Cossun maksimi kierrokset?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Cossun maksimi kierrokset?

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Lokakuu 20. 14:12:05 2005

Mihin asti niitä tohtii kierrättää?

Tuommoinen lukema jäi muistiin pari päivää sitten.

7924r/min
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Aksu » To Lokakuu 20. 14:35:13 2005

Sopivan pitkälle vetää.Mites onko rajoittaja 8k kohdalla vai vielä ^
Meneekös sulla tuon apexin näyttö sekaisin jos vetää rajoittajaa vasten.
Itsellä se apexin rsm näytti villejä lukuja rajoittajaan asti vetäessä.Ensimäisillä kerroilla hieman vesi kelillä pelästytti että oli kiekaissut +11000rmp mutta ei onneksi vaan mittari jotenkin sekosi rajoittajan pätkinnästä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » To Lokakuu 20. 14:47:11 2005

Ei ole rajoittajaa vielä tullut vastaan.
Ei ehdi 1 ja 2 vaihteella vaihtaa kaasupohjassa aiemmin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » To Lokakuu 20. 16:53:55 2005

Ei se tarvii rajottajaa, riittää että rupee muuten vaan paukuttaa. Mullakin oli apexin näytön mukaan maksimit parhaimmillaan 9000rpm vaikka rajotin oli 7000rpm. En luota ite pätkääkään niihin muistiin jääviin kierrosluku arvoihin mitä apexi tallentaa.
Toyota Supra TT

rspete
Viestit: 2060
Liittynyt: Ti Tammikuu 27. 17:16:48 2004
Paikkakunta: Orimattila/Mallusjoki

Viesti Kirjoittaja rspete » To Lokakuu 20. 17:47:30 2005

Itellä on pari kertaa ottanu vahingossa 8400-8500 rpm.
Testannu vaan että paukuttaako. 8)
Jäsen 623


Granada Coupe -72 V8 Projekti
Taunus -77 2.0 DOHC
Toyota corolla farmari -00. 1.6 autom.

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Re: --------------------------------------------------------

Viesti Kirjoittaja Timo » To Lokakuu 20. 19:38:48 2005

cossieboy kirjoitti:no niin... max rundeja... ei rajoittajaa :) autometer Sport-Comp, 10000 RPM saakka kiinni oli mulla... ja näytti yli asteikon aavistuksen... niin sanotusti, apexilla näyttänyt 12000 rpm kun testattiin... ja just kun 4 viikko sit ajoin isoo kovaa, niin cossun oma rundari hakkas seinää ja mitä sattuu kun keimolasta lähdin... et tiedä nyt sit todellisia rundeja mut kone rupee sekoo kun mul 12000 rpm apexin mukaan ja muuten VINKUU niin vitusti kone. tosin huom. ei mikään vakio vempele moottoriltaan ja 3kert.jouset venttiileillä...
okei.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Lokakuu 20. 19:54:00 2005

:lol: :lol:

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Lokakuu 20. 20:28:48 2005

On kaksi eri asiaa kiertää ja kiertää suurella keskipaineella eli paukkua koneessa. Ymmärtääkseni yli 8500 1/min hyvällä, toimivalla "vakiokoneella" ja "isolla" ahdolla alkaa olla aika "vaarallista" :) Huonolle koneelle se yksikin kierros voi olla pahasta ;)
Tässähän se menee...

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Re: --------------------------------------------------------

Viesti Kirjoittaja J » To Lokakuu 20. 20:31:07 2005

cossieboy kirjoitti:no niin... max rundeja... ei rajoittajaa :) autometer Sport-Comp, 10000 RPM saakka kiinni oli mulla... ja näytti yli asteikon aavistuksen... niin sanotusti, apexilla näyttänyt 12000 rpm kun testattiin... ja just kun 4 viikko sit ajoin isoo kovaa, niin cossun oma rundari hakkas seinää ja mitä sattuu kun keimolasta lähdin... et tiedä nyt sit todellisia rundeja mut kone rupee sekoo kun mul 12000 rpm apexin mukaan ja muuten VINKUU niin vitusti kone. tosin huom. ei mikään vakio vempele moottoriltaan ja 3kert.jouset venttiileillä...
olisiko videota tahi kuvia koneesta, kiitos.
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » To Lokakuu 20. 23:03:20 2005

vakio cosan kanget kestää noin 9000rpm.

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Lokakuu 21. 10:22:04 2005

Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään :wink:

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 21. 10:52:13 2005

shr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään :wink:
Ihan sama juttu :lol:

Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Popi » Pe Lokakuu 21. 10:56:42 2005

ukormi kirjoitti:
shr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään :wink:
Ihan sama juttu :lol:

Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
Et sen saa rikki ja pääsee jatkaa rakentamista :) :)
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Pe Lokakuu 21. 11:06:09 2005

ukormi kirjoitti:
shr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään :wink:
Ihan sama juttu :lol:

Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
Kierroskoneitahan nuo on.. ainakin jos kutoseen vertaa :D .

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Lokakuu 21. 12:45:28 2005

ukormi kirjoitti:
shr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään :wink:
Ihan sama juttu :lol:

Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
Kossun moottori on kyllä lyhyt iskunen kierroskone. Kun 2l moottorissa alkaa olla tehoa niin se on vaan väkisinkin vähän korkeammilla kierroksilla. Ja vielä varmistukseksi että vakio kossu ja teho ei sovi samaan lauseeseen :wink:
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Lokakuu 21. 14:07:54 2005

ukormi kirjoitti:
shr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään :wink:
Ihan sama juttu :lol:

Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
Mie puhuin lähinnä alakerran kierroskestävyydestä tarkastettuna ja viimeisteltynä. Muista syistähän tuo kiertäminen katkeaa jo kauan ennen.
Vakio kokoonpanon vetohan tosiaan päättyy jo ennen 6000 1/min :)
Tässähän se menee...

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Pe Lokakuu 21. 14:10:28 2005

Miku kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
shr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään :wink:
Ihan sama juttu :lol:

Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
Kierroskoneitahan nuo on.. ainakin jos kutoseen vertaa :D .
Niin siellä on se ikuinen viive :) Tyhjäkäynnillä kannattaa silloin ajaa....vai kannattaako sittenkään :lol:
Tässähän se menee...

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Lokakuu 21. 14:28:34 2005

Jahman kirjoitti: Mie puhuin lähinnä alakerran kierroskestävyydestä tarkastettuna ja viimeisteltynä. Muista syistähän tuo kiertäminen katkeaa jo kauan ennen.
Vakio kokoonpanon vetohan tosiaan päättyy jo ennen 6000 1/min :)
Minä taas hieman ajattelin noita 12000rpm lukuja :roll:

Mutta kierrättäkää vaan noita cossupatojanne perskele, onhan kierrätyskeskuksissa tilaa :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Lokakuu 21. 14:52:26 2005

aikoinaan kokeiltiin eräässä dragsterissa vakio boksilla ja tosiaan ne kierrokset katkeaa jossain vaiheessa ja syynä oli kartan loppuminen.
ei enää tullut enempää säädettyä kamaa suuttimista. en muista oliko se 8000
tia 9000 mutta raja tuli vastaan ja hestec oli seuraava porras.
mga spruit oli silloin vain räkänä suussa ,eli oli sitä aikaa vuosisadasta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

shr1
Viestit: 435
Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
Paikkakunta: Kanta-Häme

Viesti Kirjoittaja shr1 » Pe Lokakuu 21. 16:56:09 2005

Skorppi kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
shr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään :wink:
Ihan sama juttu :lol:

Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
Kossun moottori on kyllä lyhyt iskunen kierroskone. Kun 2l moottorissa alkaa olla tehoa niin se on vaan väkisinkin vähän korkeammilla kierroksilla. Ja vielä varmistukseksi että vakio kossu ja teho ei sovi samaan lauseeseen :wink:

Tiedetään, kunhan kokeilin, että onko nää ukot yhtä ylävireisiä, kun moottorinsakin :wink:

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Pe Lokakuu 21. 17:55:22 2005

shr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään :wink:
Se sun neula näyttää yläkierroksilla alakanttiin jonkun sata kierrosta mutta paljoo yli 7 ei ole syytä pyörittää, näät siitä tehokäyrästä.

Miku
Viestit: 795
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002

Viesti Kirjoittaja Miku » Pe Lokakuu 21. 23:07:25 2005

Jahman kirjoitti:
Miku kirjoitti:
ukormi kirjoitti: Ihan sama juttu :lol:

Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
Kierroskoneitahan nuo on.. ainakin jos kutoseen vertaa :D .
Niin siellä on se ikuinen viive :)
Tuo on kyllä valitettavan totta..

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » La Lokakuu 22. 14:07:36 2005

Miku kirjoitti:
Jahman kirjoitti:
Miku kirjoitti: Kierroskoneitahan nuo on.. ainakin jos kutoseen vertaa :D .
Niin siellä on se ikuinen viive :)
Tuo on kyllä valitettavan totta..
Noh noh, tulee heti mieleen yks kutosella varustettu auto clubissa missä ei kyllä oo viivettä.. :wink:
Toyota Supra TT

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Lokakuu 22. 23:16:21 2005

Hena kirjoitti:
Miku kirjoitti:
Jahman kirjoitti: Niin siellä on se ikuinen viive :)
Tuo on kyllä valitettavan totta..
Noh noh, tulee heti mieleen yks kutosella varustettu auto clubissa missä ei kyllä oo viivettä.. :wink:
nii i,oispa mullaki vaan NELOS MOOTTORI,no ei muuten mutku kaikil muillaki on,nii ja turpoki,ku kaikil muillaki on,ois nii helppoo soittaa johonki turpohuoltoon,että pistä kuntoon,turpo vähä reistaa.
ja nyt kyllä pikkase hävettää ees kirjottaa,ku vielä noi kierrokset on nelosessa tommosii,luulin että että ton V6 moottorisen huippunopeuden 260kmh,ois kehdannu kertoa,mutta parempi ku on hiljaa jos ne kiertää jopa 12 000rpm,en uskalla ees laskea nopeutta.no pitää kokeilla pistää kampoihin,vielä on toivoa,nimittäin jokainen 100 kierrosta koneessa,nostaa n.4,5kmh nopeutta.... :lol: :lol:

Vastaa Viestiin