Missä porttuuttaa cossun kantta?

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Su Toukokuu 7. 20:42:47 2006

virikansi kirjoitti: En ainakaan suosittelisi käyttämään mitään Cat Cams tuotteita. On vaan sen verran huonoja kokemuksia venajousista ja nokista, mutta sehän on vaan mun mielipide. Schrick tekee todella hyviä venttiilinjousia ja nokkia(nokat vaan maksaa niillä ihan sairaasti). T: Kansiviritys J.Kosunen
Pisti silmään tuo, kun purin just moottorin muutaman sata km ajettujen jousien takia. Yks ulkojousi poikki, eikä kuulema ikinä kellään muulla mitää hajonnu myyjän ja maahantuojan mukaan...

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » Su Toukokuu 7. 20:58:22 2006

Ei pidä ehkä myyjän puheet paikkaansa. Tiedän monta esim. F ryhmän konetta, jotka ovat porsineet enemmän ja vähemmän. Minä en suosittele kys.merkkisiä tavaroita, enkä myöskään toimita niitä. Neuvoa voin kyllä, mitä osia mielestäni kannattaisi käyttää. Parhaiten onnistuu kun soittaa. Kyseisien osien edustajat saivat viime vuoden loppupuolella aika paljon kritiikkiä osien laadusta(sen puutteesta), eivätkä tietääkseni lotkauttaneet korviaan ihmeemmin asiasta. T: Kansiviritys J.Kosunen

rikke
Viestit: 403
Liittynyt: Pe Maaliskuu 19. 17:18:49 2004

Viesti Kirjoittaja rikke » Su Toukokuu 7. 21:29:47 2006

virikansi kirjoitti:Ei pidä ehkä myyjän puheet paikkaansa. Tiedän monta esim. F ryhmän konetta, jotka ovat porsineet enemmän ja vähemmän. Minä en suosittele kys.merkkisiä tavaroita, enkä myöskään toimita niitä. Neuvoa voin kyllä, mitä osia mielestäni kannattaisi käyttää. Parhaiten onnistuu kun soittaa. Kyseisien osien edustajat saivat viime vuoden loppupuolella aika paljon kritiikkiä osien laadusta(sen puutteesta), eivätkä tietääkseni lotkauttaneet korviaan ihmeemmin asiasta. T: Kansiviritys J.Kosunen
Ihmettelin suhtautumista, kun ilmotin myyjälle et jousi meni. Mun mielestä laadusta pitää ilmottaa jos ongelmia on ollu. Olis pitäny lähettää moottori tehtaalle tutkittavaks mahdollisen kasausvirheen takia ja aikaa olis vierähtäny x-verran. Asiahan on senpuoleen selvä, et ko osilla ei ole takuuta enkä mitää korvausta yrittänytkään vaatia tollasen kympin osan takia kun onneks selvisin pienin vaurioin. Vois kuvitella et myyjällä olis senverran tuotevastuuta, että haluaisi myydä vaan laadukasta tuotetta.
Tekis mieli soittaa ja kysyä mitä jousia ko putiikki suosittelee cossuun ja onko kellään ollu ongelmia.

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » Su Toukokuu 7. 21:47:34 2006

Paras jousi mitä suht helposti saa, on nimeltään Schrick. Jos vielä haluaa sellaiset, jotka kestää monta vuotta, ilman että seeti/maks. jousipaineet muuttuvat. Käytetty mm. DTM:ssä aikoinaan. :wink: . T:Kansiviritys J.Kosunen

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ma Toukokuu 8. 1:32:03 2006

Joo, Schrick tekee laatua, toivottavasti. On näet 320R -nokat hyllyssä; ex-DTM RS500:n koneesta. Katsotaan kuin käy... :?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ti Marraskuu 21. 19:01:09 2006

UP UP.

soittelin jr tehokanteen tänään ja 340€ (työn osa) porttaus, lupaili +230hp virtavaksi.

Onko porukka ollut kansiinsa tyytyväinen jotka siellä tehneet?

Kohta alkaa olemaan omaani just se aika :lol:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » Ti Marraskuu 21. 20:33:03 2006

No ei siinä jää enää paljon tunnille palkkaa tuohon hintaan!? Itse en tuommosella tunti taksalla nousisi aamulla sängystä kuin korkeintaan kuselle. :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Hena
Viestit: 1409
Liittynyt: Ti Huhtikuu 9. 16:42:19 2002

Viesti Kirjoittaja Hena » Ti Marraskuu 21. 22:35:13 2006

Halvalta kyllä kuulostaa lupailtuihin virtauksiin nähden..
Toyota Supra TT

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Ke Marraskuu 22. 7:48:17 2006

jarkkoma kirjoitti:UP UP.

soittelin jr tehokanteen tänään ja 340€ (työn osa) porttaus, lupaili +230hp virtavaksi.

Onko porukka ollut kansiinsa tyytyväinen jotka siellä tehneet?

Kohta alkaa olemaan omaani just se aika :lol:
Itellä just oottelee "viimeistelyä" siellä portattu kansi. Kansi käytettiin vielä Raahessa Pohtolla virtauspenkissä tarkastuksessa. Seetit täytynee vielä jyrsästä tuolla oikeella "race" terällä ja venoihin ajaa lisäviisteet. Ihan hyvä hinta-laatuhuhde oli. :)

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » Ke Marraskuu 22. 8:28:56 2006

pehkos69 kirjoitti:
jarkkoma kirjoitti:UP UP.

soittelin jr tehokanteen tänään ja 340€ (työn osa) porttaus, lupaili +230hp virtavaksi.

Onko porukka ollut kansiinsa tyytyväinen jotka siellä tehneet?

Kohta alkaa olemaan omaani just se aika :lol:
Itellä just oottelee "viimeistelyä" siellä portattu kansi. Kansi käytettiin vielä Raahessa Pohtolla virtauspenkissä tarkastuksessa. Seetit täytynee vielä jyrsästä tuolla oikeella "race" terällä ja venoihin ajaa lisäviisteet. Ihan hyvä hinta-laatuhuhde oli. :)
Laitteles kuvaa kun saat kannen takaisin..

Oliko jotain jäänyt tekemättä (pahoin) kun joutu viimeisteleen vai ootkos vaan viimeisen päälle heppuja? :lol:

Minkälaisia tuloksia sait virtauksista?
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » To Marraskuu 23. 9:14:00 2006

Laitteles kuvaa kun saat kannen takaisin..

Oliko jotain jäänyt tekemättä (pahoin) kun joutu viimeisteleen vai ootkos vaan viimeisen päälle heppuja? :lol:

Minkälaisia tuloksia sait virtauksista?[/quote]

Laitan mailina vkl. sulle lappua / kuvaa hieman suuntaa antavista virtauksista. Pikkasen oli liian "karkeaa" työstöö ja näin ollen siistin kanavii vain hiukan itse. Seetit tehtiin ihan tarkoituksella ns. puolitiehen. Siistimisen jälkeen sit vedetään lopullinen kulma niihin.. :)

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » To Marraskuu 23. 9:36:49 2006

Just näin, yleensä kansia ei tehdä tai jätetä "puolitiehen".

avoesco
Viestit: 162
Liittynyt: La Helmikuu 7. 20:23:25 2004
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco » To Marraskuu 23. 10:07:33 2006

Imupuoli ei haittaa vaikka on "rösönen" seos pyöreilee kuulemma paremmin.
Näin eräs kansi velho kerran totesi.
#1503
Golf gt mk3
Gt-40 Replica
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms (projekti aloitettu) 8)

jarkkoma
Viestit: 1328
Liittynyt: Su Marraskuu 27. 23:04:53 2005
Paikkakunta: No täällä keskipohojamaalla

Viesti Kirjoittaja jarkkoma » To Marraskuu 23. 16:40:47 2006

avoesco kirjoitti:Imupuoli ei haittaa vaikka on "rösönen" seos pyöreilee kuulemma paremmin.
Näin eräs kansi velho kerran totesi.
Samoin kuullut kun jotku väittelee näissä et pitää kiiltää ja olla siloinen.

Omasta mielestä parempi kun hieman karkea tai no se on tätä maalais järkeä :lol:
Jäsen #1303
Jarkkoma@jippii.fi

Vw Kupla -74
Mb 200D -85 sisään ajettu 800tkm =)
Mersedes-Benz C250TDT Sport -97
Honda CBR Superblackbird 1100xx -05

Forditon....

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » To Marraskuu 23. 20:32:43 2006

SHR kirjoitti:Just näin, yleensä kansia ei tehdä tai jätetä "puolitiehen".
No samaa mieltä olen minäkin! Kosuselle kun vein omani, ei ollut kuin tyhjä kansi. Ja kun takaisin hain, sai nostaa suoraan paikalleen ilman mitään siistimisiä ja seetien tekoa. Ja pultat kiinni. Ja niin kuin todettu se virtaus mikä kiinnostaa ja millä on väliä, on se millä nostolla se tulee. Kyllähän se virtaa kannen kuin kannen kanavat vaikka mitä ilman venttiileitä tai 17mm nostolla? Harvalla vaan taitaa olla tuollasia nokkia. :wink: Ja se imupuolen pinta "samettinen"!
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » Pe Marraskuu 24. 8:13:35 2006

Syy miksi tyhjän kannen kiikutin heille ja myös hain tyhjänä on se, että omasta takaa venttiilien koneistusvehkeet ja isukki tehny niitä ammatikseen pari vuosikymmentä. Sain mitä halusinki, pelkän porttauksen. Imupuoli oli omasta mielestäni "hiukan" liian jyrsityn oloinen, ei "samettinen" johon itse pyrin.

Olishan sen saanu myös josain muualla vimosen päälle loppuunasti tehtynä suoraan asennettavaksi, mutta tinareita olisi pitänyt latoa tiskiin toistatonnia enempi...

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » Pe Marraskuu 24. 21:22:56 2006

pehkos69 kirjoitti:Syy miksi tyhjän kannen kiikutin heille ja myös hain tyhjänä on se, että omasta takaa venttiilien koneistusvehkeet ja isukki tehny niitä ammatikseen pari vuosikymmentä. Sain mitä halusinki, pelkän porttauksen. Imupuoli oli omasta mielestäni "hiukan" liian jyrsityn oloinen, ei "samettinen" johon itse pyrin.

Olishan sen saanu myös josain muualla vimosen päälle loppuunasti tehtynä suoraan asennettavaksi, mutta tinareita olisi pitänyt latoa tiskiin toistatonnia enempi...
jos isä osaa oikeesti,niin ihmettelen "ulkopuolisen"työvoiman käyttöä ?tolla kokemuksella pitäis olla homma hanskassa.....alusta loppuun,vakio tai ei,jos noin tarkkaan tiedetään oikeat lääkkeet,niin tekemään vaan.
jyrsitty/samettinen ,shit, profile means.tyhjää kantta ei paljo kannata mittailla muualla ku vaa assa,jos tosta saat mitä halusit,niin tyydyt LIIAN VÄHÄÄN !
Timppa 24V

pehkos69
Viestit: 470
Liittynyt: Ke Elokuu 13. 22:31:04 2003

Viesti Kirjoittaja pehkos69 » La Marraskuu 25. 18:34:39 2006

jos isä osaa oikeesti,niin ihmettelen "ulkopuolisen"työvoiman käyttöä ?tolla kokemuksella pitäis olla homma hanskassa.....alusta loppuun,vakio tai ei,jos noin tarkkaan tiedetään oikeat lääkkeet,niin tekemään vaan.
jyrsitty/samettinen ,shit, profile means.tyhjää kantta ei paljo kannata mittailla muualla ku vaa assa,jos tosta saat mitä halusit,niin tyydyt LIIAN VÄHÄÄN ![/quote]

Kylläpä meni taas kärkkääksi tää topicci.. HUOM! Venttiilit ja imusarjan pätkä oli mukana virtauksia mitatessa / portatessa. Virtauspenkkiä emme omista ja jos kaksi eri kansien tekijäpajaa on sitä mieltä, että homma toimi ihan sujuvasti nuin ja virtaukset saatiin kanavien osalta ok. Lopulliset venttiilien / seetien ropaamiset ei tee kannesta romua / helmeä porttauksesta puhuttaessa ja varsinkaan näin kannen työstön alkuvaiheessa... Kait se sitten sinne romukaupan / sulattamon vaa'alle on vietävä! :roll:

Joskus vaan tuntuu ettei enää tarttis ees kirjotella näihin topicceihin kun kaikki mitä tekee nii on väärin ja asioihin suhtaudutaan enempi negatiivisella kritiikillä kuin päinvastoin kannustavalla harrastehengellä ja positiivisuudella. :(

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » La Marraskuu 25. 19:47:14 2006

Kyllä meilläkin päin porttaukset tekee yleensä joku sellainen, joka kys. koneesta tietää miten se kannattaa tehdä. Vaikka aika hyviä oharin kansia meiltäkin päin tulee, niin cossun kansia ei täällä ole tehty. Muut hommat sitten tehdään itse, niissä kun ei eroa pahemmin ole ossin ja koskisen välillä.

paperman
Viestit: 1699
Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
Paikkakunta: Muikkukukko #496

Viesti Kirjoittaja paperman » La Marraskuu 25. 23:13:07 2006

Tottakai jos on aikaa ja vielä jopa mahdollistakin tehdä venttiilityöt kotipajassa, niin miksipäs ei! Kyllä sillä säästää rahaa. Ei kannata näistä horinoista välittää mitä täällä joskus kirjoitellaan! Ei sen takia kannata jättää kirjoittelematta. Tais olla Ckollin sanoja osuvasti: Itse oppineet ovat ainoita oppineita, muut ovat opetettuja. Kyllä itsekin olen yrittänyt tehdä kaiken mitä vaan pystyy/on ollut mahdollista tehdä. Vain sillain voi jotain oppiakin! :wink:
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com

Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)

Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Timppa » La Marraskuu 25. 23:24:23 2006

pehkos69 kirjoitti:jos isä osaa oikeesti,niin ihmettelen "ulkopuolisen"työvoiman käyttöä ?tolla kokemuksella pitäis olla homma hanskassa.....alusta loppuun,vakio tai ei,jos noin tarkkaan tiedetään oikeat lääkkeet,niin tekemään vaan.
jyrsitty/samettinen ,shit, profile means.tyhjää kantta ei paljo kannata mittailla muualla ku vaa assa,jos tosta saat mitä halusit,niin tyydyt LIIAN VÄHÄÄN !
Kylläpä meni taas kärkkääksi tää topicci.. HUOM! Venttiilit ja imusarjan pätkä oli mukana virtauksia mitatessa / portatessa. Virtauspenkkiä emme omista ja jos kaksi eri kansien tekijäpajaa on sitä mieltä, että homma toimi ihan sujuvasti nuin ja virtaukset saatiin kanavien osalta ok. Lopulliset venttiilien / seetien ropaamiset ei tee kannesta romua / helmeä porttauksesta puhuttaessa ja varsinkaan näin kannen työstön alkuvaiheessa... Kait se sitten sinne romukaupan / sulattamon vaa'alle on vietävä! :roll:

Joskus vaan tuntuu ettei enää tarttis ees kirjotella näihin topicceihin kun kaikki mitä tekee nii on väärin ja asioihin suhtaudutaan enempi negatiivisella kritiikillä kuin päinvastoin kannustavalla harrastehengellä ja positiivisuudella. :([/quote]

niiiiii,et sitte muistanu kertoo et sielä oli venttilit mukana,ei täälä kai mitään ajatusten lukijoita olla !
Timppa 24V

virikansi
Viestit: 77
Liittynyt: Pe Toukokuu 5. 15:00:52 2006
Paikkakunta: kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja virikansi » To Joulukuu 14. 15:34:06 2006

Halvalla näyttää saavan Cossun kannen teetettyä :shock: . Itse en pysty kyllä tuollaisiin hintoihin tekemään kyseisiä kansia. Mutta kaikki kannet ovatkin sitten peruskunnostettuja( esim. K-Liner), oikaistuja , venttiilit ja istukat koneistettuka kisaterillä ym ym.

Cossun kannessa on mielestäni kaikkein suurin työ, mitä on vuosien mittaan tullut 16v kansia, tosin siitäkin saa tosi hyvän.

Ja mielestäni on ihan turhaa alkaa mainostamaan pelkkiä imupuolen virtauksia, koska pakokanavan toiminta on myös erittäin tärkeää.

Vastaa Viestiin