joopa joo kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:Se tyhjäkäynti säädetään sitten siitä läpän alla olevasta ruuvista ei siitä millä läppä säädetään auki 0.1mm.
Minulla on ruuvattu joku muistaakse 17MM kannalla oleva pultti siihen läpän alla olevaa reikään, joudunko ottamaan koko tyhjäkäynti moottorin piuhan pois ja säätämään mekaanisesti niin kuin on joskus jouduttu tekemään.
Ensin säädät läpän niin että 0.1mm auki.
Johto irti tyhjäkäynti säätimestä ja siitä ruuvista (muistaakseni 14mm lukitusmutteri siinä) sitä pyörittämällä säädät tyhjäkäynnin n. 800r/min, sitten vasta johto kiinni tyhjäkäynti säätimeen.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » La Maaliskuu 11. 18:09:16 2006

Ensin säädät läpän niin että 0.1mm auki.
Johto irti tyhjäkäynti säätimestä ja siitä ruuvista (muistaakseni 14mm lukitusmutteri siinä) sitä pyörittämällä säädät tyhjäkäynnin n. 800r/min, sitten vasta johto kiinni tyhjäkäynti säätimeen.[/quote Minulla joku laittanut normaali 17mm kannalla olevan pultin siihen joka on noin 15mm pitkä ihmettelin sitä kun purkasin kaasuläpän eli sillä ei ole muuta merkitystä kun peittää kyseinen reikä (siis tässä minun tapauksessani)

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Maaliskuu 11. 18:13:41 2006

Sitten onkin hankalampi saada tyhjäkäynti kohdalleen.

tuon näköinen on cossun tyhjäkäynti ruuvi:
http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... COSICS.jpg
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » La Maaliskuu 11. 18:15:20 2006

siipicossu kirjoitti:Sitten onkin hankalampi saada tyhjäkäynti kohdalleen.

tuon näköinen on cossun tyhjäkäynti ruuvi:
http://www.forgemotorsport.co.uk/images ... COSICS.jpg
Jep niinkuin sanoin on tavallinen pultti jos neúvoja niin hyvä.

Vastaa Viestiin