205 Lohko

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosworth
Viestit: 86
Liittynyt: To Tammikuu 8. 18:42:20 2004
Paikkakunta: Ikaalinen

205 Lohko

Viesti Kirjoittaja Cosworth » Ke Maaliskuu 1. 21:05:59 2006

Onko kaikki 8v 2.0l Ohc koneet 205 lohkolla?
Auto on -87vm.
Kertooko valmistenro WFOFXXGBBFHD04182 mitään vai onko tutkittava rungon nroo?
Minkä kokoiseksi voi porauttaa vaparikäytössä?
Per aspera ad astra!!!
#647

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Maaliskuu 1. 21:09:39 2006

Sierran 2.0 OHC:t 205 lohkoja. (noin niin ku yleisesti)

Vanhemmat Taunus koneet 2.0 lohkoja

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Ke Maaliskuu 1. 21:11:28 2006

Ei edes yleisesti ole kaikki sierran lohkot 205, ruiskumalleista niitä löytää helpoiten. Nuita 20 "taunus" lohkoja on sierroissakin.
Viimeksi muokannut Jaakkoki, Ke Maaliskuu 1. 21:12:32 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

heka
Viestit: 925
Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja heka » Ke Maaliskuu 1. 21:12:12 2006

Bootsi kirjoitti:Sierran 2.0 OHC:t 205 lohkoja. (noin niin ku yleisesti)

Vanhemmat Taunus koneet 2.0 lohkoja
poikkeuksena alkupään sierrat n~84 asti 20 koneella eli sama kuin tanarissa
ja lohkon kyljessä lukee muistaakseni pakosarjan puolella valettuna 20 tai 205
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Maaliskuu 1. 21:18:22 2006

Mallivuodesta -85 eteenpäin kaikki 2,0 koneet 205 -lohkolla.
Kestää "varmasti" porata 92mm, 94mm saattaa kestää mutta esim. rallikäytössä usein antautuu heti tai myöhemmin. Pätenee siis muuhunkin rääkkäykseen.
Perustuu tietoon monien koneenrakentajien-käyttäjien kautta, ei oletukseen :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Maaliskuu 1. 21:18:58 2006

Viilatkaa pilkkua. :wink:

Pointti tuli kuitenkin selväksi.. 205 on ihan tavallinen OHC:n lohko, uudempaa valua vain kuin ns. Taunuksen lohkot.

Ei siis mitään HiPo Cosworth erikois special osaa. :?
:lol: :lol:

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Maaliskuu 1. 21:33:08 2006

Bootsi kirjoitti:Viilatkaa pilkkua. :wink:
Ei siis mitään HiPo Cosworth erikois special osaa. :?
:lol: :lol:
Onpas, onpas! Kaikissa takavetocossuissa on 205 -lohko ja silloinhan asian tietysti niinpäin että kaikissa -85-> 2,0 Sierroissa on cossun lohko eikä toisinpäin :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Bootsi
Viestit: 2767
Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003

Viesti Kirjoittaja Bootsi » Ke Maaliskuu 1. 22:10:45 2006

jjs kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:Viilatkaa pilkkua. :wink:
Ei siis mitään HiPo Cosworth erikois special osaa. :?
:lol: :lol:
Onpas, onpas! Kaikissa takavetocossuissa on 205 -lohko ja silloinhan asian tietysti niinpäin että kaikissa -85-> 2,0 Sierroissa on cossun lohko eikä toisinpäin :)
Ai niikö päin se olikin? :wink: :lol: :lol:

Eikös ne ollutkaan vaan (paremmin)tarkastettuja ja numeroituja(stanssattu) vakio lohkoja? 8)

Hoppamiäs
Viestit: 318
Liittynyt: Ma Joulukuu 30. 22:03:27 2002
Paikkakunta: Ruovesi/ Tampere

Viesti Kirjoittaja Hoppamiäs » Ke Maaliskuu 1. 22:46:28 2006

No lisätään viä että missäs noita "200" lohkoja on ollu? 4wd cossuissa vai...?
# 684
Cortina Mk2 -68 1600 de luxe
Escort Mk1 -73 2,0
Escort Mk1 -74 1300 sport projekti
Audi A4 -03 1,9TDI Quattro

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ke Maaliskuu 1. 22:49:15 2006

Bootsi kirjoitti:
jjs kirjoitti:
Bootsi kirjoitti:Viilatkaa pilkkua. :wink:
Ei siis mitään HiPo Cosworth erikois special osaa. :?
:lol: :lol:
Onpas, onpas! Kaikissa takavetocossuissa on 205 -lohko ja silloinhan asian tietysti niinpäin että kaikissa -85-> 2,0 Sierroissa on cossun lohko eikä toisinpäin :)
Ai niikö päin se olikin? :wink: :lol: :lol:

Eikös ne ollutkaan vaan (paremmin)tarkastettuja ja numeroituja(stanssattu) vakio lohkoja? 8)
Vai onko niin että cossussa on sama paska patarautalohko kuin oharissa? :lol:
Ei herneitä toki tästä ;)

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Maaliskuu 1. 23:59:37 2006

Eikös is-ohc:n lohkoissa ole pienellä se 205 merkkaus ja cossuissa isolla kirjoitettuna.
2.0is myöhemmät 205 lohko ja cossun 205 pitäis olla lähestulkoon samanlaiset kestävyydeltään ,mutta toi vakkari ohc 205 hieman heikompi,missä siinäkin on 205 merkintä isolla.

Varmaan ainakin kohtuullisesti noista kestää mikä vaan. Luulisin ,että mikä vaan noista kestää vakkari cossun tehot ja reilusti enemmänkin.
Tietty riippuu paljonko on porattu.

Tämmönen muistikuva noista merkinnöistä mulla on jostain kirjallisuudesta jäänyt mieleen.

WRC taunus
Viestit: 248
Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
Paikkakunta: Lahti-city

Viesti Kirjoittaja WRC taunus » To Maaliskuu 2. 9:03:03 2006

Seuraava heitto lähtee aivan kuulopuheista kuultunua joten en tiedä onko asiassa mitään perää.

Oli joskus puhetta erään fordi miähen kanssa joka sano ett nuo 205 lohkot on samalta linjalta cossuun kun karvahattu malleihin.

Cossun lohkot ovat vaan röntgenillä tai muulla tavalla läpivalaistu ja katsottu ettei ole minkäänlaisia valuvirheitä.Jos valu virheitä on ollut ,ei ole hyväksytty cossun lohkoks.Pitänyt olla aivan virheettömiä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 2. 9:09:57 2006

WRC taunus kirjoitti:Seuraava heitto lähtee aivan kuulopuheista kuultunua joten en tiedä onko asiassa mitään perää.

Oli joskus puhetta erään fordi miähen kanssa joka sano ett nuo 205 lohkot on samalta linjalta cossuun kun karvahattu malleihin.

Cossun lohkot ovat vaan röntgenillä tai muulla tavalla läpivalaistu ja katsottu ettei ole minkäänlaisia valuvirheitä.Jos valu virheitä on ollut ,ei ole hyväksytty cossun lohkoks.Pitänyt olla aivan virheettömiä.
No toi on tommonen mutulegenda,ei kukaan oo pystyny todistamaan sitä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Maaliskuu 2. 9:20:46 2006

Cossun 205-lohkot on samalta linjalta normilohkojen kanssa, mutta valikoitu siten, että poraus on kaikissa sylintereissä sama (jakajan viereen lohkoon stanssattu numero. Yleensä 2) Sama numerorointi on myös männissä. Jos kakkosen lohko,niin myös männät kakkosta.

"Cylinder block is a standard 2.0ltr. OHC block wich has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3. These bore sizes are stamped into the cylinder block in the cylinder sequence."

Tuossa lainaus Workshop Manualista, josta tuokin asia selviää.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

escovainaa
Viestit: 515
Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja escovainaa » To Maaliskuu 2. 9:23:50 2006

WRC taunus kirjoitti:Seuraava heitto lähtee aivan kuulopuheista kuultunua joten en tiedä onko asiassa mitään perää.

Oli joskus puhetta erään fordi miähen kanssa joka sano ett nuo 205 lohkot on samalta linjalta cossuun kun karvahattu malleihin.

Cossun lohkot ovat vaan röntgenillä tai muulla tavalla läpivalaistu ja katsottu ettei ole minkäänlaisia valuvirheitä.Jos valu virheitä on ollut ,ei ole hyväksytty cossun lohkoks.Pitänyt olla aivan virheettömiä.
Näin isojen cossupoikien mukaan on aikoinaan tehty!
Eli tämä ei minun tietääkseni ole mitään legendaa.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Maaliskuu 2. 9:31:34 2006

Itsekkin kuullut tarinaa rötgenistä ja ultrasta, enkä noita mahdottomina pidäkkään! Eihän paskaan lohkoon kannata kallista konetta alkaa rakentaa. :wink:
Sitten on ollut varmaa tietoa, että cossun 205-lohko on ollut jotain "parempaa" valua metallinsa suhteen yms. Monta on juttua... Mutta ainakin 205-lohko on samalta linjalta valikoitu, mistä muutkin OHC:n lohkot on tuotettu.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jorecos
Viestit: 59
Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003

205 Lohko

Viesti Kirjoittaja jorecos » To Maaliskuu 2. 12:01:57 2006

Vesipropun reikien halkaisija oli minulla eri 205-lohkoissa Sierrassa ja Cossussa. Cossun reikä oli isompi. (Sierran lohkolämmitin oli väljä Cossuun). Tarkemmat mitatkin on jossain tallessa, mutta ei ole nyt tässä käsillä, halkaisijaero oli kuitenkin jotain 0,5 mm luokkaa. Mistäs moinen?

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 2. 12:19:58 2006

Vesku kirjoitti:Cossun 205-lohkot on samalta linjalta normilohkojen kanssa, mutta valikoitu siten, että poraus on kaikissa sylintereissä sama (jakajan viereen lohkoon stanssattu numero. Yleensä 2) Sama numerorointi on myös männissä. Jos kakkosen lohko,niin myös männät kakkosta.

"Cylinder block is a standard 2.0ltr. OHC block wich has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3. These bore sizes are stamped into the cylinder block in the cylinder sequence."

Tuossa lainaus Workshop Manualista, josta tuokin asia selviää.
Juuri näin. En ole nähnyt toistaiseksi muuta hoonauskokoa Cossussa kuin
2.


205-kirjainten koko ei kerro mitään; on ollut pienellä ja isolla merkattuja 205:sia -cossuissa-. Epäilin alunperin jotain vastaavaa ja tuli nuuskittua lohkoja...


Tuo pakkaspropun koon heitto 0,5mm on ihan uutta; olen laittanut moneen -cossunlohkoon- lämppärin ja aina on sopinut, samoin kuin koneremontin yhteydessä olen vaihtanut pakkasproput -> aina vakiokokoinen sopinut.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » To Maaliskuu 2. 12:20:32 2006

Vesku kirjoitti:Cossun 205-lohkot on samalta linjalta normilohkojen kanssa, mutta valikoitu siten, että poraus on kaikissa sylintereissä sama (jakajan viereen lohkoon stanssattu numero. Yleensä 2) Sama numerorointi on myös männissä. Jos kakkosen lohko,niin myös männät kakkosta.

"Cylinder block is a standard 2.0ltr. OHC block wich has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3. These bore sizes are stamped into the cylinder block in the cylinder sequence."

Tuossa lainaus Workshop Manualista, josta tuokin asia selviää.
Joo tuo unohtui multakin ,omassa 205 "cosworth" lohkossa on kolme kakkosta ja yks kolonen muistaakseni.

Onkohan noi pienemmällä stanssatut 205 lohkot samalla periaatteella valkattuja.

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » To Maaliskuu 2. 14:47:26 2006

KtK kirjoitti:
Joo tuo unohtui multakin ,omassa 205 "cosworth" lohkossa on kolme kakkosta ja yks kolonen muistaakseni.

Onkohan noi pienemmällä stanssatut 205 lohkot samalla periaatteella valkattuja.
Onkos tuo "cosworth" lohko ollut cossussa Sinulle tullessa? Omassani cossussa kaikki kakkosta.
2 tarkoittaa 90.810-90.820mm ja
3 tarkoittaa 90.820-90.830mm porausta

Ja männissa vastaavasti
2 -> 90.758-90.772 ja
3 -> 90.768-90.782 kokoa

Cossun lohkossa on muuten "engine number" vesipumpun yläpuolella merkintä esim. YBBxxxx, jossa x on numero. Kaksi ensimmäistä kertoo valmistusvuoden ja -kuukauden ja viisi seuraavaa on sarjanumeroa. Sekä vaihdelaatikon kiinnitys korvakossa "engine code" , jossa kolme numeroa/kirjainta, jotka kertovat tilavuuden, puristuksen sekä mihin malliin pata on tehty.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 2. 15:33:56 2006

Hoppamiäs kirjoitti:No lisätään viä että missäs noita "200" lohkoja on ollu? 4wd cossuissa vai...?
Juu,4wd cossuissa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Maaliskuu 2. 20:42:33 2006

Vesku kirjoitti:Cossun lohkossa on muuten "engine number" vesipumpun yläpuolella merkintä esim. YBBxxxx, jossa x on numero. Kaksi ensimmäistä kertoo valmistusvuoden ja -kuukauden ja viisi seuraavaa on sarjanumeroa.
Ei näin; tuossa on 2 asiaa ristissä.

-YBBxxxx numero (on itseasiassa YBxxxxxx) kertoo moottorin olevan YB sarjasta, viimeinen kertoo version, mm. YBA on eka "protoversio", YBD on RS500 kone, YBP Escocossusta jne. Numero perässä on Cossun oma juokseva numerointi; tietääkseni vain RS500:sta on tiedossa missä korissa on mikäkin YBD- nro. Tämä siis löytyy vesipumpun päältä.

-moottorin sarjanro on laturin takana tai 3-4 syl paikkeilla juuri kansitason alla lohkossa ja siinä on 2 kirjainta; eka koodaa vuoden ja toka kuukauden + juokseva nrointi, ja ne täsmäävät runkonumeroinnin loppuosaan (matching numbers :wink: )
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Pe Maaliskuu 3. 9:06:29 2006

jjs kirjoitti:
Vesku kirjoitti:Cossun lohkossa on muuten "engine number" vesipumpun yläpuolella merkintä esim. YBBxxxx, jossa x on numero. Kaksi ensimmäistä kertoo valmistusvuoden ja -kuukauden ja viisi seuraavaa on sarjanumeroa.
Ei näin; tuossa on 2 asiaa ristissä.

-YBBxxxx numero (on itseasiassa YBxxxxxx) kertoo moottorin olevan YB sarjasta, viimeinen kertoo version, mm. YBA on eka "protoversio", YBD on RS500 kone, YBP Escocossusta jne. Numero perässä on Cossun oma juokseva numerointi; tietääkseni vain RS500:sta on tiedossa missä korissa on mikäkin YBD- nro. Tämä siis löytyy vesipumpun päältä.

-moottorin sarjanro on laturin takana tai 3-4 syl paikkeilla juuri kansitason alla lohkossa ja siinä on 2 kirjainta; eka koodaa vuoden ja toka kuukauden + juokseva nrointi, ja ne täsmäävät runkonumeroinnin loppuosaan (matching numbers :wink: )
Tuo YBB oli nyt vain esimerkki, kuten tuossa luki... Eikös tuo asia muuten melko lähelle mennyt...? :D
Lainataan taas workshop manualia...

Sivu 447 engine identification.
"The engine number consists of a two-digit code for the build year and month and a five-digit code for serial number."
"The three digit engine code indicates cubic capacity, compression ratio and model which the engine is fitted."

Näin kertoo suuri kirja.... Tuonne on vaan tuo "engine code" kuvattu laatikon kiinnityskorvakkoon apparin puolelle... :oops:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 3. 14:04:33 2006

Tuo mistä viimeksi kirjoitit on moottorikoodi, ja se on -kolmas- tunniste moottorissa ja löytyy tosiaan paikasta jonka mainitsit.
Siinä eka kirjain on tilavuuskoodi, toka tyyppi (mm. puristussuhde vaikuttaa asiaan) ja kolmas, jos on laitettu, autotyypin jossa moottori on (alunperin).
Esim kaksilitraiset ovat muistaakseni N -alkuisia, ykskutoset L -alkuisia jne.

Eli korjaus omaan tekstiin: "tuossa on 3 asiaa ristissä"... :D

Kyl nää tästä....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Maaliskuu 3. 14:48:43 2006

Ai täällä on taas tää aika vuodesta, taunuksien lohkoturnaus :)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Maaliskuu 3. 15:14:39 2006

SHR kirjoitti:Ai täällä on taas tää aika vuodesta, taunuksien lohkoturnaus :)
:lol: :lol:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 3. 15:22:15 2006

Niin sitä vaan muistaa väärin ,kun ei ole ollut talleilla koneen kimpussa vähään aikaan.

Ne porausmerkinnät oli kuitenkin kaikki kakkosia. Jäänyt mieleen toi workshop manuaalin kuva ,jossa on yks kolonen joukossa.

Vesipumpun yläpuolella on merkintä YBB7902

Lohkossa pakosarjan puolella 35020 ---205----85HM6015BB

205 HH4

Ja vuosilukua muistuttava 15 04 87 merkintä myös löytyy.

Ja sit JA80688

Ainakin toi mun runkonumeroon täsmää ,ei kai toi nyt sitten kumminkaan ole mikään corttiinan lohko. Ja jos on niin hyvin sekin on tuntunut rääkkiä kestävän.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Maaliskuu 3. 20:15:07 2006

jesus48 kirjoitti:
SHR kirjoitti:Ai täällä on taas tää aika vuodesta, taunuksien lohkoturnaus :)
:lol: :lol:
On onononon... On jälleen vaihtunut cossuharrastajien sukupolvi, saadaan taas neuvoa "kuinka erotan 2,0 -lohkot toisistaan + vs. cossu" ja toinen klassikko käynnissä myös: "siipicossun etualatukivarret, eihän niissä ole mitään erikoista, eihän" :lol: :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Maaliskuu 3. 22:03:17 2006

jjs kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
SHR kirjoitti:Ai täällä on taas tää aika vuodesta, taunuksien lohkoturnaus :)
:lol: :lol:
On onononon... On jälleen vaihtunut cossuharrastajien sukupolvi, saadaan taas neuvoa "kuinka erotan 2,0 -lohkot toisistaan + vs. cossu" ja toinen klassikko käynnissä myös: "siipicossun etualatukivarret, eihän niissä ole mitään erikoista, eihän" :lol: :wink:
Jyrki nyt perkele.....No ei vaan,tota en tiennyt koska kataloogit ei erottele niitä..Hyvä hyvä,taas oppii uutta. :)
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Ke Maaliskuu 22. 17:22:27 2006

Onko 205 lohkossa valmiina öljyn paluu (turbolta) reikä tulpattuna vapari koneissa ?

Fullspeed
Viestit: 787
Liittynyt: Ke Kesäkuu 2. 11:02:19 2004
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Fullspeed » Ke Maaliskuu 22. 17:51:59 2006

On
*Volvo 960
Sierra Cosworth 4x4 ´90

jorecos
Viestit: 59
Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003

Viesti Kirjoittaja jorecos » Su Maaliskuu 26. 17:13:29 2006

Henkku kirjoitti:Onko 205 lohkossa valmiina öljyn paluu (turbolta) reikä tulpattuna vapari koneissa ?
Niin muuten.... se öljyn paluureikä turbolta ei olekaan lohkossa vaan öljypohjassa

Jaakkoki
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Jaakkoki » Su Maaliskuu 26. 17:40:26 2006

jorecos kirjoitti:
Henkku kirjoitti:Onko 205 lohkossa valmiina öljyn paluu (turbolta) reikä tulpattuna vapari koneissa ?
Niin muuten.... se öljyn paluureikä turbolta ei olekaan lohkossa vaan öljypohjassa
Niin cossun öljypohjassa. 205 lohkossahan on se pikkureikä 10 tai 12mm siinä pakosarjan alapuolella. Parempi tehdä kuitenkin öljypohjaan se paluu, niin pääsee öljyt varmasti kunnolla laskemaan. Hyväksi havaittu paluuputken koko on 16mm.

Henkku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1126
Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
Paikkakunta: Äänekoski westside..

Viesti Kirjoittaja Henkku » Su Maaliskuu 26. 21:30:28 2006


jorecos
Viestit: 59
Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003

Viesti Kirjoittaja jorecos » Su Maaliskuu 26. 22:11:46 2006

Henkku kirjoitti:http://img.photobucket.com/albums/v483/TIK/13a215c3.jpg

Tuota tulppaa tarkoitin..
Tulpattu samoin cossussa

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Su Maaliskuu 26. 22:36:10 2006

jep cossu:ssa myös tuo tulppa. :wink:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

Mika79
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Toukokuu 29. 12:11:44 2006
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Mika79 » Ke Kesäkuu 7. 19:07:20 2006

Ruiskusierroissa ja -scorpioissa 205 lohko, 2wd cossuissa sama paitsi että läpivalaistu ja tarkistettu valuvirheiden varalta. Eli scorpion ja is-sierran lohko saattaa olla yhtä kestävä, tai huonolla tuurilla ei ole. 205 lohko hieman kestävämpi kuin tavallinen "taunuslohko". Nelareissa 200-lohko, joka sitten vielä kestävämpi. Näin olen asian käsittänyt, tiedä sitten pitääkö paikkansa. :roll:

Vastaa Viestiin