Ja 2wd temppuilee

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

No nii nii no
Viestit: 188
Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja No nii nii no » La Tammikuu 13. 11:33:30 2007

Mun kikkare hävitti kans kipinän kesken ajon... sytkäboksit ja muut vaihdettu eikä kipinää tuu ku kuskin päästä... sit huomasin et releelle menevässä johdoissa 2 piuhaa oli sulanu kiinni toisiinsa.. no nii ja mikähän rele se on sierra cossun johtosarjassa on kiinni ja liittimen väri on lila. joku on ottanu sen releen suojamuovin pois ja pistäny siihe päälle jonku wolkkarin releen muovin :roll: T:mä en tajuu noista mitää

No nii nii no
Viestit: 188
Liittynyt: La Joulukuu 2. 23:17:24 2006
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja No nii nii no » Ti Tammikuu 16. 22:36:52 2007

Jakaja oli kulunu niin väljäks et ei pelittäny enää sen takii.......

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » La Maaliskuu 31. 22:02:22 2007

Tässä kun on autoa laitellut kesäkuntoon niin löytyy yllättäviäkin juttuja.

VIKAAKO?. No ehjältähän tuo näyttää..

Vaan mitä KUMMAA?

JA JOHTIMET MUKAAN

Eipä tuota aiemmin ole tullut kokonaan irroitettua, on vaan tarkistettu että SISÄLTÄ on kunnossa.

Tässä on varmasti syy siihen ettei aina lähtenyt käyntiin mutta kun hieman liikutti jakajan kantta niin heti mentiin..

Oma mokahan tuo on ettei tullut huomattua..
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » La Maaliskuu 31. 23:08:51 2007

Onpas kärähtänyt huolella.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Pe Huhtikuu 20. 21:56:09 2007

OhHoh ,mikäs ton kannen tommottis käräytti. Aikamoiset hitsaukset on ollu menossa. Toivottavasti ei menny mitään muuta noitten lisäksi.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 20. 22:00:24 2007

KtK kirjoitti:OhHoh ,mikäs ton kannen tommottis käräytti. Aikamoiset hitsaukset on ollu menossa. Toivottavasti ei menny mitään muuta noitten lisäksi.
Ei tunnu olevan mitään vikaa. Hyvin lähtee käyntiin ja käy nätisti.

Eikä siinä loppukesästäkään ollut mitään muuta vikaa kun muutaman kerran ei lähtenyt käyntiin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » Pe Huhtikuu 20. 22:27:57 2007

ukormi kirjoitti:
KtK kirjoitti:OhHoh ,mikäs ton kannen tommottis käräytti. Aikamoiset hitsaukset on ollu menossa. Toivottavasti ei menny mitään muuta noitten lisäksi.
Ei tunnu olevan mitään vikaa. Hyvin lähtee käyntiin ja käy nätisti.

Eikä siinä loppukesästäkään ollut mitään muuta vikaa kun muutaman kerran ei lähtenyt käyntiin.
Onkos sulla tälle kesää mitkä tulpat paikoillaan?
Ihan vaan, että jos on Briskit, niin kannattaa pitää tulppa-avain ja varatulpat aina mukana...
Kerta kastelulla menevät paskaksi ja puhun kokemuksesta, kaks sarjaa menny...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Pe Huhtikuu 20. 22:41:13 2007

tony the tiger kirjoitti:Onkos sulla tälle kesää mitkä tulpat paikoillaan?
Ihan vaan, että jos on Briskit, niin kannattaa pitää tulppa-avain ja varatulpat aina mukana...
Kerta kastelulla menevät paskaksi ja puhun kokemuksesta, kaks sarjaa menny...
Briskit on. No jos sulla viime kesänä meni tulppia niin mikäs ihme se on kun meinasi hukkua coolerikin :lol:

Mutta otetaan vanhat hanskikseen, ja se tulppa-avainkin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Huhtikuu 21. 8:33:28 2007

ukormi kirjoitti:Briskit on. No jos sulla viime kesänä meni tulppia niin mikäs ihme se on kun meinasi hukkua coolerikin :lol:

Mutta otetaan vanhat hanskikseen, ja se tulppa-avainkin.
Juu, vaan viimesimmät hajos siihen ettei nyt ole ajettu kuin muutaman metrin siirtoja. Maanantaina toimi vielä hyvin, kun hetken aikaa käytin. Tiistaina ei enää toiminut, kaikki neljä tulppaa paskana...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

overboost
Viestit: 155
Liittynyt: Pe Heinäkuu 2. 21:46:53 2004
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost » La Huhtikuu 21. 17:37:13 2007

Kilpurit hajoittavat ainakin tulppia, jos niitä ei käytetä lämpimäksi. Pari kylmäkäynnistystä rikkaalla seoksella ja kaput.

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Huhtikuu 21. 21:03:17 2007

overboost kirjoitti:Kilpurit hajoittavat ainakin tulppia, jos niitä ei käytetä lämpimäksi. Pari kylmäkäynnistystä rikkaalla seoksella ja kaput.
Tätä minäkin vähän arvelin tuon toisen sarjan hajoamisen syyksi...
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ma Kesäkuu 18. 11:39:41 2007

Hyvin on nuo Briskit toimineet. Vielä on selvitettävänä miksi vetää viileällä koneella, pintakaasulla joskus seokset rikkaalle. Kun nostaa kierroksia hieman niin AFR heilahtaa heti 13 puolelle. Kun menee rikkaalle niin AFR tippuu kympin tienoille. Olisiko kuitenkin jotakin häikkää tuossa kaasuläppäanturissa.. Kun tekee yhden reippaamman kiihdytyksen niin oire häviää eikä sitten ilmaannu uudestaan ennen seuraavaa kertaa kun lähtee kylmällä koneella liikkeelle.

Ja tuota rikkaalle vetämistä on ollut koko ajan kun auto on minulla ollut. On ollut melko harvinainen ilmiö mutta viime aikoina esiintyy melkein joka kerta kun lähtee kylmällä koneella ajamaan.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ma Kesäkuu 18. 17:08:12 2007

ukormi kirjoitti:Hyvin on nuo Briskit toimineet. Vielä on selvitettävänä miksi vetää viileällä koneella, pintakaasulla joskus seokset rikkaalle. Kun nostaa kierroksia hieman niin AFR heilahtaa heti 13 puolelle. Kun menee rikkaalle niin AFR tippuu kympin tienoille. Olisiko kuitenkin jotakin häikkää tuossa kaasuläppäanturissa.. Kun tekee yhden reippaamman kiihdytyksen niin oire häviää eikä sitten ilmaannu uudestaan ennen seuraavaa kertaa kun lähtee kylmällä koneella liikkeelle.

Ja tuota rikkaalle vetämistä on ollut koko ajan kun auto on minulla ollut. On ollut melko harvinainen ilmiö mutta viime aikoina esiintyy melkein joka kerta kun lähtee kylmällä koneella ajamaan.
Taitaa olla toi paksulle meno yleistä,samaa tekee mun auto.Kylmällä koneella käy vähän aikaa normaalisti,sitten menee tosi paksulle.Seokset korjaantuu koneen lämmetessä.En ole tohon vaivaan vikaa keksinyt,oliskohan kylmäkäynti solenoidi vaan kulunut väljäksi?
Focus ST -06
#289

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Kesäkuu 18. 23:57:55 2007

ff kirjoitti:oliskohan kylmäkäynti solenoidi vaan kulunut väljäksi?
Silloin menis laihalle .

Onko alkuperäinen lastu kummallakin ?
ex Jäsen #10

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Kesäkuu 19. 0:21:50 2007

Jake kirjoitti:
ff kirjoitti:oliskohan kylmäkäynti solenoidi vaan kulunut väljäksi?
Silloin menis laihalle .

Onko alkuperäinen lastu kummallakin ?
Vihreät, 3 bar mappi, vihreiden lastu, nokkaa jne.

Mutta kyllä tuo jostakin anturista tai mekaanisesta osasta riippuu kun on kuitenkin käytös muuttunut kolmen vuoden aikana.

Nää perusanturithan jo vaihdoin, kaasuläppäanturi on vanha. Pitää hommata pikkaset hauenleuat volttimittariin niin voi mitata tuon kaasuläppäanturin sen paikoillaan ollessa. Tänään otin liittimen irti ja vähän putsailin liittimiä. Jotenkin vaan on mennyt into ropeltaa autoa kun on paljon muutakin hommaa tekemättä.

Kun cossulla on tullut ajettuakin todella vähän ja se toimii lämmettyään niin ei meinaa jaksaa mennä konepellin alle ihmettelemään 8) Joutaa kohta myydä koko auto vähäisen käytön vuoksi :lol:

Tyhjäkäynnillä AFR on siellä 13 päällä mutta kun kaasua hiemankin polkee niin alkaa tippumaan alle 12. Sitten kun painaa kaasua reippaammin niin taas AFR alkaa mennä laihemmalle. Täydessä vedossa AFR pyörii siellä matalassa 12 arvossa ja taitaapa mennä välillä 11 puolellekin.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Kesäkuu 19. 9:31:18 2007

ukormi kirjoitti:
Jake kirjoitti:
ff kirjoitti:oliskohan kylmäkäynti solenoidi vaan kulunut väljäksi?
Silloin menis laihalle .

Onko alkuperäinen lastu kummallakin ?
Vihreät, 3 bar mappi, vihreiden lastu, nokkaa jne.

Mutta kyllä tuo jostakin anturista tai mekaanisesta osasta riippuu kun on kuitenkin käytös muuttunut kolmen vuoden aikana.

Nää perusanturithan jo vaihdoin, kaasuläppäanturi on vanha. Pitää hommata pikkaset hauenleuat volttimittariin niin voi mitata tuon kaasuläppäanturin sen paikoillaan ollessa. Tänään otin liittimen irti ja vähän putsailin liittimiä. Jotenkin vaan on mennyt into ropeltaa autoa kun on paljon muutakin hommaa tekemättä.

Kun cossulla on tullut ajettuakin todella vähän ja se toimii lämmettyään niin ei meinaa jaksaa mennä konepellin alle ihmettelemään 8) Joutaa kohta myydä koko auto vähäisen käytön vuoksi :lol:

Tyhjäkäynnillä AFR on siellä 13 päällä mutta kun kaasua hiemankin polkee niin alkaa tippumaan alle 12. Sitten kun painaa kaasua reippaammin niin taas AFR alkaa mennä laihemmalle. Täydessä vedossa AFR pyörii siellä matalassa 12 arvossa ja taitaapa mennä välillä 11 puolellekin.
Mutta eihän tuo AFR mittari ole tainnut vielä kauaa olla paikoillaan? Vai onko tuo ominaisuus seoksissa tullut mittaarin aikaan? Jos normaali lambda siellä on ollut, niin se ei ole vain noita näyttänyt :wink:
Tyhjäkäyntiä jos on vara ruuvista säätää, niin säätäisin tuonne 14 tuntumaan, jos siellä vielä nätisti käy. Tuo 12 pintaan täys vedolla meno kuulostaa hyvälle. Sen pitäisi olla aika hyvä seos tuollaiselle setille. Jos paljon painetta, niin tuntuvat ihmiset laittavan 11 puolelle ylhäältä.

Tuo 12 puolelle meno pintakaasulta painamalla vaikuttaisi minusta kiihdytyspumppu toiminnolta ja reilummin polkaistuna kaasuläppä aukeaa enemmän ja happeakin luiskahtaa enempi koneeseen, nin seos heilahta hetkellisesti laihan puolella. Jos tuon haluaisi saada tasaiseksi, niin pitää olla ohjelmoitava ruisku ja hieroa ihan pirusti noita kohtia, että tulee lähellekkään. :lol:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja wekku » Ti Kesäkuu 19. 9:45:36 2007

Mulla kun on toi tyhjäkäynti venan piuha irti nin kylmänä menee rikkaalla, mutta lämmetessään on seokset aika hyvin kohdallaan, vedossa ehkä aavistuksen rikkaalla mutta ei liikaa.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Kesäkuu 19. 10:37:24 2007

Vesku kirjoitti:
ukormi kirjoitti:
Jake kirjoitti: Silloin menis laihalle .

Onko alkuperäinen lastu kummallakin ?
Vihreät, 3 bar mappi, vihreiden lastu, nokkaa jne.

Mutta kyllä tuo jostakin anturista tai mekaanisesta osasta riippuu kun on kuitenkin käytös muuttunut kolmen vuoden aikana.

Nää perusanturithan jo vaihdoin, kaasuläppäanturi on vanha. Pitää hommata pikkaset hauenleuat volttimittariin niin voi mitata tuon kaasuläppäanturin sen paikoillaan ollessa. Tänään otin liittimen irti ja vähän putsailin liittimiä. Jotenkin vaan on mennyt into ropeltaa autoa kun on paljon muutakin hommaa tekemättä.

Kun cossulla on tullut ajettuakin todella vähän ja se toimii lämmettyään niin ei meinaa jaksaa mennä konepellin alle ihmettelemään 8) Joutaa kohta myydä koko auto vähäisen käytön vuoksi :lol:

Tyhjäkäynnillä AFR on siellä 13 päällä mutta kun kaasua hiemankin polkee niin alkaa tippumaan alle 12. Sitten kun painaa kaasua reippaammin niin taas AFR alkaa mennä laihemmalle. Täydessä vedossa AFR pyörii siellä matalassa 12 arvossa ja taitaapa mennä välillä 11 puolellekin.
Mutta eihän tuo AFR mittari ole tainnut vielä kauaa olla paikoillaan? Vai onko tuo ominaisuus seoksissa tullut mittaarin aikaan? Jos normaali lambda siellä on ollut, niin se ei ole vain noita näyttänyt :wink:
Tyhjäkäyntiä jos on vara ruuvista säätää, niin säätäisin tuonne 14 tuntumaan, jos siellä vielä nätisti käy. Tuo 12 pintaan täys vedolla meno kuulostaa hyvälle. Sen pitäisi olla aika hyvä seos tuollaiselle setille. Jos paljon painetta, niin tuntuvat ihmiset laittavan 11 puolelle ylhäältä.

Tuo 12 puolelle meno pintakaasulta painamalla vaikuttaisi minusta kiihdytyspumppu toiminnolta ja reilummin polkaistuna kaasuläppä aukeaa enemmän ja happeakin luiskahtaa enempi koneeseen, nin seos heilahta hetkellisesti laihan puolella. Jos tuon haluaisi saada tasaiseksi, niin pitää olla ohjelmoitava ruisku ja hieroa ihan pirusti noita kohtia, että tulee lähellekkään. :lol:
Kyllä se lediviritelmäkin tuon näytti hyvin selkeästi. Etenkin silloin kun se meni rikkaalle pienillä kierroksilla :lol:

Ei tuolla seosruuvilla tunnu olevan kovin suurta vaikutusta ainakaan tuon AFR mittarin lukemaan. Mutta jospa sitä seuraavalla ajokerralla vaikka hieman ruuvailisi.
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vesku
CRSC jäsen 2016
Viestit: 2289
Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
Paikkakunta: Kymenlääni

Viesti Kirjoittaja Vesku » Ti Kesäkuu 19. 11:08:39 2007

Siis tuota tyhjäkäynnin säätöruuvia tarkoitan. Jos tuntuu paksulla tyhjää käyvän, niin vähäsen sitä käännät suuntaan tai toiseen ,niin pitäis siinä jotain liikettä mittarissakin huomata. Jos se on jo tapissaa, niin ihan pienesti kai bensanpainettakin voisi alaspäin säätää. Kuitenkin kannattaa täys vedossa seokset mennä tuonne 12 lukemiin. Itsellä nelosvaihteella oli viime kesänä aika tasainen 12-12.2 koko vedon jostain 70-210km/h.

Ps. Omat kokemukset on kyllä noista "ledivirityksistä", että suunnan noista saattaa nähdä, mutta ei muuta. :wink:
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä

ff
Viestit: 565
Liittynyt: La Marraskuu 30. 23:30:57 2002
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja ff » Ti Kesäkuu 19. 12:54:30 2007

Jake kirjoitti:
ff kirjoitti:oliskohan kylmäkäynti solenoidi vaan kulunut väljäksi?
Silloin menis laihalle .

Onko alkuperäinen lastu kummallakin ?
Kokeilin solenoidin töpseli irti,paksulle menee kylmällä koneella edelleen.
Lastu on "mikälie",vakio suuttimet,ahtoja vajaat 1,5bar,bensa n.3bar.Ledimittarin mukaan seokset muuten ok,ainoastaan kylmänä mittari lähes tapissaan,käynti aaltoilee ja bensa haisee.Normaalilämpöisellä koneella ei ongelmia vetää hyvin loppuun asti.Kaikki anturit vaihdettu tai testattu.

En enää keksi mistä toi paksulle meno vois johtua,josko kohta sais ton penkkiin ja siellä selviäis jotain.
Focus ST -06
#289

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ti Kesäkuu 19. 13:09:01 2007

ukormi kirjoitti:
Vesku kirjoitti:
ukormi kirjoitti: Vihreät, 3 bar mappi, vihreiden lastu, nokkaa jne.

Mutta kyllä tuo jostakin anturista tai mekaanisesta osasta riippuu kun on kuitenkin käytös muuttunut kolmen vuoden aikana.

Nää perusanturithan jo vaihdoin, kaasuläppäanturi on vanha. Pitää hommata pikkaset hauenleuat volttimittariin niin voi mitata tuon kaasuläppäanturin sen paikoillaan ollessa. Tänään otin liittimen irti ja vähän putsailin liittimiä. Jotenkin vaan on mennyt into ropeltaa autoa kun on paljon muutakin hommaa tekemättä.

Kun cossulla on tullut ajettuakin todella vähän ja se toimii lämmettyään niin ei meinaa jaksaa mennä konepellin alle ihmettelemään 8) Joutaa kohta myydä koko auto vähäisen käytön vuoksi :lol:

Tyhjäkäynnillä AFR on siellä 13 päällä mutta kun kaasua hiemankin polkee niin alkaa tippumaan alle 12. Sitten kun painaa kaasua reippaammin niin taas AFR alkaa mennä laihemmalle. Täydessä vedossa AFR pyörii siellä matalassa 12 arvossa ja taitaapa mennä välillä 11 puolellekin.
Mutta eihän tuo AFR mittari ole tainnut vielä kauaa olla paikoillaan? Vai onko tuo ominaisuus seoksissa tullut mittaarin aikaan? Jos normaali lambda siellä on ollut, niin se ei ole vain noita näyttänyt :wink:
Tyhjäkäyntiä jos on vara ruuvista säätää, niin säätäisin tuonne 14 tuntumaan, jos siellä vielä nätisti käy. Tuo 12 pintaan täys vedolla meno kuulostaa hyvälle. Sen pitäisi olla aika hyvä seos tuollaiselle setille. Jos paljon painetta, niin tuntuvat ihmiset laittavan 11 puolelle ylhäältä.

Tuo 12 puolelle meno pintakaasulta painamalla vaikuttaisi minusta kiihdytyspumppu toiminnolta ja reilummin polkaistuna kaasuläppä aukeaa enemmän ja happeakin luiskahtaa enempi koneeseen, nin seos heilahta hetkellisesti laihan puolella. Jos tuon haluaisi saada tasaiseksi, niin pitää olla ohjelmoitava ruisku ja hieroa ihan pirusti noita kohtia, että tulee lähellekkään. :lol:
Kyllä se lediviritelmäkin tuon näytti hyvin selkeästi. Etenkin silloin kun se meni rikkaalle pienillä kierroksilla :lol:

Ei tuolla seosruuvilla tunnu olevan kovin suurta vaikutusta ainakaan tuon AFR mittarin lukemaan. Mutta jospa sitä seuraavalla ajokerralla vaikka hieman ruuvailisi.
Onko sulla Ukormi laajakaistalambda vaiko normi?

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Ti Kesäkuu 19. 13:13:31 2007

Jokeri kirjoitti: Onko sulla Ukormi laajakaistalambda vaiko normi?
Laajakaistalambaadahan se on..

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=tilaus
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Vastaa Viestiin