Cossun Acralite männät?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Cossun Acralite männät?

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Tammikuu 5. 9:02:29 2006

Noita mäntiä olen tilaamassa mutta sanokaapas mitä eroa on normi cossun ja wrc cosan männillä hinta oli sama!

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » To Tammikuu 5. 9:10:55 2006

Löytyyks sulta esim burtonin kuvastoa? siinä tais olla kuva siitä, eli laen muotoilu on erona? joku vahvistakoon tämän.
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Tammikuu 5. 9:17:29 2006

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Tammikuu 5. 9:27:23 2006

Noita kuvien perusteella olis normi cossun männällä korkee puristus suhde wrc mäntään verrattuna!
Onko kellään koneessaan keisiä mäntiä? Kokemuksia?!?!

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » To Tammikuu 5. 10:08:56 2006

Cosander kirjoitti:Noita kuvien perusteella olis normi cossun männällä korkee puristus suhde wrc mäntään verrattuna!
Onko kellään koneessaan keisiä mäntiä? Kokemuksia?!?!
Juu ja näyttää olevan venttiileille lovet
ex Jäsen #10

Cosander
Viestit: 926
Liittynyt: To Tammikuu 10. 9:24:06 2002
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Cosander » To Tammikuu 5. 10:20:37 2006

Jake kirjoitti:
Cosander kirjoitti:Noita kuvien perusteella olis normi cossun männällä korkee puristus suhde wrc mäntään verrattuna!
Onko kellään koneessaan kyseisiä mäntiä? Kokemuksia?!?!
Juu ja näyttää olevan venttiileille lovet

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » To Tammikuu 5. 10:20:39 2006

Näyttää tuo "normi" olevan vain aihio, eli lakea ei työstetty. Näin Accralite myy monesti mäntänsä.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Maaliskuu 22. 19:35:57 2006

Mikäs on accraliten halkaisija jos sitä myydään merkinnällä 91,3(eli siis paketissa/burtonin sivuilla lukee tuo)?
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Maaliskuu 22. 20:08:26 2006

tony the tiger kirjoitti:Mikäs on accraliten halkaisija jos sitä myydään merkinnällä 91,3(eli siis paketissa/burtonin sivuilla lukee tuo)?
Eikö laatikossa ollut lappua jossa tarkat mitat :?:

Ilpo
Viestit: 640
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:29:33 2001

Viesti Kirjoittaja Ilpo » Ke Maaliskuu 22. 20:37:35 2006

tony the tiger kirjoitti:Mikäs on accraliten halkaisija jos sitä myydään merkinnällä 91,3(eli siis paketissa/burtonin sivuilla lukee tuo)?
Se on todennäköisesti välyksen verran pienempi :wink: Eli halkaisija on ilmoitettu niin että kun lohko porataan tuohon mittaan on välys automaattisesti oikea.
Vihellys Ja Pauke - Virityspaja

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Ke Maaliskuu 22. 20:39:47 2006

Ilpo kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti:Mikäs on accraliten halkaisija jos sitä myydään merkinnällä 91,3(eli siis paketissa/burtonin sivuilla lukee tuo)?
Se on todennäköisesti välyksen verran pienempi :wink: Eli halkaisija on ilmoitettu niin että kun lohko porataan tuohon mittaan on välys automaattisesti oikea.
Juurikin nuin,mutta mukana tulee lappu jossa näkyy tarkka mitta jos semmosella tiedolla ite tekee jotain,mut poraus on 91,3 8)

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Maaliskuu 22. 21:21:02 2006

Asia on pihvi. Siispä niitä mäntiä ei mun lohkoon voi laittaa. Joutuu hoonaamaan sen verran et välys olis n. 0,2mm. Eipä viittiny koneistamollakaan sitten paljon lohkoa mittailla, kun kyselin tuosta ennen mäntien hankintaa, heittäny vaan arvalla et kyllä ne sinne käy. V******sen multihuipennus :evil: .
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Ke Maaliskuu 22. 21:40:15 2006

Vähän myöhässä, mut just tutkin tommosia wrc malleja. Halkaisija 0,12 mm ale nimellismitan ja palotila samankokonen kun 2wd cossun männässä.
Ja saahan noita myös 92 ja 94 halkaisijalla

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Ke Maaliskuu 22. 21:46:46 2006

tony the tiger kirjoitti:Asia on pihvi. Siispä niitä mäntiä ei mun lohkoon voi laittaa. Joutuu hoonaamaan sen verran et välys olis n. 0,2mm. Eipä viittiny koneistamollakaan sitten paljon lohkoa mittailla, kun kyselin tuosta ennen mäntien hankintaa, heittäny vaan arvalla et kyllä ne sinne käy. V******sen multihuipennus :evil: .
Ja kohta bongataan myyntipalstalta männät tahi lohko.
Voi tosta mokasta varmaan vähä neuvotella sen koneistamon kanssa. Tietty jos mäntiä ei oo ollu lohkon mukana, niin voinevat venkoilla irti hyvityksistä.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Ke Maaliskuu 22. 21:58:06 2006

Popi kirjoitti:
tony the tiger kirjoitti:Asia on pihvi. Siispä niitä mäntiä ei mun lohkoon voi laittaa. Joutuu hoonaamaan sen verran et välys olis n. 0,2mm. Eipä viittiny koneistamollakaan sitten paljon lohkoa mittailla, kun kyselin tuosta ennen mäntien hankintaa, heittäny vaan arvalla et kyllä ne sinne käy. V******sen multihuipennus :evil: .
Ja kohta bongataan myyntipalstalta männät tahi lohko.
Voi tosta mokasta varmaan vähä neuvotella sen koneistamon kanssa. Tietty jos mäntiä ei oo ollu lohkon mukana, niin voinevat venkoilla irti hyvityksistä.
Huomenna soittaa se äijä maahantuojalle, kysyy vaihtaisivatko nuo seuraavaan ylikokoon. Jos ei niin sit varmaan vaihtuu 91,6mm wisecoihin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ke Maaliskuu 22. 23:16:25 2006

Muistaako joku ulkomuistista cossun vakiomännän palotilan tilavuutta? Itse muistelin sen olevan 16 cm3 (2wd), mutta burtonin sivut antavat noille acraliteille 24 cm3 (91,33mm männät) tota palotilaa koloineen ja puristussuhteeksi 7,5.
Myös vakiomännän puristuskorkeus kiinnostaisi, kun muistaakseni se on 40,5mm ja burtonin sivuilla noilla acraliteillä korkeus on joko 40,5mm tai 40,8mm. WRC type männissä toi lakikorkeus on pienempi ja tavan männissä toi isompi.

Rikke: muistatko paljonko mittasit ton acraliten todelliseksi halkaisijaksi, kun burton ilmoittaa 91,33mm ja noi tony the tigerin männät oli mitattu 91,18mm koneistamolla, joten se ois jo 0,15mm alla nimellisen.

+2.bar
Viestit: 160
Liittynyt: To Toukokuu 1. 11:05:29 2003

92MM

Viesti Kirjoittaja +2.bar » To Maaliskuu 23. 7:17:06 2006

mulla on 2 wd ssä tommoset 92mm acrot.. mallia wrc..

puristus suhde on jotain 7.3-7.6 välillä..... (laiskuus iski mitatessa).

todella laadukasta kamaa. itselläni toiminut hienosti.



mitenkäs cossun oma ruisku\moottorin ohjaus reagoi moiseen.???

-siis puristus suhteen pienentymiseen.. ????



itse en ole huomannut muuta kuin että kone käy muutaman
asteen viileämpänä.

lämpöön saattaa vaikuttaa myös koko moottorin remontointi ,osaltaan.
auto ilman turboa on kuin leka ilman vartta..

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » To Maaliskuu 23. 9:18:45 2006

MikkoT kirjoitti:Muistaako joku ulkomuistista cossun vakiomännän palotilan tilavuutta? Itse muistelin sen olevan 16 cm3 (2wd), mutta burtonin sivut antavat noille acraliteille 24 cm3 (91,33mm männät) tota palotilaa koloineen ja puristussuhteeksi 7,5.
Myös vakiomännän puristuskorkeus kiinnostaisi, kun muistaakseni se on 40,5mm ja burtonin sivuilla noilla acraliteillä korkeus on joko 40,5mm tai 40,8mm. WRC type männissä toi lakikorkeus on pienempi ja tavan männissä toi isompi.

Rikke: muistatko paljonko mittasit ton acraliten todelliseksi halkaisijaksi, kun burton ilmoittaa 91,33mm ja noi tony the tigerin männät oli mitattu 91,18mm koneistamolla, joten se ois jo 0,15mm alla nimellisen.
Mulla on nimellismitaltaan 92mm ja todellinen 91,88. Pari tonnia eroa keskenään, eli tarkkoja ovat. Männän palotila sama 16cm3 kuin 2wd vakio, mittasin lääkeruiskulla. Tosin myyjä tiesi kertoa saman. mäntä tulee 0,2mm yli tason vakioveiveillä. Noilla saa puristukset mukavasti lähelle 9 ohuella pahvilla 4wd kannella.

Vastaa Viestiin