
viimeksi kun ajoin oli se ihmeellinen ahtopaineiden nousu tulppien vaihdon jalkeen.. mitä seuraavaks



Valvoja: CRSC Hallitus
OK! Sais nyt vaan kesän ajeltua edes sillon tällön, nii talvella sitten alottas suuren projektinSkorppi kirjoitti:Jos et lastua meinaa vaihtaa niin pakko sinne on laittaa samanlainen mappi kuin siellä olikin, eli stg1 lastun kanssa vakio 2bar mappi.2002rs kirjoitti:Vika löyty, yllättäen mappi paskanamikäs mappi se nyt sitten kannattas ostaa? stg1 lastu muuten vakkari.
Aivan kannatta kahtoa anturit ja onhan jakaja oikeassa ns.perus asennossasiipicossu kirjoitti:Oletko kurkannut virranjakajan sisälle?
Missä kunnossa kammenkulma-anturi siellä sisällä on?
Bensafiltteri voi olla myös tukossa.
Mitenkäs tulppien kärkiväli?2002rs kirjoitti:Voi, voi!! Nyt on mappi vaihdettu ja eilaskin paineet 0,9 eikä mitään muutosta. Puolikaasulla toimii moitteetta, mutta siihen se sitten jääki. Heti kun rupee ahtamaan niin alkaa pätkiminen?? oiskohan sitten hukkiksessa vikaa?
0,7mmTuunaavaAmis kirjoitti:Mitenkäs tulppien kärkiväli?2002rs kirjoitti:Voi, voi!! Nyt on mappi vaihdettu ja eilaskin paineet 0,9 eikä mitään muutosta. Puolikaasulla toimii moitteetta, mutta siihen se sitten jääki. Heti kun rupee ahtamaan niin alkaa pätkiminen?? oiskohan sitten hukkiksessa vikaa?
Broidilla alko cossu nykii heti ku rupes ahdot nousee. Johtu siitä että ei jaksanu antaa kipinää ahtojen kanssa. Sit ku pienenti välii ni johan alko kiertää nätisti. Tosin pätkäsee sillon tällön tyhjäkäynnillä, mut muuten toimii.
Muistaakseni pienensin sen välin 0,6mm.
Voiko anturia mitata, onko rikki? Muistaakseni lähti hyvin käyntiin.vauhtipete kirjoitti:Melkein sanoisin suoraan että vedenlämpöanturi
Lähteekö lämpimänä hyvin käyntiin?
voi mitata. mittaat vastuksen....Zigu kirjoitti:Voiko anturia mitata, onko rikki? Muistaakseni lähti hyvin käyntiin.vauhtipete kirjoitti:Melkein sanoisin suoraan että vedenlämpöanturi
Lähteekö lämpimänä hyvin käyntiin?
Mitä arvoja sen pitäisi näyttää 0, 5, 10, 15 , 20 asteessa?THR kirjoitti: voi mitata. mittaat vastuksen....
ei kuulosta lämpönturi vialta,mut mistä näistä koskaan tietää
pelasiko vakiona vai oliko virikitti kiinni ostaessa?
vauhtipete kirjoitti:Mulla ainakin meni seokset ihan hurjiksi kun ecu luuli koko ajan että kone on kylmä.
Ja liian rikkaalla seoksellahan just käy helposti niin ettei kipinässä enää riitä potku.
No joo jos sulla on vakio T3 ja vakio väläri ja tuo lastu on T34:lle ja RS500:lle niin kuvittelisi että kun sun kokoonpanolla ei tuo ilmantuotto ole samalla tasolla kuin se mille tuo lastu on suunniteltu, niin luulisi että aika rikkaalla seoksella on tuo sun kone... Kyllähän se aina kannattaa olla sopiva lastu niin kone pelaa niinkuin pitää... Lambdan avulla pitäs saaha kans seoksia vissiin vähän järkevämmäksi.Zigu kirjoitti:Ei taida olla nyt ihan oikea lastu mun kokoonpanolle (803 vihreet, 31- actuator, bosch 044 pumppu, orig. turbo):
Basic Calibration Specification for 4057:
Originally Sold: July 2008
ECU Type: L8 ECU
Babyboard Required: Yes
Pectel or Weber: Weber.
Encryption Key required: No.
Pectel or Weber: Weber.
Engine Type: Ford YB 2.0
Engine Compression: Standard
Head Spec: Standard
Camshaft Spec: Standard:
Injectors: Bosch 803s
Turbocharger: T34.63
Map Sensor: 3 bar
Intercooler: RS500 type
Additional Features Installed:
Closed Loop active: No
Air Injectors active: No.
Serial Data active: Yes..
Anti Lag active: No
Launch Control active: No
Flat Shift active: No
Omassa puuttuu T34 ahdin & RS 500 välijäähdytinLisäksi lastusta puuttuu lambda ohjaus, vaikka anturi löytyy. Taitaa olla viisasta vaihtaa?
Evolution Chip valmistama lastu kyseessä.Cossu92 kirjoitti: Kenen lastu sulla nyt siinä on?
Tuota paikkaa voi kyllä suositella, oman sierran käytin kesällä siellä ja oli kyllä palvelu ja hinnat kohdallaan. Ja sen jälkeen on auto pelannut hyvin vaikka ei ookkaan mikään huippukokoonpano osien suhteennikkek kirjoitti:suosittelen kyllä ajamista pyhäsalmelle jtm motorsille ja siellä tekevät sulle dynossa juuri oikeanlaisen "lastun" niille osille mitä nyt sattuu autosta löytymään, ja saa vielä tehot paperille ja ei oo edes kallis ja tulee varmasti hyvä![]()
![]()
t.niko
Varmasti riippuu todella paljon paikasta ja muusta vastaavasta. Olen kuullut että custom-lastujen hinnat on joillakin menneet jo lähelle tonniakin. Teettää nimittäin lastuttajalle ihan erilailla hommia väsätä se räätälöity lastu verrattuna siihen että lyö vain valmiin softan sisään.Zigu kirjoitti:Millaisissa hinnoissa pyöritään, jos auto säädettäisiin vastamaan oikeasti kokoonpanoa?
Tässä mietin, että koitanko vaihtaa vielä tulpat ensin vai pitäisikö ostaa yksi puola, jolla voi testata onko niistä jompikumpi rikki. tämän->https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=166 pitäisi olla oikea, ainakin kuvassa samanlainen.steyr kirjoitti:-95 t25 Escocossu tekee samaa kuin aloittajallakin, eli toimii hyvin tiettyyn ahtopainerajaan asti. Sen yli jos koittaa niin pätkii ja aamulla katkaisi sytytyksen täysin. Tulppina motorcraftit ja väli juuri tarkistettu n.0,85. Liitokset näytti hyvältä ja tulpat hyvän väriset. Eilen otin käyttöön ja silloin toimi hyvin, aamulla töihin lähtiessä toi vika ilmeni.