Mallikohtaiset keskustelun aiheet.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Su Marraskuu 20. 23:43:36 2005
Moi,
On luultavimmin kysymys alapallonivelestä(?), kun jarrulevystä kääntäessä toinen laita on herkkä ja kun lähestytään keskusta/lähdetään kääntämään toiseen äärilaitaan, niin tulee kääntämisestä todella raskasta?
On niin raskas, että vaikuttaa jo koko ohjausvaihteeseen, alkaa akseli liikkumaan kuskinpäästä kun siinä on se säätöpusla jossa on jousi mukana.
Toinen puoli huomattavasti herkempi käännellä.
(huom. raidetanko ei kiinni käänneltäessä!)
tajusko kukaan?
Kysymys,
Onko missään muussa sierrassa sama tukivarsi edessä kuin 4x4 cossussa?
-stefa.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
Turbo_IS
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Viesti
Kirjoittaja Turbo_IS » Ma Marraskuu 21. 8:41:05 2005
Oletko tarkistanut iskarin yläpään laakerin?
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » Ma Marraskuu 21. 10:51:34 2005
Stefa kirjoitti:Kysymys,
Onko missään muussa sierrassa sama tukivarsi edessä kuin 4x4 cossussa?
-stefa.
On. 2wd cossussa ja kaikissa 4wd sierroissa.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Ma Marraskuu 21. 12:00:21 2005
Jay kirjoitti:Stefa kirjoitti:Kysymys,
Onko missään muussa sierrassa sama tukivarsi edessä kuin 4x4 cossussa?
-stefa.
On. 2wd cossussa ja kaikissa 4wd sierroissa.
Oletko aivan varma.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » Ma Marraskuu 21. 12:59:30 2005
sprint kirjoitti:Jay kirjoitti:Stefa kirjoitti:Kysymys,
Onko missään muussa sierrassa sama tukivarsi edessä kuin 4x4 cossussa?
-stefa.
On. 2wd cossussa ja kaikissa 4wd sierroissa.
Oletko aivan varma.

Hmmmm...... Olen
Käväsin oikein tallissa tarkistamassa. Cossuissa 100% varmuudella samat 2wd ja 4wd (sama osanumero) tarkistin. Sitten vertasin cossun orkkistukivartta 4wd cossun allaolevaan tarviketukivarteen (saksalainen), joka on siis varosakirjojen mukaan sierra 4wd:n ja samanlainenhan se oli.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Marraskuu 21. 13:02:36 2005
Jay kirjoitti:Stefa kirjoitti:Kysymys,
Onko missään muussa sierrassa sama tukivarsi edessä kuin 4x4 cossussa?
-stefa.
On. 2wd cossussa ja kaikissa 4wd sierroissa.
Juurikin näin.
Ratsastetaan hiukan aiheella: Onko kenelläkään havaintoa mistä laitteesta ovat kotoisin muuten samanlaiset etutukivarret kuin normi Cossussa, mutta sisäpään pusla on uniball? Siis samantyyppinen kuin Cossun takatukivarsien puslat...
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » Ma Marraskuu 21. 13:10:28 2005
sierra4x4tbo kirjoitti:Jay kirjoitti:Stefa kirjoitti:Kysymys,
Onko missään muussa sierrassa sama tukivarsi edessä kuin 4x4 cossussa?
-stefa.
On. 2wd cossussa ja kaikissa 4wd sierroissa.
Juurikin näin.
Ratsastetaan hiukan aiheella: Onko kenelläkään havaintoa mistä laitteesta ovat kotoisin muuten samanlaiset etutukivarret kuin normi Cossussa, mutta sisäpään pusla on uniball? Siis samantyyppinen kuin Cossun takatukivarsien puslat...
Sierroissa ei pitäisi olla sellaista missään alunperin ainakaan. MK4 Escortissa semmoiset on, mutta alatukivarret munmielestä pienemmät. Samannäköiset tosin äkkiäkatsottuna jos ei ole vertailukohtaa vieressä..
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ma Marraskuu 21. 13:23:57 2005
Jay kirjoitti:
Sierroissa ei pitäisi olla sellaista missään alunperin ainakaan. MK4 Escortissa semmoiset on, mutta alatukivarret munmielestä pienemmät. Samannäköiset tosin äkkiäkatsottuna jos ei ole vertailukohtaa vieressä..
Vertailukohtakin oli kyllä ihan vieressä ja Sierran alta purettu pois ...muttamutta. Pitää ottaa numero varsista ja käydä tiskiltä kysymässä, että mistä autosta.
-
Jay
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja Jay » Ma Marraskuu 21. 13:29:38 2005
sierra4x4tbo kirjoitti:Jay kirjoitti:
Sierroissa ei pitäisi olla sellaista missään alunperin ainakaan. MK4 Escortissa semmoiset on, mutta alatukivarret munmielestä pienemmät. Samannäköiset tosin äkkiäkatsottuna jos ei ole vertailukohtaa vieressä..
Vertailukohtakin oli kyllä ihan vieressä ja Sierran alta purettu pois ...muttamutta. Pitää ottaa numero varsista ja käydä tiskiltä kysymässä, että mistä autosta.
Juu, no ei ne sitten escon varmastikkaan ole. Jos jossain sierrassa on sitten ollutkin sellaiset, ei ole itselllä tullut kyllä vastaan. Tai sitten joku on laittanut ne itse sinne, mikä on todennäköisempi vaihtoehto.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Marraskuu 21. 13:36:44 2005
Jay kirjoitti:sierra4x4tbo kirjoitti:Jay kirjoitti:
Sierroissa ei pitäisi olla sellaista missään alunperin ainakaan. MK4 Escortissa semmoiset on, mutta alatukivarret munmielestä pienemmät. Samannäköiset tosin äkkiäkatsottuna jos ei ole vertailukohtaa vieressä..
Vertailukohtakin oli kyllä ihan vieressä ja Sierran alta purettu pois ...muttamutta. Pitää ottaa numero varsista ja käydä tiskiltä kysymässä, että mistä autosta.
Juu, no ei ne sitten escon varmastikkaan ole. Jos jossain sierrassa on sitten ollutkin sellaiset, ei ole itselllä tullut kyllä vastaan. Tai sitten joku on laittanut ne itse sinne, mikä on todennäköisempi vaihtoehto.
Englannista niitä ainakin saa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
sprint
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Viesti
Kirjoittaja sprint » Ma Marraskuu 21. 14:31:44 2005
Jay kirjoitti:sprint kirjoitti:Jay kirjoitti:
On. 2wd cossussa ja kaikissa 4wd sierroissa.
Oletko aivan varma.

Hmmmm...... Olen
Käväsin oikein tallissa tarkistamassa. Cossuissa 100% varmuudella samat 2wd ja 4wd (sama osanumero) tarkistin. Sitten vertasin cossun orkkistukivartta 4wd cossun allaolevaan tarviketukivarteen (saksalainen), joka on siis varosakirjojen mukaan sierra 4wd:n ja samanlainenhan se oli.
Kiitos selkeestä perustellusta vastauksessa Jay, näin homman pitääkin toimia.

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
Stefa
- Viestit: 4057
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
- Paikkakunta: Innercircle
Viesti
Kirjoittaja Stefa » Ma Marraskuu 21. 17:00:33 2005
Turbo_IS kirjoitti:Oletko tarkistanut iskarin yläpään laakerin?
Hmm, empäs ole.. katsotaanpa se sitten ensiksi!
kiitti,
-stefa
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !
-
rikke
- Viestit: 403
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004
Viesti
Kirjoittaja rikke » Ma Marraskuu 21. 22:22:25 2005
[/quote]
Ratsastetaan hiukan aiheella: Onko kenelläkään havaintoa mistä laitteesta ovat kotoisin muuten samanlaiset etutukivarret kuin normi Cossussa, mutta sisäpään pusla on uniball? Siis samantyyppinen kuin Cossun takatukivarsien puslat...[/quote]
Ihmettelin joskus noita samasia uniballeja, kun purin nelikkocossusierraa. Ei ole sen jälkeen tuullu vastaan. Jos niitä saa, tukevathan ne ovat. Auto oli saksasta.
-
Cossu_anssi
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 8:49:49 2005
- Paikkakunta: Masku
Viesti
Kirjoittaja Cossu_anssi » Ma Marraskuu 21. 22:37:45 2005
Minäkin ratsastan aiheella: Siis onko tavallisessa 4wd Sierrassa ja 4wd Cosworth Sierrassa samanlaiset alatukivarret?
Mondeo TDCi 130hv -02
Escort Mk1 -73
Sierra Cosworth 4*4 -90 "myyty"
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Ma Marraskuu 21. 22:48:38 2005
Tuossa tuo jo aiemmin sanottiin:
2wd 4D Cosw., 4x4 Cosw., Esco Cosw. ja kaikki muut nelivetosierrat (->XR4x4 ja DOHC 4x4) = sama alatukivarsi. + nelikkoScorpio. Etupalkeissa ja navoissa sitten enemmän eroja ristiin.
Siipicossussa on omansa, erittäin hankala artikkeli.
Viimeksi muokannut
jjs, Ma Marraskuu 21. 22:50:26 2005. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
cosworthman
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
Viesti
Kirjoittaja cosworthman » Ma Marraskuu 21. 22:48:50 2005
Cossu_anssi kirjoitti:Minäkin ratsastan aiheella: Siis onko tavallisessa 4wd Sierrassa ja 4wd Cosworth Sierrassa samanlaiset alatukivarret?
Juu on ne samat xr, DOCH ja cossu 4x4 sekä scorpio nelikossa näyttäs olevan kans samat..
#350
-
sierra4x4tbo
- Viestit: 5172
- Liittynyt: Pe Lokakuu 4. 13:22:52 2002
- Paikkakunta: In the forest, picking up mushrooms!
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja sierra4x4tbo » Ke Marraskuu 23. 14:45:56 2005
rikke kirjoitti:
Ihmettelin joskus noita samasia uniballeja, kun purin nelikkocossusierraa. Ei ole sen jälkeen tuullu vastaan. Jos niitä saa, tukevathan ne ovat. Auto oli saksasta.
Eipä tiskillä osanneet sanoa varsista löytyneiden numeroiden perusteella yhtään mitään. On ainakin poistuneet ohjelmasta, jos Suomesta on ikinä saanutkaan.
-
Puuhapetri
- CRSC jäsen 2018
- Viestit: 174
- Liittynyt: Ti Elokuu 3. 16:20:11 2004
- Paikkakunta: Pirkanmaan alue
Viesti
Kirjoittaja Puuhapetri » Pe Maaliskuu 16. 11:55:11 2007
Stefa kirjoitti:Moi,
On luultavimmin kysymys alapallonivelestä(?), kun jarrulevystä kääntäessä toinen laita on herkkä ja kun lähestytään keskusta/lähdetään kääntämään toiseen äärilaitaan, niin tulee kääntämisestä todella raskasta?
On niin raskas, että vaikuttaa jo koko ohjausvaihteeseen, alkaa akseli liikkumaan kuskinpäästä kun siinä on se säätöpusla jossa on jousi mukana.
Toinen puoli huomattavasti herkempi käännellä.
(huom. raidetanko ei kiinni käänneltäessä!)
tajusko kukaan?
Kysymys,
Onko missään muussa sierrassa sama tukivarsi edessä kuin 4x4 cossussa?
-stefa.
Löytykö ongelmaan ratkaisua?
Cosworth 4x4 -90