B&W T5

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

B&W T5

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Lokakuu 19. 12:51:30 2005

Mitä eroa on Cossun omalla T5:lla ja Mustangin vastaavalla? http://www.5speeds.com/t5/ Tuolta sain numerolla selville, että tuossa mun Cossussa on Mustang/Capri 5.0 V8 vaihteisto. Kytkinkoppa on jo päässyt vähän halkeamaan! Samoin lohkosta yksi korvallinen. Eli käykö tuo tuonne edes huonosti? Entäs olisiko kenelläkään kuvaa Cossun oman T5:n vaihteiston kannatinpalkista, koska ei taida tuokaan olla kyllä omansa?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Re: B&W T5

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Lokakuu 19. 13:49:50 2005

paperman kirjoitti:Mitä eroa on Cossun omalla T5:lla ja Mustangin vastaavalla? http://www.5speeds.com/t5/ Tuolta sain numerolla selville, että tuossa mun Cossussa on Mustang/Capri 5.0 V8 vaihteisto. Kytkinkoppa on jo päässyt vähän halkeamaan! Samoin lohkosta yksi korvallinen. Eli käykö tuo tuonne edes huonosti? Entäs olisiko kenelläkään kuvaa Cossun oman T5:n vaihteiston kannatinpalkista, koska ei taida tuokaan olla kyllä omansa?
Teinpä juuri tuollaisen operaation. Helppo heittää paikalleen.
Kuitenkin jotain joutuu tekemäänkin

MIINUKSET> Kytkin boori eri, kardaanin yoke eri, mittarinvaijeri ei käy suoraan, palkin korkeus eri sekä lisäksi kepin paikka siirtyy ~8cm rintapeltiin päin..

Plussaa mulle oli tuo 0.68 vitonen
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Lokakuu 19. 15:18:41 2005

No joo! Jotain outoa tuossa on, koska on Mussen loota ja Cosan kytkilevy meni heittämällä. Vaihdekepin reikää tuossa oli leikelty, mutta taaksepäin. Ja kannatinpalkki ei ollut suora vaan kartturin puolelta kiinnikkeet koriin tehty uudet (huonosti)! Ja oli lähempänä konetta eli eteenpäin. Onko noissa kytkinkopissa isojakin eroja? Tartteis varmaan hommata toinen? Ja jos jollain olisi semmoinen suorempi malli tuosta kannatinpalkista niin tarjotkaa. Eikös mt75 ole semmoinen?
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » Ke Lokakuu 19. 15:40:24 2005

jaa oisko tuo sun laatikkos sitten 2.3.n laatikko tiedä sitte..
numero srj.ta selviäis mikä on miehiään..
no v8.n kykinkoppa ainakin ihan eri ku ohc.n tai v6.n.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 19. 15:47:13 2005

MT75:ssa ei ole erillistä kytkinkoppaa, on samaa valua laatikon kanssa.

Puuhapeten T5 kuullostaa "World-Class" T5:lle, paperimiehen voisi olla se 2,3 Liman perästä oleva (uudempi versio).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » Ke Lokakuu 19. 20:05:41 2005

Tämmönen kuva oli netissä, jos siitä on jotain apuu :)
http://www.saunalahti.fi/jahman/tuning/t5loota.jpg
Tässähän se menee...

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ke Lokakuu 19. 20:26:13 2005

jjs kirjoitti:MT75:ssa ei ole erillistä kytkinkoppaa, on samaa valua laatikon kanssa.

Puuhapeten T5 kuullostaa "World-Class" T5:lle, paperimiehen voisi olla se 2,3 Liman perästä oleva (uudempi versio).
Joo Mt75 on koppa samaa valua tiedän. Mutta onko kannatinpalkit samanlaiset Mt75/T5? Mikäs perkeleen Lima se sellainen on? Tosiaan tuo vaihdelaatikon numeron perusteella on Mustang-84/Capri 5.0 V8 laatikko. Laatikon valmistusvuosi kylläkin -89! Onko tuo Cossun T5:n ja Mussen T5 kytkinkopissa isojakin eroja, koska Cossusta tuo koppa ei ole ainakaan. Vertasin vieressä pötköttävään siipicossun T5:een ja on erilainen! Hiukka pitempi. Onpahan nyt taas sotku p...kele! Se kannatinpalkki pitäis saada, ei muuten voi niputtaa tuota koslaa. Palkki oli kartturin puolelta ohuessa pohjapellissä kiinni ja oli reuhtonut jo palan kytkinkopasta. Ja lohkostakin yksi korvallinen murtunut! :roll:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

puuhapete
Viestit: 4906
Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja puuhapete » To Lokakuu 20. 15:40:26 2005

paperman kirjoitti:
jjs kirjoitti:MT75:ssa ei ole erillistä kytkinkoppaa, on samaa valua laatikon kanssa.

Puuhapeten T5 kuullostaa "World-Class" T5:lle, paperimiehen voisi olla se 2,3 Liman perästä oleva (uudempi versio).
Mikäs perkeleen Lima se sellainen on? Onko tuo Cossun T5:n ja Mussen T5 kytkinkopissa isojakin eroja, koska Cossusta tuo koppa ei ole ainakaan. Vertasin vieressä pötköttävään siipicossun T5:een ja on erilainen! Hiukka pitempi. :roll:
"pinto" 2.3.n kytkinkoppa sopii ohc.n/kossu ylimpiä pultteja lukuun ottamatta. Ovat vähän ylempänä.("pinton" lohkoon käy kuitenkin ohc.n laatikko,alemmat reiät valmiina lohkossa!?) Startin kiinnitystä en muista.
V8 Koppa sit aivan eri ja 3.8.ssa vielä erinlainen.
V8 T5 on vain isommalla/harvemalla boorilla,
"pikku akseliset" on ollut 2.3.een tarkoitettuja.
Veikkaan että lätkä väärä jos muuta väittää..
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia

Jahman
Viestit: 1269
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:42:34 2001
Paikkakunta: Suomen Turku

Viesti Kirjoittaja Jahman » To Lokakuu 20. 19:30:46 2005

Jahman kirjoitti:Tämmönen kuva oli netissä, jos siitä on jotain apuu :)
http://www.saunalahti.fi/jahman/tuning/t5loota.jpg
Täsmennän, että kuvan olen itse ottanut ja nettiin laittanut ;)
Tässähän se menee...

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Pe Maaliskuu 17. 17:29:18 2006

Kuuluuko tuossa T5 vaihteensiirtäjätangossa olla ohuemmaksi
sorvattu kohta (~30-40mm matkalla) sillä osalla joka menee laatikon
kannen lävitse?
On sen näköistä jälkeä ettei uskoisi edes usassa tehdyksi.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » Su Maaliskuu 19. 15:46:54 2006

Vastaan itselleni: kuuluu olla.

Vastaa Viestiin