Missä porttuuttaa cossun kantta?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Missä porttuuttaa cossun kantta?
Olis aikomus siistityttää kanavia mutta missä ne olis viisaitä teetättää?
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?
ainakin kansiviritys j kosunen tekee todella siistiä jälkeä.timoheikkinen792 kirjoitti:Olis aikomus siistityttää kanavia mutta missä ne olis viisaitä teetättää?
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?
Onko mitään hajua et mitä maksaa tuommonen työ?RS.Kosonen kirjoitti:ainakin kansiviritys j kosunen tekee todella siistiä jälkeä.timoheikkinen792 kirjoitti:Olis aikomus siistityttää kanavia mutta missä ne olis viisaitä teetättää?
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?
Kansisettimoheikkinen792 kirjoitti:Onko mitään hajua et mitä maksaa tuommonen työ?RS.Kosonen kirjoitti:ainakin kansiviritys j kosunen tekee todella siistiä jälkeä.timoheikkinen792 kirjoitti:Olis aikomus siistityttää kanavia mutta missä ne olis viisaitä teetättää?
Tonne veisin oman kannen laitettavaks. Hinnat selvii soittamalla.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?
Täytyypi huomenna kysellä nuista ja ajattelin jos kosonen on käyttänyt kantta tuolla niin hän varmaan osais sanoa mitä se sille maksojesus48 kirjoitti:Kansisettimoheikkinen792 kirjoitti:Onko mitään hajua et mitä maksaa tuommonen työ?RS.Kosonen kirjoitti:ainakin kansiviritys j kosunen tekee todella siistiä jälkeä.
Tonne veisin oman kannen laitettavaks. Hinnat selvii soittamalla.

-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
Re: Missä porttuuttaa cossun kantta?
no en oikeen osaa sanoa että mitä pelkkä kanavien siistiminen maksaa.koska minun kanteen kosunen teki kaikki(porttaus,venttilien muotoilu,istukoiden muotoilu,koneistukset,pronssi koolaimet..yms.kannattaa kysellä....www.kansiviritys j kosunen.fi sieltä löytyy varmaan puhelin numero.timoheikkinen792 kirjoitti:Täytyypi huomenna kysellä nuista ja ajattelin jos kosonen on käyttänyt kantta tuolla niin hän varmaan osais sanoa mitä se sille maksojesus48 kirjoitti:Kansisettimoheikkinen792 kirjoitti: Onko mitään hajua et mitä maksaa tuommonen työ?
Tonne veisin oman kannen laitettavaks. Hinnat selvii soittamalla.
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
No toi on firma ja numero löytyy ihan kuuklettamalla, joten ei liene harmia. JA usein yritykset tykkää jos nimi leviää...Hena kirjoitti:Onkohan nyt ihan hyvä homma mainostella numeroita näin julkisesti. Eri asia jos sulla on samin lupa numeron jakeluun..joopa joo kirjoitti:Soita 0500 777287 Samin autopaja tehnyt esim sen esco kossun kannen mistä täällä oli joskus juttua muistaakseni 750hv/754nm
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 1033
- Liittynyt: Pe Tammikuu 24. 15:12:20 2003
- Paikkakunta: Salo, #480
- Viesti:
Jos numero ei ole salainen, on se julkinen ja näin kenen tahansa saatavissa.Hena kirjoitti:Onkohan nyt ihan hyvä homma mainostella numeroita näin julkisesti. Eri asia jos sulla on samin lupa numeron jakeluun..joopa joo kirjoitti:Soita 0500 777287 Samin autopaja tehnyt esim sen esco kossun kannen mistä täällä oli joskus juttua muistaakseni 750hv/754nm
Ford Sierra 2.0 iS turbo IC
Ford Ka
Fun is not a straight line
Ford Ka

Fun is not a straight line
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
En oo tiennykään että on ihan firma. Noh, siinä tapauksessa tuskin haittaa mainos.Jallu kirjoitti:No toi on firma ja numero löytyy ihan kuuklettamalla, joten ei liene harmia. JA usein yritykset tykkää jos nimi leviää...Hena kirjoitti:Onkohan nyt ihan hyvä homma mainostella numeroita näin julkisesti. Eri asia jos sulla on samin lupa numeron jakeluun..joopa joo kirjoitti:Soita 0500 777287 Samin autopaja tehnyt esim sen esco kossun kannen mistä täällä oli joskus juttua muistaakseni 750hv/754nm

ps. Vaikka nimi ja numero löytyykin googlettamalla niin ei se silti aina oikeuta sitä jakelemaan..
Toyota Supra TT
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
onko jollain tietoa minkälaisia on kh-motorsin porttaamat kannet on (kari hätönen) mahtaako kyseistä puljua enää ollakkaan...virtauslapun mukaan imuvirtaus 231hv/10mm ja 237hv/11.25mm nostolla ja tosta pakovirtauksesta ei saa oikein tolkkua...
minkä verran yleensä pakopuoli virtaa portatuissa kansissa/vakiossa?
(vakio virtausta tuosta kannesta ei ole mitattu, vaan kansi oli jo entuudestaan portattu 219hv/?mm)
minkä verran yleensä pakopuoli virtaa portatuissa kansissa/vakiossa?
(vakio virtausta tuosta kannesta ei ole mitattu, vaan kansi oli jo entuudestaan portattu 219hv/?mm)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Täällä Vihdissä Nummelassa KH-motors sijaitsee ja siellä ropataan turboja. JJS kun Hätösen hyvin tuntee niin kertoo varmaan tehdäänkö siellä pajalla myös porttauksia "myyntiin".mettis kirjoitti:onko jollain tietoa minkälaisia on kh-motorsin porttaamat kannet on (kari hätönen) mahtaako kyseistä puljua enää ollakkaan...virtauslapun mukaan imuvirtaus 231hv/10mm ja 237hv/11.25mm nostolla ja tosta pakovirtauksesta ei saa oikein tolkkua...
minkä verran yleensä pakopuoli virtaa portatuissa kansissa/vakiossa?
(vakio virtausta tuosta kannesta ei ole mitattu, vaan kansi oli jo entuudestaan portattu 219hv/?mm)
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
http://www.siipicossu.com/virtausta.jpgmettis kirjoitti:onko jollain tietoa minkälaisia on kh-motorsin porttaamat kannet on (kari hätönen) mahtaako kyseistä puljua enää ollakkaan...virtauslapun mukaan imuvirtaus 231hv/10mm ja 237hv/11.25mm nostolla ja tosta pakovirtauksesta ei saa oikein tolkkua...
minkä verran yleensä pakopuoli virtaa portatuissa kansissa/vakiossa?
(vakio virtausta tuosta kannesta ei ole mitattu, vaan kansi oli jo entuudestaan portattu 219hv/?mm)
tuossa näkyy vakio virtaukset.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
ei kellään olisi kosusen porttaamasta cossun kannesta virtauslappua/kuvia, olisi mieleenkiintoista nähdä minkälaista jälkeä siltä syntyy...
ja jos löytyy muitakin kannen virtauslappuja niin voisi vähän verrata niitä..
escorttia varten tarttisi saada suhthyvä kansi.
ja jos löytyy muitakin kannen virtauslappuja niin voisi vähän verrata niitä..
escorttia varten tarttisi saada suhthyvä kansi.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Niinkus varmaan tiedät, ei eri virtauspenkkien tulokset ole keskenään vertailukelpoisia.mettis kirjoitti:ei kellään olisi kosusen porttaamasta cossun kannesta virtauslappua/kuvia, olisi mieleenkiintoista nähdä minkälaista jälkeä siltä syntyy...
ja jos löytyy muitakin kannen virtauslappuja niin voisi vähän verrata niitä..
escorttia varten tarttisi saada suhthyvä kansi.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
tuolla muutama kuva tuosta kh-motorsin porttaamasta 2wd:n kannesta
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... 31&from=25
virtauslapun mukaan imu 201hv/8.75mm ja pako 167hv/8.75mm
ja max imu 237hv/11.25mm ja pako 201hv/11.25mm.
(tiedä sitten oikeenpitävyyttä..lappu kirjoitettu käsin..)
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... 31&from=25
virtauslapun mukaan imu 201hv/8.75mm ja pako 167hv/8.75mm
ja max imu 237hv/11.25mm ja pako 201hv/11.25mm.
(tiedä sitten oikeenpitävyyttä..lappu kirjoitettu käsin..)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 1904
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 16:41:33 2001
- Paikkakunta: Kuopio
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
tiedossa on.......sais edes jotain suuntaa...Jallu kirjoitti:Niinkus varmaan tiedät, ei eri virtauspenkkien tulokset ole keskenään vertailukelpoisia.mettis kirjoitti:ei kellään olisi kosusen porttaamasta cossun kannesta virtauslappua/kuvia, olisi mieleenkiintoista nähdä minkälaista jälkeä siltä syntyy...
ja jos löytyy muitakin kannen virtauslappuja niin voisi vähän verrata niitä..
escorttia varten tarttisi saada suhthyvä kansi.
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
Nostetaas jälleen aihe ylös: Onko kenelläkään kokemusta jr-tehokannen tekemistä kansista???
Tänään soittelin useaan kansipajaan ja kyselin pelkän porttauksen hintoja (venttiilityöt onnistuu työpaikalla), kirjo oli valtava. Jr-tehokansi oli halvin ja j.kosunen sekä kansiset kalleimpia. Kalleimman ja halvimman ero oli n.700e, riippuen tietysti porttauksen tasosta, kuitenkin reilummin pitäs "kairata".
Tänään soittelin useaan kansipajaan ja kyselin pelkän porttauksen hintoja (venttiilityöt onnistuu työpaikalla), kirjo oli valtava. Jr-tehokansi oli halvin ja j.kosunen sekä kansiset kalleimpia. Kalleimman ja halvimman ero oli n.700e, riippuen tietysti porttauksen tasosta, kuitenkin reilummin pitäs "kairata".

-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
mitä jr tehokansi pyysi cossun kannen porttauksesta? ja kuinka paljon virtausta luvattiin?
soittelin kanssa muutamiin paikkoihin jokin aika sitten, 1500-2000e oli kosunen ja rally race 800e noin 250hv imupuolelta virtaava (nosto muistaakseni 10mm)
soittelin kanssa muutamiin paikkoihin jokin aika sitten, 1500-2000e oli kosunen ja rally race 800e noin 250hv imupuolelta virtaava (nosto muistaakseni 10mm)
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 470
- Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Eikös toi jr tehokansi ole kankaanpäässä. Porttasin siellä joskus vuosia sitten Ohc kannen.
Imupuoli ainakin virtasi sairaasti varmaan. Imuvenan koko oli niin suuri ,että en olis uskonut semmosta siihen kanteen ikinä mahtuvan. (olisko ollut 47.9mm)Varmaan 0.5mm oli imu ja pakovenojen väli kiinni asennossa.
En tiedä ,onko jr tehokannen systeemi niistä ajoista muuttunut sun muuta ,mutta silloin ainakin imukanavat vedettiin loppuun saakka niin isoiksi kuin mahdollista ja se soti aika paljon noitten virikirjojen ohjeita vastaan ainakin siihen aikaan. Se oli siis kairattu seetiin saakka niin avaraksi kuin mahdollista ilman mitään sen ihmeempiä virtauskulmien sun muiden miettimistä.
Imupuoli ainakin virtasi sairaasti varmaan. Imuvenan koko oli niin suuri ,että en olis uskonut semmosta siihen kanteen ikinä mahtuvan. (olisko ollut 47.9mm)Varmaan 0.5mm oli imu ja pakovenojen väli kiinni asennossa.
En tiedä ,onko jr tehokannen systeemi niistä ajoista muuttunut sun muuta ,mutta silloin ainakin imukanavat vedettiin loppuun saakka niin isoiksi kuin mahdollista ja se soti aika paljon noitten virikirjojen ohjeita vastaan ainakin siihen aikaan. Se oli siis kairattu seetiin saakka niin avaraksi kuin mahdollista ilman mitään sen ihmeempiä virtauskulmien sun muiden miettimistä.
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuo pako virtaus on jo aika hyvämettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla![]()





Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
joo, näin...en tiennyt että imukanavan saa niin isoksiJahman kirjoitti:Taisit nähdä sen yhden street-turpon tekemän kannen? Oli hyvä...ja teko taisi kestää n. vuodenmettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla![]()

vähän oli pienemmät virtaukset siinä kannessa, kuin nyt lupasi että saa cossun kannen virtaamaan (varmaan virittänyt virtauspenkkiä

-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tuo imun 250 on ihan hyvä lukema riippuen tietysti nostosta.mettis kirjoitti:joo, näin...en tiennyt että imukanavan saa niin isoksiJahman kirjoitti:Taisit nähdä sen yhden street-turpon tekemän kannen? Oli hyvä...ja teko taisi kestää n. vuodenmettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla![]()
![]()
vähän oli pienemmät virtaukset siinä kannessa, kuin nyt lupasi että saa cossun kannen virtaamaan (varmaan virittänyt virtauspenkkiä)
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Tuossa kysellyt tuota samaa itsekin tässä niin tuntuu tällähetkellä olevan ihan normaali teko että imu isonnetaan pakoon lähes koskematta.Tosin ei aivan noin älyttömän isoon imun asti tehtäisi.KtK kirjoitti:En tiedä ,onko jr tehokannen systeemi niistä ajoista muuttunut sun muuta ,mutta silloin ainakin imukanavat vedettiin loppuun saakka niin isoiksi kuin mahdollista ja se soti aika paljon noitten virikirjojen ohjeita vastaan ainakin siihen aikaan. Se oli siis kairattu seetiin saakka niin avaraksi kuin mahdollista ilman mitään sen ihmeempiä virtauskulmien sun muiden miettimistä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
mettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla![]()
ton kannen haluaisin nähdä epäilen kyllä että kun vaihtaa virtauspenkkiä niin tippuu aika raakasti arvot(10mm epäilen) mutta voihan se pitää paikkaansa....pako on kyllä jo tolla 195hv melkeen puhki...

paras mitä olen saanu on 246hv imu ja 195hv pako olikohan se noin??

-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
bpasi kirjoitti:mettis kirjoitti:streetturbo 400e, kuulemma imu 250hv/pako 230hv 10mm nostolla![]()
ton kannen haluaisin nähdä epäilen kyllä että kun vaihtaa virtauspenkkiä niin tippuu aika raakasti arvot(10mm epäilen) mutta voihan se pitää paikkaansa....pako on kyllä jo tolla 195hv melkeen puhki...![]()
paras mitä olen saanu on 246hv imu ja 195hv pako olikohan se noin??tämä kansi on mitattu kahessa eri penkissä....
imu 247hv/11mm ja pako 196hv/11mm. kahdessa eri penkissä mitattu ja niiden välinen ero muutamia heppoja. kiitoksia vaan porttaajalle..

Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Tarpeeksi vaan painetta niin kyllä ne vakio venttiilitkin riittää pitkälle (700hp).
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
kuten todettu, tuleva kansi mitattu kahdessa eri penkissä, noilla arvoilla..
kanavan koko verrattun kanteen mikä poikkileikattu, ei ole pelivaraa, yli tuon portatutut kannet, nostan hattua.. kuten SHR sanoi, loppuerot tekee ainoastaan penkki, ei porttaaja.. tai hitsi..
kanavan koko verrattun kanteen mikä poikkileikattu, ei ole pelivaraa, yli tuon portatutut kannet, nostan hattua.. kuten SHR sanoi, loppuerot tekee ainoastaan penkki, ei porttaaja.. tai hitsi..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
tuolla jotain cossun kannen porttauksesta
http://cosworthcenter.se/portningsarbete.htm
http://cosworthcenter.se/portningsarbete.htm
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Kuopiossa oman kanteni teetin tuohon Escorttiin ja olen ollut enemmän kuin tyytyväinen! Täytyy muistaa, että siihen hintaan sieltä saa enemmän kun pelkän porttauksen. Sisältää kaiken mahdollisen venttiili työstä istukoiden ja ohjureiden vaihtoon ym. Eikun pulttaa valmiin kannen paikalleen. Ja tarvittaessa suunnitellaan koko kone! Näin minulle tehtiin ja tuli todella hyvä. Penkissä ei vielä käytetty, mutta uudempi äffäläinen M3 jäi jäällä jälkeen.
Ja Cossun kannen saa pakopuolen virtaamaan +90% imupuolesta. Kanavan julmettu isontaminen ei aina ole tie onneen! Pelkästään hieman isontamalla ja reilusti muotoilemalla saa ihmeitä aikaan. Täytyy myöntää, että taidetta tuo on!

Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Siis esimerkiksi imu 240 ja pako siitä 90 prosenttia tai yli.Timo kirjoitti:nyt minä ei ymmärjä? imu 240, pako plus 90% siihen?paperman kirjoitti:Ja Cossun kannen saa pakopuolen virtaamaan +90% imupuolesta.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Viestit: 837
- Liittynyt: Pe Helmikuu 22. 19:46:05 2002
- Paikkakunta: täällä jossain..
tuolla sivulla paljon kuvia cossun kansista (myös muita..) http://www.cncheads.co.uk/index.html
cossu vakio venttiileillä http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_sv.html
cossu isoventtiilikansi http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_bv.html
cossu vakio venttiileillä http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_sv.html
cossu isoventtiilikansi http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_bv.html
-79 ford escort mk2 2.0T
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-79 ascona b 2.x 16v turbo
-83 toyota corolla Gt coupe
-81 volvo 244 m50b25 powered by hx52pro.
-cortina mk3 cosworth.
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Nättiä työtä, pisti kyllä niissä mittaustuloksissa silmään, että oli mitattu n.100mm sylinterillä joka varmasti parantaa virtaustulosta.mettis kirjoitti:tuolla sivulla paljon kuvia cossun kansista (myös muita..) http://www.cncheads.co.uk/index.html
cossu vakio venttiileillä http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_sv.html
cossu isoventtiilikansi http://www.cncheads.co.uk/ford_cosworth_bv.html
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
Täällä kun näköjään väännetään kättä kansien virtauksista ja hinnoitteluista, niin on kai tähän soppaan omakin lusikka laitettava. Niin kuin moni tietää, halvalla ei hyvää saa(ainakaan usein). Esim. Cossun kansi on sen verran suuri töinen, että jos kannen täytyy ensin täyttää peruskuntoisuuden kriteerit, johon kuuluu ehjät venttiilit(ei kulumaa varsissa), ohjaimet priima kunnossa, istukat tehty hyvin(ei tule keskelle jos ohjain on kulunut soikeaksi, vaikeutta lisää vielä se, että istukkarengas materiaali on erittäin sitkeää), istukat eivät saa olla liian syvään painuneita, ei ole halkeamia, ei syöpyneitä vesitiloja jne jne. Kun peruskuntoon saattaminen tässä kansityypissä saattaa maksaa jo pelkästään useita satoja euroja ja siihen päälle ruvetaan kantta vielä virittämään, tulee hintaa väkisinkin aika paljon. Mutta onhan myös huomioitava, että onhan se 16v, jolloin virityksestä ja peruskunnostuksestakin tulee 2 kertainen 8v kanteen verrattuna. Minulta on tähän saakka lähtenyt 1 koneistamaton kansi ja se palasi lopulta minulle koneistettavaksi, koska asiakas ei saanut sitä teetettyä mainostamillaan koneistamoilla. Kannen koneistukset on tehtävä erityisen huolella, koska muuten lopputulos on kaikkea muuta kuin toimiva. Eikö olekin niin, että ne kaikki kanteen uhratut rahat olisivat joka euron arvoisia( tarkoitan, että tuote olisi ehjä vielä vuosienkin päästä). Minua on arvosteltu useinkin kovista hinnoista, mutta jokainen voi miettiä mistä ne hinnat oikein muodostuvat. Sekin on vielä aika jännä, kun ostetaan esim. isoja vanteita tai muuta vastaavaa, niin hinnalla ei aina olekaan merkitystä, mutta jos hyvästä sylinterikannesta joutuu maksamaan se on jo liikaa. Jokainenhan tietysti päättää missä kantensa käyttää jos käyttää. Tämä on kuitenkin raakaa käsityötä, jota monet eivät tule aina ajatelleeksi. Palvelen mielelläni tämän kerhon jäseniä, mikäli he haluavat käyttää palveluitani. Parhaiten kyselyt hoituvat soittamalla kännykkään. Sen enenpää halveksimasta kenenkään työtä näissä asioissa on eräs asia tullut useammin kuin kerran vastaan, nimittäin kun olen virtausmitannut jossain Eteläsuomessa tehtyä kantta, niistä häviää kuin mystisesti 10-15% tekijän ilmoittamiin arvoihin. Pääasia kuitenkin, että moottori tuottaa paremmin vääntöä ja tehoa aikaisempaan verrattuna. Ja sellainenkin asia tuli vielä mieleeni, että joistakin kansista virtauspenkki todellakin tykkää( muttei tarkoita, että moottorista tulisi toimiva), kanavan kulma virtauspenkin adapteriin on erittäin hyvä. Ehkäpä kevään kisoissa Motoparkissa nähdään menikö syteen vai saveen, jos saavat Escortin nippuun. Ai niin, meinasi unohtua että ahdin asioissakin puoleeni voi kääntyä. T : Kansiviritys J.Kosunen
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
- Paikkakunta: Salo
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
- Paikkakunta: kuopio
- Viesti:
Kattelin äsken Englantilaisia kansia ed.mainitulta linkiltä ja huomasin, että niissä ei oltu tehty oikein minkäänlaista venturia
? Näemmä joka paikassa tehdään aivan erilaisia kansia, mikä sinänsä ei ole mikään ihme. Mutta sitten kun katselin heidän ilmoittamiaan virtaustuloksia cfm muodossa, tuli vaan mieleen että kovia on saarimaan tuotteet virtaamaan(oiskohan ollut jonkin verran myynti mainosta tuloksissa). Cossun kuin minkä tahansa kannen pakokanava on myös erittäin tärkeässä ominaisuudessa, enkä tarkoita että suurempi parempi. Venturialue on erittäin tärkeä, koska jos virtaus esim. irtoaa pakoseetin shortsidesta (sisäkurvi)noin milli tiivistepinnalta, virtaus on erittäin pyörteinen eikä korjaannu enää itsekseen. Tämän ilmiön sattuessa pakokanava ei virtaa enää läheskään koko kanavan pinta-alalta. Tämän pystyy jopa huomaamaan esim. kun kansi on huollossa. Pakokanavan lattiaan ja sisäkurvin puolelle on kertynyt karstamöykkyjä. Silloin kun pakokanava toimii, pinta kanavassa on puuterikarstassa(lähtee melkein sormella pyyhkien pois). Pakokanava vaikuttaa myös miten hyvin ahtimen saa heräämään. Aivan liian usein jopa muitten kansimiesten kanssa keskusteluissa pakokanava jää aivan liian pienelle huomiolle. Painotetaan vain imukanavan virtauksia(monesti max noston virtausta) . Pienien venttiilinnostojen tärkeyttä pitäisi korostaa mielestäni enemmän, koska imutahdin aikana venttiili käy 2 kertaa pienien nostojen kohdalla(auetessa sekä sulkeutuessa). Ja muutenkin esim. ilmoitettaessa imupuolen virtauksia, olisi syytä tehdä ne imusarjojen ja läppärunkojen(jos vaan mahdollista) kanssa. Viime talvena minulla oli kansiprojektina Rallicross Escortin kansi johon tuli kauttani mm. kotimaista valmistetta olevat billetnokat. En ainakaan suosittelisi käyttämään mitään Cat Cams tuotteita. On vaan sen verran huonoja kokemuksia venajousista ja nokista, mutta sehän on vaan mun mielipide. Schrick tekee todella hyviä venttiilinjousia ja nokkia(nokat vaan maksaa niillä ihan sairaasti). T: Kansiviritys J.Kosunen
