2wd kossun vauhtipyörän paino?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

2wd kossun vauhtipyörän paino?

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Tammikuu 24. 15:30:41 2006

mitä painaa vakio 2wd vauhtipyörä?
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Tammikuu 24. 18:12:58 2006

en tiedä mutta zetor 25A:n vastaava painaa 147kg

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Tammikuu 24. 18:15:36 2006

Lisätään tähän samaan vielä. Kuinka paljon on porukka keventäny tota 2wd vauhtipyörää, vai onko mitään vastaavaa hyötyä? / haittaa kestämisen suhteen?

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Viesti Kirjoittaja hilteri » Ti Tammikuu 24. 18:23:00 2006

samiharju kirjoitti:en tiedä mutta zetor 25A:n vastaava painaa 147kg
taisi mennä cossut ja zetorit sekasi..

saman tyylistä vastausta tuli itellekki kun kerran kyselin samaa paino asiaa.. :? mutta sorviin vaan ja takalippa pois..

simanski
Viestit: 697
Liittynyt: Ma Heinäkuu 26. 13:31:56 2004
Paikkakunta: kotzuomi

Viesti Kirjoittaja simanski » Ti Tammikuu 24. 18:23:15 2006

magelius kirjoitti:Lisätään tähän samaan vielä. Kuinka paljon on porukka keventäny tota 2wd vauhtipyörää, vai onko mitään vastaavaa hyötyä? / haittaa kestämisen suhteen?
minul olis muute ylimääräinen kevennetty 2wd pyörä iman starttikehää jos kiinnostaa.
Focus RS-03
Sierra Cosworth -89
Volvo v70 t5
Audi s2 avant -94
Ransiitti 1.9td

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ti Tammikuu 24. 20:02:29 2006

Tässähän se menee...

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Viesti Kirjoittaja Jasu » To Helmikuu 23. 20:38:47 2006

Onko kellään kuvaa 2wd:n ja 4wd:n v-pyörästä?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Heinäkuu 17. 15:31:27 2006

magelius kirjoitti:Lisätään tähän samaan vielä. Kuinka paljon on porukka keventäny tota 2wd vauhtipyörää, vai onko mitään vastaavaa hyötyä? / haittaa kestämisen suhteen?
Yks kerholainen (kokemuksella) kertoi vinkiks, että keventäminen ei juurikaan kyllä hyödytä, kun kyseessä on Cossun kone, mutta omalla kokemuksella sanon, että jos ite sorvaat eikä maksa mitään, niin anna palaa, kun ei siitä kyllä haittaakaan pitäis olla, ite en kyllä maksaisi ko. operaatiosta, ku se ei hyödytä...
Itellä omas Cosas on "kuulemma" sorvattu niin paljo pois ku vaan on mahdollista... :wink:
Jos taas on liikaa rahaa, niin suosittelen kevennettyä teräs tai alumiini vauhtipyörää...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Heinäkuu 18. 8:10:53 2006

Mitään järkee mennä koskemaan ainakaan 2wd vieläpä aika hienoon teräspyörään, ja sitten voi jo lähtee navetantaakse kummatkin piiput suussa jos rupee joku ammattitaidoton jyrsimään kun ei maksa mitään tyyliin "ai mikä on inertiavoima". Jos sen 300hv tussarin kulku on siitä kiinni painaako pyörä 6 vai 8 kg niin joopa joo.
Muistakaa että kossussa on vakiona melko hyvät osat joita ei ainakaan katu 400hv käyttöön ole juurikaan tarve mulkata.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Heinäkuu 18. 9:17:29 2006

Liikkeelle lähtö kevyellä vauhtipyörällä on tuskaa, varsinkin vielä sintterillä. Aivan turhaa koskea siihen kossun vauhtipyörään, suunta on vaan huonompaan.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Heinäkuu 18. 11:15:04 2006

Mulla on Fidanza aluvauhtipyörä omassa kiinni. Tosta ei ole ainakaan mitään negatiivista sanottavaa. Kierrosherkkyyttä tuli lisää, liikkeellelähdöissä ei mitään eroa vakiovauhtipyörään ainakaan vakiokytkimellä. Ostin tuon Prostreetin poistolistalta kun edullisesti sain. Alkuperäinen oli hiukan sinistynyt ja rakoilla, sitä olis pitänyt sorvata, joten ei tullut edes paljon kalliimmaksi. Painoa tolla taitaa olla jotain 6Kg tietämissä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Vastaa Viestiin