Cossun map anturin jännite

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

joopa joo
Ylläpitäjä

Cossun map anturin jännite

Viesti Kirjoittaja joopa joo » To Maaliskuu 9. 20:01:48 2006

paljonko on ja onko nouseva vai laskeva jännite.????? ps voi olla taas etten osaa ilmaista itseäni tarpeeksi selkeästi eli taka veto cossu vm89 käy liian rikkaalla eli saa ihan v:sti bensaa. Lämpötila anturin jännite 1,6 kilo oomii kone noin 40 astetta.Mutt kone hukkuu bensaan ja apua kaivattaisiin.Muutettu on mm,map,suuttimet ja lastu pitäisi käydä keskenään mutt ei oo tietoo oikeasti.3 bar map stage 4 lastu ja 503ccm suuttimet.

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Re: Cossun map anturin jännite

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Maaliskuu 9. 20:19:59 2006

joopa joo kirjoitti:paljonko on ja onko nouseva vai laskeva jännite.????? ps voi olla taas etten osaa ilmaista itseäni tarpeeksi selkeästi eli taka veto cossu vm89 käy liian rikkaalla eli saa ihan v:sti bensaa. Lämpötila anturin jännite 1,6 kilo oomii kone noin 40 astetta.Mutt kone hukkuu bensaan ja apua kaivattaisiin.Muutettu on mm,map,suuttimet ja lastu pitäisi käydä keskenään mutt ei oo tietoo oikeasti.3 bar map stage 4 lastu ja 503ccm suuttimet.
Mappi anturin jännite on 0-5V:n ja se nousee lineaarisesti paineen mukaan. Eli esim 3barin mapilla -1bar on 0V ja 2bar on 5V.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » To Maaliskuu 9. 20:26:22 2006

Itellä ainakin aikoinaan hukku cosan kone liialliseen polttoineeseen (tulpat kastu totaalisesti) jopa kesken tasaisen ajon ja syyksi selvisi viallinen lämpötila-anturi. Mittailin sitä jälkeenpäin ja se näytti aluksi oikeita vastuksia, mutta kun tarpeeksi lämpesi niin hyppäs äärettömään ja tuolloin tuli ajossa jo raakasti liikaa bensaa. Osa syyllinen oli myös viallinen map-anturi. Meni heti kättelyssä tosi kalliit tulpat vituralleen kahteenki kertaan.. :evil:

joopa joo
Ylläpitäjä

Re: Cossun map anturin jännite

Viesti Kirjoittaja joopa joo » To Maaliskuu 9. 20:34:36 2006

Mappi anturin jännite on 0-5V:n ja se nousee lineaarisesti paineen mukaan. Eli esim 3barin mapilla -1bar on 0V ja 2bar on 5V.
Eli mappi mikä on minulle myyty on kai sitten väärä koska tyhjä käynnillä (joutuu pitää itse koska muuten ei käy kun on niin rikas) voltti määrä on 4,3 eli on siis kai väärä?????????????????

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Re: Cossun map anturin jännite

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Maaliskuu 9. 20:37:41 2006

joopa joo kirjoitti:.
Mappi anturin jännite on 0-5V:n ja se nousee lineaarisesti paineen mukaan. Eli esim 3barin mapilla -1bar on 0V ja 2bar on 5V.[/quote]Eli mappi mikä on minulle myyty on kai sitten väärä koska tyhjä käynnillä (joutuu pitää itse koska muuten ei käy kun on niin rikas) voltti määrä on 4,3 eli on siis kai väärä?????????????????[/quote]

Jos sulla on joku muu kuin Weber MAP niin signaalijohdot on varmaan väärässä järjestyksessä.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Maaliskuu 9. 20:43:29 2006

Ei sillä ole kyllä mitään tekemistä minkää signaalijohtojen järjestyksen kanssa, varsinkaan kun niitä signaalijohtoja on tasan 1. Joko mappi on viallinen tai sitten se toimii päin vastoin kuin kossun mappi, eli paineen kasvaessa ulostulojännite laskee.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » To Maaliskuu 9. 20:52:09 2006

map on magneti marelli (huom hyvä oikein kirjoitus) mutta mikä on map anturin johtojen värit ja mikä oikea kytkentä kaavio kiitos..PS. kyr: otsassa ja monta kaljaa päässä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » To Maaliskuu 9. 20:59:48 2006

Tuossa on mapin nastajärjestys:

http://kotisivu.mtv3.fi/cossua/map_pinnit.jpg

Muistaakseni punanen on +5v, musta/punanen signaali ja ruskea/vihreä maa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » La Maaliskuu 11. 17:46:58 2006

Skorppi kirjoitti:Ei sillä ole kyllä mitään tekemistä minkää signaalijohtojen järjestyksen kanssa, varsinkaan kun niitä signaalijohtoja on tasan 1. Joko mappi on viallinen tai sitten se toimii päin vastoin kuin kossun mappi, eli paineen kasvaessa ulostulojännite laskee.
Kyllä map antureissa voi olla eri järjestyksiä johdoissa
Esim tämä minun magneti marellin mappi ei toiminut samalla tavalla kuin cossun 2 bar orkkis mappi mutta onneksi (Skorppi) olit laittanut jonkun mapin järjestyksen kaavion ja muuttamalla johdot siten alkoi mappi pelittää.kiitos tästä.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » La Maaliskuu 11. 18:01:21 2006

joopa joo kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Ei sillä ole kyllä mitään tekemistä minkää signaalijohtojen järjestyksen kanssa, varsinkaan kun niitä signaalijohtoja on tasan 1. Joko mappi on viallinen tai sitten se toimii päin vastoin kuin kossun mappi, eli paineen kasvaessa ulostulojännite laskee.
Kyllä map antureissa voi olla eri järjestyksiä johdoissa
Esim tämä minun magneti marellin mappi ei toiminut samalla tavalla kuin cossun 2 bar orkkis mappi mutta onneksi (Skorppi) olit laittanut jonkun mapin järjestyksen kaavion ja muuttamalla johdot siten alkoi mappi pelittää.kiitos tästä.
Siis signaalijohdot ei voi olla väärässä järjestyksessä koska niitä on vain yksi :wink: Mutta voi se väärässä paikassa olla.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » La Maaliskuu 11. 18:05:35 2006

Siis signaalijohdot ei voi olla väärässä järjestyksessä koska niitä on vain yksi :wink: Mutta voi se väärässä paikassa olla.[/quote]Kyllä näin on mutta selvitettään kaikille jotta ei jää epäselvyyksiä.

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Maaliskuu 13. 19:18:45 2006

pehkos69 kirjoitti:Itellä ainakin aikoinaan hukku cosan kone liialliseen polttoineeseen (tulpat kastu totaalisesti) jopa kesken tasaisen ajon ja syyksi selvisi viallinen lämpötila-anturi. Mittailin sitä jälkeenpäin ja se näytti aluksi oikeita vastuksia, mutta kun tarpeeksi lämpesi niin hyppäs äärettömään ja tuolloin tuli ajossa jo raakasti liikaa bensaa. Osa syyllinen oli myös viallinen map-anturi. Meni heti kättelyssä tosi kalliit tulpat vituralleen kahteenki kertaan.. :evil:
Sama juttu , anturi vaihdettiin ja ongelmat loppu .
ex Jäsen #10

Vastaa Viestiin