Missä porttuuttaa cossun kantta?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Missä porttuuttaa cossun kantta?

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 13. 14:34:15 2005

Olis aikomus siistityttää kanavia mutta missä ne olis viisaitä teetättää?

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Su Marraskuu 13. 15:41:06 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:Olis aikomus siistityttää kanavia mutta missä ne olis viisaitä teetättää?
ainakin kansiviritys j kosunen tekee todella siistiä jälkeä.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 13. 15:58:18 2005

RS.Kosonen kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Olis aikomus siistityttää kanavia mutta missä ne olis viisaitä teetättää?
ainakin kansiviritys j kosunen tekee todella siistiä jälkeä.
Onko mitään hajua et mitä maksaa tuommonen työ?

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?

Viesti Kirjoittaja Hesus » Su Marraskuu 13. 16:31:37 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:
RS.Kosonen kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:Olis aikomus siistityttää kanavia mutta missä ne olis viisaitä teetättää?
ainakin kansiviritys j kosunen tekee todella siistiä jälkeä.
Onko mitään hajua et mitä maksaa tuommonen työ?
Kansiset
Tonne veisin oman kannen laitettavaks. Hinnat selvii soittamalla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?

Viesti Kirjoittaja THR » Su Marraskuu 13. 17:10:01 2005

jesus48 kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
RS.Kosonen kirjoitti:ainakin kansiviritys j kosunen tekee todella siistiä jälkeä.
Onko mitään hajua et mitä maksaa tuommonen työ?
Kansiset
Tonne veisin oman kannen laitettavaks. Hinnat selvii soittamalla.
Täytyypi huomenna kysellä nuista ja ajattelin jos kosonen on käyttänyt kantta tuolla niin hän varmaan osais sanoa mitä se sille makso :evil:

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Marraskuu 13. 17:12:35 2005

kosunen ainakin osaa cosan kantta portata. Kansisella saattaa olla kova ruuhka kun jokainen opel heppu CIH kantta sinne lähettämässä.

joopa joo
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja joopa joo » Su Marraskuu 13. 17:55:50 2005

Soita 0500 777287 Samin autopaja tehnyt esim sen esco kossun kannen mistä täällä oli joskus juttua muistaakseni 750hv/754nm

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Su Marraskuu 13. 19:09:42 2005

joopa joo kirjoitti:Soita 0500 777287 Samin autopaja tehnyt esim sen esco kossun kannen mistä täällä oli joskus juttua muistaakseni 750hv/754nm
Onkohan nyt ihan hyvä homma mainostella numeroita näin julkisesti. Eri asia jos sulla on samin lupa numeron jakeluun..
Toyota Supra TT

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Su Marraskuu 13. 20:23:53 2005

timoheikkinen792 kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti: Onko mitään hajua et mitä maksaa tuommonen työ?
Kansiset
Tonne veisin oman kannen laitettavaks. Hinnat selvii soittamalla.
Täytyypi huomenna kysellä nuista ja ajattelin jos kosonen on käyttänyt kantta tuolla niin hän varmaan osais sanoa mitä se sille makso :evil:
no en oikeen osaa sanoa että mitä pelkkä kanavien siistiminen maksaa.koska minun kanteen kosunen teki kaikki(porttaus,venttilien muotoilu,istukoiden muotoilu,koneistukset,pronssi koolaimet..yms.kannattaa kysellä....www.kansiviritys j kosunen.fi sieltä löytyy varmaan puhelin numero.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Su Marraskuu 13. 22:36:50 2005

Hena kirjoitti:
joopa joo kirjoitti:Soita 0500 777287 Samin autopaja tehnyt esim sen esco kossun kannen mistä täällä oli joskus juttua muistaakseni 750hv/754nm
Onkohan nyt ihan hyvä homma mainostella numeroita näin julkisesti. Eri asia jos sulla on samin lupa numeron jakeluun..
No toi on firma ja numero löytyy ihan kuuklettamalla, joten ei liene harmia. JA usein yritykset tykkää jos nimi leviää...
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

PasiZ
Viestit: 1033
Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
Paikkakunta: Salo, #480
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PasiZ » Ma Marraskuu 14. 13:04:22 2005

Hena kirjoitti:
joopa joo kirjoitti:Soita 0500 777287 Samin autopaja tehnyt esim sen esco kossun kannen mistä täällä oli joskus juttua muistaakseni 750hv/754nm
Onkohan nyt ihan hyvä homma mainostella numeroita näin julkisesti. Eri asia jos sulla on samin lupa numeron jakeluun..
Jos numero ei ole salainen, on se julkinen ja näin kenen tahansa saatavissa.
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka ;)
Fun is not a straight line

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ma Marraskuu 14. 23:28:43 2005

Jallu kirjoitti:
Hena kirjoitti:
joopa joo kirjoitti:Soita 0500 777287 Samin autopaja tehnyt esim sen esco kossun kannen mistä täällä oli joskus juttua muistaakseni 750hv/754nm
Onkohan nyt ihan hyvä homma mainostella numeroita näin julkisesti. Eri asia jos sulla on samin lupa numeron jakeluun..
No toi on firma ja numero löytyy ihan kuuklettamalla, joten ei liene harmia. JA usein yritykset tykkää jos nimi leviää...
En oo tiennykään että on ihan firma. Noh, siinä tapauksessa tuskin haittaa mainos. :wink:

ps. Vaikka nimi ja numero löytyykin googlettamalla niin ei se silti aina oikeuta sitä jakelemaan..
Toyota Supra TT

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Ti Marraskuu 22. 23:42:40 2005

onko jollain tietoa minkälaisia on kh-motorsin porttaamat kannet on (kari hätönen) mahtaako kyseistä puljua enää ollakkaan...virtauslapun mukaan imuvirtaus 231hv/10mm ja 237hv/11.25mm nostolla ja tosta pakovirtauksesta ei saa oikein tolkkua...
minkä verran yleensä pakopuoli virtaa portatuissa kansissa/vakiossa?
(vakio virtausta tuosta kannesta ei ole mitattu, vaan kansi oli jo entuudestaan portattu 219hv/?mm)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ke Marraskuu 23. 1:36:11 2005

mettis kirjoitti:onko jollain tietoa minkälaisia on kh-motorsin porttaamat kannet on (kari hätönen) mahtaako kyseistä puljua enää ollakkaan...virtauslapun mukaan imuvirtaus 231hv/10mm ja 237hv/11.25mm nostolla ja tosta pakovirtauksesta ei saa oikein tolkkua...
minkä verran yleensä pakopuoli virtaa portatuissa kansissa/vakiossa?
(vakio virtausta tuosta kannesta ei ole mitattu, vaan kansi oli jo entuudestaan portattu 219hv/?mm)
Täällä Vihdissä Nummelassa KH-motors sijaitsee ja siellä ropataan turboja. JJS kun Hätösen hyvin tuntee niin kertoo varmaan tehdäänkö siellä pajalla myös porttauksia "myyntiin".
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ke Marraskuu 23. 15:24:45 2005

mettis kirjoitti:onko jollain tietoa minkälaisia on kh-motorsin porttaamat kannet on (kari hätönen) mahtaako kyseistä puljua enää ollakkaan...virtauslapun mukaan imuvirtaus 231hv/10mm ja 237hv/11.25mm nostolla ja tosta pakovirtauksesta ei saa oikein tolkkua...
minkä verran yleensä pakopuoli virtaa portatuissa kansissa/vakiossa?
(vakio virtausta tuosta kannesta ei ole mitattu, vaan kansi oli jo entuudestaan portattu 219hv/?mm)
http://www.siipicossu.com/virtausta.jpg
tuossa näkyy vakio virtaukset.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Marraskuu 25. 13:03:22 2005

ei kellään olisi kosusen porttaamasta cossun kannesta virtauslappua/kuvia, olisi mieleenkiintoista nähdä minkälaista jälkeä siltä syntyy...
ja jos löytyy muitakin kannen virtauslappuja niin voisi vähän verrata niitä..
escorttia varten tarttisi saada suhthyvä kansi.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Marraskuu 25. 13:10:02 2005

mettis kirjoitti:ei kellään olisi kosusen porttaamasta cossun kannesta virtauslappua/kuvia, olisi mieleenkiintoista nähdä minkälaista jälkeä siltä syntyy...
ja jos löytyy muitakin kannen virtauslappuja niin voisi vähän verrata niitä..
escorttia varten tarttisi saada suhthyvä kansi.
Niinkus varmaan tiedät, ei eri virtauspenkkien tulokset ole keskenään vertailukelpoisia.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Marraskuu 25. 13:10:08 2005

tuolla muutama kuva tuosta kh-motorsin porttaamasta 2wd:n kannesta
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... 31&from=25
virtauslapun mukaan imu 201hv/8.75mm ja pako 167hv/8.75mm
ja max imu 237hv/11.25mm ja pako 201hv/11.25mm.
(tiedä sitten oikeenpitävyyttä..lappu kirjoitettu käsin..)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

jouni
Viestit: 1904
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja jouni » Pe Marraskuu 25. 13:10:53 2005

Tuolla on jotain kuvia:

http://www.jpautotuning.fi/kosunen/
/// BMW 320DA Sport Xdrive -15 ///

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Marraskuu 25. 13:15:00 2005

Jallu kirjoitti:
mettis kirjoitti:ei kellään olisi kosusen porttaamasta cossun kannesta virtauslappua/kuvia, olisi mieleenkiintoista nähdä minkälaista jälkeä siltä syntyy...
ja jos löytyy muitakin kannen virtauslappuja niin voisi vähän verrata niitä..
escorttia varten tarttisi saada suhthyvä kansi.
Niinkus varmaan tiedät, ei eri virtauspenkkien tulokset ole keskenään vertailukelpoisia.
tiedossa on.......sais edes jotain suuntaa...
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » To Maaliskuu 9. 19:30:29 2006

Nostetaas jälleen aihe ylös: Onko kenelläkään kokemusta jr-tehokannen tekemistä kansista???

Tänään soittelin useaan kansipajaan ja kyselin pelkän porttauksen hintoja (venttiilityöt onnistuu työpaikalla), kirjo oli valtava. Jr-tehokansi oli halvin ja j.kosunen sekä kansiset kalleimpia. Kalleimman ja halvimman ero oli n.700e, riippuen tietysti porttauksen tasosta, kuitenkin reilummin pitäs "kairata". :)

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Maaliskuu 10. 15:17:11 2006

mitä jr tehokansi pyysi cossun kannen porttauksesta? ja kuinka paljon virtausta luvattiin?
soittelin kanssa muutamiin paikkoihin jokin aika sitten, 1500-2000e oli kosunen ja rally race 800e noin 250hv imupuolelta virtaava (nosto muistaakseni 10mm)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Pe Maaliskuu 10. 19:10:07 2006

ei se oikeen jaksanu muistaa paljo se sai virtaamaan sen.. :? hintaa tuli ilman venttiilitöitä sinne jonkinverran alta puolentonnin hujakoille.. kasvaa hinta tietty ku venttiilitki tehää... :) ois vaan kiva tietää kokemuksia kyseisestä pajasta, joka tehnu kuitenki jo aika kauan kansia..

Cosesc
Viestit: 1602
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 8:24:26 2001
Paikkakunta: Raswajokilaakso

Viesti Kirjoittaja Cosesc » Pe Maaliskuu 10. 20:50:25 2006

Rally Racen 250hv 10mm nostolla..... :lol: :lol: :lol:
Ford Sierra cosworth 4x4 GrA
Ford Sierra RS cosworth GrA
MB 814 huoltoauto
Honda CR500R
Honda CRF450R -08
Yamaha DT 175 MX -80
Yamaha YZ 490 -84

"KAIKEN SAA RIKKI"

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Maaliskuu 10. 20:56:46 2006

Eikös toi jr tehokansi ole kankaanpäässä. Porttasin siellä joskus vuosia sitten Ohc kannen.
Imupuoli ainakin virtasi sairaasti varmaan. Imuvenan koko oli niin suuri ,että en olis uskonut semmosta siihen kanteen ikinä mahtuvan. (olisko ollut 47.9mm)Varmaan 0.5mm oli imu ja pakovenojen väli kiinni asennossa.

En tiedä ,onko jr tehokannen systeemi niistä ajoista muuttunut sun muuta ,mutta silloin ainakin imukanavat vedettiin loppuun saakka niin isoiksi kuin mahdollista ja se soti aika paljon noitten virikirjojen ohjeita vastaan ainakin siihen aikaan. Se oli siis kairattu seetiin saakka niin avaraksi kuin mahdollista ilman mitään sen ihmeempiä virtauskulmien sun muiden miettimistä.

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Maaliskuu 10. 21:37:04 2006

streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla :lol: :lol:
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Maaliskuu 10. 21:40:17 2006

mettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla :lol: :lol:
Tuo pako virtaus on jo aika hyvä :D :shock: :D :shock: :D
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Maaliskuu 10. 22:32:49 2006

mettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla :lol: :lol:
Taisit nähdä sen yhden street-turpon tekemän kannen? Oli hyvä...ja teko taisi kestää n. vuoden :cry:
Tässähän se menee...

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Maaliskuu 10. 22:51:35 2006

Jahman kirjoitti:
mettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla :lol: :lol:
Taisit nähdä sen yhden street-turpon tekemän kannen? Oli hyvä...ja teko taisi kestää n. vuoden :cry:
joo, näin...en tiennyt että imukanavan saa niin isoksi :lol:
vähän oli pienemmät virtaukset siinä kannessa, kuin nyt lupasi että saa cossun kannen virtaamaan (varmaan virittänyt virtauspenkkiä :lol:)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Pe Maaliskuu 10. 23:11:21 2006

mettis kirjoitti:
Jahman kirjoitti:
mettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla :lol: :lol:
Taisit nähdä sen yhden street-turpon tekemän kannen? Oli hyvä...ja teko taisi kestää n. vuoden :cry:
joo, näin...en tiennyt että imukanavan saa niin isoksi :lol:
vähän oli pienemmät virtaukset siinä kannessa, kuin nyt lupasi että saa cossun kannen virtaamaan (varmaan virittänyt virtauspenkkiä :lol:)
Tuo imun 250 on ihan hyvä lukema riippuen tietysti nostosta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » La Maaliskuu 11. 12:00:05 2006

KtK kirjoitti:En tiedä ,onko jr tehokannen systeemi niistä ajoista muuttunut sun muuta ,mutta silloin ainakin imukanavat vedettiin loppuun saakka niin isoiksi kuin mahdollista ja se soti aika paljon noitten virikirjojen ohjeita vastaan ainakin siihen aikaan. Se oli siis kairattu seetiin saakka niin avaraksi kuin mahdollista ilman mitään sen ihmeempiä virtauskulmien sun muiden miettimistä.
Tuossa kysellyt tuota samaa itsekin tässä niin tuntuu tällähetkellä olevan ihan normaali teko että imu isonnetaan pakoon lähes koskematta.Tosin ei aivan noin älyttömän isoon imun asti tehtäisi.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Maaliskuu 11. 15:39:16 2006

mettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla :lol: :lol:

ton kannen haluaisin nähdä epäilen kyllä että kun vaihtaa virtauspenkkiä niin tippuu aika raakasti arvot(10mm epäilen) mutta voihan se pitää paikkaansa....pako on kyllä jo tolla 195hv melkeen puhki... :roll:

paras mitä olen saanu on 246hv imu ja 195hv pako olikohan se noin?? :wink: tämä kansi on mitattu kahessa eri penkissä....

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Maaliskuu 11. 17:37:06 2006

bpasi kirjoitti:
mettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla :lol: :lol:

ton kannen haluaisin nähdä epäilen kyllä että kun vaihtaa virtauspenkkiä niin tippuu aika raakasti arvot(10mm epäilen) mutta voihan se pitää paikkaansa....pako on kyllä jo tolla 195hv melkeen puhki... :roll:

paras mitä olen saanu on 246hv imu ja 195hv pako olikohan se noin?? :wink: tämä kansi on mitattu kahessa eri penkissä....

imu 247hv/11mm ja pako 196hv/11mm. kahdessa eri penkissä mitattu ja niiden välinen ero muutamia heppoja. kiitoksia vaan porttaajalle.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » La Maaliskuu 11. 19:18:08 2006

kuinkahan paljon isommat venttiilit auttaisivat cossun kannen virtauksia?
rosteriventtiilejä pystyisi varmaan myös enemmän muotoilemaan kuin cossun omia.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Maaliskuu 11. 19:22:36 2006

ei paljoa auta loppuu yksinkertaisesti materiaali.jos hitsaa lisää :wink:
.. omassa on 1mm isommat ja 243hv imu

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » La Maaliskuu 11. 20:34:52 2006

Jahas täällä on nyt tää aikavuodesta, höpöhöpö penkit vastaan reaalimaailma :) kyllä toi 240+ luokkaa 11 nostolla vakiovenoilla on hyvä ellei melko maximi. Jotkut asiakkaat on innoissaan mitä hienommat lukemat saa, joskus se totuus paljastuu, joillekkin ei koskaan.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » La Maaliskuu 11. 21:15:26 2006

Tarpeeksi vaan painetta niin kyllä ne vakio venttiilitkin riittää pitkälle (700hp).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » La Maaliskuu 11. 21:39:41 2006

kuten todettu, tuleva kansi mitattu kahdessa eri penkissä, noilla arvoilla..

kanavan koko verrattun kanteen mikä poikkileikattu, ei ole pelivaraa, yli tuon portatutut kannet, nostan hattua.. kuten SHR sanoi, loppuerot tekee ainoastaan penkki, ei porttaaja.. tai hitsi..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Su Maaliskuu 12. 0:22:35 2006

tuolla jotain cossun kannen porttauksesta
http://cosworthcenter.se/portningsarbete.htm
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Maaliskuu 30. 12:31:18 2006

Kuopiossa oman kanteni teetin tuohon Escorttiin ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Täytyy muistaa, että siihen hintaan sieltä saa enemmän kun pelkän porttauksen. Sisältää kaiken mahdollisen venttiili työstä istukoiden ja ohjureiden vaihtoon ym. Eikun pulttaa valmiin kannen paikalleen. Ja tarvittaessa suunnitellaan koko kone! Näin minulle tehtiin ja tuli todella hyvä. Penkissä ei vielä käytetty, mutta uudempi äffäläinen M3 jäi jäällä jälkeen. :wink: Ja Cossun kannen saa pakopuolen virtaamaan +90% imupuolesta. Kanavan julmettu isontaminen ei aina ole tie onneen! Pelkästään hieman isontamalla ja reilusti muotoilemalla saa ihmeitä aikaan. Täytyy myöntää, että taidetta tuo on!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » To Maaliskuu 30. 15:00:15 2006

paperman kirjoitti:Ja Cossun kannen saa pakopuolen virtaamaan +90% imupuolesta.
nyt minä ei ymmärjä? imu 240, pako plus 90% siihen? :lol:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » To Maaliskuu 30. 16:41:30 2006

olisi kiva nähdäkannen kuvia.... :roll:

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Maaliskuu 30. 22:09:26 2006

Timo kirjoitti:
paperman kirjoitti:Ja Cossun kannen saa pakopuolen virtaamaan +90% imupuolesta.
nyt minä ei ymmärjä? imu 240, pako plus 90% siihen? :lol:
Siis esimerkiksi imu 240 ja pako siitä 90 prosenttia tai yli.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

mettis
Viestit: 837
Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
Paikkakunta: täällä jossain..

Viesti Kirjoittaja mettis » Pe Maaliskuu 31. 18:43:06 2006

tuolla sivulla paljon kuvia cossun kansista (myös muita..) http://www.cncheads.co.uk/index.html

cossu vakio venttiileillä http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_sv.html

cossu isoventtiilikansi http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_bv.html
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Pe Maaliskuu 31. 19:45:38 2006

jumalauts että on hyvän näkösiä :P
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Maaliskuu 31. 21:27:24 2006

mettis kirjoitti:tuolla sivulla paljon kuvia cossun kansista (myös muita..) http://www.cncheads.co.uk/index.html

cossu vakio venttiileillä http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_sv.html

cossu isoventtiilikansi http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_bv.html
Nättiä työtä, pisti kyllä niissä mittaustuloksissa silmään, että oli mitattu n.100mm sylinterillä joka varmasti parantaa virtaustulosta.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » Su Toukokuu 7. 14:51:12 2006

Täällä kun näköjään väännetään kättä kansien virtauksista ja hinnoitteluista, niin on kai tähän soppaan omakin lusikka laitettava. Niin kuin moni tietää, halvalla ei hyvää saa(ainakaan usein). Esim. Cossun kansi on sen verran suuri töinen, että jos kannen täytyy ensin täyttää peruskuntoisuuden kriteerit, johon kuuluu ehjät venttiilit(ei kulumaa varsissa), ohjaimet priima kunnossa, istukat tehty hyvin(ei tule keskelle jos ohjain on kulunut soikeaksi, vaikeutta lisää vielä se, että istukkarengas materiaali on erittäin sitkeää), istukat eivät saa olla liian syvään painuneita, ei ole halkeamia, ei syöpyneitä vesitiloja jne jne. Kun peruskuntoon saattaminen tässä kansityypissä saattaa maksaa jo pelkästään useita satoja euroja ja siihen päälle ruvetaan kantta vielä virittämään, tulee hintaa väkisinkin aika paljon. Mutta onhan myös huomioitava, että onhan se 16v, jolloin virityksestä ja peruskunnostuksestakin tulee 2 kertainen 8v kanteen verrattuna. Minulta on tähän saakka lähtenyt 1 koneistamaton kansi ja se palasi lopulta minulle koneistettavaksi, koska asiakas ei saanut sitä teetettyä mainostamillaan koneistamoilla. Kannen koneistukset on tehtävä erityisen huolella, koska muuten lopputulos on kaikkea muuta kuin toimiva. Eikö olekin niin, että ne kaikki kanteen uhratut rahat olisivat joka euron arvoisia( tarkoitan, että tuote olisi ehjä vielä vuosienkin päästä). Minua on arvosteltu useinkin kovista hinnoista, mutta jokainen voi miettiä mistä ne hinnat oikein muodostuvat. Sekin on vielä aika jännä, kun ostetaan esim. isoja vanteita tai muuta vastaavaa, niin hinnalla ei aina olekaan merkitystä, mutta jos hyvästä sylinterikannesta joutuu maksamaan se on jo liikaa. Jokainenhan tietysti päättää missä kantensa käyttää jos käyttää. Tämä on kuitenkin raakaa käsityötä, jota monet eivät tule aina ajatelleeksi. Palvelen mielelläni tämän kerhon jäseniä, mikäli he haluavat käyttää palveluitani. Parhaiten kyselyt hoituvat soittamalla kännykkään. Sen enenpää halveksimasta kenenkään työtä näissä asioissa on eräs asia tullut useammin kuin kerran vastaan, nimittäin kun olen virtausmitannut jossain Eteläsuomessa tehtyä kantta, niistä häviää kuin mystisesti 10-15% tekijän ilmoittamiin arvoihin. Pääasia kuitenkin, että moottori tuottaa paremmin vääntöä ja tehoa aikaisempaan verrattuna. Ja sellainenkin asia tuli vielä mieleeni, että joistakin kansista virtauspenkki todellakin tykkää( muttei tarkoita, että moottorista tulisi toimiva), kanavan kulma virtauspenkin adapteriin on erittäin hyvä. Ehkäpä kevään kisoissa Motoparkissa nähdään menikö syteen vai saveen, jos saavat Escortin nippuun. Ai niin, meinasi unohtua että ahdin asioissakin puoleeni voi kääntyä. T : Kansiviritys J.Kosunen

SamiH
Viestit: 973
Liittynyt: Ke Maaliskuu 3. 12:10:30 2004
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SamiH » Su Toukokuu 7. 15:22:25 2006

Tervetuloa foorumille :!:
Ford Fiesta ST 2013
#727

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Su Toukokuu 7. 16:41:22 2006

onkos kellään kokemusta eaglesta ?

http://www.eagleracing.fi/racingengines.html


p.

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » Su Toukokuu 7. 19:28:20 2006

Kattelin äsken Englantilaisia kansia ed.mainitulta linkiltä ja huomasin, että niissä ei oltu tehty oikein minkäänlaista venturia :shock: ? Näemmä joka paikassa tehdään aivan erilaisia kansia, mikä sinänsä ei ole mikään ihme. Mutta sitten kun katselin heidän ilmoittamiaan virtaustuloksia cfm muodossa, tuli vaan mieleen että kovia on saarimaan tuotteet virtaamaan(oiskohan ollut jonkin verran myynti mainosta tuloksissa). Cossun kuin minkä tahansa kannen pakokanava on myös erittäin tärkeässä ominaisuudessa, enkä tarkoita että suurempi parempi. Venturialue on erittäin tärkeä, koska jos virtaus esim. irtoaa pakoseetin shortsidesta (sisäkurvi)noin milli tiivistepinnalta, virtaus on erittäin pyörteinen eikä korjaannu enää itsekseen. Tämän ilmiön sattuessa pakokanava ei virtaa enää läheskään koko kanavan pinta-alalta. Tämän pystyy jopa huomaamaan esim. kun kansi on huollossa. Pakokanavan lattiaan ja sisäkurvin puolelle on kertynyt karstamöykkyjä. Silloin kun pakokanava toimii, pinta kanavassa on puuterikarstassa(lähtee melkein sormella pyyhkien pois). Pakokanava vaikuttaa myös miten hyvin ahtimen saa heräämään. Aivan liian usein jopa muitten kansimiesten kanssa keskusteluissa pakokanava jää aivan liian pienelle huomiolle. Painotetaan vain imukanavan virtauksia(monesti max noston virtausta) . Pienien venttiilinnostojen tärkeyttä pitäisi korostaa mielestäni enemmän, koska imutahdin aikana venttiili käy 2 kertaa pienien nostojen kohdalla(auetessa sekä sulkeutuessa). Ja muutenkin esim. ilmoitettaessa imupuolen virtauksia, olisi syytä tehdä ne imusarjojen ja läppärunkojen(jos vaan mahdollista) kanssa. Viime talvena minulla oli kansiprojektina Rallicross Escortin kansi johon tuli kauttani mm. kotimaista valmistetta olevat billetnokat. En ainakaan suosittelisi käyttämään mitään Cat Cams tuotteita. On vaan sen verran huonoja kokemuksia venajousista ja nokista, mutta sehän on vaan mun mielipide. Schrick tekee todella hyviä venttiilinjousia ja nokkia(nokat vaan maksaa niillä ihan sairaasti). T: Kansiviritys J.Kosunen

Vastaa Viestiin