
Ja 2wd temppuilee
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
- Paikkakunta: Nummela
Mun kikkare hävitti kans kipinän kesken ajon... sytkäboksit ja muut vaihdettu eikä kipinää tuu ku kuskin päästä... sit huomasin et releelle menevässä johdoissa 2 piuhaa oli sulanu kiinni toisiinsa.. no nii ja mikähän rele se on sierra cossun johtosarjassa on kiinni ja liittimen väri on lila. joku on ottanu sen releen suojamuovin pois ja pistäny siihe päälle jonku wolkkarin releen muovin
T:mä en tajuu noista mitää

-
- Viestit: 188
- Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Tässä kun on autoa laitellut kesäkuntoon niin löytyy yllättäviäkin juttuja.
VIKAAKO?. No ehjältähän tuo näyttää..
Vaan mitä KUMMAA?
JA JOHTIMET MUKAAN
Eipä tuota aiemmin ole tullut kokonaan irroitettua, on vaan tarkistettu että SISÄLTÄ on kunnossa.
Tässä on varmasti syy siihen ettei aina lähtenyt käyntiin mutta kun hieman liikutti jakajan kantta niin heti mentiin..
Oma mokahan tuo on ettei tullut huomattua..
VIKAAKO?. No ehjältähän tuo näyttää..
Vaan mitä KUMMAA?
JA JOHTIMET MUKAAN
Eipä tuota aiemmin ole tullut kokonaan irroitettua, on vaan tarkistettu että SISÄLTÄ on kunnossa.
Tässä on varmasti syy siihen ettei aina lähtenyt käyntiin mutta kun hieman liikutti jakajan kantta niin heti mentiin..
Oma mokahan tuo on ettei tullut huomattua..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Ei tunnu olevan mitään vikaa. Hyvin lähtee käyntiin ja käy nätisti.KtK kirjoitti:OhHoh ,mikäs ton kannen tommottis käräytti. Aikamoiset hitsaukset on ollu menossa. Toivottavasti ei menny mitään muuta noitten lisäksi.
Eikä siinä loppukesästäkään ollut mitään muuta vikaa kun muutaman kerran ei lähtenyt käyntiin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Onkos sulla tälle kesää mitkä tulpat paikoillaan?ukormi kirjoitti:Ei tunnu olevan mitään vikaa. Hyvin lähtee käyntiin ja käy nätisti.KtK kirjoitti:OhHoh ,mikäs ton kannen tommottis käräytti. Aikamoiset hitsaukset on ollu menossa. Toivottavasti ei menny mitään muuta noitten lisäksi.
Eikä siinä loppukesästäkään ollut mitään muuta vikaa kun muutaman kerran ei lähtenyt käyntiin.
Ihan vaan, että jos on Briskit, niin kannattaa pitää tulppa-avain ja varatulpat aina mukana...
Kerta kastelulla menevät paskaksi ja puhun kokemuksesta, kaks sarjaa menny...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Briskit on. No jos sulla viime kesänä meni tulppia niin mikäs ihme se on kun meinasi hukkua coolerikintony the tiger kirjoitti:Onkos sulla tälle kesää mitkä tulpat paikoillaan?
Ihan vaan, että jos on Briskit, niin kannattaa pitää tulppa-avain ja varatulpat aina mukana...
Kerta kastelulla menevät paskaksi ja puhun kokemuksesta, kaks sarjaa menny...

Mutta otetaan vanhat hanskikseen, ja se tulppa-avainkin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Juu, vaan viimesimmät hajos siihen ettei nyt ole ajettu kuin muutaman metrin siirtoja. Maanantaina toimi vielä hyvin, kun hetken aikaa käytin. Tiistaina ei enää toiminut, kaikki neljä tulppaa paskana...ukormi kirjoitti:Briskit on. No jos sulla viime kesänä meni tulppia niin mikäs ihme se on kun meinasi hukkua coolerikin![]()
Mutta otetaan vanhat hanskikseen, ja se tulppa-avainkin.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Hyvin on nuo Briskit toimineet. Vielä on selvitettävänä miksi vetää viileällä koneella, pintakaasulla joskus seokset rikkaalle. Kun nostaa kierroksia hieman niin AFR heilahtaa heti 13 puolelle. Kun menee rikkaalle niin AFR tippuu kympin tienoille. Olisiko kuitenkin jotakin häikkää tuossa kaasuläppäanturissa.. Kun tekee yhden reippaamman kiihdytyksen niin oire häviää eikä sitten ilmaannu uudestaan ennen seuraavaa kertaa kun lähtee kylmällä koneella liikkeelle.
Ja tuota rikkaalle vetämistä on ollut koko ajan kun auto on minulla ollut. On ollut melko harvinainen ilmiö mutta viime aikoina esiintyy melkein joka kerta kun lähtee kylmällä koneella ajamaan.
Ja tuota rikkaalle vetämistä on ollut koko ajan kun auto on minulla ollut. On ollut melko harvinainen ilmiö mutta viime aikoina esiintyy melkein joka kerta kun lähtee kylmällä koneella ajamaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Taitaa olla toi paksulle meno yleistä,samaa tekee mun auto.Kylmällä koneella käy vähän aikaa normaalisti,sitten menee tosi paksulle.Seokset korjaantuu koneen lämmetessä.En ole tohon vaivaan vikaa keksinyt,oliskohan kylmäkäynti solenoidi vaan kulunut väljäksi?ukormi kirjoitti:Hyvin on nuo Briskit toimineet. Vielä on selvitettävänä miksi vetää viileällä koneella, pintakaasulla joskus seokset rikkaalle. Kun nostaa kierroksia hieman niin AFR heilahtaa heti 13 puolelle. Kun menee rikkaalle niin AFR tippuu kympin tienoille. Olisiko kuitenkin jotakin häikkää tuossa kaasuläppäanturissa.. Kun tekee yhden reippaamman kiihdytyksen niin oire häviää eikä sitten ilmaannu uudestaan ennen seuraavaa kertaa kun lähtee kylmällä koneella liikkeelle.
Ja tuota rikkaalle vetämistä on ollut koko ajan kun auto on minulla ollut. On ollut melko harvinainen ilmiö mutta viime aikoina esiintyy melkein joka kerta kun lähtee kylmällä koneella ajamaan.
Focus ST -06
#289
#289
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Vihreät, 3 bar mappi, vihreiden lastu, nokkaa jne.Jake kirjoitti:Silloin menis laihalle .ff kirjoitti:oliskohan kylmäkäynti solenoidi vaan kulunut väljäksi?
Onko alkuperäinen lastu kummallakin ?
Mutta kyllä tuo jostakin anturista tai mekaanisesta osasta riippuu kun on kuitenkin käytös muuttunut kolmen vuoden aikana.
Nää perusanturithan jo vaihdoin, kaasuläppäanturi on vanha. Pitää hommata pikkaset hauenleuat volttimittariin niin voi mitata tuon kaasuläppäanturin sen paikoillaan ollessa. Tänään otin liittimen irti ja vähän putsailin liittimiä. Jotenkin vaan on mennyt into ropeltaa autoa kun on paljon muutakin hommaa tekemättä.
Kun cossulla on tullut ajettuakin todella vähän ja se toimii lämmettyään niin ei meinaa jaksaa mennä konepellin alle ihmettelemään


Tyhjäkäynnillä AFR on siellä 13 päällä mutta kun kaasua hiemankin polkee niin alkaa tippumaan alle 12. Sitten kun painaa kaasua reippaammin niin taas AFR alkaa mennä laihemmalle. Täydessä vedossa AFR pyörii siellä matalassa 12 arvossa ja taitaapa mennä välillä 11 puolellekin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Mutta eihän tuo AFR mittari ole tainnut vielä kauaa olla paikoillaan? Vai onko tuo ominaisuus seoksissa tullut mittaarin aikaan? Jos normaali lambda siellä on ollut, niin se ei ole vain noita näyttänytukormi kirjoitti:Vihreät, 3 bar mappi, vihreiden lastu, nokkaa jne.Jake kirjoitti:Silloin menis laihalle .ff kirjoitti:oliskohan kylmäkäynti solenoidi vaan kulunut väljäksi?
Onko alkuperäinen lastu kummallakin ?
Mutta kyllä tuo jostakin anturista tai mekaanisesta osasta riippuu kun on kuitenkin käytös muuttunut kolmen vuoden aikana.
Nää perusanturithan jo vaihdoin, kaasuläppäanturi on vanha. Pitää hommata pikkaset hauenleuat volttimittariin niin voi mitata tuon kaasuläppäanturin sen paikoillaan ollessa. Tänään otin liittimen irti ja vähän putsailin liittimiä. Jotenkin vaan on mennyt into ropeltaa autoa kun on paljon muutakin hommaa tekemättä.
Kun cossulla on tullut ajettuakin todella vähän ja se toimii lämmettyään niin ei meinaa jaksaa mennä konepellin alle ihmettelemäänJoutaa kohta myydä koko auto vähäisen käytön vuoksi
![]()
Tyhjäkäynnillä AFR on siellä 13 päällä mutta kun kaasua hiemankin polkee niin alkaa tippumaan alle 12. Sitten kun painaa kaasua reippaammin niin taas AFR alkaa mennä laihemmalle. Täydessä vedossa AFR pyörii siellä matalassa 12 arvossa ja taitaapa mennä välillä 11 puolellekin.

Tyhjäkäyntiä jos on vara ruuvista säätää, niin säätäisin tuonne 14 tuntumaan, jos siellä vielä nätisti käy. Tuo 12 pintaan täys vedolla meno kuulostaa hyvälle. Sen pitäisi olla aika hyvä seos tuollaiselle setille. Jos paljon painetta, niin tuntuvat ihmiset laittavan 11 puolelle ylhäältä.
Tuo 12 puolelle meno pintakaasulta painamalla vaikuttaisi minusta kiihdytyspumppu toiminnolta ja reilummin polkaistuna kaasuläppä aukeaa enemmän ja happeakin luiskahtaa enempi koneeseen, nin seos heilahta hetkellisesti laihan puolella. Jos tuon haluaisi saada tasaiseksi, niin pitää olla ohjelmoitava ruisku ja hieroa ihan pirusti noita kohtia, että tulee lähellekkään.

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Kyllä se lediviritelmäkin tuon näytti hyvin selkeästi. Etenkin silloin kun se meni rikkaalle pienillä kierroksillaVesku kirjoitti:Mutta eihän tuo AFR mittari ole tainnut vielä kauaa olla paikoillaan? Vai onko tuo ominaisuus seoksissa tullut mittaarin aikaan? Jos normaali lambda siellä on ollut, niin se ei ole vain noita näyttänytukormi kirjoitti:Vihreät, 3 bar mappi, vihreiden lastu, nokkaa jne.Jake kirjoitti: Silloin menis laihalle .
Onko alkuperäinen lastu kummallakin ?
Mutta kyllä tuo jostakin anturista tai mekaanisesta osasta riippuu kun on kuitenkin käytös muuttunut kolmen vuoden aikana.
Nää perusanturithan jo vaihdoin, kaasuläppäanturi on vanha. Pitää hommata pikkaset hauenleuat volttimittariin niin voi mitata tuon kaasuläppäanturin sen paikoillaan ollessa. Tänään otin liittimen irti ja vähän putsailin liittimiä. Jotenkin vaan on mennyt into ropeltaa autoa kun on paljon muutakin hommaa tekemättä.
Kun cossulla on tullut ajettuakin todella vähän ja se toimii lämmettyään niin ei meinaa jaksaa mennä konepellin alle ihmettelemäänJoutaa kohta myydä koko auto vähäisen käytön vuoksi
![]()
Tyhjäkäynnillä AFR on siellä 13 päällä mutta kun kaasua hiemankin polkee niin alkaa tippumaan alle 12. Sitten kun painaa kaasua reippaammin niin taas AFR alkaa mennä laihemmalle. Täydessä vedossa AFR pyörii siellä matalassa 12 arvossa ja taitaapa mennä välillä 11 puolellekin.![]()
Tyhjäkäyntiä jos on vara ruuvista säätää, niin säätäisin tuonne 14 tuntumaan, jos siellä vielä nätisti käy. Tuo 12 pintaan täys vedolla meno kuulostaa hyvälle. Sen pitäisi olla aika hyvä seos tuollaiselle setille. Jos paljon painetta, niin tuntuvat ihmiset laittavan 11 puolelle ylhäältä.
Tuo 12 puolelle meno pintakaasulta painamalla vaikuttaisi minusta kiihdytyspumppu toiminnolta ja reilummin polkaistuna kaasuläppä aukeaa enemmän ja happeakin luiskahtaa enempi koneeseen, nin seos heilahta hetkellisesti laihan puolella. Jos tuon haluaisi saada tasaiseksi, niin pitää olla ohjelmoitava ruisku ja hieroa ihan pirusti noita kohtia, että tulee lähellekkään.

Ei tuolla seosruuvilla tunnu olevan kovin suurta vaikutusta ainakaan tuon AFR mittarin lukemaan. Mutta jospa sitä seuraavalla ajokerralla vaikka hieman ruuvailisi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Siis tuota tyhjäkäynnin säätöruuvia tarkoitan. Jos tuntuu paksulla tyhjää käyvän, niin vähäsen sitä käännät suuntaan tai toiseen ,niin pitäis siinä jotain liikettä mittarissakin huomata. Jos se on jo tapissaa, niin ihan pienesti kai bensanpainettakin voisi alaspäin säätää. Kuitenkin kannattaa täys vedossa seokset mennä tuonne 12 lukemiin. Itsellä nelosvaihteella oli viime kesänä aika tasainen 12-12.2 koko vedon jostain 70-210km/h.
Ps. Omat kokemukset on kyllä noista "ledivirityksistä", että suunnan noista saattaa nähdä, mutta ei muuta.
Ps. Omat kokemukset on kyllä noista "ledivirityksistä", että suunnan noista saattaa nähdä, mutta ei muuta.

Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
- Viestit: 565
- Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
- Paikkakunta: Valkeala
Kokeilin solenoidin töpseli irti,paksulle menee kylmällä koneella edelleen.Jake kirjoitti:Silloin menis laihalle .ff kirjoitti:oliskohan kylmäkäynti solenoidi vaan kulunut väljäksi?
Onko alkuperäinen lastu kummallakin ?
Lastu on "mikälie",vakio suuttimet,ahtoja vajaat 1,5bar,bensa n.3bar.Ledimittarin mukaan seokset muuten ok,ainoastaan kylmänä mittari lähes tapissaan,käynti aaltoilee ja bensa haisee.Normaalilämpöisellä koneella ei ongelmia vetää hyvin loppuun asti.Kaikki anturit vaihdettu tai testattu.
En enää keksi mistä toi paksulle meno vois johtua,josko kohta sais ton penkkiin ja siellä selviäis jotain.
Focus ST -06
#289
#289
-
- Viestit: 81
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001
Onko sulla Ukormi laajakaistalambda vaiko normi?ukormi kirjoitti:Kyllä se lediviritelmäkin tuon näytti hyvin selkeästi. Etenkin silloin kun se meni rikkaalle pienillä kierroksillaVesku kirjoitti:Mutta eihän tuo AFR mittari ole tainnut vielä kauaa olla paikoillaan? Vai onko tuo ominaisuus seoksissa tullut mittaarin aikaan? Jos normaali lambda siellä on ollut, niin se ei ole vain noita näyttänytukormi kirjoitti: Vihreät, 3 bar mappi, vihreiden lastu, nokkaa jne.
Mutta kyllä tuo jostakin anturista tai mekaanisesta osasta riippuu kun on kuitenkin käytös muuttunut kolmen vuoden aikana.
Nää perusanturithan jo vaihdoin, kaasuläppäanturi on vanha. Pitää hommata pikkaset hauenleuat volttimittariin niin voi mitata tuon kaasuläppäanturin sen paikoillaan ollessa. Tänään otin liittimen irti ja vähän putsailin liittimiä. Jotenkin vaan on mennyt into ropeltaa autoa kun on paljon muutakin hommaa tekemättä.
Kun cossulla on tullut ajettuakin todella vähän ja se toimii lämmettyään niin ei meinaa jaksaa mennä konepellin alle ihmettelemäänJoutaa kohta myydä koko auto vähäisen käytön vuoksi
![]()
Tyhjäkäynnillä AFR on siellä 13 päällä mutta kun kaasua hiemankin polkee niin alkaa tippumaan alle 12. Sitten kun painaa kaasua reippaammin niin taas AFR alkaa mennä laihemmalle. Täydessä vedossa AFR pyörii siellä matalassa 12 arvossa ja taitaapa mennä välillä 11 puolellekin.![]()
Tyhjäkäyntiä jos on vara ruuvista säätää, niin säätäisin tuonne 14 tuntumaan, jos siellä vielä nätisti käy. Tuo 12 pintaan täys vedolla meno kuulostaa hyvälle. Sen pitäisi olla aika hyvä seos tuollaiselle setille. Jos paljon painetta, niin tuntuvat ihmiset laittavan 11 puolelle ylhäältä.
Tuo 12 puolelle meno pintakaasulta painamalla vaikuttaisi minusta kiihdytyspumppu toiminnolta ja reilummin polkaistuna kaasuläppä aukeaa enemmän ja happeakin luiskahtaa enempi koneeseen, nin seos heilahta hetkellisesti laihan puolella. Jos tuon haluaisi saada tasaiseksi, niin pitää olla ohjelmoitava ruisku ja hieroa ihan pirusti noita kohtia, että tulee lähellekkään.
Ei tuolla seosruuvilla tunnu olevan kovin suurta vaikutusta ainakaan tuon AFR mittarin lukemaan. Mutta jospa sitä seuraavalla ajokerralla vaikka hieman ruuvailisi.
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Laajakaistalambaadahan se on..Jokeri kirjoitti: Onko sulla Ukormi laajakaistalambda vaiko normi?
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=tilaus
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015