koloo cosan mäntiin

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

koloo cosan mäntiin

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Joulukuu 11. 12:57:10 2005

pitäis saaja pikkasen venataskuja mäntiin ilman että otta ne pois koneesta. onko jollaki joku laite millä saa siistitst tehtyä (ei vapaalla kädellä vingulla))) tyhjä cosan kansi ja siihen vena jossa on terä.... lainaisko joku... vai onko muita kieinoja???
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Su Joulukuu 11. 13:29:45 2005

kokkolan moottorihiomo on aika paljon noita tehnyt. hinnasta en tiedä. kolot tulee niin lähelle ulkoreunaa että aika tarkka homma tehdä itse. erään kaverin wisecoista oli jopa se reuna irronnut/sulanut tai jotain, konerikko tuli. laittoi accralitet tilalle..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Joulukuu 11. 13:40:42 2005

Onhan tohon yks toinenkin keino. Ei tarttee edes kantta ottaa pois kun tekee ne kolot sinne mäntien päihin. Mutta useimmiten operaation jälkeen on kannen irrotus tarpeen :roll: Ei todellakaan hirveen suositeltava keino ,mutta monet on silleen tehneet.

fordrs2000
Viestit: 3770
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 15:57:07 2001
Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fordrs2000 » Su Joulukuu 11. 15:52:00 2005

Timo kirjoitti:kokkolan moottorihiomo on aika paljon noita tehnyt. hinnasta en tiedä. kolot tulee niin lähelle ulkoreunaa että aika tarkka homma tehdä itse. erään kaverin wisecoista oli jopa se reuna irronnut/sulanut tai jotain, konerikko tuli. laittoi accralitet tilalle..

juu tiedän :D perhana periaatteessa en koloja enempä tarvis mutta haluan vain pelata varmanpäälle ja ku oon just kasannu koneen ei jaksaia aukoo....
volvo 240 tic vm 88
Ford escort rs2000 mk2 vm 79 orange
Ford escort rs2000 mk2 vm 77 black
Ford escort rs2000 mk1 vm 73
honda monkey z50j vm 90 varikkolelu
https://www.facebook.com/pages/Westcoas ... 1593830954
http://www.youtube.com/user/Westcoastrallyteam1

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Ma Joulukuu 12. 13:35:35 2005

Olisko kannattanu miettiä ensin hiukan tarkemmin millä osilla kone kasataan ja mitä muutoksia on tehtävä... :? Olis ehkä saanut ne kolotkin tehtyä hiukan helpommin.
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 12. 13:56:21 2005

Mun kolot teki tommis billet. Tosin männät oli silloin irti :) Yksi "velho" sanoi tehneensä joitakin kertoja noita koloja myös mäntien ollessa paikallaan. Vanhasta venttiilistä tekee terän ja siihen vähän jatkaa vartta, sitten käyttää kantta "ohjurina" ja venttii porakoneeseen kiinni ja antaa mennä. Onnistuu mutta vähän rajua :roll:
Viimeksi muokannut Skorppi, Ma Joulukuu 12. 14:22:49 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 12. 14:01:28 2005

ja sit mietitään miten saadaan moottori tasapainoon!!!!!
mittappa minkä kokoinen kasa 1 gramma on alumiinia
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ma Joulukuu 12. 14:24:03 2005

sierra friikki kirjoitti:ja sit mietitään miten saadaan moottori tasapainoon!!!!!
mittappa minkä kokoinen kasa 1 gramma on alumiinia
Tässä kysyttiin miten mäntiin saa kolot paikallaan ja sit kerrottiin miten niitä on tehty.

Ei kait kukaan nyt oikeasti ole sitä mieltä että niitten kolojen tekeminen paikallaan olisi se hyvä tapa :?:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Joulukuu 12. 16:09:40 2005

Skorppi kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:ja sit mietitään miten saadaan moottori tasapainoon!!!!!
mittappa minkä kokoinen kasa 1 gramma on alumiinia
Tässä kysyttiin miten mäntiin saa kolot paikallaan ja sit kerrottiin miten niitä on tehty.

Ei kait kukaan nyt oikeasti ole sitä mieltä että niitten kolojen tekeminen paikallaan olisi se hyvä tapa :?:
:D niin täähän oli luonnollisesti teoriaa ,miten ne voisi tehdä.
voisihan sinne laittaa esim ventiilin hioma tahnaa koko sylinteri täyteen ja sit mäntä ylä kuolo kohtaan ja ruveta pyrittään ventiiliä porakoneella kunnes sopiva kolo on mäntään tehty.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

ohc
Viestit: 1321
Liittynyt: To Joulukuu 18. 19:42:50 2003
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ohc » Ma Joulukuu 12. 17:05:55 2005

Skorppi kirjoitti:Yksi "velho" sanoi tehneensä joitakin kertoja noita koloja myös mäntien ollessa paikallaan. Vanhasta venttiilistä tekee terän ja siihen vähän jatkaa vartta, sitten käyttää kantta "ohjurina" ja venttii porakoneeseen kiinni ja antaa mennä. Onnistuu mutta vähän rajua :roll:
Samalla lailla yksi kaveri teki bemarin mäntiin kolot venttiileille. Kansi jota käytettiin ohjurina oli joku rikkinäinen kansi. Ihan siistin näköistä jälkeä siitä tuli, vaikka silloin hieman epäilinkin tuon onnistumista.

Ford Escort RS2000 mk2 r.F
Ford Focus

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Joulukuu 12. 23:33:33 2005

Tein joskus 80-luvulla kolot Daihatsun dieseliin (kansi plaanattu ja paksumpaa pahvia ei saanut-> venat männissä) em. systeemillä seuraavasti:
Purettu kansi ohjurina, venttiiliin laitettiin 80-180 karkeutta oleva liimalaikan pala joka saksittiin lautasen kokoiseksi, kansi-venttili hollille, porakone venttiiliin kiinni ja matkaan. Sai helposti siistit lautasen kokoiset upotukset. Vaatii vaan puhtautta ja karstattoman venttiilin. Männän reunaan teippi estämään skeidan menoa alakertaan.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Vastaa Viestiin