
Cometic ja arp -> vuotaa
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
On vielä sekin vaihtoehto että vetää pultit niin kiinni että tarkenee, vaikka 12kg, ei välitetä "ammattipajojen" ohjeista ja koneistajien varoituksista. Kuka kokeilee, mä ainakin annan blokin hikoilla kun ei tarvii öljyä lisäillä eikä maahan asti tiputtele. Tähän sopii mielestäni lainattu aika osuva sanonta että hyvä tavara on aina vähän märkä 

-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Onko porukoilla kuinka paljon hilseilly cometicista se pinnoite irti. Putsailin tota kerran käytettyä cometiccia ja pinnoite hilseilee päältä ja peltien välistä jonkun verran.
Pitääkö se pinnoite siitä kokonaan irrottaa,et pitäis uudelleen käytettynä.
Vai haittaako paikoitellen irronnut pinnoite ,jos heittää vht liimaa siihen.
Ei raskis tota roskiinkaan heittää ja 1.42mm paksuna se sopii mun tarkoituksiin mainiosti ,kun on kannesta ja lohkon pinnasta aavistus lähtenyt suoristettaessa ,eiks se vakiopahvi ole lähemmäs 1mm paksu.
Ja onkos vht kupariliiman käyttäneillä kansi tai lohkon pinta normaalia enemmän syöpynyt (kuparin jalous verrattuna kanteen ja lohkoon).
Ei oikeen tiädä mitä sinne väliin laittais ,kun ei ole luottoa oikeen mihinkään ratkasuun
Pitääkö se pinnoite siitä kokonaan irrottaa,et pitäis uudelleen käytettynä.
Vai haittaako paikoitellen irronnut pinnoite ,jos heittää vht liimaa siihen.
Ei raskis tota roskiinkaan heittää ja 1.42mm paksuna se sopii mun tarkoituksiin mainiosti ,kun on kannesta ja lohkon pinnasta aavistus lähtenyt suoristettaessa ,eiks se vakiopahvi ole lähemmäs 1mm paksu.
Ja onkos vht kupariliiman käyttäneillä kansi tai lohkon pinta normaalia enemmän syöpynyt (kuparin jalous verrattuna kanteen ja lohkoon).
Ei oikeen tiädä mitä sinne väliin laittais ,kun ei ole luottoa oikeen mihinkään ratkasuun

-
- Viestit: 153
- Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
- Paikkakunta: suomi
Mulla on ainakin 12kg vähä päälle kansi kiinniSHR kirjoitti:On vielä sekin vaihtoehto että vetää pultit niin kiinni että tarkenee, vaikka 12kg, ei välitetä "ammattipajojen" ohjeista ja koneistajien varoituksista. Kuka kokeilee, mä ainakin annan blokin hikoilla kun ei tarvii öljyä lisäillä eikä maahan asti tiputtele. Tähän sopii mielestäni lainattu aika osuva sanonta että hyvä tavara on aina vähän märkä
-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Nyt taitaa Cometic alkaa antautumaan, lohko märkä molemmilta puolilta ja vettä katoaa.
Painetta tulee paisuntasäilöönkin kivasti kun vähän antaa enemmän kenkää.
Pitää varmaan viimeistään talvella vaihtaa jos ei leviä ennen sitä.
Pitää keksiä jotain muuta tilalle jos pitää vaihtaa.
Painetta tulee paisuntasäilöönkin kivasti kun vähän antaa enemmän kenkää.
Pitää varmaan viimeistään talvella vaihtaa jos ei leviä ennen sitä.
Pitää keksiä jotain muuta tilalle jos pitää vaihtaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
En suosittele ajamaan, olen halkaissut yhden kannen noin; teki vähän painetta paisariin ku anto lämää, no annoin mennä vaan. Ei kestänyt kauaa kun se kometikki sitten anto lopullisesti periksi ja vedet ulos motarilla täydestä lennosta -> kansi halki.siipicossu kirjoitti:Nyt taitaa Cometic alkaa antautumaan, lohko märkä molemmilta puolilta ja vettä katoaa.
Painetta tulee paisuntasäilöönkin kivasti kun vähän antaa enemmän kenkää.
Pitää varmaan viimeistään talvella vaihtaa jos ei leviä ennen sitä.
Pitää keksiä jotain muuta tilalle jos pitää vaihtaa.
Sulla on varmaan siellä kovat pultit?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
ARP pultitSkorppi kirjoitti: Sulla on varmaan siellä kovat pultit?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Tuskinpa sieltä cometic on hajonnu, joku muu ensin. Arp pultteja pitää jälkikiristää silloin tällöin. Mun ex kossulla ajettu nyt jotain 70t+km, arp plus cometic eikä kuulemma vie öljyä tai vettä. Lohkoon hikoilee öljyä mutta sitä aina ollu.
Taitaa suurimmassa osassa kossuista vaikka olis ahdinkin isompi niin toimia vakiopultit ja vakiopahvi.
Taitaa suurimmassa osassa kossuista vaikka olis ahdinkin isompi niin toimia vakiopultit ja vakiopahvi.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Pitää koittaa kiristää jos auttaisi jos ei niin auki 

Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1835
- Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002
Ottaisin melkeinpä suosiolla auki. Kun se kerran pääsee vuotamaan tulee sinne cometicin mainioihin pintamuoveihin "kanavat" ja kannen ja lohkon vuotokohdat hapettuu.siipicossu kirjoitti:Pitää koittaa kiristää jos auttaisi jos ei niin auki
En oikein ole vakuuttunut sen cometicin pinnoitteen eduista tiivistyksen kannalta.
Mulla ei auttanut kiristelyt ainakaan mitään. Nyt on reinz ja arpit pitänyt pari vuotta.
-
- Viestit: 1498
- Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
- Paikkakunta: Laukaa
- Viesti:
Cometickiäkin on monenlaisia cossu/ohc:hen.
On sellasta jossa 3 peltiä päällekkäin ilman sitä pinnotetta, eli kirkkaana.
Sitten on samanlainen pinnotteen kanssa.
Sitten on malli jossa 3 peltiä, pinnoite ja keskimmäisessä pellissä irrallisena sellanen 0,1mm paksumpi "kehys" joka sylinterien ympärillä, tämä muistaakseni "hi performance" malli.
Sitten on "phuzion malli" jossa irtonaiset kaasutäyte renkaat sylinterien ympärillä. http://www.cometic.com/phuzion.aspx
On sellasta jossa 3 peltiä päällekkäin ilman sitä pinnotetta, eli kirkkaana.
Sitten on samanlainen pinnotteen kanssa.
Sitten on malli jossa 3 peltiä, pinnoite ja keskimmäisessä pellissä irrallisena sellanen 0,1mm paksumpi "kehys" joka sylinterien ympärillä, tämä muistaakseni "hi performance" malli.
Sitten on "phuzion malli" jossa irtonaiset kaasutäyte renkaat sylinterien ympärillä. http://www.cometic.com/phuzion.aspx
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Mitä Cometiceja nämä vuotaneet ovat olleet? Maailmalla Cossuun myydään 4350, 4219 HP ja 4218 peltejä. Kaikki käy ohariin ja useimmiten tarjotaan 0,051" 4350 plootua Cossuun. Cometic ei näitä luetteloissaan mitenkänn selvennä miten eroavat, 4219 on ainoastaan merkitty "high performance"-malliksi.
0,04" 4219 peltiä on saatavilla aika sopurahaan ja paksuuden puolesta se kävisi osien kanssa hyvin yhteen, mutta onko kyseessä joku vuotava vanha malli, kun jotain uuttakin versiota mainostetaan kertomatta sarjanumeroa?
0,04" 4219 peltiä on saatavilla aika sopurahaan ja paksuuden puolesta se kävisi osien kanssa hyvin yhteen, mutta onko kyseessä joku vuotava vanha malli, kun jotain uuttakin versiota mainostetaan kertomatta sarjanumeroa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Noi rst-renkaat painuu varmaan aika reilusti kannen alumiiniin, kun normi pahveillakin ainakin pakopuolella liekkirenkaat on painuneet kaikissa kansissa jotka näppien läpi on mennyt?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
- Paikkakunta: Turku
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Skorppi allekirjottanee tämänYrkesman kirjoitti:Kyl, mut onneksi kun sen koneen tekee kunnolla heti ni ei tartte sitä pitkään aikaan avata...SLEI kirjoitti:Noi rst-renkaat painuu varmaan aika reilusti kannen alumiiniin, kun normi pahveillakin ainakin pakopuolella liekkirenkaat on painuneet kaikissa kansissa jotka näppien läpi on mennyt?

-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
Ehdottomasti. Homot.Jallu kirjoitti:Skorppi allekirjottanee tämänYrkesman kirjoitti:Kyl, mut onneksi kun sen koneen tekee kunnolla heti ni ei tartte sitä pitkään aikaan avata...SLEI kirjoitti:Noi rst-renkaat painuu varmaan aika reilusti kannen alumiiniin, kun normi pahveillakin ainakin pakopuolella liekkirenkaat on painuneet kaikissa kansissa jotka näppien läpi on mennyt?
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 3557
- Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
- Paikkakunta: orimattila
- Viesti:
laita tähän topicciin yhteystiedot ja hinta. helpottaa jälkipolvia ja minua.Skorppi kirjoitti:Paololta tilaa navalineasportin tiivisteen rst-liekkirenkailla. Ei tihku ja pitää buustin pytyssä. Turhaa arpomista tuo kometikki homma.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa
Pari muutakin autoa
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Paolo Ricci 0505207695caltsu kirjoitti:laita tähän topicciin yhteystiedot ja hinta. helpottaa jälkipolvia ja minua.Skorppi kirjoitti:Paololta tilaa navalineasportin tiivisteen rst-liekkirenkailla. Ei tihku ja pitää buustin pytyssä. Turhaa arpomista tuo kometikki homma.
Hinta tällä hetkellä 195€
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... aolo+ricci
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Toi 0,04":n tiiviste on varmaan sama kuin suomessa 1,09mm paksuna myytävä tiiviste. Broidin koneessa oli tollainen tiiviste reilun vuoden päivät ja painetta tuntui kyllä pitävän, mutta öljyä tihkui ohuesti joka puolelta tiivisteen välistä.SLEI kirjoitti:Mitä Cometiceja nämä vuotaneet ovat olleet? Maailmalla Cossuun myydään 4350, 4219 HP ja 4218 peltejä. Kaikki käy ohariin ja useimmiten tarjotaan 0,051" 4350 plootua Cossuun. Cometic ei näitä luetteloissaan mitenkänn selvennä miten eroavat, 4219 on ainoastaan merkitty "high performance"-malliksi.
0,04" 4219 peltiä on saatavilla aika sopurahaan ja paksuuden puolesta se kävisi osien kanssa hyvin yhteen, mutta onko kyseessä joku vuotava vanha malli, kun jotain uuttakin versiota mainostetaan kertomatta sarjanumeroa?
Painetta koneessa oli maksimissaan 1,7-1,8 bar jatkuvassa käytössä ja parhaillaan käytiin joskus parin baarin paremmalla puolellakin säätöjä hakiessa.
Kannen ja lohkon tasot oli paanattu ennen kasausta ja tiiviste laitettiin ilman VHT-liimaa. Pultit olivat 12,9 lujuiset kovat kuusiokantaiset ja kiristysmomentti muistaakseni 112nm.
Edit: Toi tiiviste oli valmistettu joskus 3-4 vuotta sitten.
-
- Viestit: 1961
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
- Paikkakunta: Turku
185e mä maksoin kaks viikkoa sitten, tosin kymppi sinne tai tänne, ihan sama.timoheikkinen792 kirjoitti:Paolo Ricci 0505207695caltsu kirjoitti:laita tähän topicciin yhteystiedot ja hinta. helpottaa jälkipolvia ja minua.Skorppi kirjoitti:Paololta tilaa navalineasportin tiivisteen rst-liekkirenkailla. Ei tihku ja pitää buustin pytyssä. Turhaa arpomista tuo kometikki homma.
Hinta tällä hetkellä 195€
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... aolo+ricci
Corvette C5 Supercharged
- 500whp.net -
- 500whp.net -
-
- Viestit: 4915
- Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
- Paikkakunta: Suomussalmi
Soitin kans joku aika sit ja silloin hinta tuo,mut pitää kysyä ens viikolla uudestaanSkorppi kirjoitti:185e mä maksoin kaks viikkoa sitten, tosin kymppi sinne tai tänne, ihan sama.timoheikkinen792 kirjoitti:Paolo Ricci 0505207695caltsu kirjoitti: laita tähän topicciin yhteystiedot ja hinta. helpottaa jälkipolvia ja minua.
Hinta tällä hetkellä 195€
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... aolo+ricci
