205 Lohko
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 86
- Liittynyt: To Tammikuu 8. 18:42:20 2004
- Paikkakunta: Ikaalinen
205 Lohko
Onko kaikki 8v 2.0l Ohc koneet 205 lohkolla?
Auto on -87vm.
Kertooko valmistenro WFOFXXGBBFHD04182 mitään vai onko tutkittava rungon nroo?
Minkä kokoiseksi voi porauttaa vaparikäytössä?
Auto on -87vm.
Kertooko valmistenro WFOFXXGBBFHD04182 mitään vai onko tutkittava rungon nroo?
Minkä kokoiseksi voi porauttaa vaparikäytössä?
Per aspera ad astra!!!
#647
#647
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 925
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 14. 23:40:19 2004
- Paikkakunta: suomi
poikkeuksena alkupään sierrat n~84 asti 20 koneella eli sama kuin tanarissaBootsi kirjoitti:Sierran 2.0 OHC:t 205 lohkoja. (noin niin ku yleisesti)
Vanhemmat Taunus koneet 2.0 lohkoja
ja lohkon kyljessä lukee muistaakseni pakosarjan puolella valettuna 20 tai 205
#914
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
Bmw 320 m-sport e46 -04 käyttövessa
Taunus coupe 2.0 -74 datsun power (vaiheessa)
Toyota Corolla dx -81 orginal
Honda cb600f hornet -07
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Mallivuodesta -85 eteenpäin kaikki 2,0 koneet 205 -lohkolla.
Kestää "varmasti" porata 92mm, 94mm saattaa kestää mutta esim. rallikäytössä usein antautuu heti tai myöhemmin. Pätenee siis muuhunkin rääkkäykseen.
Perustuu tietoon monien koneenrakentajien-käyttäjien kautta, ei oletukseen
Kestää "varmasti" porata 92mm, 94mm saattaa kestää mutta esim. rallikäytössä usein antautuu heti tai myöhemmin. Pätenee siis muuhunkin rääkkäykseen.
Perustuu tietoon monien koneenrakentajien-käyttäjien kautta, ei oletukseen

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Onpas, onpas! Kaikissa takavetocossuissa on 205 -lohko ja silloinhan asian tietysti niinpäin että kaikissa -85-> 2,0 Sierroissa on cossun lohko eikä toisinpäinBootsi kirjoitti:Viilatkaa pilkkua.![]()
Ei siis mitään HiPo Cosworth erikois special osaa.![]()
![]()

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 2767
- Liittynyt: To Joulukuu 25. 23:41:05 2003
Ai niikö päin se olikin?jjs kirjoitti:Onpas, onpas! Kaikissa takavetocossuissa on 205 -lohko ja silloinhan asian tietysti niinpäin että kaikissa -85-> 2,0 Sierroissa on cossun lohko eikä toisinpäinBootsi kirjoitti:Viilatkaa pilkkua.![]()
Ei siis mitään HiPo Cosworth erikois special osaa.![]()
![]()



Eikös ne ollutkaan vaan (paremmin)tarkastettuja ja numeroituja(stanssattu) vakio lohkoja?

-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Vai onko niin että cossussa on sama paska patarautalohko kuin oharissa?Bootsi kirjoitti:Ai niikö päin se olikin?jjs kirjoitti:Onpas, onpas! Kaikissa takavetocossuissa on 205 -lohko ja silloinhan asian tietysti niinpäin että kaikissa -85-> 2,0 Sierroissa on cossun lohko eikä toisinpäinBootsi kirjoitti:Viilatkaa pilkkua.![]()
Ei siis mitään HiPo Cosworth erikois special osaa.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Eikös ne ollutkaan vaan (paremmin)tarkastettuja ja numeroituja(stanssattu) vakio lohkoja?

Ei herneitä toki tästä

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Eikös is-ohc:n lohkoissa ole pienellä se 205 merkkaus ja cossuissa isolla kirjoitettuna.
2.0is myöhemmät 205 lohko ja cossun 205 pitäis olla lähestulkoon samanlaiset kestävyydeltään ,mutta toi vakkari ohc 205 hieman heikompi,missä siinäkin on 205 merkintä isolla.
Varmaan ainakin kohtuullisesti noista kestää mikä vaan. Luulisin ,että mikä vaan noista kestää vakkari cossun tehot ja reilusti enemmänkin.
Tietty riippuu paljonko on porattu.
Tämmönen muistikuva noista merkinnöistä mulla on jostain kirjallisuudesta jäänyt mieleen.
2.0is myöhemmät 205 lohko ja cossun 205 pitäis olla lähestulkoon samanlaiset kestävyydeltään ,mutta toi vakkari ohc 205 hieman heikompi,missä siinäkin on 205 merkintä isolla.
Varmaan ainakin kohtuullisesti noista kestää mikä vaan. Luulisin ,että mikä vaan noista kestää vakkari cossun tehot ja reilusti enemmänkin.
Tietty riippuu paljonko on porattu.
Tämmönen muistikuva noista merkinnöistä mulla on jostain kirjallisuudesta jäänyt mieleen.
-
- Viestit: 248
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 22. 17:09:17 2005
- Paikkakunta: Lahti-city
Seuraava heitto lähtee aivan kuulopuheista kuultunua joten en tiedä onko asiassa mitään perää.
Oli joskus puhetta erään fordi miähen kanssa joka sano ett nuo 205 lohkot on samalta linjalta cossuun kun karvahattu malleihin.
Cossun lohkot ovat vaan röntgenillä tai muulla tavalla läpivalaistu ja katsottu ettei ole minkäänlaisia valuvirheitä.Jos valu virheitä on ollut ,ei ole hyväksytty cossun lohkoks.Pitänyt olla aivan virheettömiä.
Oli joskus puhetta erään fordi miähen kanssa joka sano ett nuo 205 lohkot on samalta linjalta cossuun kun karvahattu malleihin.
Cossun lohkot ovat vaan röntgenillä tai muulla tavalla läpivalaistu ja katsottu ettei ole minkäänlaisia valuvirheitä.Jos valu virheitä on ollut ,ei ole hyväksytty cossun lohkoks.Pitänyt olla aivan virheettömiä.
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
No toi on tommonen mutulegenda,ei kukaan oo pystyny todistamaan sitä.WRC taunus kirjoitti:Seuraava heitto lähtee aivan kuulopuheista kuultunua joten en tiedä onko asiassa mitään perää.
Oli joskus puhetta erään fordi miähen kanssa joka sano ett nuo 205 lohkot on samalta linjalta cossuun kun karvahattu malleihin.
Cossun lohkot ovat vaan röntgenillä tai muulla tavalla läpivalaistu ja katsottu ettei ole minkäänlaisia valuvirheitä.Jos valu virheitä on ollut ,ei ole hyväksytty cossun lohkoks.Pitänyt olla aivan virheettömiä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Cossun 205-lohkot on samalta linjalta normilohkojen kanssa, mutta valikoitu siten, että poraus on kaikissa sylintereissä sama (jakajan viereen lohkoon stanssattu numero. Yleensä 2) Sama numerorointi on myös männissä. Jos kakkosen lohko,niin myös männät kakkosta.
"Cylinder block is a standard 2.0ltr. OHC block wich has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3. These bore sizes are stamped into the cylinder block in the cylinder sequence."
Tuossa lainaus Workshop Manualista, josta tuokin asia selviää.
"Cylinder block is a standard 2.0ltr. OHC block wich has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3. These bore sizes are stamped into the cylinder block in the cylinder sequence."
Tuossa lainaus Workshop Manualista, josta tuokin asia selviää.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 515
- Liittynyt: Ti Syyskuu 21. 5:09:10 2004
- Paikkakunta: Kurikka
Näin isojen cossupoikien mukaan on aikoinaan tehty!WRC taunus kirjoitti:Seuraava heitto lähtee aivan kuulopuheista kuultunua joten en tiedä onko asiassa mitään perää.
Oli joskus puhetta erään fordi miähen kanssa joka sano ett nuo 205 lohkot on samalta linjalta cossuun kun karvahattu malleihin.
Cossun lohkot ovat vaan röntgenillä tai muulla tavalla läpivalaistu ja katsottu ettei ole minkäänlaisia valuvirheitä.Jos valu virheitä on ollut ,ei ole hyväksytty cossun lohkoks.Pitänyt olla aivan virheettömiä.
Eli tämä ei minun tietääkseni ole mitään legendaa.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Itsekkin kuullut tarinaa rötgenistä ja ultrasta, enkä noita mahdottomina pidäkkään! Eihän paskaan lohkoon kannata kallista konetta alkaa rakentaa.
Sitten on ollut varmaa tietoa, että cossun 205-lohko on ollut jotain "parempaa" valua metallinsa suhteen yms. Monta on juttua... Mutta ainakin 205-lohko on samalta linjalta valikoitu, mistä muutkin OHC:n lohkot on tuotettu.

Sitten on ollut varmaa tietoa, että cossun 205-lohko on ollut jotain "parempaa" valua metallinsa suhteen yms. Monta on juttua... Mutta ainakin 205-lohko on samalta linjalta valikoitu, mistä muutkin OHC:n lohkot on tuotettu.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003
205 Lohko
Vesipropun reikien halkaisija oli minulla eri 205-lohkoissa Sierrassa ja Cossussa. Cossun reikä oli isompi. (Sierran lohkolämmitin oli väljä Cossuun). Tarkemmat mitatkin on jossain tallessa, mutta ei ole nyt tässä käsillä, halkaisijaero oli kuitenkin jotain 0,5 mm luokkaa. Mistäs moinen?
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Juuri näin. En ole nähnyt toistaiseksi muuta hoonauskokoa Cossussa kuinVesku kirjoitti:Cossun 205-lohkot on samalta linjalta normilohkojen kanssa, mutta valikoitu siten, että poraus on kaikissa sylintereissä sama (jakajan viereen lohkoon stanssattu numero. Yleensä 2) Sama numerorointi on myös männissä. Jos kakkosen lohko,niin myös männät kakkosta.
"Cylinder block is a standard 2.0ltr. OHC block wich has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3. These bore sizes are stamped into the cylinder block in the cylinder sequence."
Tuossa lainaus Workshop Manualista, josta tuokin asia selviää.
2.
205-kirjainten koko ei kerro mitään; on ollut pienellä ja isolla merkattuja 205:sia -cossuissa-. Epäilin alunperin jotain vastaavaa ja tuli nuuskittua lohkoja...
Tuo pakkaspropun koon heitto 0,5mm on ihan uutta; olen laittanut moneen -cossunlohkoon- lämppärin ja aina on sopinut, samoin kuin koneremontin yhteydessä olen vaihtanut pakkasproput -> aina vakiokokoinen sopinut.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Joo tuo unohtui multakin ,omassa 205 "cosworth" lohkossa on kolme kakkosta ja yks kolonen muistaakseni.Vesku kirjoitti:Cossun 205-lohkot on samalta linjalta normilohkojen kanssa, mutta valikoitu siten, että poraus on kaikissa sylintereissä sama (jakajan viereen lohkoon stanssattu numero. Yleensä 2) Sama numerorointi on myös männissä. Jos kakkosen lohko,niin myös männät kakkosta.
"Cylinder block is a standard 2.0ltr. OHC block wich has been specially selected as having only bore sizes 2 or 3. These bore sizes are stamped into the cylinder block in the cylinder sequence."
Tuossa lainaus Workshop Manualista, josta tuokin asia selviää.
Onkohan noi pienemmällä stanssatut 205 lohkot samalla periaatteella valkattuja.
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Onkos tuo "cosworth" lohko ollut cossussa Sinulle tullessa? Omassani cossussa kaikki kakkosta.KtK kirjoitti:
Joo tuo unohtui multakin ,omassa 205 "cosworth" lohkossa on kolme kakkosta ja yks kolonen muistaakseni.
Onkohan noi pienemmällä stanssatut 205 lohkot samalla periaatteella valkattuja.
2 tarkoittaa 90.810-90.820mm ja
3 tarkoittaa 90.820-90.830mm porausta
Ja männissa vastaavasti
2 -> 90.758-90.772 ja
3 -> 90.768-90.782 kokoa
Cossun lohkossa on muuten "engine number" vesipumpun yläpuolella merkintä esim. YBBxxxx, jossa x on numero. Kaksi ensimmäistä kertoo valmistusvuoden ja -kuukauden ja viisi seuraavaa on sarjanumeroa. Sekä vaihdelaatikon kiinnitys korvakossa "engine code" , jossa kolme numeroa/kirjainta, jotka kertovat tilavuuden, puristuksen sekä mihin malliin pata on tehty.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ei näin; tuossa on 2 asiaa ristissä.Vesku kirjoitti:Cossun lohkossa on muuten "engine number" vesipumpun yläpuolella merkintä esim. YBBxxxx, jossa x on numero. Kaksi ensimmäistä kertoo valmistusvuoden ja -kuukauden ja viisi seuraavaa on sarjanumeroa.
-YBBxxxx numero (on itseasiassa YBxxxxxx) kertoo moottorin olevan YB sarjasta, viimeinen kertoo version, mm. YBA on eka "protoversio", YBD on RS500 kone, YBP Escocossusta jne. Numero perässä on Cossun oma juokseva numerointi; tietääkseni vain RS500:sta on tiedossa missä korissa on mikäkin YBD- nro. Tämä siis löytyy vesipumpun päältä.
-moottorin sarjanro on laturin takana tai 3-4 syl paikkeilla juuri kansitason alla lohkossa ja siinä on 2 kirjainta; eka koodaa vuoden ja toka kuukauden + juokseva nrointi, ja ne täsmäävät runkonumeroinnin loppuosaan (matching numbers

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Tuo YBB oli nyt vain esimerkki, kuten tuossa luki... Eikös tuo asia muuten melko lähelle mennyt...?jjs kirjoitti:Ei näin; tuossa on 2 asiaa ristissä.Vesku kirjoitti:Cossun lohkossa on muuten "engine number" vesipumpun yläpuolella merkintä esim. YBBxxxx, jossa x on numero. Kaksi ensimmäistä kertoo valmistusvuoden ja -kuukauden ja viisi seuraavaa on sarjanumeroa.
-YBBxxxx numero (on itseasiassa YBxxxxxx) kertoo moottorin olevan YB sarjasta, viimeinen kertoo version, mm. YBA on eka "protoversio", YBD on RS500 kone, YBP Escocossusta jne. Numero perässä on Cossun oma juokseva numerointi; tietääkseni vain RS500:sta on tiedossa missä korissa on mikäkin YBD- nro. Tämä siis löytyy vesipumpun päältä.
-moottorin sarjanro on laturin takana tai 3-4 syl paikkeilla juuri kansitason alla lohkossa ja siinä on 2 kirjainta; eka koodaa vuoden ja toka kuukauden + juokseva nrointi, ja ne täsmäävät runkonumeroinnin loppuosaan (matching numbers)

Lainataan taas workshop manualia...
Sivu 447 engine identification.
"The engine number consists of a two-digit code for the build year and month and a five-digit code for serial number."
"The three digit engine code indicates cubic capacity, compression ratio and model which the engine is fitted."
Näin kertoo suuri kirja.... Tuonne on vaan tuo "engine code" kuvattu laatikon kiinnityskorvakkoon apparin puolelle...

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Tuo mistä viimeksi kirjoitit on moottorikoodi, ja se on -kolmas- tunniste moottorissa ja löytyy tosiaan paikasta jonka mainitsit.
Siinä eka kirjain on tilavuuskoodi, toka tyyppi (mm. puristussuhde vaikuttaa asiaan) ja kolmas, jos on laitettu, autotyypin jossa moottori on (alunperin).
Esim kaksilitraiset ovat muistaakseni N -alkuisia, ykskutoset L -alkuisia jne.
Eli korjaus omaan tekstiin: "tuossa on 3 asiaa ristissä"...
Kyl nää tästä....
Siinä eka kirjain on tilavuuskoodi, toka tyyppi (mm. puristussuhde vaikuttaa asiaan) ja kolmas, jos on laitettu, autotyypin jossa moottori on (alunperin).
Esim kaksilitraiset ovat muistaakseni N -alkuisia, ykskutoset L -alkuisia jne.
Eli korjaus omaan tekstiin: "tuossa on 3 asiaa ristissä"...

Kyl nää tästä....
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Niin sitä vaan muistaa väärin ,kun ei ole ollut talleilla koneen kimpussa vähään aikaan.
Ne porausmerkinnät oli kuitenkin kaikki kakkosia. Jäänyt mieleen toi workshop manuaalin kuva ,jossa on yks kolonen joukossa.
Vesipumpun yläpuolella on merkintä YBB7902
Lohkossa pakosarjan puolella 35020 ---205----85HM6015BB
205 HH4
Ja vuosilukua muistuttava 15 04 87 merkintä myös löytyy.
Ja sit JA80688
Ainakin toi mun runkonumeroon täsmää ,ei kai toi nyt sitten kumminkaan ole mikään corttiinan lohko. Ja jos on niin hyvin sekin on tuntunut rääkkiä kestävän.
Ne porausmerkinnät oli kuitenkin kaikki kakkosia. Jäänyt mieleen toi workshop manuaalin kuva ,jossa on yks kolonen joukossa.
Vesipumpun yläpuolella on merkintä YBB7902
Lohkossa pakosarjan puolella 35020 ---205----85HM6015BB
205 HH4
Ja vuosilukua muistuttava 15 04 87 merkintä myös löytyy.
Ja sit JA80688
Ainakin toi mun runkonumeroon täsmää ,ei kai toi nyt sitten kumminkaan ole mikään corttiinan lohko. Ja jos on niin hyvin sekin on tuntunut rääkkiä kestävän.
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
On onononon... On jälleen vaihtunut cossuharrastajien sukupolvi, saadaan taas neuvoa "kuinka erotan 2,0 -lohkot toisistaan + vs. cossu" ja toinen klassikko käynnissä myös: "siipicossun etualatukivarret, eihän niissä ole mitään erikoista, eihän"jesus48 kirjoitti:SHR kirjoitti:Ai täällä on taas tää aika vuodesta, taunuksien lohkoturnaus![]()


Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Jyrki nyt perkele.....No ei vaan,tota en tiennyt koska kataloogit ei erottele niitä..Hyvä hyvä,taas oppii uutta.jjs kirjoitti:On onononon... On jälleen vaihtunut cossuharrastajien sukupolvi, saadaan taas neuvoa "kuinka erotan 2,0 -lohkot toisistaan + vs. cossu" ja toinen klassikko käynnissä myös: "siipicossun etualatukivarret, eihän niissä ole mitään erikoista, eihän"jesus48 kirjoitti:SHR kirjoitti:Ai täällä on taas tää aika vuodesta, taunuksien lohkoturnaus![]()
![]()

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
-
- Ylläpitäjä
Niin cossun öljypohjassa. 205 lohkossahan on se pikkureikä 10 tai 12mm siinä pakosarjan alapuolella. Parempi tehdä kuitenkin öljypohjaan se paluu, niin pääsee öljyt varmasti kunnolla laskemaan. Hyväksi havaittu paluuputken koko on 16mm.jorecos kirjoitti:Niin muuten.... se öljyn paluureikä turbolta ei olekaan lohkossa vaan öljypohjassaHenkku kirjoitti:Onko 205 lohkossa valmiina öljyn paluu (turbolta) reikä tulpattuna vapari koneissa ?
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1126
- Liittynyt: La Joulukuu 21. 23:38:07 2002
- Paikkakunta: Äänekoski westside..
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: La Lokakuu 11. 21:13:57 2003
-
- Viestit: 1328
- Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
- Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla
jep cossu:ssa myös tuo tulppa. 

Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
Jarkkoma@jippii.fi
Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05
Forditon....
-
- Viestit: 53
- Liittynyt: Ma Toukokuu 29. 12:11:44 2006
- Paikkakunta: Parainen
Ruiskusierroissa ja -scorpioissa 205 lohko, 2wd cossuissa sama paitsi että läpivalaistu ja tarkistettu valuvirheiden varalta. Eli scorpion ja is-sierran lohko saattaa olla yhtä kestävä, tai huonolla tuurilla ei ole. 205 lohko hieman kestävämpi kuin tavallinen "taunuslohko". Nelareissa 200-lohko, joka sitten vielä kestävämpi. Näin olen asian käsittänyt, tiedä sitten pitääkö paikkansa. 
