Cometic ja arp -> vuotaa

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ma Lokakuu 18. 11:04:24 2004

On vielä sekin vaihtoehto että vetää pultit niin kiinni että tarkenee, vaikka 12kg, ei välitetä "ammattipajojen" ohjeista ja koneistajien varoituksista. Kuka kokeilee, mä ainakin annan blokin hikoilla kun ei tarvii öljyä lisäillä eikä maahan asti tiputtele. Tähän sopii mielestäni lainattu aika osuva sanonta että hyvä tavara on aina vähän märkä :wink:

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Syyskuu 30. 18:54:53 2005

Onko porukoilla kuinka paljon hilseilly cometicista se pinnoite irti. Putsailin tota kerran käytettyä cometiccia ja pinnoite hilseilee päältä ja peltien välistä jonkun verran.
Pitääkö se pinnoite siitä kokonaan irrottaa,et pitäis uudelleen käytettynä.

Vai haittaako paikoitellen irronnut pinnoite ,jos heittää vht liimaa siihen.

Ei raskis tota roskiinkaan heittää ja 1.42mm paksuna se sopii mun tarkoituksiin mainiosti ,kun on kannesta ja lohkon pinnasta aavistus lähtenyt suoristettaessa ,eiks se vakiopahvi ole lähemmäs 1mm paksu.

Ja onkos vht kupariliiman käyttäneillä kansi tai lohkon pinta normaalia enemmän syöpynyt (kuparin jalous verrattuna kanteen ja lohkoon).

Ei oikeen tiädä mitä sinne väliin laittais ,kun ei ole luottoa oikeen mihinkään ratkasuun :?

Antti
Viestit: 153
Liittynyt: To Lokakuu 31. 16:38:59 2002
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja Antti » Pe Syyskuu 30. 19:26:31 2005

SHR kirjoitti:On vielä sekin vaihtoehto että vetää pultit niin kiinni että tarkenee, vaikka 12kg, ei välitetä "ammattipajojen" ohjeista ja koneistajien varoituksista. Kuka kokeilee, mä ainakin annan blokin hikoilla kun ei tarvii öljyä lisäillä eikä maahan asti tiputtele. Tähän sopii mielestäni lainattu aika osuva sanonta että hyvä tavara on aina vähän märkä :wink:
Mulla on ainakin 12kg vähä päälle kansi kiinni

RS.Kosonen
Viestit: 116
Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
Paikkakunta: Parikkala

Viesti Kirjoittaja RS.Kosonen » Pe Syyskuu 30. 21:06:48 2005

olettekos miettineet mitä se yli kiristäminen tekee lohkolle :shock: sylinterin muoto muuttuu ja runkolaakerilinja muuttuu.............
If your car looks fast make sure it is!
Sierra Cosworth 2WD -90
VW Golf 4 motion 1,9 150pwd -00 200hv 450nm

TL
Viestit: 72
Liittynyt: Su Marraskuu 16. 19:48:48 2003
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja TL » Pe Syyskuu 30. 23:15:54 2005

Ylikiristysellä saa ainakin lohkotason halki, kokemusta on.

L@RE
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja L@RE » La Lokakuu 1. 0:05:30 2005

Omassa 2wd koneessa 1,45 Cometic ja ARPt, momentti 10,2kg,
kannesta ja lohkosta höyläilty tavaraa.
Hieman näytti kesän ajojen jäljiltä hikoilleen ööliä
imusatsin puolelta mutta eipä se tuota harmaita hiuksia.
Vanha vakionahka vuoti öljyä toiselt puolelt ja olikin kyllä
surkeessa kunnossa.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 28. 11:47:13 2007

Nyt taitaa Cometic alkaa antautumaan, lohko märkä molemmilta puolilta ja vettä katoaa.
Painetta tulee paisuntasäilöönkin kivasti kun vähän antaa enemmän kenkää.
Pitää varmaan viimeistään talvella vaihtaa jos ei leviä ennen sitä.
Pitää keksiä jotain muuta tilalle jos pitää vaihtaa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Elokuu 28. 12:01:42 2007

siipicossu kirjoitti:Nyt taitaa Cometic alkaa antautumaan, lohko märkä molemmilta puolilta ja vettä katoaa.
Painetta tulee paisuntasäilöönkin kivasti kun vähän antaa enemmän kenkää.
Pitää varmaan viimeistään talvella vaihtaa jos ei leviä ennen sitä.
Pitää keksiä jotain muuta tilalle jos pitää vaihtaa.
En suosittele ajamaan, olen halkaissut yhden kannen noin; teki vähän painetta paisariin ku anto lämää, no annoin mennä vaan. Ei kestänyt kauaa kun se kometikki sitten anto lopullisesti periksi ja vedet ulos motarilla täydestä lennosta -> kansi halki.

Sulla on varmaan siellä kovat pultit?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 28. 12:45:39 2007

Skorppi kirjoitti: Sulla on varmaan siellä kovat pultit?
ARP pultit
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Elokuu 28. 13:36:07 2007

siipicossu kirjoitti:
Skorppi kirjoitti: Sulla on varmaan siellä kovat pultit?
ARP pultit
Tuossa se syy onkin miksi kometikki ei toimi. Vakio pultit kometikin kanssa.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Elokuu 28. 15:49:25 2007

Tuskinpa sieltä cometic on hajonnu, joku muu ensin. Arp pultteja pitää jälkikiristää silloin tällöin. Mun ex kossulla ajettu nyt jotain 70t+km, arp plus cometic eikä kuulemma vie öljyä tai vettä. Lohkoon hikoilee öljyä mutta sitä aina ollu.
Taitaa suurimmassa osassa kossuista vaikka olis ahdinkin isompi niin toimia vakiopultit ja vakiopahvi.

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Elokuu 28. 22:02:16 2007

Pitää koittaa kiristää jos auttaisi jos ei niin auki :?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Ke Elokuu 29. 7:16:00 2007

siipicossu kirjoitti:Pitää koittaa kiristää jos auttaisi jos ei niin auki :?
Ottaisin melkeinpä suosiolla auki. Kun se kerran pääsee vuotamaan tulee sinne cometicin mainioihin pintamuoveihin "kanavat" ja kannen ja lohkon vuotokohdat hapettuu.

En oikein ole vakuuttunut sen cometicin pinnoitteen eduista tiivistyksen kannalta.

Mulla ei auttanut kiristelyt ainakaan mitään. Nyt on reinz ja arpit pitänyt pari vuotta.

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Ke Elokuu 29. 9:06:15 2007

Edelleenkään ei cometicin kanssa kovia pultteja. Tää on nähty niin monta kertaa...

TVR
Viestit: 1498
Liittynyt: Su Marraskuu 9. 10:32:38 2003
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR » Ke Elokuu 29. 9:17:30 2007

Cometickiäkin on monenlaisia cossu/ohc:hen.
On sellasta jossa 3 peltiä päällekkäin ilman sitä pinnotetta, eli kirkkaana.
Sitten on samanlainen pinnotteen kanssa.
Sitten on malli jossa 3 peltiä, pinnoite ja keskimmäisessä pellissä irrallisena sellanen 0,1mm paksumpi "kehys" joka sylinterien ympärillä, tämä muistaakseni "hi performance" malli.
Sitten on "phuzion malli" jossa irtonaiset kaasutäyte renkaat sylinterien ympärillä. http://www.cometic.com/phuzion.aspx

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 1. 20:48:24 2007

Mulla on taunuksen kovat pultit cometicin kanssa ja kesti hienosti ainakin kesän ajelut siihen asti kunnes loota hajos. Kansi on tosin valurautaa, mutta pahvi on cometicci. Ei yhtään hävittänyt vettä.
Jäsen #606

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Lokakuu 26. 12:02:01 2007

Mitä Cometiceja nämä vuotaneet ovat olleet? Maailmalla Cossuun myydään 4350, 4219 HP ja 4218 peltejä. Kaikki käy ohariin ja useimmiten tarjotaan 0,051" 4350 plootua Cossuun. Cometic ei näitä luetteloissaan mitenkänn selvennä miten eroavat, 4219 on ainoastaan merkitty "high performance"-malliksi.
0,04" 4219 peltiä on saatavilla aika sopurahaan ja paksuuden puolesta se kävisi osien kanssa hyvin yhteen, mutta onko kyseessä joku vuotava vanha malli, kun jotain uuttakin versiota mainostetaan kertomatta sarjanumeroa?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Lokakuu 26. 12:08:53 2007

Paololta tilaa navalineasportin tiivisteen rst-liekkirenkailla. Ei tihku ja pitää buustin pytyssä. Turhaa arpomista tuo kometikki homma.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Lokakuu 26. 12:49:45 2007

Noi rst-renkaat painuu varmaan aika reilusti kannen alumiiniin, kun normi pahveillakin ainakin pakopuolella liekkirenkaat on painuneet kaikissa kansissa jotka näppien läpi on mennyt?
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Pe Lokakuu 26. 12:58:19 2007

SLEI kirjoitti:Noi rst-renkaat painuu varmaan aika reilusti kannen alumiiniin, kun normi pahveillakin ainakin pakopuolella liekkirenkaat on painuneet kaikissa kansissa jotka näppien läpi on mennyt?
Kyl, mut onneksi kun sen koneen tekee kunnolla heti ni ei tartte sitä pitkään aikaan avata... :)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Lokakuu 26. 13:33:20 2007

Yrkesman kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Noi rst-renkaat painuu varmaan aika reilusti kannen alumiiniin, kun normi pahveillakin ainakin pakopuolella liekkirenkaat on painuneet kaikissa kansissa jotka näppien läpi on mennyt?
Kyl, mut onneksi kun sen koneen tekee kunnolla heti ni ei tartte sitä pitkään aikaan avata... :)
Skorppi allekirjottanee tämän :)

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Lokakuu 26. 13:35:33 2007

Jallu kirjoitti:
Yrkesman kirjoitti:
SLEI kirjoitti:Noi rst-renkaat painuu varmaan aika reilusti kannen alumiiniin, kun normi pahveillakin ainakin pakopuolella liekkirenkaat on painuneet kaikissa kansissa jotka näppien läpi on mennyt?
Kyl, mut onneksi kun sen koneen tekee kunnolla heti ni ei tartte sitä pitkään aikaan avata... :)
Skorppi allekirjottanee tämän :)
Ehdottomasti. Homot.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

caltsu
Viestit: 3557
Liittynyt: Ke Joulukuu 25. 18:16:54 2002
Paikkakunta: orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja caltsu » Pe Lokakuu 26. 20:52:01 2007

Skorppi kirjoitti:Paololta tilaa navalineasportin tiivisteen rst-liekkirenkailla. Ei tihku ja pitää buustin pytyssä. Turhaa arpomista tuo kometikki homma.
laita tähän topicciin yhteystiedot ja hinta. helpottaa jälkipolvia ja minua.
Saksa -08 (Ex)
Pari muutakin autoa

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Lokakuu 26. 20:56:19 2007

caltsu kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Paololta tilaa navalineasportin tiivisteen rst-liekkirenkailla. Ei tihku ja pitää buustin pytyssä. Turhaa arpomista tuo kometikki homma.
laita tähän topicciin yhteystiedot ja hinta. helpottaa jälkipolvia ja minua.
Paolo Ricci 0505207695

Hinta tällä hetkellä 195€


http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... aolo+ricci

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Lokakuu 26. 21:34:17 2007

SLEI kirjoitti:Mitä Cometiceja nämä vuotaneet ovat olleet? Maailmalla Cossuun myydään 4350, 4219 HP ja 4218 peltejä. Kaikki käy ohariin ja useimmiten tarjotaan 0,051" 4350 plootua Cossuun. Cometic ei näitä luetteloissaan mitenkänn selvennä miten eroavat, 4219 on ainoastaan merkitty "high performance"-malliksi.
0,04" 4219 peltiä on saatavilla aika sopurahaan ja paksuuden puolesta se kävisi osien kanssa hyvin yhteen, mutta onko kyseessä joku vuotava vanha malli, kun jotain uuttakin versiota mainostetaan kertomatta sarjanumeroa?
Toi 0,04":n tiiviste on varmaan sama kuin suomessa 1,09mm paksuna myytävä tiiviste. Broidin koneessa oli tollainen tiiviste reilun vuoden päivät ja painetta tuntui kyllä pitävän, mutta öljyä tihkui ohuesti joka puolelta tiivisteen välistä.
Painetta koneessa oli maksimissaan 1,7-1,8 bar jatkuvassa käytössä ja parhaillaan käytiin joskus parin baarin paremmalla puolellakin säätöjä hakiessa.
Kannen ja lohkon tasot oli paanattu ennen kasausta ja tiiviste laitettiin ilman VHT-liimaa. Pultit olivat 12,9 lujuiset kovat kuusiokantaiset ja kiristysmomentti muistaakseni 112nm.

Edit: Toi tiiviste oli valmistettu joskus 3-4 vuotta sitten.

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Pe Lokakuu 26. 22:24:44 2007

timoheikkinen792 kirjoitti:
caltsu kirjoitti:
Skorppi kirjoitti:Paololta tilaa navalineasportin tiivisteen rst-liekkirenkailla. Ei tihku ja pitää buustin pytyssä. Turhaa arpomista tuo kometikki homma.
laita tähän topicciin yhteystiedot ja hinta. helpottaa jälkipolvia ja minua.
Paolo Ricci 0505207695

Hinta tällä hetkellä 195€


http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... aolo+ricci
185e mä maksoin kaks viikkoa sitten, tosin kymppi sinne tai tänne, ihan sama.
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » Pe Lokakuu 26. 22:45:31 2007

Skorppi kirjoitti:
timoheikkinen792 kirjoitti:
caltsu kirjoitti: laita tähän topicciin yhteystiedot ja hinta. helpottaa jälkipolvia ja minua.
Paolo Ricci 0505207695

Hinta tällä hetkellä 195€


http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... aolo+ricci
185e mä maksoin kaks viikkoa sitten, tosin kymppi sinne tai tänne, ihan sama.
Soitin kans joku aika sit ja silloin hinta tuo,mut pitää kysyä ens viikolla uudestaan :D

Vastaa Viestiin