Cossun maksimi kierrokset?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Cossun maksimi kierrokset?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Sopivan pitkälle vetää.Mites onko rajoittaja 8k kohdalla vai vielä ^
Meneekös sulla tuon apexin näyttö sekaisin jos vetää rajoittajaa vasten.
Itsellä se apexin rsm näytti villejä lukuja rajoittajaan asti vetäessä.Ensimäisillä kerroilla hieman vesi kelillä pelästytti että oli kiekaissut +11000rmp mutta ei onneksi vaan mittari jotenkin sekosi rajoittajan pätkinnästä.
Meneekös sulla tuon apexin näyttö sekaisin jos vetää rajoittajaa vasten.
Itsellä se apexin rsm näytti villejä lukuja rajoittajaan asti vetäessä.Ensimäisillä kerroilla hieman vesi kelillä pelästytti että oli kiekaissut +11000rmp mutta ei onneksi vaan mittari jotenkin sekosi rajoittajan pätkinnästä.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Ei ole rajoittajaa vielä tullut vastaan.
Ei ehdi 1 ja 2 vaihteella vaihtaa kaasupohjassa aiemmin.
Ei ehdi 1 ja 2 vaihteella vaihtaa kaasupohjassa aiemmin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 2229
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001
Re: --------------------------------------------------------
okei.cossieboy kirjoitti:no niin... max rundeja... ei rajoittajaaautometer Sport-Comp, 10000 RPM saakka kiinni oli mulla... ja näytti yli asteikon aavistuksen... niin sanotusti, apexilla näyttänyt 12000 rpm kun testattiin... ja just kun 4 viikko sit ajoin isoo kovaa, niin cossun oma rundari hakkas seinää ja mitä sattuu kun keimolasta lähdin... et tiedä nyt sit todellisia rundeja mut kone rupee sekoo kun mul 12000 rpm apexin mukaan ja muuten VINKUU niin vitusti kone. tosin huom. ei mikään vakio vempele moottoriltaan ja 3kert.jouset venttiileillä...
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
-
- Viestit: 551
- Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
- Paikkakunta: Karjala
- Viesti:
Re: --------------------------------------------------------
olisiko videota tahi kuvia koneesta, kiitos.cossieboy kirjoitti:no niin... max rundeja... ei rajoittajaaautometer Sport-Comp, 10000 RPM saakka kiinni oli mulla... ja näytti yli asteikon aavistuksen... niin sanotusti, apexilla näyttänyt 12000 rpm kun testattiin... ja just kun 4 viikko sit ajoin isoo kovaa, niin cossun oma rundari hakkas seinää ja mitä sattuu kun keimolasta lähdin... et tiedä nyt sit todellisia rundeja mut kone rupee sekoo kun mul 12000 rpm apexin mukaan ja muuten VINKUU niin vitusti kone. tosin huom. ei mikään vakio vempele moottoriltaan ja 3kert.jouset venttiileillä...
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ihan sama juttushr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään

Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 5538
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Et sen saa rikki ja pääsee jatkaa rakentamistaukormi kirjoitti:Ihan sama juttushr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään
Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?


Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja

-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
Kierroskoneitahan nuo on.. ainakin jos kutoseen vertaaukormi kirjoitti:Ihan sama juttushr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään
Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?

-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Kossun moottori on kyllä lyhyt iskunen kierroskone. Kun 2l moottorissa alkaa olla tehoa niin se on vaan väkisinkin vähän korkeammilla kierroksilla. Ja vielä varmistukseksi että vakio kossu ja teho ei sovi samaan lauseeseenukormi kirjoitti:Ihan sama juttushr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään
Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?

Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Mie puhuin lähinnä alakerran kierroskestävyydestä tarkastettuna ja viimeisteltynä. Muista syistähän tuo kiertäminen katkeaa jo kauan ennen.ukormi kirjoitti:Ihan sama juttushr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään
Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
Vakio kokoonpanon vetohan tosiaan päättyy jo ennen 6000 1/min

Tässähän se menee...
-
- Viestit: 1269
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
- Paikkakunta: Suomen Turku
Niin siellä on se ikuinen viiveMiku kirjoitti:Kierroskoneitahan nuo on.. ainakin jos kutoseen vertaaukormi kirjoitti:Ihan sama juttushr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään
Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?.


Tässähän se menee...
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Minä taas hieman ajattelin noita 12000rpm lukujaJahman kirjoitti: Mie puhuin lähinnä alakerran kierroskestävyydestä tarkastettuna ja viimeisteltynä. Muista syistähän tuo kiertäminen katkeaa jo kauan ennen.
Vakio kokoonpanon vetohan tosiaan päättyy jo ennen 6000 1/min

Mutta kierrättäkää vaan noita cossupatojanne perskele, onhan kierrätyskeskuksissa tilaa

#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
aikoinaan kokeiltiin eräässä dragsterissa vakio boksilla ja tosiaan ne kierrokset katkeaa jossain vaiheessa ja syynä oli kartan loppuminen.
ei enää tullut enempää säädettyä kamaa suuttimista. en muista oliko se 8000
tia 9000 mutta raja tuli vastaan ja hestec oli seuraava porras.
mga spruit oli silloin vain räkänä suussa ,eli oli sitä aikaa vuosisadasta
ei enää tullut enempää säädettyä kamaa suuttimista. en muista oliko se 8000
tia 9000 mutta raja tuli vastaan ja hestec oli seuraava porras.
mga spruit oli silloin vain räkänä suussa ,eli oli sitä aikaa vuosisadasta
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 435
- Liittynyt: Ma Toukokuu 9. 9:35:22 2005
- Paikkakunta: Kanta-Häme
Skorppi kirjoitti:Kossun moottori on kyllä lyhyt iskunen kierroskone. Kun 2l moottorissa alkaa olla tehoa niin se on vaan väkisinkin vähän korkeammilla kierroksilla. Ja vielä varmistukseksi että vakio kossu ja teho ei sovi samaan lauseeseenukormi kirjoitti:Ihan sama juttushr1 kirjoitti:Herranjestas! Tällasta rauhallista miestä hirvittää jo, kun neula käy kuudessa tuhannessa, eipä enempää tarvii kyllä kierrättääkään
Miksi turbokonetta pitäisi kierrättää kun paras vääntö saadaan matalammilla kierroksilla?
Tiedetään, kunhan kokeilin, että onko nää ukot yhtä ylävireisiä, kun moottorinsakin

-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
-
- Viestit: 795
- Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:37:37 2002
-
- Viestit: 1409
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002
-
- Viestit: 690
- Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
- Paikkakunta: vantaa
nii i,oispa mullaki vaan NELOS MOOTTORI,no ei muuten mutku kaikil muillaki on,nii ja turpoki,ku kaikil muillaki on,ois nii helppoo soittaa johonki turpohuoltoon,että pistä kuntoon,turpo vähä reistaa.Hena kirjoitti:Noh noh, tulee heti mieleen yks kutosella varustettu auto clubissa missä ei kyllä oo viivettä..Miku kirjoitti:Tuo on kyllä valitettavan totta..Jahman kirjoitti: Niin siellä on se ikuinen viive![]()
ja nyt kyllä pikkase hävettää ees kirjottaa,ku vielä noi kierrokset on nelosessa tommosii,luulin että että ton V6 moottorisen huippunopeuden 260kmh,ois kehdannu kertoa,mutta parempi ku on hiljaa jos ne kiertää jopa 12 000rpm,en uskalla ees laskea nopeutta.no pitää kokeilla pistää kampoihin,vielä on toivoa,nimittäin jokainen 100 kierrosta koneessa,nostaa n.4,5kmh nopeutta....

