Cosworth kysymyksiä

Mallikohtaiset keskustelun aiheet.

Valvoja: CRSC Hallitus

Vastaa Viestiin
jupe_e
Viestit: 361
Liittynyt: Su Tammikuu 4. 11:53:57 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jupe_e » La Kesäkuu 20. 9:01:57 2015

Jatketaan öljypumppuun liittyvällä. Eli onko 4wd ja 2wd imuputket samanlaisia? 4wd imuputki ei mahdu tällähetkellä lyhennetyn 2wd öljypohjan kanssa paikalleen, vaan ottaa patin etuseinään kiinni.
Escort MK1 16V turbo -72
Escort MK1 OHC -73

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RS270 » Ke Elokuu 12. 12:12:52 2015

Vesipumpuista, 2wd ja 4wd on vissiin erilaiset, mitä eroa? Ja onko jotain eroa 2wd ja normi sierra/taunus? Viskoa ei tarvita...
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Elokuu 14. 0:10:03 2015

On erilaiset.
2wd on lähellä Taunusta, vähän "muotoillumpi" (OE) ja erillisellä laturin säätöraudan korvakkeella. Sama kuin ohc-Sierroissa MY-85 alkaen.
4wd on lisää petrattu. Vesiliitännät täysin erilaiset. Kylmä vesi kiertää termostaattikotelon kautta (termari 2-toiminen) pumpulle, eli "iso liitäntä" pumpussa klo 11 paikkeilla klo 19 sijaan. Myös lämppärin imuliitäntä eri kohdissa.
Järjestely mahdollistaa kylmänä suuremman kapasiteetin vesikierron pumpun kautta.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RS270 » Su Syyskuu 6. 16:57:25 2015

Kun imusarjan ja painekotelon väliin laitetaan se levityspala, mikäs olis optimi paksuus sille? Mulla on nyt 4wd kotelo.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Zigu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 259
Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Zigu » To Lokakuu 8. 20:15:06 2015

Kummalla puolella on kattoluukun sähkökatkaisin vasemman puolen ohjauksella olevissa cossuissa?

Zigu
CRSC jäsen 2015
Viestit: 259
Liittynyt: Ma Marraskuu 5. 21:55:55 2012

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Zigu » To Lokakuu 8. 20:33:19 2015

Zigu kirjoitti:Kummalla puolella on kattoluukun sähkökatkaisin vasemman puolen ohjauksella olevissa cossuissa?
Löysinkin vastauksen. Katkaisin sijaitsee paneelissa vänkärin puolella.

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bomble » Ma Lokakuu 12. 8:23:07 2015

Ei nyt haulla sattunu silmään, joten onks t5 oma nopeusmittarin vaijeri vai mikä siihen passaa?

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Lokakuu 12. 14:54:43 2015

bomble kirjoitti:Ei nyt haulla sattunu silmään, joten onks t5 oma nopeusmittarin vaijeri vai mikä siihen passaa?
Samaa vaijeria käyti T9 jälkeen kun T5:sen laitoin.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

MedFin
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Maaliskuu 11. 15:18:10 2015

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja MedFin » Ma Marraskuu 30. 13:41:56 2015

Paljonko vakiona männät jää alle tai tulee yli dekkitason, jos mitään tasoja ei ole koneistettu?

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Tammikuu 8. 8:10:00 2017

Tää ei sitten selviä kuin kysymällä. Onko dohc ja cossun 4x4 vaihdelaatikoissa eroja?
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Tammikuu 8. 20:56:24 2017

Pykälä kirjoitti:Tää ei sitten selviä kuin kysymällä. Onko dohc ja cossun 4x4 vaihdelaatikoissa eroja?
Fyysisesti ovat vaihtokelpoiset, sisuskaluissa pieniä eroja esim välityksissä ja oliko joku laakeri tms vahvistettu cossun lootassa.
Ymmärtääkseni V6 ja Cossun lootat on sisuskaluiltaan samat mutta V6 loota ei tietenkään sovi nelisylinterisen perään.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Su Tammikuu 8. 21:44:02 2017

AkiS kirjoitti:
Pykälä kirjoitti:Tää ei sitten selviä kuin kysymällä. Onko dohc ja cossun 4x4 vaihdelaatikoissa eroja?
Fyysisesti ovat vaihtokelpoiset, sisuskaluissa pieniä eroja esim välityksissä ja oliko joku laakeri tms vahvistettu cossun lootassa.
Ymmärtääkseni V6 ja Cossun lootat on sisuskaluiltaan samat mutta V6 loota ei tietenkään sovi nelisylinterisen perään.
Jostain olin lukevinani pääakselin laakeripesän erosta ja käsitin et johtuis kai painelaakereiden eroavaisuuksien takia.
Mistäs noi välitykset sattus löytymään?
Mutta kiitos nyt kuitenkin käsitykseni vahvistuksesta :)
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Herttuine
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Syyskuu 6. 21:29:43 2010

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Herttuine » Su Tammikuu 15. 20:48:58 2017

Onkos 2wd cossun hammastangossa mitä eroa vs. normi sierran tai scorpin tehostettuun? Näyttäs vuotavan sen verta miehekkäästi että remonttia on tiedossa

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Tammikuu 15. 23:00:06 2017

Herttuine kirjoitti:Onkos 2wd cossun hammastangossa mitä eroa vs. normi sierran tai scorpin tehostettuun? Näyttäs vuotavan sen verta miehekkäästi että remonttia on tiedossa
Kääntyvyyttä ja tehostusta on hieman rajoitettu normaalin verrattuna, eikai siinä muuta isompaa eroa ole?
Ebaystä löytyy kyllä korjaussarjaa ja ggr esim. http://shop.grahamgoode.com/seal-kit-po ... 9361-p.asp
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Herttuine
Viestit: 173
Liittynyt: Ma Syyskuu 6. 21:29:43 2010

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Herttuine » Ti Tammikuu 17. 22:27:31 2017

AkiS kirjoitti:
Herttuine kirjoitti:Onkos 2wd cossun hammastangossa mitä eroa vs. normi sierran tai scorpin tehostettuun? Näyttäs vuotavan sen verta miehekkäästi että remonttia on tiedossa
Kääntyvyyttä ja tehostusta on hieman rajoitettu normaalin verrattuna, eikai siinä muuta isompaa eroa ole?
Ebaystä löytyy kyllä korjaussarjaa ja ggr esim. http://shop.grahamgoode.com/seal-kit-po ... 9361-p.asp
Kiitokset linkistä, tulikin laitettua tiivisteet ja muuta perus huoltoroipetta tilaukseen.

bomble
Viestit: 314
Liittynyt: Pe Marraskuu 29. 11:33:41 2013

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja bomble » Ke Tammikuu 18. 12:32:15 2017

Mk1 maskin kumi, vanhasta ei saanu ehjänä irti ja uudessa kuitusessa ei ole. Mistä/millä/miten korvata tuo?

MedFin
Viestit: 63
Liittynyt: Ke Maaliskuu 11. 15:18:10 2015

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja MedFin » To Tammikuu 19. 10:46:03 2017

Uuden taisi saada espaniasta n.50e hintaan. Ite ajattelin etrasta katsoa, jos löytyisi jotain sopivaa mistä tehdä.

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Ma Tammikuu 23. 17:13:39 2017

Pykälä kirjoitti:
AkiS kirjoitti:
Pykälä kirjoitti:Tää ei sitten selviä kuin kysymällä. Onko dohc ja cossun 4x4 vaihdelaatikoissa eroja?
Fyysisesti ovat vaihtokelpoiset, sisuskaluissa pieniä eroja esim välityksissä ja oliko joku laakeri tms vahvistettu cossun lootassa.
Ymmärtääkseni V6 ja Cossun lootat on sisuskaluiltaan samat mutta V6 loota ei tietenkään sovi nelisylinterisen perään.
Jostain olin lukevinani pääakselin laakeripesän erosta ja käsitin et johtuis kai painelaakereiden eroavaisuuksien takia.
Mistäs noi välitykset sattus löytymään?
Mutta kiitos nyt kuitenkin käsitykseni vahvistuksesta :)
Tuollaset välit löysin papereista:
Cossu 1st, 3.62; 2nd, 2.08; 3rd, 1.36; 4th, 1:1; 5th, 0.83.
Dokki 1st, 3.89; 2nd, 2.08; 3rd, 1.34; 4th, 1:1; 5th, 0.82.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Tammikuu 23. 17:57:47 2017

Onko noissa jotain ulkoisia tunnisteita?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Suutari
Viestit: 16
Liittynyt: Su Tammikuu 29. 16:38:27 2017

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Suutari » La Helmikuu 11. 15:25:29 2017

Mitäs tehä kun cosworth 4x4 vm1990 ns. "röpöttää" 1000kierroksesta2000, eli ei ota kunnolla kierroksia sillä välillä. Alkoi yllättäen monia vuosia sitten, siitä lähtien ollut seisonnassa mutta nyt tekisi mieli korjata.
Sierra Cosworth 4x4 90

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RS270 » La Huhtikuu 1. 21:23:26 2017

Onko YB:n kannen kasauksessa "hyvä tietää" juttuja tai muita niksejä? Nimimerkillä ensikertalainen. :roll:
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja cossy » Ma Huhtikuu 3. 6:53:16 2017

Suutari kirjoitti:Mitäs tehä kun cosworth 4x4 vm1990 ns. "röpöttää" 1000kierroksesta2000, eli ei ota kunnolla kierroksia sillä välillä. Alkoi yllättäen monia vuosia sitten, siitä lähtien ollut seisonnassa mutta nyt tekisi mieli korjata.
Imuilman lämpöanturi kunnossa?
Vakio?
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RS270 » Ma Huhtikuu 17. 13:14:17 2017

Onko jollain cossussa hukkakipinäpuolaa? Ja jos on niin minkä vehkeen ja mitkä tulpanjohdot? Vai kannattaako laittaa volkkarin yksittäispuolat? Moottorinohjaimeksi tulee atecu v3.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

jupe_e
Viestit: 361
Liittynyt: Su Tammikuu 4. 11:53:57 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jupe_e » Ma Huhtikuu 17. 14:10:06 2017

RS270 kirjoitti:Onko jollain cossussa hukkakipinäpuolaa? Ja jos on niin minkä vehkeen ja mitkä tulpanjohdot? Vai kannattaako laittaa volkkarin yksittäispuolat? Moottorinohjaimeksi tulee atecu v3.
Mul on volkkarin hukkakipinä puola ( http://www.finjector.com/verkkokauppa/f ... 518477-42/) ja volkkarin johdot. Tulpanjohtoja piti ottaa kaksi sarjaa, kun lyhin johto vaan n. 25cm. Sit on kaks 55cm ja yks 45cm.
Escort MK1 16V turbo -72
Escort MK1 OHC -73

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Ma Huhtikuu 17. 15:38:37 2017

RS270 kirjoitti:Onko jollain cossussa hukkakipinäpuolaa? Ja jos on niin minkä vehkeen ja mitkä tulpanjohdot? Vai kannattaako laittaa volkkarin yksittäispuolat? Moottorinohjaimeksi tulee atecu v3.
Itse melkein laittaisin volkkarin puolat suoraan, ei tule rumia tulpanjohtoja ja hattuja :) Kunhan ottaa ns. laadukkaat kynäpuolat, Beru/Bosch. Ja muistaa ostaa ns. fiksut puolat tuon atecun kanssa joissa pääte sisällä, kuten suurimmassa osassa noita volkkarin puolia onkin.

Nämä ei volkkarin puolia, mutta onhan nuo siistin näköisiä heti!
Kuva
Kuva

Kaihola
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Ma Huhtikuu 17. 19:22:33 2017

Täältä ääni kanssa volkkarin kynäpuolille. Mulla on ihan motonetin myymät tarvike puolat tuossa omassa cossussa. Motonetin osanumero 10-1144, menee käytänössä suoraan cossun kanteen.
On pelannut hyvin, edelleen samat paikallaan ekasta startista asti. Toki yksi puola pitää olla varulta jemmassa hanskalokerossa :green:
Saahan tuolta motonetistä toki samaa mallia aitoja Boschilaisiakin, hintaa vaan 15€ enemmän kappaleelta....

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RS270 » Ma Huhtikuu 17. 21:54:01 2017

Kaihola kirjoitti:Täältä ääni kanssa volkkarin kynäpuolille. Mulla on ihan motonetin myymät tarvike puolat tuossa omassa cossussa. Motonetin osanumero 10-1144, menee käytänössä suoraan cossun kanteen.
On pelannut hyvin, edelleen samat paikallaan ekasta startista asti. Toki yksi puola pitää olla varulta jemmassa hanskalokerossa :green:
Saahan tuolta motonetistä toki samaa mallia aitoja Boschilaisiakin, hintaa vaan 15€ enemmän kappaleelta....
Onko käytössä ihan hukkakipinänä vai oikeena suorasytkänä? Eli onko nokan asentoanturia?
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Kaihola
Viestit: 218
Liittynyt: Ma Heinäkuu 14. 19:36:22 2008

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kaihola » Ti Huhtikuu 18. 12:31:24 2017

Suorasytkällä pelataan. Orkkis virranjakaja toimittaa nokan asentoanturin virkaa.

jupe_e
Viestit: 361
Liittynyt: Su Tammikuu 4. 11:53:57 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jupe_e » Pe Huhtikuu 21. 16:25:20 2017

Mul ois ylimääränen uus setti oem vag puolia, jos sellasiin päädyt.
Escort MK1 16V turbo -72
Escort MK1 OHC -73

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RS270 » Pe Huhtikuu 21. 18:37:32 2017

jupe_e kirjoitti:Mul ois ylimääränen uus setti oem vag puolia, jos sellasiin päädyt.
Joo tuli jo haettua tarvikemallit eli niillä mennään. Ja atecun satsissa oli jo asentoanturikin mukana.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

Suutari
Viestit: 16
Liittynyt: Su Tammikuu 29. 16:38:27 2017

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Suutari » Ma Toukokuu 8. 16:25:42 2017

cossy kirjoitti:Imuilman lämpöanturi kunnossa?
Vakio?

http://oi66.tinypic.com/14lj47o.jpg
Kumpis anturi se näistä on? Vai liekö kumpikaan?

Vakio

Terv: aloittelija k-pohjanmaalta
Sierra Cosworth 4x4 90

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Ma Toukokuu 8. 21:01:29 2017

Suutari kirjoitti:
cossy kirjoitti:Imuilman lämpöanturi kunnossa?
Vakio?

http://oi66.tinypic.com/14lj47o.jpg
Kumpis anturi se näistä on? Vai liekö kumpikaan?

Vakio

Terv: aloittelija k-pohjanmaalta
Alempi kuvassa on tyhjäkäyntiventtiili.
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

cossy
Viestit: 1313
Liittynyt: Ti Elokuu 6. 18:47:45 2002
Paikkakunta: pääkaupunkiseutu

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja cossy » Ti Toukokuu 9. 9:18:32 2017

rstbeast kirjoitti:
Suutari kirjoitti:
cossy kirjoitti:Imuilman lämpöanturi kunnossa?
Vakio?

http://oi66.tinypic.com/14lj47o.jpg
Kumpis anturi se näistä on? Vai liekö kumpikaan?

Vakio

Terv: aloittelija k-pohjanmaalta
Alempi kuvassa on tyhjäkäyntiventtiili.
ja imuilma anturi on ruskea väriltään
Escort mk2tic
Vw Golf R -18
Ex:Focus wagon - 06
Ex: Toyota corolla stw -03
Ex: Focus ecoboost -16
Ex:Sierra Cosworth 4wd
Ex:Lada 1200 "Super"->Keinäsellä
Ex: baijeri E30
ex:VW Golf TSI 08
ex Focus ecoboost -13

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ke Toukokuu 17. 20:57:18 2017

Milläs erottaa nopeesti Cossun 4wd lootan dohc:n 4wd laatikosta? Numerosarjasta vissiinkin...
Edit: tilanne vanheni jo... :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » La Toukokuu 20. 20:48:01 2017

Pykälä kirjoitti:Milläs erottaa nopeesti Cossun 4wd lootan dohc:n 4wd laatikosta? Numerosarjasta vissiinkin...
Edit: tilanne vanheni jo... :lol:
Selviskö asia?
Muistelisin että vaihelaatikon kuorissa olisi ollut samat numerot.
Eli peraatteessa laatikon tunnistaisi vain siitä jakolaatikossa olevasta peltilätkästä jos enään tallella.
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Toukokuu 23. 21:33:56 2017

AkiS kirjoitti:
Pykälä kirjoitti:Milläs erottaa nopeesti Cossun 4wd lootan dohc:n 4wd laatikosta? Numerosarjasta vissiinkin...
Edit: tilanne vanheni jo... :lol:
Selviskö asia?
Muistelisin että vaihelaatikon kuorissa olisi ollut samat numerot.
Eli peraatteessa laatikon tunnistaisi vain siitä jakolaatikossa olevasta peltilätkästä jos enään tallella.
Juu, selkis ja sain palautusoikeudenkin jos lodju ei vastaa luvattua sekä vieläpä helppo muistaa mis heppu asuu :lol: :lol: Tosin ei ole varmuutta et onko sierran vai escon kun on 6/91 valua, mut cossun se on kuitenkin. Ja numerosarjat anto pelkkää cossua vaihtoehdoksi.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Suutari
Viestit: 16
Liittynyt: Su Tammikuu 29. 16:38:27 2017

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Suutari » Pe Toukokuu 26. 19:55:26 2017

Mites 4x4 cossun öljypohjan tiivisteiden vaihto, onko millainen homma? Tiputtaa öljyä jostain, en ole vielä kerinnyt katsomaan mistä mutta tiivisteethän ne yleensähän vuotaa :lol: , ollut seisonnassa 6v.
Sierra Cosworth 4x4 90

AkiS
Viestit: 2042
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 17:24:42 2002
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja AkiS » Su Toukokuu 28. 11:09:26 2017

Suutari kirjoitti:Mites 4x4 cossun öljypohjan tiivisteiden vaihto, onko millainen homma? Tiputtaa öljyä jostain, en ole vielä kerinnyt katsomaan mistä mutta tiivisteethän ne yleensähän vuotaa :lol: , ollut seisonnassa 6v.
Kyllä mä lähtisin siitä että moottori pois, moottori/vaihelaatikko paketti lähtee alakautta aika kivuttomasti pois.
Nelikoissa ei perinteistä öljypohjantiivistettä alunperin ole vaan se on liimalla, veikkaisin että sielä vuotaa kampuran stefat ja/tai puolikuut.
Jakopään puoleiset stefat saa toki vaihettua moottori paikallaankin kun ottaa jäähyttimet pois tieltä ja toivoo että hihnapyörät lähtee kivuttomasti irti.
Kampuran takastefan vaihtaminen vaatii jokatapauksessa joko laatikon tai moottorin irroituksen + kytkin/vauhtipyörä.
Toki kannattaa ensin tutkia mistä vuotaa ettei tee turhaa työtä jos ei muuta remottia tarvi tehdä, ainahan nää vähän merkkaa paikkansa mutta ei se niin vaarallista ole :wink:
2.2iS T16 4x4 'raceprojekti'
XR4Ti 'futureprojekt'
EVO8 'projekt talvimiina'
ST220 'käyttis projekt'
Sprinter 318

450EXC 6D
TE300i

Slowmotion Motorsport
#69

RS270
Viestit: 1541
Liittynyt: Ke Lokakuu 21. 20:50:53 2009

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja RS270 » Su Toukokuu 28. 21:14:04 2017

Kaihola kirjoitti:Täältä ääni kanssa volkkarin kynäpuolille. Mulla on ihan motonetin myymät tarvike puolat tuossa omassa cossussa. Motonetin osanumero 10-1144, menee käytänössä suoraan cossun kanteen.
On pelannut hyvin, edelleen samat paikallaan ekasta startista asti. Toki yksi puola pitää olla varulta jemmassa hanskalokerossa :green:
Saahan tuolta motonetistä toki samaa mallia aitoja Boschilaisiakin, hintaa vaan 15€ enemmän kappaleelta....

Joo pikkuhomman tää vaatii sopiakseen, ainakin mun venakopassa oli 25mm reijät ja noi puolat vaatii 28mm. En uskaltanu niin paljoa veistellä puolan muoveista pois->venakoppa koneistukseen.
Roadsport Cortina mk2 N/A
P100"RS100" EX
Escort mk2 "ecoboost"

tmppasd
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Helmikuu 24. 17:22:11 2017

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja tmppasd » To Kesäkuu 1. 19:52:56 2017

Morjes. Tulipa ostettua elämäni ensimmäinen cossusierra, 4wd. Missähän lämmöissä tämmöisen kuuluis normaalisti käydä, ajossa, tyhjäkäynnillä ja flektit päällä jälkiasennettu lämpömittari näyttää 95-100 astetta, tuosta ei kyllä mittarin mukaan ainakaan nouse eikä paisarissa pulputa.. Auton vakiomittari roikkuu keskivälin alapuolella. Tuntuu vaan jotenkin korkeilta nuo lämmöt. Anturi lämpömittarille on ylävesiletkussa heti termostaattikotelon jälkeen, jos sillä mitään vaikutusta.

rstbeast
Viestit: 244
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 17:55:41 2003
Paikkakunta: espoo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja rstbeast » Ma Kesäkuu 5. 21:28:07 2017

tmppasd kirjoitti:Morjes. Tulipa ostettua elämäni ensimmäinen cossusierra, 4wd. Missähän lämmöissä tämmöisen kuuluis normaalisti käydä, ajossa, tyhjäkäynnillä ja flektit päällä jälkiasennettu lämpömittari näyttää 95-100 astetta, tuosta ei kyllä mittarin mukaan ainakaan nouse eikä paisarissa pulputa.. Auton vakiomittari roikkuu keskivälin alapuolella. Tuntuu vaan jotenkin korkeilta nuo lämmöt. Anturi lämpömittarille on ylävesiletkussa heti termostaattikotelon jälkeen, jos sillä mitään vaikutusta.
En huolestuisi vielä noista lämmöistä. Kuulostaa ihan normaalilämmöiltä. Ajossa pitäisi sitten jo tippua lähemmäs kasikymppiä.
Octavia RS245 -18
Ex-Sierra Cosworth -89
Escort Rs turbo -87
Lada 1200L "nappisilmä"
Lada 1500S

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja siebro » La Kesäkuu 10. 18:50:34 2017

Terve

Ideoita missä vois olla vikaa ? Auto on cossu 4x4 -92.
Ei mene päästöistä läpi, lambda arvo liian korkea (1.19). Lambda vaihdettu ( oli vanhalla lambdalla 1.4) eli selkeesti parannusta. Happiarvo tyhjäkäynnillä 4 ja kierroksilla 3.5 eli happi on rajoissa mutta aika korkea kuitenkin.

Putki uusittu eikä vuoda, imuvuotoakaan ei ole löytynyt. Ilmanputsari ok.

Auto seissyt 6 vuotta.
Viimeksi muokannut siebro, Su Kesäkuu 11. 12:02:19 2017. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » La Kesäkuu 10. 23:40:13 2017

Onko ecun takaa kokeiltu säätää co-ruuvia?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja siebro » Su Kesäkuu 11. 7:20:04 2017

vauhtipete kirjoitti:Onko ecun takaa kokeiltu säätää co-ruuvia?
Ei ole co ruuvia saaste nelikossa
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Kesäkuu 11. 10:04:48 2017

Jaa, sellanen muistikuva että mulla olis ollut.
Bensanpaine?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Kesäkuu 11. 11:06:32 2017

Mitä muut arvot on? hc ja co sekä co2?

Timppa
Viestit: 690
Liittynyt: La Tammikuu 8. 0:14:14 2005
Paikkakunta: vantaa

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Timppa » Su Kesäkuu 11. 11:43:50 2017

siebro kirjoitti:Terve

Ideoita missä vois olla vikaa ? Auto on cossu 4x4 -92.
Ei mene päästöistä läpi, lambda arvo liian korkea (1.19). Lambda vaihdettu ( oli vanhalla lambdalla 1.4) eli selkeesti parannusta. Happiarvo tyhjäkäynnillä 3.16 ja kierroksilla 4.00 eli happi on rajoissa mutta aika korkea kuitenkin.

Putki uusittu eikä vuoda, imuvuotoakaan ei ole löytynyt. Ilmanputsari ok.

Auto seissyt 6 vuotta.
Puolet bensaa ja puolet E85 :ttä seos tankkiin niin kaikki tod.näk ok ,ja kerro miten kävi .
Timppa 24V

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Su Kesäkuu 11. 11:51:52 2017

Epäilen vahvasti että viina ei korjaa laihaa seosta oikeaksi.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

siebro
Viestit: 1006
Liittynyt: Su Helmikuu 29. 15:03:49 2004
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja siebro » Su Kesäkuu 11. 12:01:03 2017

Sultzi kirjoitti:Mitä muut arvot on? hc ja co sekä co2?
Co% tyhjäkäynnillä ja kierroksilla 0,01
Co2 tyhjäkäynnillä 12,2 ja kierroksilla 12,6
Hc tyhjäkäynnillä 12 ja kierroksilla 10
O2 tyhjäkäynnillä 4 ja kierroksilla 3,5
Lambda 1.19
#1088
Tesla Model Y Performance -23
Tesla Model 3 Performance -22
Ford Sierra Cosworth 4x4 -92
Tunturi Pappa -78 aut.

Sultzi
Viestit: 4858
Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
Paikkakunta: Kalvola

Re: Cosworth kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Sultzi » Su Kesäkuu 11. 12:49:35 2017

Co2 hieman alhainen, pitäisi pyöriä yli 14%.

Katti ehjä kun saa hc ja co noin alas.

Millaisen lambdan laitoit, joku surkea johtojen väliin liitettävä? Ja 100% varma ettei putki vuoda, tuo olemassa oleva happi nostaa tuon lambdan noin korkealle.

Venttiilivuotoa saattaa olla, katti ehjä niin saa nuo co ja hc tapettua noin alas siitäkin huolimatta.

Vastaa Viestiin