spm veiveistä tietoa/kokemuksia???

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

spm veiveistä tietoa/kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja simanski » La Helmikuu 18. 11:02:36 2006

kaikki tieto tervetullutta kestävyydestä jne..
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: spm veiveistä tietoa/kokemuksia???

Viesti Kirjoittaja Hesus » La Helmikuu 18. 20:23:22 2006

simanski kirjoitti:kaikki tieto tervetullutta kestävyydestä jne..
Dahlbäck racing ajaa mun tietojen mukaan Golffissa semmosilla joten kyllä pitäis kestää. Valmistaja lupaa tehonkestoa 290hv/kanki.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Too slow
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
Paikkakunta: Rasvamonttu

Viesti Kirjoittaja Too slow » Ma Helmikuu 20. 22:16:34 2006

Ainakin käyttöautossa (turbo opel) kestäneet kuulalaakerigarretin paineet... ja kun konetta tein, punnitsin ja mittasin nuo kanget ja olivat sitä mitä piti! Eli suosittelen spm kankia!
Kaverin volvossakin tuollaiset on..

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Helmikuu 21. 6:08:05 2006

Kuka noita myy? Onko hintatietoa? Saako mittatilauksena järkevästi?
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Helmikuu 21. 6:42:47 2006

Vesku kirjoitti:Kuka noita myy? Onko hintatietoa? Saako mittatilauksena järkevästi?
ei saa järkevästi..muistaakseni 60kpl:n minimierä.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Too slow
Viestit: 41
Liittynyt: Su Kesäkuu 5. 20:00:18 2005
Paikkakunta: Rasvamonttu

Viesti Kirjoittaja Too slow » Ti Helmikuu 21. 15:44:12 2006

Noh öpeliin kun tilasin suoraan spm:ltä ruotsista h-profiiliset veivit niin kokonaiskustannukset tais olla postikuluineen ~550€. (arpin pultit tuli mukana..)

Zetecciin mulla on kysely nyt päällä, jos sais siihenkin kanget..

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Helmikuu 21. 15:50:42 2006

omani hain äsken "säilöstä", ovat siis saabin mitoilla kossuun tulossa rossin männällä. mitat olivat keskenään ok ja painotkin gramman sisään 745g. yläsilmän ympäriltä lähtee tod.näk vähän kamaa jos "guru" parhaaksi näkee.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Helmikuu 21. 16:07:37 2006

Too slow kirjoitti:Noh öpeliin kun tilasin suoraan spm:ltä ruotsista h-profiiliset veivit niin kokonaiskustannukset tais olla postikuluineen ~550€. (arpin pultit tuli mukana..)

Zetecciin mulla on kysely nyt päällä, jos sais siihenkin kanget..
Zetecciin ei saanu ainakaan vähän aikaa sit ku siihen kyselin. Niin no listaltahan saa kankia mutta mittatilauksessa oli muistaakseni 60kpl:n minimierä. Mä saan kankia suomeen toimitettuna 480 euroon,sarjat sisältää arp:n pultit.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ti Helmikuu 21. 23:08:29 2006

simanski kirjoitti:omani hain äsken "säilöstä", ovat siis saabin mitoilla kossuun tulossa rossin männällä. mitat olivat keskenään ok ja painotkin gramman sisään 745g. yläsilmän ympäriltä lähtee tod.näk vähän kamaa jos "guru" parhaaksi näkee.
Tuo paino on kaiketi mäntineen?
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Helmikuu 22. 6:01:48 2006

ilman mäntää ja pultteja.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ke Helmikuu 22. 21:20:41 2006

Onpa painavat veivit. Kasasin just yhden F- ryhmän escortin 2.0 koneen johon tuli PO:n pitkät H- profiilikanget jotka painoivat 390g/kpl ARP- pultteineen.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » Ke Helmikuu 22. 21:51:24 2006

simanski kirjoitti:omani hain äsken "säilöstä", ovat siis saabin mitoilla kossuun tulossa rossin männällä. mitat olivat keskenään ok ja painotkin gramman sisään 745g. yläsilmän ympäriltä lähtee tod.näk vähän kamaa jos "guru" parhaaksi näkee.
Ompas painavat... Omat Croverin kanget painaa 582g +-0g pulteineen.
Ja tehon kestoksi luvataan 540hv/8400kier/min
Tosin ovat vain ohariin...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Helmikuu 22. 22:08:10 2006

no ei siin mtn, kalhaimet lähtee laihikselle täl viikolla :D
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ke Helmikuu 22. 22:27:58 2006

simanski kirjoitti:omani hain äsken "säilöstä", ovat siis saabin mitoilla kossuun tulossa rossin männällä. mitat olivat keskenään ok ja painotkin gramman sisään 745g. yläsilmän ympäriltä lähtee tod.näk vähän kamaa jos "guru" parhaaksi näkee.
Niin oliks nää just spm-kanget?
Toyota Supra TT

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Helmikuu 22. 22:46:22 2006

Hena kirjoitti:
simanski kirjoitti:omani hain äsken "säilöstä", ovat siis saabin mitoilla kossuun tulossa rossin männällä. mitat olivat keskenään ok ja painotkin gramman sisään 745g. yläsilmän ympäriltä lähtee tod.näk vähän kamaa jos "guru" parhaaksi näkee.
Niin oliks nää just spm-kanget?
hmm,vaikuttaa mielenkiintoiselta koska mulle on muistaakseni ilmoitettu painoksi ~500g
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Helmikuu 23. 14:29:30 2006

jesus48 kirjoitti:
Hena kirjoitti:
simanski kirjoitti:omani hain äsken "säilöstä", ovat siis saabin mitoilla kossuun tulossa rossin männällä. mitat olivat keskenään ok ja painotkin gramman sisään 745g. yläsilmän ympäriltä lähtee tod.näk vähän kamaa jos "guru" parhaaksi näkee.
Niin oliks nää just spm-kanget?
hmm,vaikuttaa mielenkiintoiselta koska mulle on muistaakseni ilmoitettu painoksi ~500g
Liekkö Saabin mitoilla tarkoittaa, että ovat siis pitemmät? Jos vertaa Cossun 128.5mm ja saabin 134mm, niin kai siinä voi vähän painoeroa tullakkin.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Helmikuu 23. 15:23:32 2006

joo, saapin kanget ovat. tänään laitoin kevennettäväksi, saa näkee paljo paino putoo.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Maaliskuu 1. 19:48:09 2006

joopa joo.. siis pultteineen painaa 810g, 100g sais pois fiksusti. onko noita enää järkeä käyttää +7000 rpm moottorissa vai tuleeko kamppeet kankaalle??? ei huvittas alkaa rumppaa enää ku ois niikus osat melkein kasassa ja noi veivit sopii ilman jumppaa noihin rosseihin ja akseliin.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Maaliskuu 2. 10:03:41 2006

minkä painoisia muun merkkiset kossun sopivat h-profiilit suunnilleen ovat?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Maaliskuu 2. 11:47:58 2006

Varmaan joku väärinkäsitys tai sitten kyseessä universumin painavimmat kanget. Yleensä kun vaihdetaan koneeseen jotain osia on tarkoitus KEVENTÄÄ ja vahvistaa (H-profiili ja kunnon teräs), joka on toimiva yhtälö.

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Maaliskuu 2. 14:01:22 2006

SHR kirjoitti:Varmaan joku väärinkäsitys tai sitten kyseessä universumin painavimmat kanget. Yleensä kun vaihdetaan koneeseen jotain osia on tarkoitus KEVENTÄÄ ja vahvistaa (H-profiili ja kunnon teräs), joka on toimiva yhtälö.
joo näinhän se pitäs olla, mut näitten halkojen kanssa ei ikävä kyllä oo. :(
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 2. 14:43:56 2006

Mä en voi uskoa tota että h-profiili kanki painaa melkeen 1kg. Mä yritän selvittää tota paino juttua kunhan kerkeen.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Maaliskuu 2. 15:20:17 2006

simanski kirjoitti:
SHR kirjoitti:Varmaan joku väärinkäsitys tai sitten kyseessä universumin painavimmat kanget. Yleensä kun vaihdetaan koneeseen jotain osia on tarkoitus KEVENTÄÄ ja vahvistaa (H-profiili ja kunnon teräs), joka on toimiva yhtälö.
joo näinhän se pitäs olla, mut näitten halkojen kanssa ei ikävä kyllä oo. :(
Tarvii kysästä tästä nurkalta PO:lta mitä painaa sen tekemät H-kanget jotka kestää 4 pyttysessä tuhat kaakkisessa kiihdytys bemarissa, mutta nää vapari esim corolla joka pyörii lähes 10000 kestää H:t jotka on luokkaa 400g. Loppupeleissä kierrokset ja painava mäntä laittaa kaikki paskaks, oikeesti tehokas ahdettu on sit eri juttu esim 200-300hv/kanki.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » To Maaliskuu 2. 15:52:47 2006

Eagle H-profiili 5.7" eli 144,78mm painaa 2" laakerilla 670g, 6" 680g ja 6" kevyt malli 550g eli kyllä noi SPM kanget aika jöötit on.

Mulla on Crowerin 5,5" 139,7mm I(?)-kanget 687g 2" laakeri ja 22mm tappi, mutta tarkoitettu OHC:n tai Cossuun. Noissakin olisi männäntapin alapuolelta varaa keventää reilusti, niissä ei ole uraa tapille asti, ihan kuin takomuotista olisi loppunut mitta kesken.
Viimeksi muokannut SLEI, To Maaliskuu 2. 20:42:19 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

NiceMan
Viestit: 1480
Liittynyt: Ti Huhtikuu 8. 23:45:03 2003
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan » To Maaliskuu 2. 19:35:30 2006

Ovat melko jöötin kun omat crover kanget painaa 582g pulteineen ja tehonkestoksi annetaan 540hv/8400kier/min hintakin alle 700e reilusti.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo STW 2.3 2008 (Myyty)
Ford Mondeo 2.0EcoBoost 2011 (Käytis)
http://theniceman.com/
Jäsen 629
ISÄ 05.09.2011 23:17

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Pe Maaliskuu 3. 21:12:20 2006

pikkasen kusetin, 805 grammaa on tarkka pulttien kaa, lähevät ens viikol rally raceen työstettäväksi kun mikkelin ukol pukkaa talo rojekti niin kovin niskaan.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Maaliskuu 14. 17:24:35 2006

no niin, tänään tuli veivit. vaaka näyttää 738g, vielä ois varaa ajaa uraa ylä ja alasilmään.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ti Maaliskuu 14. 17:37:45 2006

simanski kirjoitti:no niin, tänään tuli veivit. vaaka näyttää 738g, vielä ois varaa ajaa uraa ylä ja alasilmään.
Mitä koneistus kustansi?

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Maaliskuu 14. 19:47:11 2006

84e kierros.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ke Maaliskuu 15. 9:14:05 2006

Aika touhua, "kevennetään rallyracessa" :)

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ke Maaliskuu 15. 9:43:57 2006

no, ei ole itellä työkaluja enkä viiti alkaa pilluamaan noita sen enempää, ja kaipa se on hyvä et tekijä tietää suunnilleen mistä ja kuin paljon otetaan kamaa pois..
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Maaliskuu 16. 15:16:34 2006

Noniin,nyt tuli tietoa siitä että paljonko cossun veivit painaa.
578g,tod.näk pulttien kanssa. En ole satavarma siitä.
Kyseessä on siis 128,5mm veivit,eli onko ne nyt sit orkkispituiset..?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Maaliskuu 16. 16:20:38 2006

jesus48 kirjoitti:Noniin,nyt tuli tietoa siitä että paljonko cossun veivit painaa.
578g,tod.näk pulttien kanssa. En ole satavarma siitä.
Kyseessä on siis 128,5mm veivit,eli onko ne nyt sit orkkispituiset..?
Kylä.
Tässähän se menee...

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » To Maaliskuu 16. 20:02:56 2006

noi minun veivit 134mm on ollu todennäköisesti "tee mieleisesi" painokset, no, tuli niist vähän keveemmät nyt.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Toukokuu 30. 12:07:20 2006

Vertailun vuoksi kossun orkkis veivit ~630g. Arp veivinpultit 30g / kpl.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

neliveto
Viestit: 83
Liittynyt: Ke Syyskuu 21. 11:00:15 2005
Paikkakunta: Eteläsawo

Viesti Kirjoittaja neliveto » Ti Syyskuu 19. 11:03:42 2006

Mikä on sopiva kiristysmomentti spm cossun kankiin arp pulteille rasvan kanssa??

Mikko R.
CRSC jäsen 2015
Viestit: 160
Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. » Ke Syyskuu 20. 20:11:56 2006

Sten Parnerilta kysyin sähköpostilla taannoin, ilmoitti olevan 60Nm öljyn kanssa, tarkoitti ilmeisesti ihan normaalia moottoriöljyä.
#1193

Vastaa Viestiin