Hau
Moista mallia ei liene ollut maahantuojan tuontiohjelmassa ollenkaan, vaan ScorpioCossua on saanut Suomessa vain sedanina (ja vanhempia mahdollisesti myös viistoperänä).
Sattuneesta syystä olen tuohon malliin päätynyt
Ongelmana, jos sitä siksi voisi nimittää, on nyt se että AKE:n tiedostoista ei löydy autolle todistettavaa (Lue: sitä minkä inssi uskaltaa laittaa otteeseen) perävaunupainoa. Saksan otteessa sanotaan 2000 kg jarrulliselle perävaunulle. Myös vetokoukku on omituinen, kiinnitettävä korinvärinen rauta, joka näyttää ihan alkuperäiseltä (raskasta tekoa, ilmeisesti tarkoitettu panssarivaunujen hinaukseen

). Ilmeisesti vasta 90-luvun lopun vuosimallista lähtien pitää myös vetokoukun olla tyypitetty Suomeen. Itse auton kantavuus on otteessa 2050 kg.
Rekisteriotteeseen merkintää ei välttämättä tarvita, mutta minulla pitää olla mukana dokumentti aiheesta, jos satutaan kysymään tien päällä. Onko kukaan törmännyt tällaiseen juttuun? Saattaapi myös selvitä maahantuojaltakin, mutta ajattelin ensin kääntyä tehokkaamman tahon puoleen.
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04